Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съветски/руски vs. западни танкове

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Съветски/руски vs. западни танкове

    Първоначално публикуван от be free Преглед на мнение
    Според мен самото сравнение на руски със западни танкове на база 1 срещу 1 е сгрешено. Русия се води от опита на ВСВ, т.е. купища евтини танкове ще победят малкото на брой скъпи тежки танкове. Например на цената на един Леопард/абрамс колко т-72/т-90 могат да се купят? Според мен сравнението трябва да е един Леопард/Абрамс срещу 3 или 4 Т-90.
    Пък и ако т-72/т-90 го празнат с нещо като рпг или лека ракета, вадиш още 10 такива танка и продължаваш напред. А произведените в малък тираж леопарди и абрамси няма да се котират добре в масов конфликт според мен, защото собствениците ще трябва ги пазят да не се издраска боята и т.н., поради цената им за производство и поддръжка и заради малкото налични бройки .
    Последно редактирано от derhunter; 04-04-15, 18:59.

    Коментар


    • От: Съветски/руски vs. западни танкове

      Първоначално публикуван от jkd Преглед на мнение
      Пък и ако т-72/т-90 го празнат с нещо като рпг или лека ракета, вадиш още 10 такива танка и продължаваш напред. А произведените в малък тираж леопарди и абрамси според мен няма да се котират добре в масов конфликт, щото собствениците им ще си ги пазят поради цената им и цената на поддръжката - да не се издраска боята, и т.н. .
      Колега! Не се воюва по този начин много отдавна - това първо! Второ - руснаците не можаха да приемат на въоръжение и 700 Т-90 срещу почти 1700 Ейбрамса в САЩ (останалите държави в НАТО няма да ги слагам в сметката, да не те боли главата прекалено - има още толкова Леопард 2). Та за какво количествено превъзходство си говорим, че не мога да се отворя..?!!

      Коментар


      • От: Съветски/руски vs. западни танкове

        Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
        О да, и в това сме се доказали, ама не знам дали Булаф е запознат. И тука из форума има няколко теми, ама за реални случки с така наречената модернизация. ....
        Ооо, тук сме на едно мнение на 100%! "Модернизацията" трябва да започне на първо място от подмяна на 80% от какамангата в МО... Аз затова се надявам и тръбя (та ме гледат с накървавени очи ), че трябва да махнат 20-те заплати при пенсиониране - скъпа, но бърза и ефективна реформа.

        /вметка - Докато тук си приказваме, в предстоящото съкращение тази година отново работата основно клони към съкращаване на "празни" войнишки щатове, а крепостта ''щаб на МО'' няма реално да се пипа... - т.е. вместо да се правят конкурси и да се наемат хора, демек - ''трупат мускули", ние пак "отпускаме шкембета". /

        Пример за свръхдюмбелщина от всекидневието - машини на алианса, дадени са за ползване в БА, поддържат се за сметка на алианса, зареждат се с гориво пак от него - т.е. БА не дава и стотна от стоинката за тях, а само ги ползва... И се явява една тиква с полковнишки лампази - "Само ми се возите. Вий за много велики се помислихте нещо май.." и подобни в тоя дух.. - е как с такива хора да "модернизираш"?

        Коментар


        • От: Съветски/руски vs. западни танкове

          С изключение на ракетостроенето където руснаците наистина все още нямат равни - изоставането им във всички други области е фрапиращо. Това е и основната причина Путин да се задържи на власт - постави държавата във "наваксващ режим", но Биг Брадър не спи и принуди руснаците да направят стъпки за които не бяха готови! Единственото на което се опират в момента "братушките" е "ядрената тояга"...

          Коментар


          • От: Съветски/руски vs. западни танкове

            Попаднах на снимка на разтоварването на американска бронетехника ж.п. платформи у нас.
            Що с кран и то при електрифицирана линия?Мигар нямаме рампи на всяка гара.
            Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
            Пламен Златарев 0888 66 03 18

            Коментар


            • От: Съветски/руски vs. западни танкове

              Първоначално публикуван от Пламен Златарев Преглед на мнение
              Попаднах на снимка на разтоварването на американска бронетехника ж.п. платформи у нас.
              Що с кран и то при електрифицирана линия?Мигар нямаме рампи на всяка гара.
              Там където има рампи вече няма линии . Релсите водещи до гара Пионер в София където рампата е построена още от германците ги извадиха преди 4-5 години .
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • От: Съветски/руски vs. западни танкове

                Първоначално публикуван от Пламен Златарев Преглед на мнение
                Попаднах на снимка на разтоварването на американска бронетехника ж.п. платформи у нас.
                Що с кран и то при електрифицирана линия?Мигар нямаме рампи на всяка гара.
                "Щото са смотани геЮви със смотана техника, дето нема патериКи, та да се управлява като хората! Ама то как да я управлява нормален мУж, като си е направена само за ипИлирани геюви.." - това е търсеният отговор, нали ?

