Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да живее закона!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Да живее закона!

    О, това с кръстовищата е луда работа. Около вкъщи от малките улички извеждащи от паркинга може да се излезе на две доста по-големи и оживени улици. Знаци няма. Не, че не мисля, че трябва да има, но няма. Теоретично тия дето ти идват от ляво са без предимство. На практика на АБСОЛЮТНО никой не му минава през главата, че по правилник излизащия от малката уличка може да е с такова. А третото кръстовище. Т-образно. Излзане от малка уличка на по-голямата. Интересното е, че голямата е забранена след кръстовището в посока от ляво на дясно спрямо малката. На малката има знак, че си без предимство. На голямата за дясно стоящите ти има знак, че са с предимство. На ляво стоящите ти пък има знак, че им е забранено да карат напред, т.е. те задължително завиват на дясно. Следователно като идваш от малката уличка, ако от дясно не ти идва никой единствения ти избор ляв завой е безконфликтен със задължително завиващите на дясно ляво стоящи ти. Първо знаците са леко излишни. Излиза, че дясно стоящите ти са с предимство, а за тях, че ляво стоящия им е без предимство. Е, и? То и без друго е така. За сметка на това редовно става скандал от някой, който иска да продължи по ЗАБРАНЕНИЯ участък от улицата, че този, който фактически му се пада дясно стоящ го засича, защото той се движел по пътя с предимство . Отделно , за да може въпросния индивид, ако ще прави задължителния десен завой да го направи излизащия от малката уличка трябва да се изнесе първи поради чисто физическото ограничение от паркирали коли. Иначе няма място...
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • #62
      До: Да живее закона!

      Хе, хе. Нерегулираното кърстовище е жанрова класика. На една такова Т-образно този който се движеше направо щеше да се нацепи в мен и нещо се развика. Като го питах дали е чувал нещо за правото на дясностоящия, ми каза, че той бил с предимство, щото се движил направо... Обаче имах и друг случай с погрешно тълкование на ситуацията. Един образ така ми изскочи от дясно без да гледа и двамата накъртихме спирачката, след което аз си продължих направо. На светофара ме настигна и нещо се развика, кой ми бил дал книжката, щото той бил десен. Ама се опули като го питах това, от което изскочи дали е улица или предплоковия му паркинг. Нещо се развика, че било нямало значение и го оставих другия път КАТаджиите да му обяснят като го нацепи някой. Изобщо, ползването на предимстовото на нерегулирано кръстовище е руска ролетка. То и на регулираното е така, де...

      Обаче това за помпането на спирачката нее от хлабини, ами от необезвъздушена система. Обаче, който кара такива камикадзета, трябва да му е неоудбно да го каже тук, еле пък да дава акъли как се "обират хлабините", вместо да си оправи колата.

      Коментар


      • #63
        До: Да живее закона!

        Аз принципно съм шофьор на доста километри и се стремя да не правя нарушения, а и да шофирам разумно.
        Това обаче се използва непрекъснато от хора, които си избиват комплексите.
        Вероятно им изглежда, че щом някой се държи човешки с тях, значи е слабохарактерен.
        Доскоро се придвижвах с 14-годишен VW Passat и на гърба ми си реализираха психотерапията основно тези с по-скъпите коли. Сега карам нова RAV-ка и не мога да се отърва от голфове, фиати и малки пежа.

        На прибиране от работа минавам през един светофар на булевард с 2 х 4 ленти. Там съм в най-лявата лента за направо, тъй като на следващия трябва да завия наляво, а и колата е достатъчно пъргава, за да не преча на нетърпеливите.
        Е, почти няма ден, когато в най-най-лявата лента (само наляво) да не се строи някой от гореизброените, който тръгва на жълто, за да се вмъкне пред мен. Само че разполага с около 20 метра, а и аз тръгвам съвсем малко по-късно. Той върви точно срещу разделителната мантинела, и вече ще-не ще ме засича (да не кажа избутва), за да си освободи място в моето платно. В последно време си давам сметка, че наближава денят, когато просто няма да натисна спирачката, и после ще има шишчета и каварма... Освен това, не ми струва нищо - би трябвало поне да се досещат.

