Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби

    А колко са корабостроителниците по света , които си произвеждат и двигатели , и въоръжение?
    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • #32
      От: Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби

      Първоначално публикуван от Sibirski Преглед на мнение
      Та казвате, че Варненската корабостроителница не е в състояние да строи военните кораби? За български ВМФ може би, ама за другите - само заповядайте
      Това не е правено във Варненска корабостроителница, а в "Делфин 1"...
      И то както се казва - 'на груб строеж'...
      За съжаление колегите са прави - Варненска корабостроителница (корабостроителния завод) крета и не строи нищо...
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • #33
        Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
        А колко са корабостроителниците по света , които си произвеждат и двигатели , и въоръжение?
        Нито една. Обаче държавата има индустрията която да ги произведе. Нещо което ние нямаме

        Коментар


        • #34
          От: Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби

          Не забравяйте, че в Европвйския съюз се произвежда всичко - и двигатели, и всякакво въоръжение. Тоест имаме всички компоненти. А труда за проектиране, изработка и интеграция на една система, в случая кораб, е около 50% от цената. Тоест печалбата, труда, добавената стойност. Към което се стремим.
          Show must go on!
          LZ1VES

          Коментар


          • #35
            От: Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби

            В конкретният случай, с построената за Гвинея "Бата", ситуацията е друга.
            Корабът е построен у нас за около 20 милиона долара - като съд годен да плава, по военни стандарти, с всички необходими сертификати, минал ходови изпитания ..... и т.н. защото сам заминава за довъоръжаване до Африка. Така че строежът не е никакъв проблем. Проблемите са основно два.
            Първият е проекта. Ние нямаме опит в проектирането на корвети (или фрегати) и трябва да го купим. Или да се кооперираме като в случая с Украинците за съвместно производство. Но това все още са бели кахъри. Максимум да ни струва още толкова, колкото строежа - значи общо към 40 милиона.
            Вторият проблем е по-голям. За да е на ниво корветата или фрегатата, като минимум трябва да има 76 мм оръдие (италианско), артилерийски и ракетен CIWS, два тритръбни торпедни апарата и четири или осем контейнерна установка за ПКР (Харпун или Екзосет). Това води след себе си РЛС, ХАС и доста други сензори, които ние не можем да произведем.
            Че цялото това въоръжение струва около 80 милиона долара, като цена за 2014г.
            Ами хеликоптер ? Там от 15-20 милиона нагоре за да става за нещо.

            Корабите ще ги построим без проблем, но как ще дойдат парите за оръжието не виждам. Нашите фрегати (екс белгийски) така и не видяха нови ракети Екзосет... и си карат само на по едно 100 милиметрово оръдие от много време насам.
            А тук само по скромни сметки ( без комисионните ) цената на кораб отива към 130-140 милиона долара. Като знам как протича "превъоръжаването" ни с нови изтребители, съм силно скептично настроен. Ама дано да бъркам и да направят нещо разумно.

            Коментар


            • #36
              От: Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби

              Сметките си изглеждат добре. Ако въобще трябват кораби, това е начина - за три години, с по 140 милиона на година бюджет, ще има три нови модерни кораба. И опит за проектиране и интегриране, който може да изкара доста пари след това.
              Show must go on!
              LZ1VES

              Коментар


              • #37
                От: Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби

                Упссс вчера съм объркал сметките малко Мислех за друг кораб, а писах за нашия.
                "Делфин" строи "Бата" без въоръжението за 120 милиона лева (60 милиона евро или 80 милиона долара) Така че цифрата отива на към 200 милиона. Хайде, като за количество и като за България може и да се намали малко цената, но надали с повече от 10 процента.
                Значи за три кораба трябва да се отделят около 550 милиона долара, или 800 милиона лева.

                Тук обаче идва интересният момент - да погледнем реалностите към 2014 г.
                Военен бюджет е 1,045 млрд. лева. За ВМС са 15% от него. От този бюджет 70% отива за заплати, 25% за издръжка и 5% за капиталови разходи. Тоест на финала ВМС имат около 8 млн. лева тази година за капиталови разходи...
                Едни има няма сто годинки и сме събрали парите за три нови кораби

                Не казвам, че е невъзможно, държавата може да извади от някъде тези пари ( не знам от къде - не съм икономист) но ще е зор.

                От друга страна има оферти за модернизация на трите ни екс белгийски фрегати с доста добри характеристики след това. Като обща стойност надали ще надмине 20-30 милиона на кораб и ще може да ги експлоатираме още поне 15 години.

                На финала ще получим това - достатъчно ефективно и модерно, и най-вече реалистично.

                Коментар


                • #38
                  От: Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби

                  Значи излиза , че тия от Гвинея са много тъпи да си поръчат кораб в България , вместо да си вземат една стара фрегата. Въпроса е , тъпи ли са или не са корумпирани?
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #39
                    От: Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби

                    Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                    Значи излиза , че тия от Гвинея са много тъпи да си поръчат кораб в България , вместо да си вземат една стара фрегата. Въпроса е , тъпи ли са или не са корумпирани?
                    Че са корумпирани, няма какво да се съмняваш. Вече колко са умни е въпрос за експертите.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби

                      Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                      Значи излиза , че тия от Гвинея са много тъпи да си поръчат кораб в България , вместо да си вземат една стара фрегата. Въпроса е , тъпи ли са или не са корумпирани?
                      Африкански политик да е корумпиран ? Неееее

                      Нямат избор - договор с латвийска фирма, украински координатор, краден или преработен руски проект, български корабостроител, екс съветско въоръжение свалено от стари кораби.... и куп неща които не знаем.
                      Да не мислиш, че ако нямат хиляда и една забрани, ще минат през подобни комбинации ?

