Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
    Не искам да те натъжавам, но тая работа с песъкоструя, за да има смислена производителност, струва колкото къв да е джип в движение. И почти толкова голям компресор. Камион пясък.
    Не, ако някой иска да подари такова оборудване - с радост ще го приема, съхранявам, поддържам, и използвам изключително за музейни и джиперски цели. Да го купя искам, но не мога.
    Принципно си абсолютно прав, аз заради пясъкоструя попаднах на форума , и ей ме на Ако ти се клюка по темата си ми добре дошъл на гости, но в кратко и за колегите (макар че тук има отделна тема за това) ще повторя по-евтиния вариянт. Става и с "пищовче" от "Бриколаж", задължителното условие е дебит въздух 300л/мин при 7-8атм.(а аз такъв компресор нямам) "Детайла" се поставя на чист равен под, ако няма върху найлон, отстрани също се издига параван от найлон (ако няма стени разбира се) и тогава 100-150кг. пясък стигат ( "духаш" събираш от пода и пак)
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #17
      До: Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

      Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
      Принципно си абсолютно прав, аз заради пясъкоструя попаднах на форума , и ей ме на Ако ти се клюка по темата си ми добре дошъл на гости, но в кратко и за колегите (макар че тук има отделна тема за това) ще повторя по-евтиния вариянт. Става и с "пищовче" от "Бриколаж", задължителното условие е дебит въздух 300л/мин при 7-8атм.(а аз такъв компресор нямам) "Детайла" се поставя на чист равен под, ако няма върху найлон, отстрани също се издига параван от найлон (ако няма стени разбира се) и тогава 100-150кг. пясък стигат ( "духаш" събираш от пода и пак)
      Точно за това говорим, оръдието не е голямо и ще се почисти за няколко часа.Аз имам малко по-голяма пясъкоструйка и съм направил следното решение.Два компресора с дебит 400 л/мин са свързани към общ ресивер.От там тръгва към пясъкоструйката и системата работи безотказно на 10 атм.
      DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
      Skype: pach_bs

      Коментар


      • #18
        До: Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

        На 03 юни 2009 сряда от 15.00 часа в двора на НВИМ ще направим оглед и изберем технологията.

        Коментар


        • #19
          До: Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

          Дали,няма да стане с пистолет за горещ въздух-нагряване на боята и отстраняване с шпакла?
          Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

          Коментар


          • #20
            До: Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

            Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
            Дали,няма да стане с пистолет за горещ въздух-нагряване на боята и отстраняване с шпакла?
            Утре ще ви снимам една смивка от която съм много доволен.Продава се в бриколаж и е много ефикасна.За броени минути сваля всякаква боя.
            DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
            Skype: pach_bs

            Коментар


            • #21
              До: Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

              Връщаме се на натъжаването, и ненатъжаването.
              Вярата в доброто, и технологиите за чистене на прозорчетата на аквариумните рибки са хубаво нещо. А кофа кордит в затвора, и седмица без обслужване после, е куп бракувано желязо. Сто години по-късно е или декоративно боядисване върху ръждивите язви, или съвършенно недетска реставрационна технология.
              Не искам да обидя никого, но докарването до вид "бе съвсем кат истинско, мамка му!" е реално тежка задача. Докарването до "всичко му работи" е на границата на абсурда. Дори да изровиш от мойта библиотека Наставлението за стрелба из 10,5 см полева губица, трябва после да намериш хора, които да се проникнат от психологията на артилеристите от онова време. А не просто машинално да се пльосват зад оръдието вторачени в екранчето на компютъра в шепата.
              Наистина трудна работа. Който мисли че става с балконски технологии - по добре да не се връзва.

              Коментар


              • #22
                До: Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

                Не се сдържах и междувременно отидох да видя оръдието.
                За съжаление Стефан изглежда е прав в много отношения.
                Зависи все пак до каква степен ще се реставрира.Ако е само до добър външен вид,мисля че ще стане.
                Но ако трябва да стане като ново....Всички движещи се механизми са клеясали.Дори цевта изглежда е блокирала в положение извън водещата я релса.Не знам може ли да стане на място.
                А колкото до първоначалното почистване, мисля си че пясъкоструйка е начина.Има много забутани места където телена четка не би влязла.