        Пиша това единствено за да подсетя спортуващите да го правят на места, където не са изцяло в ръцете на този, когото тормозят. Не всеки и не винаги живее само за да ги пази и да им оправя апетита за вечеря...

        Коментар


        • #64
          До: Да живее закона!

          Първоначално публикуван от Iliya Преглед на мнение
          На прибиране от работа минавам през един светофар на булевард с 2 х 4 ленти. Там съм в най-лявата лента за направо, тъй като на следващия трябва да завия наляво, а и колата е достатъчно пъргава, за да не преча на нетърпеливите.
          Е, почти няма ден, когато в най-най-лявата лента (само наляво) да не се строи някой от гореизброените, който тръгва на жълто, за да се вмъкне пред мен. Само че разполага с около 20 метра, а и аз тръгвам съвсем малко по-късно. Той върви точно срещу разделителната мантинела, и вече ще-не ще ме засича (да не кажа избутва), за да си освободи място в моето платно. В последно време си давам сметка, че наближава денят, когато просто няма да натисна спирачката, и после ще има шишчета и каварма...
          Това ми прилича на светофара на Лъвов мост, посока Сточна гара.
          Е, там в ситуации като описаната аз спирачки НЕ натискам. Обикновено го правят тарикатчетата, които се пробват от лентата за ляв завой да карат направо, като за целта принуждават движещите се правилно да им правят път ...
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #65
            До: Да живее закона!

            Много просто. Велосипедиста е особен участник в движението и закона за движение по пътищата не го хваща на практика. Затова много безотговорно се изнася в ляво в лентата за насрещно движение като няма коли. Не намаля, за да не си загубиш инерцията. Автомобила няма работа в лентата за насрещно движение в по-голяма степен от велосипедиста щото в по-голяма степен го хваща закона. Логиката е , че автомобила няма работа в насрещната лента за движение без особена нужда. Автомобила си минава в своята лента , а велосипедиста си кара където иска. Това е. В такъв смисъл велосипедиста му дава път.

            Сега за мигача. Мигачи дават в България 25 % от водачите. Мигачи дават българи работили в чужбина за повече от 6 месеца.Щото са свикнали. Във Вашия случай мигача дори да е подаден велосипедиста не може да го види. Следователно няма основание да се споменава за него след като точно в този конкретен случай не променя информираността на велосипедиста.Има значение звука който издава колата. Напр. при 30 км.в час от прегряване в горещото време може да е включил електрическия вентилатора на колата.- Импулса на велосипедиста да завие наляво.Защото знае ли човека, ако остане в дясно може да бъде сгъчкан в някой казан, щото автомобилиста иска и много държи да спази закона да запази движението си равномерно и праволинейно.

            А що се отнася за огледалото. Да задължително е да си познава габарита на колата и да можеш да премине на половин огледалце ако трябва.

            Всеки може да направи нещо непредвидено.Това не е вярно. На заснежено е рай да караш колата. Другите участници в движението нито могат да тръгнат рязко нито да спрат рязко и в този смисъл са предвидими в много голяма степен.


            Сега отговарям на татко барба:
            "Първо не разбрах как като "с рязко подаване на газ" преодоляваш легналия полицай" Неправилно си разбрал. Горното се отняся за преодолеване на неравност на околвръстното с дълбочина от 5 см и когато си с автомобил със задно движение.

            ето цитата: Ела да ги видиш на околовръстното кото стържеха асфалта с 5 см. Ами караха с 5 км. в час да не се фчупят. Пет см. е нищо за колата или Сува - гумата поема три и два остават за окачването.
            Напротив точно такива препятствия се преодоляват абсолютно безпроблемно с леко ускорителен режим за предно и с моментна рязка газ за задно предаване. А не с намаляне и спирачки.


