Използвам моторна машина за издухване/събиране на листа "Tornado BV-25" на "Електролукс"(Партнер). Двутактова. От известно време започна да пали трудно. Първо чистих ауспуха, после въздушния филтър. Не бих казал, че помогна много - загрявам от дърпане преди цилиндъра... Последния път като запали, не искаше да се форсира. Като дадох максимални обороти първо заработи добре, после започна периодично да заглъхва, все едно не й стига гориво. Кихна и изгасна. Един час дърпане - без резултат(като изключим благословиите към женската част на инженерния екип, който я е създал). Закарах я на майстор и той отсече - няма компресия, значи, че е за боклука.
Ползвана е интензивно 5 години - има логика да си е заминала. Въпреки, че е ползвано само марково масло с дозатор, за да не се обедни сместа. Има видима разлика между нея и същата, но нова - на старата въжето се дърпа лесно, с много по-малко усилие-поотпуснала е. Примирих се с диагнозата, но реших да я изтормозя да запали за последно. На други двутактови машини с малка компресия съм го постигал с намаляване на разстоянието на свещта и добавяне на повечко масло в бензина. Така направих и с тази. Започна да припалва, но запали чак, когато върнах разстоянието на свещта да е по-голямо от нормалното. И какво забелязах: поработи, но постепенно след като загря, започна да заглъхва. Накрая пак угасна. Подобно на това, което се случва при скъсано платно на бензинова помпа... Изчаках да изстине и я запалих относително лесно. Работих половин час на средни обороти - държеше ги без промяна на звука. Изгасих я. После опитах да я запаля-не се получи. Това поведение съвсем ме обърка и вече си мисля, че проблемът е някъде на друго място, а не толкова в износения двигател. Свещта е нова, има добра искра. Не съм отварял самия ауспух, а само горното капаче с мрежичката. Отварях карбуратора, но платното е здраво...
Някой може ли да даде предположение каква е причината? Вече съм нагласил пари за нова, но ми се иска и тази да мога да ползвам до последно.
Ползвана е интензивно 5 години - има логика да си е заминала. Въпреки, че е ползвано само марково масло с дозатор, за да не се обедни сместа. Има видима разлика между нея и същата, но нова - на старата въжето се дърпа лесно, с много по-малко усилие-поотпуснала е. Примирих се с диагнозата, но реших да я изтормозя да запали за последно. На други двутактови машини с малка компресия съм го постигал с намаляване на разстоянието на свещта и добавяне на повечко масло в бензина. Така направих и с тази. Започна да припалва, но запали чак, когато върнах разстоянието на свещта да е по-голямо от нормалното. И какво забелязах: поработи, но постепенно след като загря, започна да заглъхва. Накрая пак угасна. Подобно на това, което се случва при скъсано платно на бензинова помпа... Изчаках да изстине и я запалих относително лесно. Работих половин час на средни обороти - държеше ги без промяна на звука. Изгасих я. После опитах да я запаля-не се получи. Това поведение съвсем ме обърка и вече си мисля, че проблемът е някъде на друго място, а не толкова в износения двигател. Свещта е нова, има добра искра. Не съм отварял самия ауспух, а само горното капаче с мрежичката. Отварях карбуратора, но платното е здраво...
Някой може ли да даде предположение каква е причината? Вече съм нагласил пари за нова, но ми се иска и тази да мога да ползвам до последно.
Коментар