                Ми не баш :



                И те го могат. Решили са че така им е удобно - свалили са ги с кранове. Ако решат че им е сгода (и на кеф) - ще ги свалят и с вертолети .

                Ай ся да видим - коя от съветската техника (естествено изключваме танковете) е заводски пригодна за транспортиране по въздух? Само машините на въздушният десант!
                А в "простото" НАТО всяка една бойна машина, включая и разните леко, и небронирани камиони, та и джипове (презряният Хамър примерно) излизат от завода предвидени за въздушно пренасяне. Има си стандарт за това (STANAG), който се спазва от всички производители.

                Коментар


                • От: Съветски/руски vs. западни танкове

                  Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                  Колкото и смешно да ти се вижда, трябва да се мисли и за мостовете. Щото 60 тона (без да смятаме теглото на влекача и трейлера) са си 60 тона, а дори по нашите по-основни пътища има куп мостове, които имат товароносимост до 30, а да не говорим какво е по междуселските.

                  Танкове (каквито и чудеса на техниката да са), които са привързани само към големи пътища с твърда настилка май ще стават основно за мишени.
                  Даже не ми е и смешно - досадно ми е всъщност.
                  Танкът, освен всичко останало - и съвсем не на последно място - е и офроуд превозно средство. Такива се явяват и трейлерите за него. Препятствие, което би било премостено със съоръжение от нисък клас, просто не е от значение при преминаване с танк, или танк върху влекач (по-рационално е въпросните елементарно да биват „прецапвани"). Освен това - и още повече като ще правим сравнения - като толкова държим танковете да вървят непременно по мостове, е добре да отчитаме и една друга, също толкова очевидна сметка. Всички мостове (и прочее съоръжения) с товароносимост под 60т (Т+МАЗ), отпадат при всички случаи - всички такива с товароносимост над 80т („западна композиция"), стават при всички случаи. Значи представяният като толкова радикален, фактор, има някаква стойност единствено в много тесен диапазон - реално частни случаи. Същото е и за танкове без влекачи, но съответно с по 20т по малко за съответните.

                  Първоначално публикуван от jkd Преглед на мнение
                  Пък и ако т-72/т-90 го празнат с нещо като рпг или лека ракета, вадиш още 10 такива танка и продължаваш напред...
                  Това звучи логично и рационално. На пръв поглед дори изглежда вярно...
                  Но!
                  В следствие на неотменно, упорито и устойчиво придържане към този принцип, проблемът им с най-съществения ресурс е толкова дълбок, че е практически неразрешим вече! Реално точно тези, съдбоносно се нуждаят от техника обладаваща елементи на изкуствен интелект, управлявана дистанционно от блиндирани бункери, като при това - с по един оператор на десетина единици.

                  Първоначално публикуван от nitro Преглед на мнение
                  ...по време на балканската, междусъюзническата и Първата световна... ...държавата ни в била в пъти по-бедна...
                  Е, по този въпрос ти ще прощаваш, защото това е категорично невярно.
                  Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                  Коментар


                  • От: Съветски/руски vs. западни танкове

                    Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение
                    "Щото са смотани геЮви със смотана техника, дето нема патериКи, та да се управлява като хората! Ама то как да я управлява нормален мУж, като си е направена само за ипИлирани геюви.." - това е търсеният отговор, нали ?
                    И те го могат. Решили са че така им е удобно - свалили са ги с кранове. Ако решат че им е сгода (и на кеф) - ще ги свалят и с вертолети .
                    Не търсех този отговор ,ама ако това е мисленето на сегашният професионален войник-явно модерната американската техника не е за него.Да му изгният ръкавите в маслата и нафтата на руските гробници.
                    Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
                    Пламен Златарев 0888 66 03 18

                    Коментар


                    • От: Съветски/руски vs. западни танкове

                      Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                      Даже не ми е и смешно - досадно ми е всъщност.
                      Танкът, освен всичко останало - и съвсем не на последно място - е и офроуд превозно средство. Такива се явяват и трейлерите за него. Препятствие, което би било премостено със съоръжение от нисък клас, просто не е от значение при преминаване с танк, или танк върху влекач (по-рационално е въпросните елементарно да биват „прецапвани"). ...
                      Бе знам си аз, че в този форум са най-големите специалисти! Искаш ли да прецапаш р. Искър при Чомаковци (или на някое друго място в този район, че е пълно с мостове до 30 т.) с танк на трейлер? Пък нека да е и без трейлер, а на собствен ход. Ей сега примерно, както са пълни реките?

                      Елементарно е да гледаш картинки в Интернет и да чертаеш линийки върху картата. В действителност може да се окаже, че едно елементарно дере може да изиграе добър противотанков ров, щото не можеш да го "прецапаш" без инженерно съоръжение.

