Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да живее закона!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Да живее закона!

    Първоначално публикуван от Жечко Русчев Преглед на мнение
    Що ти с 80 ли караш градско? Набутваш се! Светофарите са съгласувани за 40 км. в час.
    Ела в София да ти покажа за каква скоост са съгласувани светофарите... Вечер, като няма коли се оказва, че зелената вълна е за около 70 км./час.

    Коментар


    • #32
      До: Да живее закона!

      Пуснал съм преводи на няколко книги от линкове ,които посочи Qadrа. Тук във форума.
      Когато приведеш автомобила в състояние на Преторможение - предспирачно натискане на педала, обираш луфтовете на окачването. Кракът ти е на педала на спирачката в задържано положение. Вниманието ти е в пътната обстанавка , а това ти дава предимство за мълниеносно спиране при нужда. В същата ситуация един блеок с дръпнат крак от спирачката и поставен в страни, първо закъснява със спирането поне с 2 метра при 30-40 км. в час . Второ колата не е обрала луфтовете и в следствие на променена опасна обстановка той натиска инстинктивно неовладяемо педала на спирачката.
      Първата десета от секундата след натискане на спирачка започва обиране на луфтове по окачването. Това са още два метра. Станаха четири метра . Следва неконтролиран крайно неефективен спирачен пат/в повечето случаи/ с търкане на гуми. Колко метра станаха? Има ли произшествие или няма и с каква скорост е извършено?
      Само за това , че незнеаш къде да си държиш левия крак в нужния момент трябва да караш с 20 км. в час по- бавно. Т.е. с 10 км. в час . Ами докато минеш някой комар ще се размаже на страничното стъкло.

      Коментар


      • #33
        До: Да живее закона!

        Първоначално публикуван от Жечко Русчев Преглед на мнение
        ...
        Мда, затова има оценка на обстановката, според която съобразяваш скоростта.
        И тъй като това разбира се не може да те спаси в 100% от ситуациите трябва и подготовка.
        Остава въпроса дали само с четене и/или тестване веднъж дваж на някой паркинг ще усвоиш техниката за избягване на останалите ситуации.

        А дори по-важен е въпроса дали в самата ситуация ще действаш както си го тренирал.

        Аз карам само от 10 години и от единственият път, когато имах лек инцидент (изцяло по моя вина) си извадих необходимите изводи. А те са, че трябва да карам по-бавно отколкото си мисля, че мога. Защото в конкретната ситуация, въпреки, че знаех какво трябва да се направи, не съумях да го направя. Скочих на спирачките и не ги пуснах.

        Та така, за 10 години толкоз и по тая причина смятам, че и 20, 30, 50 години зад волана и 10 изчетени книги не дават 100% гаранция.
        Хората са казали: "не питай старило, питай патило".

        Коментар


        • #34
          До: Да живее закона!

          Задачка:

          Под точка а) Джип тежащ 2 тона се движи покрай входа на училищен двор с 50 км/ч. От там изхвърча тичащо след топка 8 годишно хлапе. На разстояние метър пред джипа. Шофьорът е подготвен за спиране и проявява мълниеносна реакция. Колко ще успее да падне скороста на джипа за оставащия половин метър преди НЕИЗБЕЖНИЯ сблъсък и каква ще е енергията на удъра?

          Под точка б) Джип тежащ 2 тона се движи покрай входа на училищен двор с 20 км/ч. От там изхвърча тичащо след топка 8 годишно хлапе. На разстояние метър пред джипа. Колко ще успее да падне скороста на джипа за оставащия половин метър, ще успее ли хлапето движещо се с 5 км/ч да избегне сблъсака и, ако не каква ще е енергията на удъра?

          Между другото снощи се возих на едно такси. Шофьорът не пропускаше неправилно пресичащи пешеходци, но спираше на всяка пешеходна пътека дори пешеходците да са още на тротоара и да се оглеждат. Преди това обаче правеше една особена маневра. Престрояваше се в най-лявата лента и спираше там. Като го питах защо ми отговори "Вярваш ли ми, адски ме е страх да спра на пешеходна пътека в дясна лента. Редовно като го направя и пешеходците тръгнат, от ляво профучава някой голф или БМВ, а аз съм им закрил видимоста... После аз ще се чуствам виновен, че съм ги подлъгал да тръгнат и са ги блъснали. Не, че като спра в ляво не ми профучават и от дясно, ама поне видимост имат.". Не се бях замислял, но адски прав звучи. До къде стигнахме. Спирането на пешеходна пътека да е опасно за пешеходеца .
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • #35
            До: Да живее закона!