                      Няма как да си купят военни кораби колега. Затова поръчват офшорни патрулки, за да ги преквалифицират после в каквото им трябва.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби

                        Относно това какво може да се построи в България-ами нищо неможе да се построи,някой виждал ли е сегашното състояние на "Булярд"(бившият Корабостроителен)-халетата в които се изработваха корабните секции вече са частна собственност и се използват за зърнобази,тръбарският и много други цехове са или разграбени или съборени и за нищо друго освен за декор на "Непобедимите-3" нестават.Сега за "Делфин",верно там построиха не 1 а цели 5 кораба за Екваториална Гвинея(2 гранични катера,един 300 тонен патрулно/граничен подобен на нашият 524 "Созопол",една 1400 тонна лека корвета SV-01 "Bata" и "черешката на тортата" 2500 тонната корвета SV-02 "Wele Nzas".
                        В България се строи само корпусът а всичко останало-двигател,генератори,с/ми за управление,електроника,въоръжение - или се кара от чужбина и тук се монтира или се монтира в страната заказчик.Прословутият проект "българска корвета" се мотае в пространството вече повече от 20 г.Моето лично мнение е ,че ние самостоятелно и проект за корвете неможем да изготвим-още помня един "светъл ум" който беше в проектната комисия който до последно настояваше на 700 тонна корвета да се постови 300 тонна артустановка АК-130 .Най-добрее ако се строи нещо то да е по чужд проект и първото корито да е построено в страната разработчик а после останалите от серията да се пробваме да си ги построим сами(като пак всичко що не е корпус ще дойде отвън).Относно "белгийките",всичките тези "модернизации" са мижай да те лажем-пак ще се изперат едни пари и Флота нищо няма да получи-то това напомня да се облече една 80 годишна баба с нова рокля и да и се каже-с тази рокля ще живееш още 20 години.Състоянието на корпуса,двигателите,агрегатите и систимите на тези 40 годишни кораби не позволява те да се екплоатират безопасно повече от следващите 5 г.
                        Екваториялна Гвинея изглежда не са чак толкова големи будали както ги смятаме щом успяха на такива ниски цени да си купят нови(и горе-долу съвременни) българо/украински кораби,освен това те купиха от Израел няколко техни патрулни катера "Шалдиг"- в 2005 и две корвети SAAR-4 в 2001 г.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби

                          Първоначално публикуван от komuso Преглед на мнение
                          В България се строи само корпусът а всичко останало-двигател,генератори,с/ми за управление,електроника,въоръжение - или се кара от чужбина и тук се монтира или се монтира в страната заказчик.... като пак всичко що не е корпус ще дойде отвън
                          И какво странно има, че ще строим само корпуса, а другото ще го внесем ?
                          Това си е нормално, къде да е по света.

                          Ето един пример - новите 1800 тонни германски корвети клас "Braunschweig" .
                          Строят само корпуса в Германия и после:
                          - аглийски двигатели Ролс Ройс
                          - френска електроника предимно от Талес
                          - италианско 76 мм. оръдие Отобреда
                          - шведски противокорабни ракети RBS-15
                          - американски зенитни CIWS RIM-116
                          - американски или френски хеликоптер
                          - австрийски UAV....

                          Какъв ни е тогава проблема, щом в "Делфин" строим 2000+ тонни "корпуси" по поръчка на други страни, да си строим и за нас.
                          Само един всъщност е проблема... политиците ни

                          Коментар


                          • #43
                            От: Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби

                            Проблема е, че тъй-като се държахме като п...ки в последните години, то всичките се отнасят с нас като с такива...
                            И си поставят условията каквито на тях са им изгодни, защото знаят, че от тук никой няма да им каже 'гък' (защото няма и алтернатива - алтернативите политиците ни ги 'приватизираха' и унищожиха)...

                            Преди време бяхме карали тук един 'специалист' от фирмата производител за да приеме 'правилността на монтажа' на едно изделие за да му важи гаранцията. Условията бяха, че ще му се плати трицифрена сума (в Евро) на час, като времето започва да тече от момента, в който излиза от вратата в тях. Часовника тиктака дори и ако си почива/спи (скоростта на приемането му не можеш да я контролираш, а той има точно определен работен ден, в който влиза и транспорта от хотела и т.н.). Разбира се допълнително се плащаха луксозен хотел, такситата от/до неговото 'вкъщи' до летището. Полети първа класа и т.н. и т.н.....
                            За едно дребно и съвсем не високотехнологично изделийце...
                            Та просто не мога да си представя какви условия биха били представени например от RR за да дойдат и да монтират тук например двигателите...
                            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби

                              Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                              ...
                              Преди време бяхме карали тук един 'специалист' от фирмата производител за да приеме 'правилността на монтажа' на едно изделие за да му важи гаранцията. Условията бяха, че ще му се плати трицифрена сума (в Евро) на час, като времето започва да тече от момента, в който излиза от вратата в тях. Часовника тиктака дори и ако си почива/спи (скоростта на приемането му не можеш да я контролираш, а той има точно определен работен ден, в който влиза и транспорта от хотела и т.н.). Разбира се допълнително се плащаха луксозен хотел, такситата от/до неговото 'вкъщи' до летището. Полети първа класа и т.н. и т.н.....
                              За едно дребно и съвсем не високотехнологично изделийце...
                              Подобни условия са традиционни в корабостроенето навсякъде по света (където има изобщо корабостроене де). Даже по-интересно става когато дойде приемчикът от страна на бъдещият корабособственик.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Шефът на ВМС поиска произведени в България военни кораби

                                Традиционни са за 'авариен ремонт', а не за стандартното корабостроене и покупка на 'ново изделие' - там обикновено договорките са други - продажба с монтаж и т.н. Но рядко в нашите ширини...
                                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X