                      Местните условия са СИ "радикален фактор". Като имаш голям процент пресечени планински терени и много пътища и мостове с ниска товароносимост, а си взел, примерно, супер-дупер танкове по 60-70 т. единия (без значение дали са американски, немски или руски), ще си принуден да ги придвижваш по малко на брой по-големи пътища. Т.е. ставаш предсказуем, т.е. ставаш лесна цел и гориш ...
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • От: Съветски/руски vs. западни танкове

                        Първоначално публикуван от Пламен Златарев Преглед на мнение
                        Не търсех този отговор ,ама ако това е мисленето на сегашният професионален войник-явно модерната американската техника не е за него.Да му изгният ръкавите в маслата и нафтата на руските гробници.
                        Ми не - това е мисленето на предишният "Варшавски" войник (а именно - Ваша Милост ) :

                        "Интересно ми тези двамата гейове на снимките от модерните танкове с волан как биха карали на един преход от 150-200 километра затворени в корубата на танка.Първият ми прилича да дрогиран диджей,качен на гинекологичен стол за преглед,а пък вторият кемаф с цайси- само на филмите го има.
                        Патериците позволяват и каране в "походно" положение ,където кемафът от гърдите нагоре е извън люка.Представете си да отвориш люка на джипа да се покажеш през него и да го управляваш с волана-крайно неудобно.Освен това компановката на руските танкове е минимална височина на машината ,което предполага ниско кемафско отделение ,което пък изключва наличието на "волан" щото ако има такъв той трябва да бъде в областта на слабините.Усетът, който е нужен при управлението на танка, е приложим при управление с патерици.Траекторията по която се движи танкът представлява начупена линия."Чупките " се получават при кратковременно понижаване на скоростта на едната верига в нужния момент-т.е бързо дърпане на патерицата в точния момент и за кратко време.Имам изминати около 4500 километра с 72-ка-1500 зад патериците и 3000 като учебен кемаф през1981-1983 .Пак ще кажа геометрията на завиването на танка няма нищо общо със завиването с автомобил,
                        П.С.Танкист без шлемофон-не се връзва-тези гейове май позират за списание ,освен ако не са измислили безшумен танк!!!"

                        Да сложа и снимките, че да няма чуденки:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:abrams.jpg
Прегледи:1
Размер:40.8 КБ
ID:5652473

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:merkava.jpg
Прегледи:1
Размер:39.0 КБ
ID:5652474

                        П.П.: опааа, ако пък е за това, че ще ги свалят както им е кеф - ми така е в НАТО .

                        Коментар


                        • От: Съветски/руски vs. западни танкове

                          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                          ...Искаш ли да прецапаш р. Искър при Чомаковци (или на някое друго място в този район, че е пълно с мостове до 30 т.) с танк на трейлер? Пък нека да е и без трейлер, а на собствен ход...
                          И да искам, и да не искам (или някой друг) - това няма да го прецапа/м и с „Т" без влекач, защото и той е 40+ тона. Пак ти казвам, тази сметка има стойност само в частни случаи. Отделно дето вече стана въпрос за копчетата и балтоните - има понтони, има мостопоставячи - и те не са второстепенно значими, или излишна глезотия. Защото стана въпрос и за христоматийно разглежданите като приоритетни цели - в „реална" обстановка какви ли изобщо мостове ще хартишат? В мирно време може всичко всякак.
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • От: Съветски/руски vs. западни танкове

                            По принцип мостовете ще са една от първите цели на противника ако ни нападне и шансът им за оцеляване е минимален.
                            Точно месец след войната в Сърбия ходих на международна изложба за кучета в Нови Сад и видях мостовете (остатъците им) с очите си.



                            Ама хората си бяха сложили два понтона през реката и трафика си вървеше. И това е Дунав, а нашите "вадички" са пренебрежими като размер.
                            Под Аспарухов мост имаше дълго време (може и още да са там) двадесетина Краза с понтони - така че даже и ние си имаме средства за форсиране на препятствия.

                            Коментар


                            • От: Съветски/руски vs. западни танкове

                              Добре де - тези танкове (Ейбрамс, Леопард и т.н.) са мислени 70-те и 80-те години на миналия век, да ни мачкат с тях - разбирай, като да ги карат и на наша територия (не че ние щяхме да им оставим дори и въжени мостчета годни за ползване...). Ние не сме дръпнали много от към мостове последните 25 години, та предполагам онези на времето каквото са измислили да ни прецапват реките и деретата, ще работи и днес..?!!

                              Коментар


                              • От: Съветски/руски vs. западни танкове

                                Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                                Добре де - тези танкове (Ейбрамс, Леопард и т.н.) са мислени 70-те и 80-те години на миналия век, да ни мачкат с тях - разбирай, като да ги карат и на наша територия (не че ние щяхме да им оставим дори и въжени мостчета годни за ползване...). Ние не сме дръпнали много от към мостове последните 25 години, та предполагам онези на времето каквото са измислили да ни прецапват реките и деретата, ще работи и днес..?!!
                                В общи линии ние бяхме последната грижа . Основната част на бойните действия трябваше да се водят в централна Европа .
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X