Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Може ли да работи двигателя, ако те затрупа сняг ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Първоначално публикуван от Yordan
    Плашеща статистика...
    Добре, значи ли това, че за 3 км се изхвърля близо 1 кг СО2, а за 300 км - близо 100 кг ?! Тоест, ако някой отиде от София до Пловдив и се върне, ще е изхвърлил 100 (СТО !!) килограма СО2 ?! Всъщност, колко бензин се изхарчва за такова пътуване ? Не излиза ли така, че се харчат поне 100 кг бензин (което май е дори повече от 100 литра, или греша ?)...
    Толкова са си грамовете. Ще обясня защо се получава така:

    За изгарянето на всеки един килограм бензин се изискват 14.8 кг въздух. Тъй че при изгарянето на 100кг бензин ще са изразходвани 1480 кг. въздух. Мисля че е ясно откъде се появяват тези огромни количества CO2...

    А колкото до горните данни за ~300g на километър държа още веднъж да подчертая че това са данни за последните двигатели на Тойота които са несравнимо икономични в сравнение с предишни години... При същия този автомобил съдържанието на CO на километър е от порядъка на 0.58грама. За сравнение само ще дам нормите действащи до 1990г които изискват максимално съдържание на CO на километър за ЛЕКИ АВТОМОБИЛИ да е до 11.5 грама/км...!
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #32
      Да, аз се усетих след време, че голяма глупост съм изтресъл...
      О2 си идва от въздуха и няма горивен произход, какъвто има С. Кислородът, също така, е по-тежък от въглерода (4:3). Така че, ако трябва да използваме пак грубите сметки от по-горе, какво се получава ? При 300 грама/км, имаме 90 кг СО2 на 300 км (София - Пловдив и обратното). От тях, 4 тегловни части са кислород (51,5 кг) и 3 части - въглерод (38,5 кг). Тоест - поне 38,5 кг (над 38,5 литра) гориво се изразходват за това пътуване?
      Друг вариант на сметките: Имаме 300 грама СО2/км. От тях, 128,5 грама (3/7) са въглерод. Това прави близо 13 кг изхвърлен въглерод (не СО2 !!) на всеки 100 км пробег. Което можем да приемем за 13 кг (над 13 литра) гориво, тъй като водородът в горивото е много по-лек от въглерода и го пренебрегваме нахално Та значи, така ли е наистина ?
      Не знам дали така се смятат тия неща, ама просто ми е любопитно. Ако не ти е писнало да ми обясняваш, можеш да кажеш така ли излиза в действителност ?
      Volk: Уж мъжки форума, ала-бала, ама до 10 секунди темата ще е изтрита!

      Коментар


      • #33
        Добре ще е някой химик да се произнесе по сметките че аз не съм толкова компетентен но като допълнителна информация ще дам още малко данни за същия автомобил:

        Тойота Лендкрузер с двигател 4.9 литра, бензин (VVT-i V6)
        Среден разход на гориво 12.7 литра/100км (по ЕС 80/1268-1999/100)

        Методите за измерване на емисии CO2 и среден разход на гориво предполагам дефинират точно условията но са стотици страници и точно сега едва ли ще намеря време да прочета. Това което намерих е че тези 305 грама на километър са при смесен цикъл на експлоатация а разхода е среден каквото и да означава това. Т.е. ако приемем известни разлики от методите всъщност всичко си пасва включително и с твоите сметки...във втората им част...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #34
          Да, май така излиза... Това е добрата новина. Лошата е, че току що видях, че пак съм объркал сметките
          Така изчислено би могло да важи за СО, а не за СО2, само че СО е много по-малко и въобще, това 300 г/км не се и отнася до него, а до СО2. Оплесках яко нещата, молекулната маса на СО2 е 12 + 16 + 16 = 44 и там С и О тегловно вече се съотнасят както 3:8, а не 3:4 (което е при СО).
          И така, ПОСЛЕДНАТА СМЕТКА, бахмааму:
          300 г СО2 на километър. 82 г се падат на С, 218 - на двете О. Това прави 8,2 кг въглерод на 100 км. Вероятно като добавим водорода от горивото (аре, няма да го пренебрегваме повече ) и разните малко по количество, но тежки примеси, ще получим някъде, горе-долу, приблизително... 12,7 литра разход на 100 км
          Ох, не мога, предавам се...
          Volk: Уж мъжки форума, ала-бала, ама до 10 секунди темата ще е изтрита!