            Татко барба това което пишеш в следващите редове е основната причина да започна тази полемика и да изразя възмущението си от шофьорите които отнемат предимство или преминават с 5 км.в час на легналите полицаи , както се изрази един от участиците във форума. Ето твоето запитване "Иначе като си добър на постановките - мога да поставя още една:

            Караш си по кварталната уличка с около 50, обрал си всичките луфтове и т.н. Изкача пред теб хлапито с топката и ти с мълниеносна реакция успяваш да спреш на метър от него. Зад теб обаче се движи едно квартално БМВ, и тъй като няма видимост заради теб и изцяло се води по твоето каране. В момента на твоето спиране - както ти беше писал - времто до реагирането му, после обирането на луфтовете, после прекалено силно натискане, приплъзване на гумите и той вече те е размазал отзад, а хлапето е под твоята кола... (ако имаш време и нерви смятай енергията на удара)
            " Ето и моя отговор
            QUOTE=Жечко Русчев;180352]Ами те спират бе заринчо , А следва да преминат с 30- 40 км.в час[/QUOTE]
            Последно редактирано от Жечко Русчев; 17-07-07, 22:28.

            Коментар


            • #66
              До: Да живее закона!

              Жечко,човече,вече взех да мисля,че нещо съм смахнат...Според твоита теория,в града при ограничение от 40 км/Н стигаш до легнал полицаи и минаваш с 30-40 км/Н.Е какъв е смисъла от това съоражение,да намали скороста от 100 на 50?
              Неговата цел,според мен е да сведе скороста до минимум,та ако ще и някои хора да спрът преди да го преодолеят.
              Дано никога не ти се наложи да проверяваш теориите си практически.
              ПП.Велосипедиста закона си го "хваща",има си там начин да сигнализира при промяна на посоката на движение и т.н.Това,че велосипедистите и пешеходците по-рядко ги санкционират е друга бира.
              Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

              Коментар


              • #67
                До: Да живее закона!

                Нещо не си разбрал - кви са тия ленти в квартална улица?! Улицата е двупосочна, но обособени ленти няма. Особено като от едната страна са паркирали коли. Това, което казвам, е че дадох мигач не заради колоездача, ами ако някой се е засвяткал след мен. И колездача не съм го изпреварвал в насрещната лента, ами на около метър от него, а той караше до бордюра. Просто си реши да свие и изобщо не беше разбрал, че съм там. То пък кога и ще видя колоездач да даде сигнал с ръка за завиване... Опитът да ме изкараш мен виновен, че съм го подвел, щото съм карал бавно е яко плосък.

                Пък това, за разминаването на половин огледало е поредната ти стъпка към проверочния изпит, който вече нееднократно ти беше препоръчан. Има си едно нещо, дето му викат странична дистанция и с което много малко хора са запознати. Разминавайте се вие на по половин огледало, особено със спрялите, пък КАТаджиите после ще ви разтълкуват ситуацията.

                Коментар


                • #68
                  До: Да живее закона!

                  Жечко Русчев написа:
                  На заснежено е рай да караш колата. Другите участници в движението нито могат да тръгнат рязко нито да спрат рязко и в този смисъл са предвидими в много голяма степен.

                  Зимното шофиране в Бургас е особен казус...
                  Може би на мен прави по-голямо впечатление, понеже съм с "външен" произход.
                  Значи, зимата принципно тук е мека. Въпреки това, има дни, често седмици, много истинска зима. Когато тя дойде, естествено изненадва общината. Понеже по морето няма нито пясък, нито луга, нещата се оставят както са - докато ледът си се разтопи. Да се види опесъчаване (говоря за основните улици и булеварди) още в деня на заледяването - това е нещо като бяла врана.
                  И, тогава всички карат "на пръсти". Не могат да потеглят, не спират също. Ми, кой ще се охарчва за зимни гуми... С двадесет км/ч си като един Шумахер.
                  Е, добре е да се внимава първите два-три дни след заледяването - след това болшинството състезатели са вече на изчукване...

                  Коментар


                  • #69
                    До: Да живее закона!

                    В нищо не те обвинявам. Ами какво стана всички започнаха да дават примери колко са примерни. Браво ще Ви повярвам. Като пише на пътния знак пред опасен участък 30 км.вчас значи 30 а не 5 ето това е въпроса. Щото 5 км.в час е много по- опасна скорост от 30 км.вчас.