                Коментар


                • #23
                  До: Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

                  Мене от механизмите май ме е страх най-малко. Някога са били смазани, и вътре едва ли има гнило и ръжда.
                  Лошата новина е, че не мога да сложа щатните куки на тая броня. Значи засега нямаме кран.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

                    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                    ... Значи засега нямаме кран....
                    Нищо де за по после и ЧРД и да ми донесеш парче торта
                    Сега го гледахме желязото ами нищо му няма значително по запазено е от една 20 годишна джипка. Това го казвама съвсем отговорно, огромното количество боя нанасяна през годините е спекла всичко, но и по свой начин го е консервирала, а боядисването слой върху слой без подготовка е довел до натрупване на боя която лесно се отделя като фолио. Лошото е че музея не разполага с място специализирано за реставрация и поддръжка, а от случаен разговор със служител останах с убеждението че ги "боли х** за експонатите
                    Нататък ще продължим като дадат "зелена светлина" от управата на музея.
                    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                    Коментар


                    • #25
                      До: Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

                      Уважаеми съфорумници,
                      работата продължава с нормалната за системата скорост.
                      Вчера предадохме експертизата и план за работа. Очакваме
                      както казва Дядо Владо - ЗЕЛЕНА СВЕТЛИНА!

                      Прилагам план за работа и 4 снимки, които вероятно ще влязат в
                      енциклопедия на белгийската артилерия от Roger Lothaire - доскоро ръководил белгийската огнева подръжка ( I’m Colonel of the Belgian artillery and I directed the Belgian Fire Support until the last weeks. I’m retiring soon and I will have more time for my hobby: the history of the Belgian artillery. I’m also consultant for the Royal military museum in Brussels. ), която се очаква да излезе от печат през следващия месец в Белгия.

                      Бъдете здрави и оптимисти!
                      Кмето


                      ПЛАН
                      за
                      реставрация и консервация на гаубица инв. № II - A - 253 в
                      Национален военно-исторически музей - София


                      I. Състояние на експоната.
                      1. Общо физическо състояние.
                      При направения оглед на 03 юни 2009 г. бе установено, че след излизане на гаубицата от строя тя не е претърпявала необходимете според устава процедури за подръжка, а е запазена само като музеен експонат, но при неподходящи условия. Металните части са покривани неколкократно (след производството) с блажни бои. В следствие на въздействието на атмосферните условия на места се забелязват поражения от корозия. По цевта на гаубицата те са най-малки, поради факта, че е изработена от висококачествена легирана стомана. Най-силно корозирали са детайлите от тънка стоманена ламарина по лафета. На места развитието на корозионните процеси е довело до пълна минерализация на метала.
                      Поради плътното покритие от боя и остаряване на смазочните материали е невъзможно да се направи констатация за физико-химичното състояние на детайлите от вътре.
                      При началния оглед бе установено, че металните части са били покрити първоначално с грунд, съдържащ оловен миниум Рв3О4, след това с основен минерален грунд и на края с блажна тъмнозелена боя.

                      2. Механично състояние.
                      Основните детайли на гаубицата са налице, с изключение на:
                      а) дървените детайли на лявото (частично) и цялото дясно колело. Липсва оборудването на гаубицата (ракли за снаряди, предник и др.), дребни детайли по лафета и изцяло мерните прибори.
                      б) липсват приборите и принадлежностите за почистване на гаубицата
                      в) съществува деформация на щита на гаубицата в дясната част, която вероятно е причинена в бойни условия (товарене, транспортиране и т.н.)
                      г) цевта на гаубицата е излязла от системата на дулния амортисьор. Предполага се, че това е станало при опит за разглобяване на гаубицата след излизането и от строя.
                      д) счупени са стъклените нивелири на вертикалния и хоризонталния прицел.
                      е) затворът и спусковия механизъм са налице, но са блокирани от дебел слой боя и окислен смазочен материал.

                      II. Реставрация.
                      1. Възстановяване на оригиналния механичен статус:
                      а) по документация е нужно да се възстановят липсващите метални детайли.
                      б) от останалите фрагменти от спиците и наплати на лявото колело може да се възстановят колелата на гаубицата, като за целта се използва (както в оригинала) ясен, дъб или акация.
                      в) там където има участъци с пълна минерализация на желязото е възможно:
                      - доизграждане с полимер
                      - замяна на увредените детайли с новоизработени, което не е съвсем желателно
                      г) с оглед на пълното функционално възстановаване на гаубицата е наложително пълно разглобяване и почистване на детайлите от остатъчни смазочни материали и боя.