            За съжеление,в този случай таксиметровият шофьор е напълно прав...Почти същото се получава когато пропускаш автомобил да премине през задръстена лента,човеко таман се е зарадвал,че е завил на където е тръгнал и излита някой дето изпреварва цялата колона в насрещното...Кофти работа.
            Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

            Коментар


            • #36
              До: Да живее закона!

              Първоначално публикуван от Жечко Русчев Преглед на мнение
              Пуснал съм преводи на няколко книги от линкове ,които посочи Qadrа. Тук във форума.
              Когато приведеш автомобила в състояние на Преторможение - предспирачно натискане на педала, обираш луфтовете на окачването. Кракът ти е на педала на спирачката в задържано положение. Вниманието ти е в пътната обстанавка , а това ти дава предимство за мълниеносно спиране при нужда. В същата ситуация един блеок с дръпнат крак от спирачката и поставен в страни, първо закъснява със спирането поне с 2 метра при 30-40 км. в час . Второ колата не е обрала луфтовете и в следствие на променена опасна обстановка той натиска инстинктивно неовладяемо педала на спирачката.
              Първата десета от секундата след натискане на спирачка започва обиране на луфтове по окачването. Това са още два метра. Станаха четири метра . Следва неконтролиран крайно неефективен спирачен пат/в повечето случаи/ с търкане на гуми. Колко метра станаха? Има ли произшествие или няма и с каква скорост е извършено?
              Само за това , че незнеаш къде да си държиш левия крак в нужния момент трябва да караш с 20 км. в час по- бавно. Т.е. с 10 км. в час . Ами докато минеш някой комар ще се размаже на страничното стъкло.
              Аз минавам с не-повече от 5км /ч през пътен полицай. Не знам кое къде се обира, но съм сигурен, че мога да избегна потенциално ПТП по-бързо и адектватно от теб, преминавайки с невероятна техника и 40км/ч.
              VW Touareg V10, 5000cc

              Коментар


              • #37
                До: Да живее закона!

                Единствено при плътна мъгла може да ти искочи нещо из невиделица. Или ако търсиш телефон или говориш по него.

                Такива , ако играят , неиграят, къде си гледал двеста , сто ,петдесет, десет метра напред.

                Ами смени си маршрута, след като училището не е заградено.

                Сигурен съм, че няма такова училище. Все някоя от десетките кабеларки и комерсиални телевизии щяха да се изфукат с репортаж.

                Двутонния джип тежи по скоро 30 000 - 80 000 хилади лева и едно преминаване с 40-50 през легнал полицай сигурно струва поне 20 кинта, затова намалява скоростта. Затова в Бургас легналите полицаи от 5 - 6 месеца ги изрязаха и сега са само едни леки тръпчинки.

                Ела да ги видиш на околовръстното кото стържеха асфалта с 5 см. Ами караха с 5 км. в час да не се фчупят. Пет см. е нищо за колата или Сува - гумата поема три и два остават за окачването.
                Напротив точно такива препятствия се преодоляват абсолютно безпроблемно с леко ускорителен режим за предно и с моментна рязка газ за задно предаване. А не с намаляне и спирачки.

                Тедо /LJ73/ и останалите благодаря за приятелското чешене на езици. Полезно беше и за мен!

                Коментар


                • #38
                  До: Да живее закона!

                  Първоначално публикуван от Жечко Русчев Преглед на мнение

                  Двутонния джип тежи по скоро 30 000 - 80 000 хилади лева и едно преминаване с 40-50 през легнал полицай сигурно струва поне 20 кинта, затова намалява скоростта.
                  Не мисля, че Митко минава през легнал полицай със скорост от 5км/ч , защото ще му струва 20 лева, а просто защото си дава сметка, че легналият полицай е именно, за да се намали скоростта.
                  Все, что делаешь, надо делать хорошо, даже если совершаешь безумство.
                  A2 (+)

                  Коментар


                  • #39
                    До: Да живее закона!

