Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стари батерии VARTA и зарядно Powerex

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Стари батерии VARTA и зарядно Powerex

    Имам едни стари батерии VARTA , които на тяхното си зарядно , се зареждат , без проблем , обаче в Powerex-а дава грешка.
    Някакви идеи ?
    Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
    За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

    A1+

  • #2
    Те хубаво се зареждат, а после нещо отдават ли обратно?

    Кой модел е зарядното? Ако е онова прочуто 9000 - то понякога се шашка на напълно изтощени и заспали батерии с високо вътрешно съпротивление. От 5-6 опита обаче потръгват нещата.

    Коментар


    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
      Редактиране на коментар
      Цял ден слушам музика на тях .Ще видим , дали ще изкара 24-те часа , които дават на колонката.за сега са 10
      Да Maha Mh-c 9000 е зарядното . повече от 5-6 опита съм правил , ама не става .
      Последно редактирано от ИВАН НЕДОКЛАНОВ; 28-04-20, 18:40.

  • #3
    Батериите изкараха 14 часа . При положение , че са 1400 Mah ми се струва нормално .
    Загледах се в дребния шрифт . Зарядното VARTA ,зарежда с 160-180 Ма , Maha-та 200-2000 , може ли това да е проблема ?
    на батериите пише , 12 часа при 140 Ма.
    Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
    За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

    A1+

    Коментар


    • #4
      Powerex Mh-c9000 зарежда на импулси. Съответно меренето става по време на тези импулси. Показанието е за усреднена стойност на тока. Оттам при импулсен заряд с 2 пъти по-голям ток от средния, напрежението върху стар елемент надхвърля допустимото и c9000 го "пише бегал" след първите 2-3 цикъла.
      Евентуално решение - 1-2 заряда на "глупаво" зарядно, ако може да спадне вътрешното съпротивление на елемента. После Mh-С9000 може да го "преглътне" и да приеме елемента за годен.

      Коментар


      • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
        ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
        Редактиране на коментар
        Не че разбрах точно, ама то не ми е и силата , но да приема, че всичко е нормално ? Зарядното си работи и батериите работят, просто не са, съвместими
        Тогава да попитам с какво да сменя зарядното , за да нямам този проблем ?

      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        Пробвай да свалиш тока до мин. възможния за зарядното.
        Ако проблема е само с тези батерии - най-вероятно зарядното е здраво, батериите са пред изхвърляне.
        Зареждай точно тези батерии с другото зарядно, което имаш.

    • #5
      маха9000 зарежда с кратки прекъсвания през които измерва разни неща. Заради прекъсванията абсолютното време за зареждане е малко повече от сметнатото - нещо като 5%. Токът е този който пише на дисплея.

      Този вид батерии се зареждат по два начина - или с ток под 1/10 от капацитета (тогава смело презареждаш колкото си искаш) или с ток 1/4 до 2х капацитета - тогава се контролират едновременно температура и напрежение и се спира зареждането когато напрежението тръгне надолу (не нагоре, както е при оловните) или температурата нагоре.

      Зареждане с междинни по големина токове е неправилно - няма ясна индикация за край на заряда, а презарядът с толкова голям ток е вече вреден.

      Най-добър режим за тия батерии е ток 1/2 до 1х капацитета. Маха-та тръгва по подразбиране с 1 ампер което е златната среда за повечето АА батерии и приемливо за ААА.

      При пускане на зареждането Маха първо проверява вътрешното съпротивление на батерията. Вкарва примерно 1 ампер и ако напрежението отиде над 2 волта написва HIGH и не зарежда. Това независимо какъв ток си нагласил, проверката си е с 1 ампер, за кратко. Идеята е да не се опитваш да зареждаш незареждаеми батерии, лошо контактуващи батерии, деградирали батерии които ще се нагреят прекалено от омични загуби или стари батери които не поддържат бързия заряд описан по-горе.

      Варта NiMH принципно са боклук, твоите са и остарели, ама ако те устройва това което правят и имаш търпение да ги зареждаш с бавното зарядно - каквото, такова.

      След 1-2 цикъла можеш пак да ги пробваш на Маха. Има шанс да се стреснат и да заработят.

      Коментар


      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        Днес вързах мойта МАНА на лаб. стабилизатор 12В. С 1 батерия, ток на покой около 30 мА, заряд - на импулси около 0.6с, почивка 0.6с . Зададен ток на заряд 800мА, МАНА-та харчи 400мА.

    • #6
      Точно, изписва 2,2 волта и ХАЙ.
      Аз нямам проблем с бавното зарядно, просто не винаги ползвам четен брой батерии и затова взех МАХА-та .
      Това което казваш за Варта-та ме учудва
      Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
      За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

      A1+

      Коментар


      • #7
        Бизнесът и технологичните традиции на Варта са в оловно-киселите батерии. Презареждаемите АА/ААА са чиста злоупотреба с марката.

        При батерийките е като при колите - всеки, за когото са важни за нещо, накрая си взема Eneloop (в момента собственик на марката и технологията са Panasonic, изобретиха ги Sanyo).

        Ако не - има приемливи клонинги, в Лидъл например тия дни продават нелоши ширпотребни (зелените това, червените не струват). ИКЕА също имат някакви хубави дето май са си направо ребрандиран един от моделите на Eneloop - само дето са се престарали с обвивката и диаметърът е мало више от стандартния (не навсякъде влизат).

        Коментар


        • icerunner
          icerunner коментира
          Редактиране на коментар
          ....зелените това, червените не струват.....
          Този стил на изказ носталгично напомня за едни добри времена на Форума и други участници в него, но за добро, като цяло не е в твой стил

          Иначе: За Варта - един от малкото, да не кажа единствения производител, който си произвежда (почти) всички батерии у дома в Германия. Знам, че могат да се намерят доводи, че в съвременния свят това не е от значение, но след като даваш аналогия с колите, да кажем, че този тип традиции все още имат определено значение и за потребителя и за производителя...

          По отношение на Panasonic eneloop - абсолютно си прав - върха на бавно саморазреждащите се и многократно зареждаеми батерии. За протокола и от тях има складови наличности при мен и цената е много добра
          Но да не изпадаме в благоговение и пред тях, просто по времето на развитие на метал-хидридните батерии, когато всички производители се надцакваха, кой ще напише повече Ач на етикета, пичовете от Санио успяха (и това е наистина търговска революция) да наложат на пазара разума над меренето на.... капацитети на етикета и предложиха eneloop като отлично съотношение капацитет/саморазряд. Революцията е в това, че потребителите (малко от тях, но все пак достатъчно за пазарен дял) схванаха, че не може и кино и сладолед и предпочетоха 1900 мАч, които и след месец във фенерчето пак са си 1900, пред 2700, които след месец са 700... Вмомента почти всеки производител предлага за всеки вкус и има и такива с нисък саморазряд и такива с голям капацитет. За бизнес протокола и eneloop са в същата игра и изкараха модела pro, който не е нищо повече от напомпана по капацитет батерия с порядъчно голям саморазряд и ограничен цикъл презареждания... И като пазар"напомпаните", въпреки по-високата си цена, независимо дали от енелуп или друг производител държат по-голям дял.

          Честит празник!

      • #8
        Иване, новите "боклуци" стигнаха ли до теб? Стават ли за нещо?
        Technical Rescue Direct - life lies in courage
        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

        Коментар


        • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
          ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
          Редактиране на коментар
          Да да
          Бачкат си . С тях няма драма, ама имам едни стари
          Жив да си !

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X