                      2. Обработка на металните повърхности:
                      а) тъй като в реални условия не е възможно да се приложи изцяло механична обработка, препоръчително е слоевете боя да се отстранят с повърхностно термично въздействие с последващи механични процедури
                      б) участъците с поражения от корозия да се третират с преобразуващи Fe3O4 реагенти (фосфати) или чрез механично отстраняване на корозионните продукти. В първия случай е наложително използването на повърхностно-активни компоненти и съставки, които пречат на създаването на линейни напрежения в повърхностния слой на метала (етилов алкохол)
                      Консервация на дървените и метални детайли

                      I. Метални детайли
                      1. След възстановяване физическата и функционална цялост на експоната е необходимо пасивиране, инхибиране и инактивиране на металните повърхности, както следва:
                      а) въздействие с фосфати за получаване на повърхностен слой от железен фосфат
                      б) неутрализиране с алкален реагент
                      2. Възстановяване на оригиналното покритие на метала:
                      - тъй като в настоящите условия е невъзможно третиране с оловни соли, предлагаме използване на консервиращи бои с антикорозионни съставки произведени от химическия концерн Akzo Nobel.

                      II. Дървени детайли
                      След изработване на липсващите дървени детайли е наложителна следната обработка:
                      а) третиране с инсектициди (превантивно) произведени от химическия концерн Akzo Nobel.
                      б) обработка с импрегниращи масла
                      в) покритие с филм от защитна боя

                      Препоръки за експониране на гаубицата

                      С оглед запазване на гаубицата за продължителен период от време е необходимо съхраняването и в сухо помещение или под навес, който да я предпазва от прякото въздействие на водата и слънцето.




                      09 юни 2009 г. Реставратор:
                      Кюстендил
                      Петър Игнатов

                      Коментар


                      • #26
                        До: Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

                        Нещо не бидох кадърен да закача снимките май
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • #27
                          До: Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

                          В Шумен реставрирахме едно планинско, дето преди това бая време бе фонтанче в двора на Военното училище и сега гърмим с него по възстановки( пп- поредно пълнене с черен барут). Тъй че няма нищо невъзможно. Успех.
                          Руският шофьор нарича "път", мястото през което възнамерява да мине.
                          ...Българския коледен дух е духът на заклано прасе...[COLOR="#008000"][/COLOR]

                          Коментар


                          • #28
                            До: Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

                            Уважаеми колеги,
                            добри новини.

                            Другата седмица ще имаме отговор на въпроса за формулата на двата грунда използвани при оригиналното боядисване на гаубицата.

                            За съжаление вече не се произвеждат, но от Кралските оръжейни заводи в Лиеж ще ни дадат рецептата.

                            Показвам и три снимки от вземането на проби от слоевете грунд и боя и сканирането на основния цвят на 03 юни 2009г.

                            кмето
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                            • #29
                              До: Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

                              Момчета имаме ЗЕЛЕНА СВЕТЛИНА за работа по проекта!
                              Наложи се да изчакаме до днес 29 юни 2009г. завръщането на експерт в музея, който да одобри технологичната карта. В рамките на няколко дни ще имаме и писменото им разрешение.

                              От Белгия изпратиха чертежите на колелата и частите на лафета. Вече се работи по дървената част. Изработени са 11 спици и 6 наплата. До 15 юли ще имаме и останалите 12 спици и 6 наплата.

                              Има ЕДНА оцеляла оригинална спица и по съвет на реставраторите ще я монтираме в новото дясно колело.
                              Материала е дъб. Умерено изсъхнал. Обещах на майстора да не издавам процента на влажност :-)

                              Човека взима за нас по 150 лв на колело за дървената част, без обръчите.
                              Шината за обръчите е на килограм 70 х ( 10 мм. закрепена с ПОТЪВАЩИ болтове ф 12 мм. На валците се огъва за една минута и става с кръгла форма.

                              До края на седмицата ще съобщя дните за работа в двора на музея.

                              Бъдете здрави и оптимисти!

                              Коментар


                              • #30
                                До: Реставрация на оръдие от доброволци от клуб Offroad Bulgaria 2009

                                Поздравления за ентусиазма.Ако не живеех толкова на далече щях да участвам с удоволствие в начинанието.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X