          Коментар


          • #35
            Първоначално публикуван от Nik Nikolov
            Благодаря за многото компетемтни мнения. Разбра се че в никакъв случай не бива да се спи на запален двигател.
            Техниката на оцеляване в подобна на описаната ситуация, обаче не се разбра. Като цяло съветите могат да се разделят на две групи.
            1. Гледай да не ти се случва - ???! -
            2.По добре умрял от замръзване, отколкото от задушаване с СО.
            А какво би следвало да направим ако все пак се случи ?
            Опита ме е убедил, че и най - абсурдният латиносериал е нищо в сравнение с това, което може да ти поднесе живота. Изпадал съм в много трудни ситуации със старите си автомобили, и само Господ ме е измъквал, както и всеки колега , смятам.
            Обичам зимните разходки. Какво все пак да си нося в Джипа, освен вериги, лопата, ръчна лебедка; Спален чувал, Туристическа газова бут илка с калориферче ли ?
            Кое е по добре, да се напусне автомобила и да се тръгне пеша във виелицата ли, за да се търси хижа или нещо подобно, или да се остане там че по лесно да те открият?
            На вън в снега ще ти е по топле от колкото в колата.
            Температурата на снега по трудно пада под нулата.
            От вън ще е много по студено от снега. Един вид ще те предпазва.
            Но на това да чакаш си е ялова работа.
            Колата ще истине много бързо. Колкото и да е затоплена, до 20-30 минути ще бъде по студена от вън.
            На мене ми се случи по грешка да заспа в колата при температура -1.
            Беше Юни 2004. Пътувах от Калифорниа до Оклахома, и около 2ам започнах да виждам сърнички по пътя, и решавам да спра до пътя да поспа за малко.
            В колата си беше нормална температура, и не съм усетил че съм високо в планините на Аризона и температурата на вън е 0 градуса.
            Сприах и се прехвърлих на задната седалка да поспа.
            Събудих се около 4ам и треперех от студ. чак тогава погледнах температурата 30Ф ( -1Ц ). Паля колата и оборотите на 5К че да затопли малко. Направо не можах да повярвам че може да е толкова студено през Юни. Само няколко часа преди това биах на климатик.
            Че, да ти кажа от собствен опит не ти трябва да заспиваш в колата когато на вън е толкова студено.Ако беше зима сигурно нямаше да се събудя.
            относно какво да носиш в колата......колкото по малко буклуци, толкова по добре, и си земи резервациа за хотел. Това е наи добрия съвет който мога да ти дам.
            Относно газовата бутилка......ако я използваш на вън нямя да усетиш голямя разлика, ако я използваш в колата или ще се подпалиш, или ще се задушиш пак от СО
            CHEVY COLORADO, Z-71, I-5, 4door,Auto
            http://www.coloradofans.com/album_pe...p?user_id=3094
            http://www.geocities.com/sharrko/pictures.html

            Коментар


            • #36
              Наи накрая май намерих нещо което може да ти помогне:


              Hot Vent Professional 70,000 BTU Heater

              The Pro Vent 70 features 70,000 BTUs of safe heat. This unit is in use world wide heating all types of enclosures and tents. Designed with positive pressure features, the Pro Vent keeps carbon monoxide outside and the clean safe heat inside. This product is available though our military division.
              Rugged heater is built from stainless steel.
              Safe 250ºF forced heat in seconds.
              Clean safe heat without dangerous fumes.
              Connects to any 8" to 12" blower/air duct system.
              Compact size - stores easily in fire truck storage compartment.
              Sets up in seconds.
              Rugged steel cart with tires for easy transport around site.
              Blower and air tubes sold separately.
              CHEVY COLORADO, Z-71, I-5, 4door,Auto
              http://www.coloradofans.com/album_pe...p?user_id=3094
              http://www.geocities.com/sharrko/pictures.html

              Коментар


              • #37
                Първоначално публикуван от sharrko
                относно какво да носиш в колата......колкото по малко буклуци, толкова по добре, и си земи резервациа за хотел. Това е наи добрия съвет който мога да ти дам.
                Мдаааа, това за хотелската резервация беше изключително ценен съвет за човек, който пита какво ще му трябва за да остане жив, ако закъса в снега някъде по чукарите ...
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #38
                  ето и нещо на по достъпна цена, компактно, и практично.

                  Hot Vent Series #9173
                  Tent Heater

                  A popular tent heater for those wanting to stretch the season an extra month or two.

                  Includes
                  • single burner Hot Vent
                  • 12 volt fan
                  • two 3 foot accordion style air tubes
                  • padded gear bag for storage & transport
                  For larger tent see Hot Vent HP.


