От: Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби
Относно "Брауншвайгите"-дай сега да видим кое е немско в тях и кое не е-двигатели MTU (немски дизили,фирмата е под "шапката" на РР едва от 2001 г),артилерия-76 мм(произвеждат се по лиценз в Германия от 70-те години),МЗА(малокалибренна зенитна артилерия)-27 мм на Маузер(Милениум),отново немска фирма,електроника-бившата Касидиан(сега Еърбъс Милитари)-60% немско участие,ПКР RBS-15 MK.3 и ПВО RIM-116 също се произвеждат по лиценз в Германия.И излиза ,че в Германия не се строи само корпусът а близо 90% от цялостно завършеният кораб.
Лично аз съм много доволен ,че навремето не избрахме "Брауншвайгите" а предпочетохме французите.Проектът излезе крайно несполучлив-от първата серия от 5 кораба(а идеята беше само за Бундесмарине те да са 3 серии по 5 кораба или общо 15) трите последни (произведени 2007 г) ги държаха вързани за пирса 6 години (оказа се че въпросните корвети имат проблеми с устостойчивоста,двигателите,мореходноста и куп други болежки).Предлагаха ги на кого ли не-от Южна Африка и Полша до Чили.И накрая като видяха ,че никой няма да ги купи а корабите са произведени и въоръжени от немай къде ги приеха в състава на Бундесмарине в края на 20013 г.
А в България не се произвежда нищо от по-горе описаното дори да направим неимоверната глупост и да закупим лицензите и оборудването за тяхното производство при мизерната серия от 3 кораба за родните ВМС и пред никаквата переспектива да продадем нещо по света това си е живо набутване.
Относно "Брауншвайгите"-дай сега да видим кое е немско в тях и кое не е-двигатели MTU (немски дизили,фирмата е под "шапката" на РР едва от 2001 г),артилерия-76 мм(произвеждат се по лиценз в Германия от 70-те години),МЗА(малокалибренна зенитна артилерия)-27 мм на Маузер(Милениум),отново немска фирма,електроника-бившата Касидиан(сега Еърбъс Милитари)-60% немско участие,ПКР RBS-15 MK.3 и ПВО RIM-116 също се произвеждат по лиценз в Германия.И излиза ,че в Германия не се строи само корпусът а близо 90% от цялостно завършеният кораб.
Лично аз съм много доволен ,че навремето не избрахме "Брауншвайгите" а предпочетохме французите.Проектът излезе крайно несполучлив-от първата серия от 5 кораба(а идеята беше само за Бундесмарине те да са 3 серии по 5 кораба или общо 15) трите последни (произведени 2007 г) ги държаха вързани за пирса 6 години (оказа се че въпросните корвети имат проблеми с устостойчивоста,двигателите,мореходноста и куп други болежки).Предлагаха ги на кого ли не-от Южна Африка и Полша до Чили.И накрая като видяха ,че никой няма да ги купи а корабите са произведени и въоръжени от немай къде ги приеха в състава на Бундесмарине в края на 20013 г.
А в България не се произвежда нищо от по-горе описаното дори да направим неимоверната глупост и да закупим лицензите и оборудването за тяхното производство при мизерната серия от 3 кораба за родните ВМС и пред никаквата переспектива да продадем нещо по света това си е живо набутване.
Коментар