Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос към пожарникарите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос към пожарникарите

    За пожарогасителите.
    Надявах се да ги набутам някак прави - не влизат. Исках да мина метър, просто балони, по местата. Не стават.
    За пиропакети ми поискаха съвсем невменяеми пари, мамка им модно - гламурна.
    Въгледвуокисните са многооборотни.
    Остават праховите. Какво да правя със сондите, за да работят легнали? Криви - криви. А как да ги докарам да смучат отдолу? Колко дълги могат да са магистралите на литров балон? Какви да са разпръсквачите?
    Предполагам ръчно отработване - всички лостове в положение "пожар", евакуация на лс. Без компютърни изврати.
    Кабина, моторен отсек, резервоари под пода. Значи примерно три зони, независими. Едновременното задействане - отделно, но маловажно, като проявление на излишна паника.
    Последно редактирано от Стефан; 27-09-09, 04:00.

  • #2
    До: Въпрос към пожарникарите

    CO2 е по добрия вариант за моторният отсек и купето.Монтираш си траба (фи max.1,5м и задължително разпръсквача (фунията).
    Два двукилограмови CO2 при двигателят мисля че ше ти стигнат.

    Ако решиш може и прахов(праха ще се набие в стертер,алтернатор,уреди и др.ислед това разглобяване) разпробива се трабата през около 2см.или се отстранява,обаче с еднокилограмов прахов малко трудно ще изгасиш цигара.
    За протокола: Прахов 6кг.работи от10 до 18s.и е около 9-11кг.
    Дано да съм бил полезен.Поздрави.
    Cherokee(XJ) Country 1993 4.0i

    Коментар


    • #3
      До: Въпрос към пожарникарите

      CO2 вероятно може би е по-добро за двигателя (не съм сигурен), но в никой случай не бива да се ползва в купето.
      Я си представи едно небрежно и случайно задействане с екипажа вътре. Пиши ги с 3-та степен изгаряне от студ и 2 месеца в клиниката по изгаряния към Пирогов.
      С праховите ако стане сакатлък, най много да се надишаш с прах, пък тя и не е токсична. Ще се изтупаш само.

      Играх си с едно и двукилограмови, да видя кой как работи.
      Едно килограмовите са детски и неграмотно направени, инструкцията им за работа не е вярна (особено на тези с вграден патрон под налягане) и може да не свършиш работа с тях, нямат и манометърче, не знаеш дали има налягане.
      Има по-правилни двукилограмови, с манометърче за постоянен контрол. От тях имам по 2 броя във всяка кола, е не са свързани като на Стефан в идеята, ама вършат работа. В джипа има по един под двете предни седалки. В магазина ме гледаха като извънземен като взех 6 броя двукилограмови и им казах, че са за колите. Ама какви неща има в правилните пожарникарски магазини - не ходете с повече пари там, ще ги оставите в магазина.

      Имам приятел в института по Пожарна и аварийна безопаснот и той ме отведе на правилното място за правилните пожарогасители.
      Те там (в института) ги тестват и одобряват и поназнайват някои неща повечко.
      Последно редактирано от Радослав Райчев; 27-09-09, 08:24. Причина: допълнение
      Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
      LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
      Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

      Коментар


      • #4
        До: Въпрос към пожарникарите

        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
        ....Въгледвуокисните са многооборотни....
        Ако правилно съм те разбрал търсиш нещо такова т.е. намира се по магазините
        Прикачени файлове
        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

        Коментар


        • #5
          До: Въпрос към пожарникарите

          Правилният вариант е с въглероден двуокис. Може да се монтират по шасито, в багажника и в купето. Условието е да са изправени. Снегоструйниците (фунията)трябва да са разположени в близост до мястото за предполагаемото запалване, като се има в предвид начина им на монтиране, че да не изгорят първо те. Могат и легнали, но за целта крана се демонтира от бутилката и се изкривява сондата в правилната посока подобно на пропан-бутановите автобутилки. Използва се течната фаза на въгл.двуокис.
          Относно монтаж в купето: Безопасно е при условие, че няма пряко поражение върху кожата. Например под седалки или в специално изработен шкаф. Слабо място им е предпазния клапан, който може да избие при нагряване или пряка слънчева топлина особено лятото. Случвало ми се е - купето за отрицателно време се замъглява, прозорците кондензират и риска от катастрофа е голям. За прахов не ми се мисли за последствията по пътниците и автомобила. Пожарогасителите трябва да са с кранове. Развиваш и напускате колата. Тръбопроводите до фуниите могат да се изработят и от метални тръби с меки връзки на местата с опасност от изкривяване и счупване. Задължително изолирани. Веднъж задействан - метални части по тръбопроводи не се пипат с ръце. Като екстричка може да се монтира и манометър някъде на видно място.
          Това му е устройството, но на теб ти трябва с врътка.
          Прикачени файлове
          Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