                  $149.95
                  http://www.zodi.com/web-content/Cons...dihotvent.html
                  CHEVY COLORADO, Z-71, I-5, 4door,Auto
                  http://www.coloradofans.com/album_pe...p?user_id=3094
                  http://www.geocities.com/sharrko/pictures.html

                  Коментар


                  • #39
                    Първоначално публикуван от sharrko
                    Благодаря Тази картинка ми даде идея какво трябва да измайсторя. Супер благодарности.
                    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                    Коментар


                    • #40
                      Случвало ми се е да нощувам в гората през зимата , и ще ти дам един съвет.Стъмни ли се , спирай там където си , ако не знаеш пътя.Ако си с кола , не се опитвай да спиш в нея с включено парно-може да ти е за последно.Най-важното е да си запалиш огън.Аз винаги си нося портативна газова горелка и наколко ролки тоалетна хартия.Горелката помага много , щото обикновено зимата дървата са мокри и се палят трудно.А и е портативна-колкото един по-голям дезодорант.Носи си винаги и брадвичка и по-голям нож.
                      Тва е в общи линии , палиш огън и дремеш около него цяла нощ.Като развидели му мислиш.
                      Казвам ти това от опит , нощувал съм в гората сам , без кола(бях пеша) , на около -10 , 15 градуса.Без огън бях заминал.
                      0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                      Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                      Суперскан България www.decbg.com
                      Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                      Коментар


                      • #41
                        Хайде и аз да се изкажа : все си мисля, че най-простия начин за спане в кола е със спален чувал. Като си тръгнал за някъде, където и ти незнаеш къде е, просто слагаш един чувал в колата и си свиркаш.

                        Аз лично ползвам едни не кой знае какви чували - екстремна температура -20С, което ще рече, че при -10 - -15С, нормален атлетичен човек с термобельо спи комфортно. Т.е. с всички дрехи и в чувала, в кола в която няма вятър, за да умреш говорим за температури под -35С навън! А ако сте двама, все пак се създава и микроклимат, който не е толкова добър както в палатка, но все помага. Накрая, повечето свестни чували имат и опция ляв-десен, т.е. да се съединяват, но...тогава вече говорим за един друг спорт. .

                        Та зимният сезон, чувалите са често в колата...не заемат много място, а и вече се намират под 200лв по магазините.

                        Коментар


                        • #42
                          Има и още един вариант . Палиш кола , загряваш купето до температура при която можеш да заспиш - гасиш двигателя . Заспиваш . Събуждаш се от студ , и пак палиш , топлиш , заспиваш . Гадното в случая че през цяла нощ си като ванька-встанька . Но на сутринта си жив и горе-долу в кондиция. Правил съм го и то в Русия , и не в гора дето има някъкакъв завет а на полето. А може просто съм късметлия.......
                          Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                          Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                          Коментар


                          • #43
                            Ако на мен ми се случи подобна ситуация и има условия за направата на снежна пещера, зарязвам колата без много да му мисля.

                            В планините съм спал няколко пъти по този начин с чувал в снежна пещера и ми е било достатъчно комфортно дори и при температури на въздуха навън под -10. Има неудобства, но се свиква.

                            Основните кофти неща са :
                            1. Влажно е. През нощта винаги тавана на пещерата прокапва, колкото и да го заглаждаш след копаенето. За това е хубаво да се остави по голям отвор на входа за проветрение.
                            2. Пода е много неравен и обикновенно има доста бой по снега с лакти, юмруци, колена докато се наместиш удобно.

                            Чувала който ползвам е -25 екстриим.

                            Коментар


                            • #44
                              Кислорода и въглеродния двуокис не се свързват с еритроцитите, свързват се с хемоглобина в тях!
                              Във вдишвания въздух процентното съотношение на газовете е следното: 21% О2 ; 0,04% СО2 ; 78,67% азот, тези проценти зависят от надморската височина и температурата. Газовете преминават в кръвта по два начина: разтваряне на газовете в течност по закона на Далтон, и химичното свързване между газовете и хемоглобина.
                              Нормално хемоглбина има по-голям афинитет към СО2 от О2, но поради по-голямата концентрация на кислорода във вдишвания въздух, той измества СО2. Свързаният с О2 хемоглобин се нарича оксихемоглобин, а с СО2 карбооксихемоглобин, връзката е много слаба и лесно преминават от един в друг, всичко зависи от парциалното налягане на газовете. Връзката СО-Нb е 200-300 пъти по-силна от тази между О2 и хемоглобина, ето защо при нормално количество на О2 във вдишания въздух връзката между СО2 и хемоглобина е необратима.
                              Отравяне със изгорели газове е в следствие на повишаване количеството на СО2, и намаляне на О2 във вдишания въздух, освен ако колата няма няакъв проблем естественно, и отделя повече СО.
                              Доколото ми е известно газовете не могат да преминават през сняг, всъщност при попадане в снежна пряспа човек умира вследствие на хипоксична хипоксия-намаляне на парциалното налягане на О2 във вдишания въздух. Единствения шанс е да бъде намерен бързо, или да изпадне в кома, така ще диша по-малко, тоест ще забави изразходването на О2.
                              Малко разпокъсано но мисля че хвърлих малка светлина

                              Коментар


                              • #45
                                Ъ, не се лежи в такива дупки. Седи се. Пода се копае като столче, с дълбоко стъпало за краката. Там и се стича въгледвуокисът.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X