                    Първоначално публикуван от Жечко Русчев Преглед на мнение
                    Единствено при плътна мъгла може да ти искочи нещо из невиделица. Или ако търсиш телефон или говориш по него.

                    Явно наблягаш на емпиричния подход, но това, че още не ти е изскочил някой или нещо на 1м пред колата (зад паркиран автомобил вдясно напр.), не означава, че няма да ти се случи някой ден и тогава и най-тренираните ти техники няма да преборят физичните закони... Представи си майка бутаща количка с 3 месечно бебе пред себе си, която излиза на пътя непосредствено зад паркиран микробус ... Давам този пример, защото е реален (чувал съм го от свидетели)... детето не оживя за съжаление. Какъв е смисъла от легналите полицаи, ако всички обират луфта лекичко преди тях и веднага след това ускоряват пак до 50 км/ч?

                    Коментар


                    • #40
                      До: Да живее закона!

                      А, бе, според теб за кво се морят да ги слагат тези препятствия по пътя? Щото такива като теб не разбират от знаци. Ако има знак "Внимание! Деца" сигурно ще го изкривиш с турболенцията си като минаваш покрай него и затова хората са намерили някакъв принудителен начин да те накарат да намалиш, ама ти и на това си му хванал цаката. Явно вече трябва да започнат да слагат бордюри насред пътя, белким спреш пред тях.

                      Пък това за изскачането изневиделица е много несериозно от устата на човек с доста повече километри от мен. Децата се хвърлят отвсякъде, еле пък пред спрели рейсове и тролеи. Понякога са се засили още от тротоара и са пред теб с летящ старт, така че по-скоро ще ги чуеш като издрънчат ламарините, отколкото ще ги видиш. Никакви рефлекси, гледане на километри напред и прочее пинизи не могат да заместят намалената скорост. За пример - миналата седмица си карам в кварталната улица с 30, щото за повече е рисковано и тръгвам да изпреварвам един колоездач, които може би караше с 10 км/ч в моята посока. Е, тоя юнак нито ме е видял, нито чул и на няколко метра от мен направи рязък ляв завой, за да премине от другата страна на улицата и чак тогава ме видя, как скачам на спирачката и завъртам колата. Спрях на метър от него, а той замалко да падне, щото яко се стресна. Ако карах с 40 със сигурност щях да го съборя, а с повече щях да си го метна на предния капак.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Да живее закона!

                        Децата се хвърлят отвсякъде, еле пък пред спрели рейсове и тролеи. Понякога са се засили още от тротоара и са пред теб с летящ старт, така че по-скоро ще ги чуеш като издрънчат ламарините, отколкото ще ги видиш.
                        +1
                        Преди 3 дни имах аналогичен случай с деца и топка. Добре , че карах наистина бавно. Топката изскочи отпред и влезе под колата , а детето излетя като вихър след нея и само бавната скорост ни спаси и двамата. Когато децата играят се намират в свой собствен свят и ако ние не ги пазим никакви чалъми и мурафети няма да помогнат.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Да живее закона!

                          Първоначално публикуван от cveti Преглед на мнение
                          Не мисля, че Митко минава през легнал полицай със скорост от 5км/ч , защото ще му струва 20 лева, а просто защото си дава сметка, че легналият полицай е именно, за да се намали скоростта.
                          Изобщо не се бях замислял до този момент за други причини. Всъщност единствените случаи, когато съм остойноствявал минаването през полицай е като е висок 250см и ща не ща ме издира отдолу (колите, не джипа) та ме хване яд, че гения, който го е натрупал не е мислил грам, че не само трябва да намалява скоростта, но и евентуално хората да могат да преминат през него. А такива има бол.
                          VW Touareg V10, 5000cc

                          Коментар


                          • #43
                            До: Да живее закона!

                            Първоначално публикуван от Obersturmbahnfuehrer Преглед на мнение
                            За пример - миналата седмица си карам в кварталната улица с 30, щото за повече е рисковано и тръгвам да изпреварвам един колоездач, които може би караше с 10 км/ч в моята посока. Е, тоя юнак нито ме е видял, нито чул и на няколко метра от мен направи рязък ляв завой, за да премине от другата страна на улицата и чак тогава ме видя, как скачам на спирачката и завъртам колата. Спрях на метър от него, а той замалко да падне, щото яко се стресна. Ако карах с 40 със сигурност щях да го съборя, а с повече щях да си го метна на предния капак.
                            Ако си карал с 30 км.в час това са 8,3 м. в сек. велосипеда 2.7 м.в сек.
                            Начало на изпреварването напр. 10 метра

                            Първа секунда: Ти 8.3 м остават до настигането 1.7 м. плюс на оня 0.5м. равно на 2.2 м.

