Не знам дали темата ми е за тук,но ако не е,моля моделатор да я премести на подходящото място...И така сега на въпроса ми,един мой приятел на 18г. от София е решил да си купи кола,на която да се учи да кара на село под погледа на негов приятел шофьор,пък след това да изкара книжка,защото мисли че така ще му е по лесно кормуването.Иска да изкара книжка за А-категория и B-категория и коя категория ще е по добре да изкара първо,след като завърши училище(след бала му) разполага с г/д 2000лв.Mоже да кара мотор има CZ-250.Та значи иска да знае колко пари ще му излезе книжката листовки,кормуване и с психо теста(аз му обясних,че във всички авто школи са различни цените) и най вече каква ще е подходящата за него първа кола...за сега се е спрял на bmw 316 за около 700-800 лв.Аз му казах първо книжката пък после колата и за първа кола да си вземе нещо евтино на доизживяване като някоя очукана ладичка за 300-400 лв и после на вторични,но той мисли че обратното ще е по добре за него защото ще се яви подготвен на изпитите.Благодаря предварително!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Шофьорска книжка + кола!
Свий
X
-
От: Шофьорска книжка + кола!
Меракът да се кара без книжка не е особено полезен и спада бързо след 18-тата година. Човек си изработва вредни навици, като няма инструктор да го напътства. То, не че всички инструктори са стока, ама е по-добре от нищо. Отделно колко бързо става голяма беля и как излизаш на пангара без застраховка.
И не, няма да му е по-лесно кормуването - инструкторът ще трябва първо да го отучи от глупостите. Не случайно инструкторът не е просто шофьор, а човек, учил за инструктор.
За 2000лв може да изкара и книжка за А, и книжка за В и да си вземе някоя таратайка, на която да се понаучи да кара СЛЕД като вземе книжката. А на повечето хора на 18г BMW определено не е най-добрата първа кола. Определено е по-добре с дядовата жигулка или с мамината корсичка.
-
От: Шофьорска книжка + кола!
Сега на въпроса ти ще отговоря с възможно най-прясната и точн информяция към днешна дата. И така:
1. Шофьорският курс струва от 400-600лв. за самото кормуване което е 31часа (45мин. зависи от инструктура и фирмата).
2. Листовките и кормуването струват по 60 лв. общо 120.При повторно явяване на листовки е 60лв, при кормуване 160 (25лв. x 4 часа кормуване и 60лв. изпит)
3. Времетраенето е относително зависи от натовареността на инструктура и личните предпочитания.
4.Относно категоря (А) би могъл да я изкара по всяко време курсат се състои в 14дни и няма листовки при изкарана категория Б (B). Средната цена на курса е 250лв, а изпит кормуване 60.
5. Моето лично мнение е първо да изкара книжка след това да си купува кола - ЗАЩО -
Ситуацията е такава, че инструктурите учат корсантите да карат по един начин, който е чужд на всеки един шофьор който има лична кола и си жали съедеинителя. Също така кола която не е максимално близка до учебната не е за препоръчване за обучение понеже се получават основни навици и привиквания които не са съвсем полезни при кормуванет и след това на изпита. Пожелавам успех на приятеля ти !
П.п. писали сме заедно с колегата Ясен !
Коментар
-
От: Шофьорска книжка + кола!
Като оставим настрана рисковете от заучаване на неправилни и вредни навици, шофирането без съответната правоспособност е забранено и наказуемо въпреки, че още няма 18 години. Ако го хванат, ще поотложи доста придобиването на СУМПС. А и не забравяйте, че черните хроники са пълни с имената на такива ентусиасти и най-често всичко започва с добри намерения. Аз бих препоръчал да започне да чете закона и правилника, преди да направи нещо глупаво."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
Re: Шофьорска книжка + кола!
Преди да придобие СУМПС, големият ми син, беше обучаван от мен и определено му беше по-лесно на курсовете.
В едни други времена и аз карах без книжка, но тогава нито имаше толкова коли, нито беше толкова опасно. Освен това, последствията при спиране от КАТ се свеждаха до "обществено порицание", означаващо прочитане на съобщение в училище, че Едикойси, кара МПС без СУМПС.
Сега, обаче нещата са доста различни и определено мисля че поставянето на каруцата пред коня не е добра идея. Книжката определено не кара колата, но е също толкова важна.
На твоя приятел му кажи да похарчи парите за ЧИТАВ инструктор и както казва Куздов, да прочете това-онова."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
От: Шофьорска книжка + кола!
Аз се научих на Трабанта на баща ми когато бях на 15. Карах по пътя до село и из село - разбирай планински път почти без коли. После на 18 записах курс. На инструктора казах, че за сефте се качвам на кола, но той веднага се досети, че не е така.
Единственото което ми беше от полза беше, че можех да потеглям и да карам колата на пътя. Но това далеч не основното в курса за шафьори. На курса те учат как да се държиш в града, в големия трафик, правилно положениена платно, кръстовище, паркиране и много други. Учиш се как да караш по правилата.Все неща, които няма как да научиш карайки нелегално.
Искам да кажа, че колкото и да се научиш да караш нелегално, на самия курс ще има да учиш почти толкова, колкото и ако за сефте се качиш на учебната кола
Не искам да говоря какво може да се случи на теб (ако имаш 18 ) или родителите ти, ако причиниш произшествие без да си правоспособен.
Пусто на тази възраст кръвчицата ти ври като на краставо яре ..Nissan Terrano 2,7 TDI
Коментар
-
От: Шофьорска книжка + кола!
Инструкторите учат бъдещите шофьори как да вземат изпита. За съжаление. Но системата е така измислена. Не може за няколко седмици да станеш шофьор, за това време може да назубриш листовките и да усвоиш най-елементарното спазване на знаците по кръстовищата.
Истинското учене на шофьорлък идва после-когато човек започне да кара сам.
По-добре е да се явяваме на изпит подготвени, ама по закон няма как да се подготвим преди да сме взели кнмижка. А след като сме я взели-не може да се наречем добри шофьори... Параграф 22.
Много ми харесва начина на вземане на книжка в някои щати в САЩ-просто доказваш пред изпитващия, че си безопасен на пътя,м и знаеш правилата по които се кара в държавата им Как си се научил-не им е интересно.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
От: Шофьорска книжка + кола!
И пьрвото тенеке не се брои за кола еле ако стиска 2000 лева и иска с тях всичко да покрие.Голф,Астра.........някакво такова с евтини части и лесно за ремонт,най-добре една Лада или пак в тая категория,че са по 3-9 лева частите.Бавареца няма как да го прежали с парите които е приготвил,а той е в момент в който мисли за карането,а не за колата.TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
От: Шофьорска книжка + кола!
Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнениеМного ми харесва начина на вземане на книжка в някои щати в САЩ-просто доказваш пред изпитващия, че си безопасен на пътя,м и знаеш правилата по които се кара в държавата им Как си се научил-не им е интересно.
Коментар
-
От: Шофьорска книжка + кола!
Благодаря на всички че се отзовахте и за съветите който ни дадохте!Определено ще се опитам да набия акъл в главата на моя приятел че BMW не става за първа кола,а както по нагоре сте споменали някоя вехта на доизживяване,на която са евтини частите и няма да му е жал дори и да я блъсне.Ти карай мотора,а не той теб....Ред Бул ти дава крила,а сливовата 4х4
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар