Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане за прокарване на стоманено въже за осигуряване...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Питане за прокарване на стоманено въже за осигуряване...

    Здравейте,
    Надявам се да съм уцелил правилния раздел.
    Имам нужда от малко напътствия.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:beam.jpg Прегледи:0 Размер:530.5 КБ ID:6663128
    Това, което се вижда на снимката е фермовата греда на покривна конструкция.
    Дължината и е 25м. В червен цвят съм маркирал месоположението, където се налага да се опъне стоманено въже, което да се ползва за осигуряване на човек със сбруя. Стоманеното въже се явява на около 2м височина над повърността по която ще се движи човек.
    Въжето, за което си мисля е това:
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_1.jpg Прегледи:0 Размер:57.9 КБ ID:6663129

    Въпросите са следните:
    1. Подходящо ли е това въже за осигуряване на един човек?
    2. Как да се анкерира въжето в двата края?

    Мисля за такива краища на въжето:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:171218092620din-3090.jpg
Прегледи:660
Размер:140.0 КБ
ID:6663133
    Закрепването към бетона си го представям с анкери + ринг гайки, като въжето ще е по страницата на фермата, така че анкерите да работят на срязване.
    Дайте някакви коментари, критики и препоръки.
    Благодаря предварително.
    Поздрави.
    Прикачени файлове
    Георги Тонев

  • #2
    Според мен въжето ще е тънко. При тоя диаметър и дължина ще има голямо провисване, ако се наложи да държи човек. Ще има и процент разтегливост, което още влошава нещата. Човека няма да може да разчита на подкрепа от въжето при тия 2м височина, ако залитне ще увисне като прани гащи с голямо пропадане. Хич няма да му хареса.

    Коментар


    • #3
      Хоризонталното въже е изключително коварно на тема товароносимост. Колко провисване разрешаваш?

      Коментар


      • icerunner
        icerunner коментира
        Редактиране на коментар
        точно така си е, и за това в хоризонталните линии се използват стоманени въжета или твърди линии (релси), а не синтетични слаборазтегливи въжета.

    • #4
      Ако сметките ти излизат за 6мм проволка, щом може да се наложи да виси човек на него сложи 10мм.В краищата можеш да го закачиш на анкери с око, аз бих използвал два, не че вторият някога ще работи, просто да стои там вързан за проволката ей така за собствено успокоение.Ще ти се наложи да ползваш и обтяжка от този тип, след няколко натягания проволката ще стане струна.
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:unnamed.jpg
Прегледи:542
Размер:6.5 КБ
ID:6663233

      Коментар


      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        https://cdncloudcart.com/1323/produc...peg?1564752798

        Някъде ги водят анкер кука, ринг анкер, сигурно имат и други имена.Идеята ми с двата анкера е единият да носи въжето, а от другия боднат близо до него да върви осигурително въже или проволка свързана с края на въжето.Ако някой ден, някога нещо се случи с основният анкер, другия да действа като защита.

      • Ясен
        Ясен коментира
        Редактиране на коментар
        Тази обтяжка е най-големия ти враг в тази конструкция.

      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Не е лошо да поясниш защо смяташ така?

    • #5
      Привет,
      Ето още малко детайли. Установката ще се използва за не повече от 10 преминавания годишно. Ще се ходи по релсов кран с широчина на "пътеката" около 40см. Аз съм висок 1.86м и с вдигнати ръце мога да достигна до фермата и да се придържам достатъчо добре за нея, тоест вероятно тя не е на 2м ами на повече - около 2.30м.
      Предния захват на сбруята е на височината на гърдите, което е около 1.30м.
      При инцидент ми се иска човек да увисне точно с толкова, така че гърдите му да са на нивото на крана, така че без проблем да може да се върне върху него.
      Провисването го оценявам като проблем, заради прекалено голямото хоризонтално разстояние.
      Възможно е разстоянието да се раздели на две или три, като се прави презакачане с два карабинера, но това ще усложни монтажа.
      Относно товароносимостта, това въже ще обслужва единствено и само един човек, който ако го заложим с презастраховка да е 130литра, все пак е далеч от писаната товароподемност.
      Признавам, че не разбирам съвсем какво натоварване ще понесе въжето, та е възможно да допускам грешка в избраното въже.
      Георги Тонев

      Коментар


      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        Премисли го с междинна опора по средата. Разгледай и вариант ако човека се подхлъзне и увисне и по някаква причина не може сам да се "върне" , да има начин да му се помогне.
        За дебелината на въжето - съобрази го да е около дебелинета на алпийските въжета, че при нужда, увисналия да може да го хване без да му "прерязва" ръцете.

      • aldr
        aldr коментира
        Редактиране на коментар
        Най добър съвет ще ти дадат във цирка. Там използват такива хоризонтални въжета.

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Ако се случи падане-в края на паднето се получава удар, при който натоварването на въжето вече не е 1300 нютона, а доста повече. Чук с тегло 1 кг може да даде много по-гляма сила на удара, помисли.
        Та затова е по-добре 10 мм въже, то държи тон и половина джип, та за човек няма да има проблем, даже и с падане и удар накрая. Не, че човека ще се кефи на такова "спасяване" де, ама е по-добре от падане.

        Съвета за цирка е много на място, ако имаш възможност-иди и питай, там са професионалисти на тема въжета и безопасност.

    • #6
      Ако човекът падне той ще натежи на въжето с повече от 130 литра.Единственият начин да имаш статично натоварване 130 кг на въжето, причинено от 130 килограмов човек е в случая, че той бавно и внимателно отпусне цялата си тежест на въжето, а до колкото разбирам от заданието, това не е твоят случай.

      Коментар


      • VECTOR
        VECTOR коментира
        Редактиране на коментар
        Заданието е човек да се е осигурил към въпросното въже със сбруя с предно закачане на гърдите, като осигурителния ремъкмежду човека и стоманеното въже е почти напълно опънат. При инцидент засилване на тялото няма как да се получи и увисването ще е единствено заради пореса на стоманеното въже.

    • #7
      Стоманените осигурителни линии са стандартно средство за предотвратяване на падане от височина, има стандарти на които да отговарят, БДС EN ..., имат сертификация и т.н.
      Без колебание бих препоръчал да се свържете с фирма ПИК 3000, които са безспорен авторитет във височинната безопасност в България и без да имам нищо общо с тази фирма лично гарантирам за компетентността им.
      Разбира се, човек винаги може да каже 'бем ти и сертификатите, не ми трябват за да опъна едно въже, дали е оправдано или не всеки решава сам, защото е против утвърдените норми, но това, което е сигурно е, че за да си позволиш такъв подход трябват много знания, умения и увереност.
      Technical Rescue Direct - life lies in courage
      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Според мен това осигуряване е напълно достатъчно за да се работи уверено и без страх. Наемането на вишка едно, че е много по-скъпо, и друго-става много по-бавно и тегаво.

      • VECTOR
        VECTOR коментира
        Редактиране на коментар
        Кольо, то даже не трябва да се работи. Трябва да се премине по крана от едната страна до другата, там да се извършат определени дейности по дължината на релсовия път, които се извършват от надлъжна площадка с парапет без необходимост от осигуряване, след което човека да премине обратно.
        Всъщност, човека съм аз.

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Не приличаш на 130 литра на снимката...

        Обаче мнението ми си остава същото-10 мм въже(колкото и да е по-скъпо-животът си е твой(а и да не е...), и това струва много повече.
        Въпреки усложнения монтаж-ковни му там на две места да се държи и да не провисваш ако паднеш.

        И като преминаваш си мисли за ракията и салатата довечера(или за онази-русата комшиййка с големите цици), и хич да не ти идва за падане и осигуряване. Ама си се осигурявай де, просто акъла да е другаде.

    • #8
      Ако след години недай си боже стане нещо, нали не е трудно да се сетите кой ще лежи... за такива неща, професионалисти и със сертификат!
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #9
        6мм. е нищо.
        Сложи 10-12мм.
        Двата края разплиташ нитките три по три. Сърцевината гледаш да остане при едната тройка. Прегъваш двата края да получиш колкото голяма гаша искаш и по-обратния ред ги заплиташ, чак тогава сложи тия жабки (скобички), че с времето охлабват.

        Коментар


        • #10
          Крайните точки ако са в бетон има 2 варианта за анкериране:

          1. Сегментен анкер с планка Ф=10 или 12 мм, L = 90 мм

          2. Лепен анкер със ампула лепило

          Второто решение е за предпочитане при системно натоварване

          Свързващото звено се нарича Майон и изглежда така:

          Последно редактирано от icerunner; 29-10-20, 22:47.
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • #11
            стандартното стоманено въже за такава линия е 3/8 7x19 (9.5 mm, конструкция 7 усукани снопа по 19 тела всеки сноп)

            Съветите за търсене на съвет в цирка оставям за... цирка
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Абе то хубаво неглижираш цирка, но да не се окаже, че там изискванията са по-зверски от тези за работа...

            • Ясен
              Ясен коментира
              Редактиране на коментар
              Не са. Впрочем имаме един бивш цирков деятел във Форума ама не е писал скоро.

              От гледна точка на безопасността и трудовото законодателство, акробатиката в цирка си е обикновена височинна работа, но изискванията са малко по-хлабави защото е изкуство.

              И не е да няма жертви понякога.

          • #12
            Някой спомена, но не се обърна внимание на това - товарът на въжето от висящ 100 кг човек е над 500. Това се разпределя по 250 във всеки край. Това не е сметнато, само е пример. 100 кг човек ще натовари със 100 кг единствено ако въжето е отвесно. Ако е добре опънато и хоризонтално, минава тон. Ако е опънато и има и засилване става повече.

            Коментар


            • VECTOR
              VECTOR коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря за насоката на размисъл.

          • #13
            Благодаря за мненията.
            Целта на темата беше не да споделя какво съм си наумил да направя на всяка цена, а именно да получа насока от хора с някакъв опит по въпроса.
            Отказвам се от идеята за хоризонталното въже именно заради това, че съм тотално неподготвен теоритично.
            Ето полезна инфромация, която открих на първо време:
            https://roperescuetraining.com/physics_angles.php

            А тук може да се види един експеримент, който навежда на същите въпроси:
            https://www.youtube.com/watch?v=cObvjbVO3ro

            Ангажирането на професионалисти, инвестицията в по-сериозно оборудване и по-"завъртян" монтаж не са оправдани предвид минималната експлоатация, която отделно от всичко не е гарантирана че ще е особено дълготрайна във времето.
            Ще се мине на вариант с вишка.
            Все пак ако някой има какво да сподели още ще е интересно за мен от чиста любознателност.
            Благодаря.
            Поздрави.
            Георги Тонев

            Коментар


            • #14
              Осигуровката може да е към железен прът или към подвижна количка.

              Коментар


              • #15
                Навсякъде (където аз съм работил с тях) основните осигурителните въжета (хоризонталните) са по 8-10 мм.
                Вече по тях се движи осигурителната инерционна каретка чието въже е 6 мм (и което работи само на опън) .

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X