                            оня 2.7 м.

                            Втора секунда: Ти 8.3 м.изпреварен с 8.3 минус останалите от първа секунда 2.2 плюс новите на оня 0.5 м. РАВНО на 8.3-2.2+0.5= 6.7 м.
                            оня 2.7 м.

                            Значи оня е запонал да завива след първата секунда на ляво. Щото след втората секунда ти си на 6.7 метра пред него.
                            Ти свирна ли му на оня , че ще го изпреварваш? Не!

                            Хайде да видим сега дали ще можеш да спреш при тази скорост и тези разстояния след първата секунда?

                            Имаш да извършиш следните действия.
                            Осъзнаване на обстановката след промяна. 0.2 сек. равно на 8.3 *0.2 = 1.66м.
                            Не забравяй, че си на 2.7 метра зад оня.
                            докато ти изминеш 1.66 м. оня изминава 2.7 * 0.2 = 0.54 м.

                            Оставаща дистанция преди спирачка: 2.7 - 1.66 +0.54 = 0,5м.

                            Започва спиране с начална скорост 30 кв. в ч.

                            Ами още първата една десета от секундата Ти имаш 8,3 /10 = 0,83 м. , а оня 2.7/10 = ,27 м.
                            0,83 -0,27 = 0.56 м. т.е. оня вече е блъснат.

                            Но щом като си спрял на метър от него това означава ,8 м спирачен път плюс 1 м. плюс 10 м предполагаеми равно 21 метра начало на изпреварване.

                            Извод: Велосипедиста "ОНЯ" затова е завил на лява да ти даде път , когато Те чул, Щото не си му свирнал и си почнал да го изпреварваш не от 5 -6 метра ами от 21 м. То нестига , че 30 км. в час е все едно , че си спрял ами много си се застраховал и си създал объркване във възприятията на другите участници в движението.

                            При удар , ако си с джип оня пада отдолу, ако е кола лека пада на капака.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Да живее закона!

                              То не са сметки, то не е чудо. Само троен затворен интеграл не видях.

                              Доколкото си спомням, сигналът за престрояване е мигач, а не клаксон и в квартала не подсвирквам на всеки колоездач или пешеходец. Отделно, ква е тая логика, че завил вляво, за да ми даде път?!

                              30 км/ч е повече отколкото ти ще изкараш на спринт и изобщо не е ниска скорост за квартална улица, особено ако отстрани нямаш видимост заради паркирали коли, варели и т.н. Вече ще знам, че в квартала трябва да карам със 70, за да не обърквам чуждите възприятия и да се разминавам с насрещните коли минимум с 50, пък ако ще да е на едно огледало разстояние. А, да - и ще свиркам на всеки, който може да направи нещо непредвидено, т.е. на абсолютно всеки.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Да живее закона!

                                Първоначално публикуван от Жечко Русчев Преглед на мнение
                                Извод: Велосипедиста "ОНЯ" затова е завил на лява да ти даде път , когато Те чул, Щото не си му свирнал и си почнал да го изпреварваш не от 5 -6 метра ами от 21 м. То нестига , че 30 км. в час е все едно , че си спрял ами много си се застраховал и си създал объркване във възприятията на другите участници в движението.

                                При удар , ако си с джип оня пада отдолу, ако е кола лека пада на капака.
                                Направо изби рибата,как така някай (ОНЯ,ТОЯ),движейки се плътно в дясно,ще ти даде път,каго завие на ляво?Колкото повече неща пишеш,толкова повече не ти разбирам логиката.Все пак,има ЗДП и правилник за прилагането му,макар и да имат трески за дялане ние трябва да ги спазваме.Има ограничение 40-гледай да караш с 40,има легнали полицаи-намали,премини по-бавно,наоколо я училище,я поликлиника има,що трябва да гоним бабите и дядовците с бастуните,да пебягват през пътното платно.Не идеализирам законите.
                                Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X