Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Една интересна новина...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Една интересна новина...

    Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
    Ако визираш сваления стелт тука има още една масова и добре тиражирана заблуда . Първо няма твърдо тяло движещо се във времето и пространството което да не оставя следи от своето движение . Има закони на физиката от които поне за сега няма как да се измъкнем. Тези самолети не са невидими а с намалена радарна сигнатура . Целта им е не да действат самостоятелно в среда с активно ПВО на противника а другите конвенционални самолети да създадат голям радарен шум в който няколко такива да се промъкнат незабелязано . Какво правеше НАТО в Сърбия ? Вдигат във въздуха 30 - 40 други изтребители и под техния радарен профил се промъкват няколко стелта които нанасят удара . Рекламата им беше голяма защото някак си трябваше да оправдаят милиардите похарчени за разработката на един откровено куц и с много спорна ефективност самолет . Нашите радари ги виждаха доста преди да им почне рекламната кампания .
    Да се изокам по въпроса щото поработих половин година като техник на радиолокационна станция. Нормално Ф16 има около 12-15 м2 отразителна повърхност при облъчване от радиолокационна станция т.е. това е повърхността отразяваща обратно към радиолокационната станция така че тя да приеме отразения сигнал и така да засече самолета. При стелта тази повърхност е около 2м2 т.е останалата му повърхност отразява ама в други посоки. Образно казано ако нормален самолет се вижда като 2мм. светеща чертичка на екрана то стелта се вижда просто като точка, обаче проблема е че по екрана обикновенно има доста светещи точки и петна (смущения, облаци, ята птици, върхове на планини) та оператора трябва да е достатъчно опитен и наблюдателен за да забележи че измежду всичкия този "шум" една точка се движи и то със скорост възможна само за самолет. Друг е въпроса че руснаците са попреработили радиолокационните си станции така че когато примерно една облъчва стелта не само тя но и други да могат да приемат отразения сигнал, по този начин става "видима" по-голяма част от самолета!
    "Do not correct a fool, for he will hate you;
    Correct a wise man, for he will appreciate you."

    Коментар


    • #77
      От: Една интересна новина...

      Може и нова тема да отворим по тази тема ама все пак тук да поста линка първо.
      Лопата - друг солдата!!!

      Коментар


      • #78
        От: Една интересна новина...

        Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
        Да се изокам по въпроса щото поработих половин година като техник на радиолокационна станция. Нормално Ф16 има около 12-15 м2 отразителна повърхност при облъчване от радиолокационна станция т.е. това е повърхността отразяваща обратно към радиолокационната станция така че тя да приеме отразения сигнал и така да засече самолета. При стелта тази повърхност е около 2м2 т.е останалата му повърхност отразява ама в други посоки. Образно казано ако нормален самолет се вижда като 2мм. светеща чертичка на екрана то стелта се вижда просто като точка, обаче проблема е че по екрана обикновенно има доста светещи точки и петна (смущения, облаци, ята птици, върхове на планини) та оператора трябва да е достатъчно опитен и наблюдателен за да забележи че измежду всичкия този "шум" една точка се движи и то със скорост възможна само за самолет. Друг е въпроса че руснаците са попреработили радиолокационните си станции така че когато примерно една облъчва стелта не само тя но и други да могат да приемат отразения сигнал, по този начин става "видима" по-голяма част от самолета!
        Ето това е, което са ме учили и мен, и то потвърждава версията, която е дадена на мен.
        Всеки трети е шести

        Коментар


        • #79
          От: Една интересна новина...

          Първоначално публикуван от O.K Преглед на мнение
          Може и нова тема да отворим по тази тема ама все пак тук да поста линка първо.
          Това беше скоро тея къде ги разглобяваха добри пари взеха за една седмица.Това треа да е на Аньо Анев некоя далавера.
          Последно редактирано от derhunter; 24-06-13, 07:31.

          Коментар


          • #80
            От: Една интересна новина...

            RCS на B2 e ок. 0,1кв.м.
            На модернизиран изтребител от 4-то поколение (дори и на МИГ29К) е ок. 0,6-0,8кв.м.

            Браво на сърбите, че са свалили F117 и още една машина за над 38000 полета на авиацията на НАТО.
            http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontl...etc/facts.html

            Какво могат нашите пилоти в условията на финансова криза...вероятно не много, предвид колко летят колегите им и колко те.
            http://www.f-16.net/pilots.html

            Коментар


            • #81
              От: Една интересна новина...

              Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
              Ето това е, което са ме учили и мен, и то потвърждава версията, която е дадена на мен.
              Всеки малко по печен оператор на радар знае всяка една метка на екрана какво е . А при сегашните компютъризирани системи просто няма шанс. Точно за тази война ми разказваха един такъв случай . Явно решават да ни пробват и пускат един такъв без предварителна заявка . Нашите питат имате ли средство във въздуха което лети с такава скорост и такова направление ония сигурни отговарят нямаме . След пет минути пак питат и пак същия отговор тогава нашите им казват еми тогава го сваляме . Ония отсреща скачат чакайте стойте това е наш невидим та за малко им се разминало . Колко е вярно и до колко е точна фактологията не знам но имам пълно доверие на човека който ми го разказа .
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • #82
                От: Една интересна новина...

                Първоначално публикуван от blago72 Преглед на мнение
                RCS на B2 e ок. 0,1кв.м.
                На модернизиран изтребител от 4-то поколение (дори и на МИГ29К) е ок. 0,6-0,8кв.м.

                Браво на сърбите, че са свалили F117 и още една машина за над 38000 полета на авиацията на НАТО.
                http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontl...etc/facts.html

                Какво могат нашите пилоти в условията на финансова криза...вероятно не много, предвид колко летят колегите им и колко те.
                http://www.f-16.net/pilots.html
                Нашите спряха да летят години преди обявяването на финансовата криза.През трите години в които у нас имаше "финансов разцвет", не летяха особено повече и пак се повтаряше мантрата че пари няма.

                А б-2 е чудесно инженерно постижение, но не много ефективна оръжейна с-ма съотнесена към цената й, много смисъл от нея няма.С б-1, б-52 и бомбардировач-изтребителите си вършат много повече работа отколкото с б-2, още повече че имат поне две доказани не бойни загуби в самите бази.Трябва да участват в конфликт срещу противника с най-развити пво и да унищожат голям брой стратегически обекти, и тогава може и да се изплатят.Но според изводите от различни теми на такава тематика във форума, такъв конфликт не е вероятен в обозримо бъдеще.А да използваш подобна техника срещу противници от калибъра на засегната тук Сърбия е все едно да хвърлиш ядрена бомба над България - нищо съществено, само дето ще докараш на тази територия сериозно радиационно замърсяване и цялата работа е лишена от смисъл.
                Всеки трети е шести

                Коментар


                • #83
                  От: Една интересна новина...

                  В2 е концепция от средата на 70-те години, когато е изглеждала съвсем на място.
                  Безспорно е, че още от края на 80-те става практически излишен. Поради което са произведени 21 вместо първоначално планираните 132.
                  И, тъй като американците не са толкова умни като нас, те продължават да го използват, за да защитят инвестицията си в него, да обучават екипажите и да поддържат нивото на техническото си развитие и познание. Обръщам внимание, че го използват във всеки възможен конфликт, включително - Либия и Южна Корея (учение засега).

                  Безспорно има две небойни загуби (само една от тях пълна), което според мен не е необичайно при толкова малка серия.

                  F35, Next Generation Bomber и UAV са актуалната тема в Америка, както е известно.

                  Американците имат уникален project management и доказана ефективност при реализиране на сложни оръжейни системи и въвеждането им във въоръжение. Трябва да им се отдаде заслуженото за което.
                  Последно редактирано от blago72; 24-06-13, 07:27.

                  Коментар


                  • #84
                    От: Една интересна новина...

                    Наистина го използват, точно заради милиардите наречени "защита на инвестицията" не поради необходимост, а при тази цена(официалната такава) и разходите по експлоатация загубата на 2 бройки от 21, и то в базата хич не е за пренебрегване.Разбира се хората там са доказали, че ги бива в генерирането на финансов ресурс, та дет се казва няма да ги мислим.Разбира се сравнението между тях и нас като общества и начин на мислене е неуместно и добре правят, че развиват различните с-ми на базата на тази платформа, за разлика от тукашните умове, които приземиха цялата авиация, оставиха техниката да се разпада, та сега за по-евтино ще си възстановяваме техниката от скрапа и ще се мъчим да я върнем във въздуха.
                    Всеки трети е шести

                    Коментар


                    • #85
                      От: Една интересна новина...

