Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Задачка за зареждане ..

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Re: От: Задачка за зареждане ..

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение


    Четки, заляти с вода, не живеят дълго.
    Има ли обективна необходимост да бъдат заливани с к'вото и да е?
    Понеже съм го правил, та затова го споделям.
    Инверторът не прави баш-синусоида и асинхронните машини не се кефят особено. Съдейки по мощността на помпата на колегата, тя работи с пусково-работен кондензатор, който не се изключва при развъртане. Може да пробва и с корекции на капацитата му. Аз така направих със задвижките на гаражните ми врати.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #17
      От: Задачка за зареждане ..

      Може да си купи по-хубав инвертор.
      Иначе - дали бъркам, или помпата му е потопяема?

      Коментар


      • #18
        Re: Задачка за зареждане ..

        Ами нека си каже с добро каква е помпата Някои от потопяемите са мембранни и всъщност нямат електроматор. Там един електромагнит клати мембраната. Но от друга страна, колегата казва че грее, което не ми се връзва с потопяема помпа.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #19
          От: Задачка за зареждане ..

          По последния въпрос - някъде по-горе съм упоменал, че помпата е "бибо" - потопяема е и седи на дълбочина 12 метра при 36 възможни от дълбочината на сондажа и 50 китайски метри дълбочина на потапяне по спецификация (седи на тази височина, защото водата не пада надолу при 48 часа поливане нонстоп в сухо есенно време). Всъщност е мембранна и няма електромотор.

          Въпросите ми не бяха основно за помпата, но поради моята обърканост, нещата тръгнаха натам. Ще опитам да ги формулирам по-конкретно.
          1. Каква електроника ми трябва, за да мога да поддържам на едно ниво различни акумулатори (разбирай различни като капацитет, като тип (тягов, стартов, от танк, от ЮПС, от стария москвич на съседката, двата 6 волтови по 300А и такива от алармата в къщи, както и какъвто още може да ми попадне някой ден)?
          1а. да има опция да се резреждат на същия принцип - независимо от капацитета да се тегли повече ток от по-заредения.
          1б. да има опцията да ги зарежда два по два, и след като зареди напълно едните, да превключва на другите, като през времето на зареждане на съответната двойка, да следи и останалите и при условие, че някой тръгне да пада, да го дозарежда.
          * * Знам, че сега звучи налудничево, но знае ли се кога, какво ще ми потрябва и/или попадне. Дето се вика, може един ден да се наложи да зареждам пакет от 10 АА батерии.

          2. Дали според Вас е по-добре да се направи алтернативна 12V право токова система за уреди за автомобил с контакти тип "запалка", или да продължа да влагам усилията си в усъвършенстване на 220V стандарта в локалното ми положение, или пък е най-добре да вложа малко повече ентусиазъм и да направя цялата система на 24V, което пък е прието за ОК, когато са измисляли ветрогенератора ми.
          Дайте съвети, плюсове и минуси на отделните случаи... Дайте и други варианти, каквито съм сигурен, че има и просто не знам за тях.

          3. Имам инвентори и на 12V и на 24V. Кое от двете е по-добре да ползвам според Вас? Има ли друга опция?

          4. Мога ли да ползвам няколко тягови (ако речете ще са стартови) акумулатори за заварки и какво да направя, за да съм сигурен, че няма да ги "гътна" или направо взривя. Знам, че има тема, ама там има няколко противоречия по въпроса, та ми е интересно да потвърдите крайни резултати - теория и практика.

          5. Помпата за вода ... Тук въпросите са доста, а решенията още повече .. Като за начало мисля да пробвам с крушките (макар че не съм много сигурен какво точно ми казахте, но това е щото съм неук), но само временно, докато не изработя някаква помпа директно задвижвана от вятъра и резервоар за водата, където обаче пак ще трябва независима от вятъра помпа и въпросът пак остава, но с повече решения ...

          6. Тъй като имам печка на дърва, дайте някой пробван модел на парен генератор ...
          *** Май се поувлякох - сори.

          В случая, въпросите и проблемите са си само мои, но решенията могат да ползват много хора.
          Пуснах темата именно с такава насоченост.
          Ако не свършва добре, значи не е свършило!
          0888 315 794
          LZ1UPI
          A1 (Rh+)

          Коментар


          • #20
            От: Задачка за зареждане ..

            Майко мила. Все гадни въпроси.

            1. Да зареждаш адекватно различни акумулатори - трябват ти отделни зарядни контролери с различно настроено напрежение. За да зареждаш банките една след друга или заедно - контролерите се свързват различно (за варианта "един след друг" трябват контролери с изход за dump load - изход за излишна мощност). Пак такъв изход ще ти трябва, ако искаш да се включва някакъв консуматор тип "последна дупка на кавала" - примерно помпата, която пълни високия резервоар.

            Тая работа с разпределянето на товара между банките батерии е малко бошлаф и няма добро решение. Или теглиш от всичко в паралел, или отделно.

            2. 12, 24 или 220 волта - всичко зависи от това на какви разстояния искаш да пренасяш тока. При 220 лесно ще пратиш 1 киловат на 100 метра с кабел 1 кв. мм, при 12 - ще ти трябва кабел, дебел колкото ръката ти. 24 волта са по-добре от 12 в това отношение, но много по-трудно ще намираш приборчета за 24, отколкото за 12 волта. При 24 се полага и да редиш батериите по 2 съвсем-съвсем еднакви. Инверторите за 24 волта са по-ефективни. Зарядни контролери за 24 волта по-трудно ще намериш.

            3. Заваряване - мисля, че за да заваряваш добре с акумулатори без преобразувател, трябва да събереш напрежение 24 или 36 волта и да ползваш нещо като телоподаващо. Може би ръкохватка с ролката тел в нея е първото, което трябва да пробваш. За заваряване с електроди, акумулаторите имат възможно най-лошата характеристика на ток/напрежение. Ще е най-лесно и да ги изпечеш.

            4. Помпата за вода - нищо чудно, да страда от правоъгълното напрежение, защото то никога не се задържа около 0, което е важно при този принцип на работа. Според мен трябва да се опитат две неща - 1. Диод (да отреже половината импулси и да осигури достатъчни паузи за движението на каквото там се движи) и 2. скъп инвертор със синусоиден изход.

            5. Печката на дърва - за парен генератор не знам, но има устройства с елементи на Пелтие, които използват топлината на печката, за да произвеждат ток. Няма лошо да ползваш и такива. Лепят се на печката/кюнеца и изкарват по няколко десетки/стотици вата.

            Коментар


            • #21
              От: Задачка за зареждане ..

              А няма ли да е по-изгодно икономически,просто да вложиш средства в няколко еднакви
              нови 150-160 А/ч батерии,вместо да слагаш отделни контролери за всеки тип акумулатор?
              Имаше някакъв тип батерии,които със сигурност се произвеждат у нас,
              позволяващи много цикли заряд/разряд.Виждал съм подобна система със дизел агрегат,
              с цел икономия на нафта.
              Последно редактирано от LZ3YY; 15-12-11, 12:45.
              На старта на КВ състезание се чувствам като комар на нудистки плаж - знам какво да правя,ама не знам от къде да започна.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X