                    Какво значи намалямам? Ами българския език допуска поне три степенувания на намаляване. От 50 нормална скорост за градско намаляване означава 40 . или 30 в повечето случаи. Но от 50 на 5 км.вчас си е направо спиране. Така, че не използвайте думата намаляване когато имате в предвид спиране. Т.е. изпречване пред някоя неравност.
                    Обере даваш пример как не си го блъснал. Ето това означава адекватност на пътя. Правилно си карал.

                    Коментар


                    • #70
                      До: Да живее закона!

                      Първоначално публикуван от Iliya Преглед на мнение
                      ...Е, добре е да се внимава първите два-три дни след заледяването - след това болшинството състезатели са вече на изчукване...
                      Потвърждавам, точно така е
                      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                      Коментар


                      • #71
                        До: Да живее закона!

                        Първоначално публикуван от Жечко Русчев Преглед на мнение
                        В нищо не те обвинявам. Ами какво стана всички започнаха да дават примери колко са примерни. Браво ще Ви повярвам...
                        Даваме примери за това колко спазваме правилата, защото това е правилния подход. Да се "хвалим" как не ги спазваме е идиотизъм и мога да ти пусна няколко линка към други форуми да видиш до какво води.

                        Аз също понякога изпадам в нарушение (по-често превишена скорост), но не мисля че е повод да се хваля за това. Опитвам се където е възможно да спазвам правилата и въобще няма да се оплаквам ако получа по пощата честитка от някоя камера.

                        Мисля, че темата се изражда малко.

                        Коментар


                        • #72
                          До: Да живее закона!

                          Абе, има ли в този форум някой друг, който живее във Варна? Да вземе да каже дали случайно не е станала автономна област и там да са приели някакъв различен от останалата част на България ЗДП? Щото вече и аз не знам какво се говори в тази тема...

                          Защото около 1/3 от колегите ми в София са родени във Варна и карат коли със Софийска регистрация, но не са чували за правилника, който Жечко твърди, че се прилага във Варна...

                          А колкото до предимствата днес сутринта се замислих нещо. Някои, че карат нагло и отнемат предимство в повечето случаи не означава непременно непознаване на правилника на теория, а само неспазването му, простотия и наглост. Има обаче и друг тип шофьори. Той е с предимство, спираш и му даваш път, а той седи и те гледа като пукел и се налага да му махаш с ръка или понякога дори след няколко секунди блокаж и на двата пътя да минеш първи, въпреки че си без предимство... Ето това вече е абсолютно непознаване на ЗДП.

                          Колкото до мигачите. Винаги сигнализирам като ще правя нещо... Особено, ако е нарушение .
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • #73
                            До: Да живее закона!

                            Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                            Абе, има ли в този форум някой друг, който живее във Варна...
                            Аз също съм роден във Варна, и макар от 20-ина години да живея в София си се чувствам морски . Брат ми доскоро си живееше там и нямам спомен да е казвал за друг ЗДП, ама за по-сигурно ще питам .

                            Хм, абе с времето май шофьорското зрение се променя и знаците минават в някакъв невидим спектър май .

                            А тия блейките са мнооого, направо да те е яд някой път. Ти му махаш да мине, даваш път, намаляваш и т.н. Той седи кат .....

                            Аз лично окуражавам използването на всякакви сигнали (приятелски най-вече) за спомагане регулирането на движението.

                            Например винаги като спирам на пешеходна пътека давам знак с ръка на хората да минат, щото доста често се чудят дали не съм спрял да ги дебна и кат тръгнат да ги сгазя (поне така си мисля де, щото гледат много ..... хм странно и уплашено).

                            Та хора, давайте знаци и сигнали. Поне не вреди.

                            Коментар


                            • #74
                              До: Да живее закона!

                              Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                              А колкото до предимствата днес сутринта се замислих нещо. Някои, че карат нагло и отнемат предимство в повечето случаи не означава непременно непознаване на правилника на теория, а само неспазването му, простотия и наглост. Има обаче и друг тип шофьори. Той е с предимство, спираш и му даваш път, а той седи и те гледа като пукел и се налага да му махаш с ръка или понякога дори след няколко секунди блокаж и на двата пътя да минеш първи, въпреки че си без предимство... Ето това вече е абсолютно непознаване на ЗДП.