                      Аз за сваленият Ф 117 знам една друга история - пак от сърби - ама знае ли човек. А за HARM дето падна тука никви теории не са нужни -отдавна е ясно защо падна и не- издънката не е само на американците. Проблема с авиационната техника и заземяването и не е само наш- до преди 3-4 години руснаците и те врещяха че имали по 20-30 летателни часа на година (сега мисля са ги дигнали до около стоте). От съседните държави най- много мисля летяха турците- там са с по около 150- 200 на година. В хамериканското ВВС преди 2010 и последните бюджетни икономии правеха по 250 на година без да броим "бойните " полети. Топ пилотите в Израел са с 250- 300 на година, индийците се фукаха че и техните правели дори по 300.
                      Този, който заменя свободата за сигурност, не заслужава нито едно от тях.
                      No man left's behind !!!!

                      Коментар


                      • #86
                        От: Една интересна новина...

                        Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                        Всеки малко по печен оператор на радар знае всяка една метка на екрана какво е . А при сегашните компютъризирани системи просто няма шанс. Точно за тази война ми разказваха един такъв случай . Явно решават да ни пробват и пускат един такъв без предварителна заявка . Нашите питат имате ли средство във въздуха което лети с такава скорост и такова направление ония сигурни отговарят нямаме . След пет минути пак питат и пак същия отговор тогава нашите им казват еми тогава го сваляме . Ония отсреща скачат чакайте стойте това е наш невидим та за малко им се разминало . Колко е вярно и до колко е точна фактологията не знам но имам пълно доверие на човека който ми го разказа .
                        Ако говориш за ракетата в Горна Баня по време на 'Сръбската война'...историята е била малко друга.

                        Знам го от човек пряко участвал в събитията...които най-кратко са

                        от летище София се обажадат на 'наште' хора ,че нещо лети ниско към тях и питат дали не е военно, наште питат НАТО ония казват не, после обекта се губи некъде над Витоша, после регистрират запуск на ракета и става леко лудница. От граф Игнатиево се дигат две 23-ки(защо чак от там???), а обекта лети успоредно на границата ни към Гърция. Веселото предстои защото некъв ракетен дивизион някъде около Петрич е успял да се приведе в бойна готовност въпреки ,че всички са пияни на куче. Следват молби по телефона към 'македонеца' да не стреля по самолета, който упорито повтарял 'са ке му е%$а мамата"..и все пак не стреля (очевидно) и пилота завива към Македония и напуска нашта мила родна страна.

                        П.С. беше отдавна и това запомних само
                        Последно редактирано от Andrei; 24-06-13, 09:49. Причина: ...историята

                        Коментар


                        • #87
                          От: Една интересна новина...

                          Една версия, която зная за ракетата.ще започна с това, че рлс-ите имат защитен режим при който, когато бъдат облъчени от рлс на вражеския самолет, започват да излъчват по специфичен начин лъжливи сигнали, които дават различно местоположение на станцията от реалното.Според версията, прелитайки самолета е облъчен от наша станция(което е в реда на нещата, въздушното пространство се следи непрекъснато), пилота допуска грешка(въпреки опознаването свой-чужд) решавайки, че е облъчен от вражеска рлс.Активира активния режим на рлс-а на борда за да прихване точно целта(нашата рлс) и да я унищожи.Операторите на станцията разбирайки, че нещо се е объркало и ги облъчват, преминават в споменатия защитен режим за да може ракетата да се води по лъжливите сигнали и така се стига до ремонтирането на покрив на къща.
                          Всеки трети е шести

                          Коментар


                          • #88
                            От: Една интересна новина...

                            Ето историята за ракетата, разказана от генерал Дочев:

                            "...Американският изтребител обаче засече нашия радар и светкавично изстреля ракета да го унищожи. Тя не може да захване нашия локатор, защото бе изключен на петнадесетата секунда и прихвана радара на БГА „Балкан“ на Черни връх, който и сега е там. И се насочи към него. За късмет горивото на ракетата свърши и тя падна в Горна баня на ул. „Роза“ 15 върху една къща."

                            http://pressadaily.bg/publication/17...0%D1%8A%D1%85/

                            Коментар


                            • #89
                              От: Една интересна новина...

                              Историята на генерала пропуска, че и самолета е навлязъл в България

                              Коментар


                              • #90
                                От: Една интересна новина...

                                Ако ми разрешите, да вметна един въпрос: Къде са публикувани имената на българските пилоти загинали от 1944 до днес?
                                В какви мисии и къде? Участвали ли са във войните в Корея, Виетнам, та до наши дни?
                                Или още си е Строго Секретно?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X