          Коментар


          • #6
            До: Въпрос към пожарникарите

            Цялата ми кола изгоря заради кривия шплент на спусъка на пожарогасителя, няма лек за тази болка. Решение за проблема със спусъка има ли?
            ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

            Коментар


            • #7
              До: Въпрос към пожарникарите

              Решението е следното, но да не се налага: -първо се маха шпленда и след това се задейства пожарогаситела. Ти си направил обратното и си го изкривил . Нали целта му е защита от случайно задействане. Пък и изкривен шпленд, как така няма да се извади?
              Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

              Коментар


              • #8
                До: Въпрос към пожарникарите

                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                ... Кабина, моторен отсек, резервоари под пода. Значи примерно три зони, независими. Едновременното задействане - отделно, но маловажно, като проявление на излишна паника.

                Не ми е ясно за какво ти е пожарогасителна система, че и толкова сложна, с 3 отделни зони. Едно, че ще е доста сложно за изпълнение и второ, че в случай на необходимост, човек като едното нищо може в бързината и стреса да се обърка кое жило да дръпне.

                А иначе топлата вода е измислена преди доста време ...
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #9
                  До: Въпрос към пожарникарите

                  За моторния отсек ще споделя личен опит - ползваш СО2 пожарогасител за да изгасиш подпалени кабели при мотора и след това ХВЪРЛЯШ ЦЕЛИЯ ДВИГАТЕЛ на вторични суровини. Оказа се, че както си е загрял мотора, трябва му точно едно такова действие за да се НАЦЕПЯТ здраво и главата и блока мнооооого неприятна история ... и непоправима.
                  Ако не свършва добре, значи не е свършило!
                  0888 315 794
                  LZ1UPI
                  A1 (Rh+)

                  Коментар


                  • #10
                    До: Въпрос към пожарникарите

                    Мда. Върнахте ме по-назад, отколкото бях в началото на мисленето.
                    Чавдаре, нямам пари за купешко, а пожарогасители имам. Изначално си мислех да правя точно това, после се оказа че съм загубил един търновски телефон, на човек от завода. И не знам механизма на тия разпръсквачи.
                    Затова реших да наслагам пожарогасителите. А сега вие ме стреснахте съвсем. Пак не знам какво да правя. А воден не може да се сложи в колата, понеже под нулата и да не се сцепи, няма да работи.
                    Или просто да взема да прерисувам щатните дюзи, само че на края на тръбите ... И дявол го знае след колко метра тръби, налягането още ще му стига.
                    Ама така е, нямах фотоапаратче, и вече и не помня как беше. На една изложба ми показваха много хубави батареи, събрани от щатни пожарогасители. Слагат ги в БТРте на жандармерията. Търновско производство.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Въпрос към пожарникарите

                      Аман. След нощеска, не знам какво да правя. Праховите нищо и не гасяха, водопенните - отлично.
                      Два въпроса. Къде пълнят пожарогасители? Къде с АВС, не с ВС.
                      Вторият е има ли у нас сега такива неща:
                      http://www.epotos.ru/price/price.htm
                      Някога имаше, май от "Ивайло", после изчезнаха. Или поне пожарогасители с газгенератори. Това е нещо като огромен ловен патрон без съчми, стои си вътре в гюмчето, вместо въгледвуокиса.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Въпрос към пожарникарите

                        Всички сътезателни автамобили имат такива системи за пожарогасене.Задействат си както отвън,така и отвътре.Сигурно има и втора употреба,които трябва само да се заредят.Виж по АСК-та .
                        Чавдар Владимиров
                        0887/912075
                        Ленд Ровър Диско 1
                        Самуад в проект

                        Коментар


                        • #13
                          До: Въпрос към пожарникарите

                          Само предлагам - за това дето искаш да смуче от дъното. Знаеш резачката за дърва бензиновата сонда как се мандахерца на едно маркучле и събира почти до капка бензина независимо от това как и в какво положение обръщаш резачката.
                          Don't hunt IF you can't kill
                          първо 0883 после 333 накрая 448

                          LZ1BGD

                          Коментар


                          • #14
                            До: Въпрос към пожарникарите

                            Не, нямам толкова мек маркуч. Че и да не се пречупва.
                            Сума години се оглеждам за такова чудо, заради резервоарите на джиповете. Никакви резултати.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Въпрос към пожарникарите

                              Колеги, темата е много интересна, но вие говорите за някакви професионални системи за гасене
                              А аз искам да питам, мойто пожарогасителче, прахово, май 2 кг беше, с манометър, ще ми свърши ли работа, ако не да си Боже? И има ли изискване в какво положение трябва да стои, че сега е в едно отделение в багажника, от вътр. страна на калника и лежи под наклон...
                              "Ако не бях дошъл на този свят, вина нямаше да имате, но Аз дойдох и оправдание - НЯМАТЕ!" Св. София

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X