                              Колкото до мигачите. Винаги сигнализирам като ще правя нещо... Особено, ако е нарушение .
                              Да - това с предимствата е много вярно. Най-често точто тези нахалните дето много се бутат по светофарите, свирят, пререждат и се престрояват неправилно... като си карат и на кръстовището имам знак "Стоп" а те също спират и се пулят... и ако не стопли до 0.5 сек - отлепям...

                              И точно тези същите, особено при нарушения и неправилно престрояване не дават мигач "За да не се издадат", че може ако ги усетиш да тръгнеш по-рано и "Да ги пр**б*ш" ...

                              А Жечко ... нещо никак не разбрах отговора ти на "Постановката". прочети пак какво съм писал, понеже не ставаше дума за спиране пред легнал полицай, а "аварийно" при изскочило дете на пътя...

                              Оставам с впечатлението, че там където караш няма достатъчно други автомобили и караш предимно сам на пътя... иначе да видиш как едно огледалце разстояние е много малко като някой "инстинктивно" заобиколи дупка и т.н. и т.н. ... скоро стана дума за два случая с мотористи, каращи на по 1 огледалце разстояние между колите по осевата линия ... завършили на -1 огледалце разстояние ... Аз също съм моторист, но не оправдавам такова каране, защото останалите не са длъжни да ги пазят при явното им неспазване на правилнка. Между колоните от коли се мушкам само на светофар, когато са спрели и вземат ли да потеглят изчаквам и се престроявам с някоя от колоните (с мигач!). Водача е достатъчно натоварен да се съобразява с редовните участници от всичките му страни, че да се грижи и за мен (извънредно)...


                              Първоначално публикуван от nikidd Преглед на мнение
                              Аз лично окуражавам използването на всякакви сигнали (приятелски най-вече) за спомагане регулирането на движението.

                              Например винаги като спирам на пешеходна пътека давам знак с ръка на хората да минат, щото доста често се чудят дали не съм спрял да ги дебна и кат тръгнат да ги сгазя (поне така си мисля де, щото гледат много ..... хм странно и уплашено).

                              Та хора, давайте знаци и сигнали. Поне не вреди.
                              Да де - снощи така. Наредил съм се на светофара за десен завой, светва зелено, също и на пешаходците. Колата пред мен се изниза светкавично, а на тротоара една "дама". Зад мен има още към 20-30 коли, така че ще се нижат поне до Жълто-Тълно-Оранжево и затова решавам да я изчакам още преди да съм тръгнал ... и я подканвам със знак да мине и че няма да я смачкам... Тя знака го разбра, обаче тръгна като на модно дефиле, да показва как може за пресичането на 1 лента да дръпнеш 5 пъти от цигарата ...
                              Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                              Коментар


                              • #75
                                До: Да живее закона!

                                Сега се сетих и още една случка свързана с огледалца и перфектно познаване на габаритите, която ми разказа преди време очевидец. Паркирал забравих точно какво, но нещо от сорта на автобус или микробус, т.е. високо и ограничаващо видимоста дори на пешеходец. Из зад него наднича човек. Не тръгва да пресича, а просто наднича да види идват ли коли. Тялото му е изцяло скрито. Подава си само очите, т.е. около 5 см. от главата. За негово нещастие в този момент с около 50 прелита един перфектно познаващ габаритите на огледалата си маршруткаджия. Навъртял хиляди километри градско няма никаква грижа няма да се движи дори с над 50 на около 2 см. от паркиралите. Огледалцето халосва надничащия по главата. Маршрутката дори не докосва спирачки. Човекът се олюлява очевидно зашеметен от удъра по главата, прави крачка назад и пада като талпа. С глава на няма и половин метър стърчаща извън прикритието на паркиралите. Или с други думи точно където минават гумите на следващия летящ с 50 и перфектно познаващ габаритите си, за да не му се налага да спазва минималното по закон разстояние от паркирали коли... Пешеходецът загива на място.

                                Не е случайно това изискване на колко от паркирали имаш право да се движиш и не случайно е по-голямо от това между движещи се автомобили. А, ако нямаш възможност има нещо наречено "съобразена с пътната обстановка скорост". Налага се да се движиш на 5 см. от спрелите? ОК, като няма как иначе. Обаче не с 50...
                                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X