Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

    Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
    В продължение на дълги години, далеч преди Минчо Празников, или физичния даскал с розовата риза, това беше името, свързано с метеорологичната прогноза.
    Поради естеството на работата - или ще вали, или не, е излязло и това име на женицата.

    И понеже от известно време е зарязала метеошаманството - дали поради възрастта и, дали поради други причини, е силно неудачно да се майтапим на неин гръб

    ето я днес



    не прилича на девиците, оскъдно облечени, дето сричат дали и къде ще вали, по повечето телевизии, нали?
    Извинявам се, ако се е разбрало като майтапене. "Ментата" и беше прякор от едно време и е свързан с естеството на работата и, а не с нея като личност. Чест и почитания за самата нея!


    Между другото министерството на външните работи подготвя официална нота към руските ВВС с молба да приближават въздушното ни пространство само в слънчеви дни при безоблачно време.
    Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

    Коментар


    • #47
      От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
      Тайно подозирам, че въпреки че сме в НАТО, военната ни авиация може да лети при сложни метеорологични условия. Та щом казват лошо време - явно са имали нещо на-във-пред-вид.
      Съгласен, първи клас летци си имаме.А освен долната граница на облачността, под която трябва да се лети, все пак има и регламенти за минимална граница на височина при полети над населено място.Та ако двете се слеят, дори е учудващо че прелетя Ми-17...

      Коментар


      • #48
        От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        Тайно подозирам, че въпреки че сме в НАТО, военната ни авиация може да лети при сложни метеорологични условия. Та щом казват лошо време - явно са имали нещо на-във-пред-вид.
        А аз съвсем нетайно се съмнявам, ако се имат предвид критериите за взимане на клас (демек до допуск при определени мет. условия). И за да не разгласяваме мега-гига военна тайна ще спомена, че те са силно занижени и не съответсват на поне онези, които са били преди. Би било коректно да се каже, и че далеч не всичките ни летци имат 1ви. клас. А те (летците) реално съвсем не са ни много. При малко напън може да се докара и бройка на тея които имат. Тя е срамно малка.
        Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

        Коментар


        • #49
          От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

          Първоначално публикуван от Dagobar Преглед на мнение
          Между другото министерството на външните работи подготвя официална нота към руските ВВС с молба да приближават въздушното ни пространство само в слънчеви дни при безоблачно време.
          Мани, ще вземат да ни се изтърсят на парада.Представяш ли си: "Сега прелита формация от три вертолета на авиобаза Крумово, сега прелита формация от три самолета на военното училище, сега три самолета от Графа, сега... ъъъъ.... сега прелита... ммм... формация от тридесет самолета на.... ммм... абе колега, червените звезди на коя авиобаза са?"

          Коментар


          • #50
            От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

            Облачността беше разкъсана, висока. Авиация имаше.., гражданска... Летеше спокойно и без проблеми, вероятно защото спазваше график. Преброих още няколко самолета, след този на снимката за около час... (покривът е на Националния природонаучен музей)


            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IMG0287.jpg
Прегледи:1
Размер:32.1 КБ
ID:5585242

            Каквото и да си говорим парада беше уникален! Имаше повече полиция отколкото военни. Охраната с рамки по улиците и прочие беше впечатляваща... Мисля си, че ако бяха помолили Ръководство въздушно движение, щеше да стане перфектно, тези десетина самолета, които преминаха, само трябваше леко да им променят курса... Поне щяха да зарадват децата... Те и без това не са много наясно що е то армия, щяха да се порадват...

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IMG0235.jpg
Прегледи:1
Размер:146.4 КБ
ID:5585244

            След около час чакане в пълно неведение, никой нищо не знаеше, включително полицаите и военна полиция, едно дете започна да вика УРААА! Викаше силно, продължително и много сърцато... Не всичко е загубено да знаете...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #51
              От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

              Много хубава снимка Венци! Дано тези деца,които държат БЪЛГАРСКОТО знаме ,а НЕ друго ZNAME ни управляват ,за да не се обръщат прадедите ни в гроба!

              Коментар


              • #52
                От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

                Суринта се виждаше връх Камен Дел, значи определено облаците са били по-високи от 1862 нм височина.

                Коментар


                • #53
                  От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

                  Отново от достъпна в интернет информация, самолетите не са излетели поради неблагоприятна МТО обстановка над Графа, съчетано със усложнена обстановка над Вакарел, където по схема трябва да пробият облачноста, плюс това се касае за различни типове самолети летящи в звена.Остава загадка обаче, защо Ми-17 прелетя самотен, а тройката съставена от Бел и Кугър не.
                  Едно логично обяснение е, че е възможно да е свързано именно със гражданските и контрола на полетите им (простичко обяснено, в сложната обстановка, не е много добре военни и граждански машини да летят едни срещу други на твърде близки височини.Плюс това, гражданските самолети също имат схеми за пробиване на облачноста, това че тази сутрин го правеха от запад, вероятно съдържа обяснение колко тегаво е било откъм изток).Вероятно Кугъра и Беловете имат своите особенности, тъй като при тренировките забелязах че Ми-17 лети по ниско от тях.

                  И все пак, в крайна сметка-нали ги видяхме на тренировките?Аз се порадвах на гледката и звука... беше ми достатъчно да ме стопли.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

                    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                    За ужас на сичкото хейтър току що по телевизора казаха - лошо време.
                    Да беше прочел 6 (шест) поста по-нагоре от твоя, преди да ни демонстрираш гордостта си от това което се не/видя на парада днес.
                    А именно, за улеснение:

                    Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                    Преди 15 минути говорих с един съсед бивш военен пилот и той ми каза че при ниска облачност не се лети в точно такъв параден строй . На времето при подобни ситуации просто са увеличавали значително дистанцията или в краен случай са се източвали в индианска нишка но полети за парад не помни да са отменяни поради лоши метереологични условия . Това по татово време де а и днес облачността не беше толкова ниска . Все пак отговорността е доста голяма а в армията ни хора с топки няма от доста години .
                    Правилно ли съм разбрал, че си горд от моментното състоянието на армията ни?
                    Способен съм на всичко, стига то да е човешко. Който ме надмине не е човек.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

                      А дали има останали "в движение" истински бойни вертолети, като МИ 24 в нашите скромни въоръжени сили?

                      Коментар


                      • #56
                        От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

                        А дали има останали "в движение" истински бойни вертолети, като МИ 24 в нашите скромни въоръжени сили?
                        Има разбира се. И работят. Имаше и предложение да бъдат модеренизирани с чужди пари, но България отказа, понеже на подарък комисионна няма...

                        Относно полетите - гражданска, военна, космическа авиация - разстоянието във височина между коридор и коиридор е 200 метра. В целия свят.
                        If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

                        Коментар


                        • #57
                          От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

                          Първоначално публикуван от Гриша Преглед на мнение
                          Правилно ли съм разбрал, че си горд от моментното състоянието на армията ни?
                          Къде видя гордост в написаното от мен ? Горд съм че служех в БНА когато България имаше армия . Служех точно в бойната авиация по времената когато още не беше слънчева . Между другото състоянието не е моментно а трайно и за много дълго .
                          Първоначално публикуван от Frysco Преглед на мнение
                          сега... ъъъъ.... сега прелита... ммм... формация от тридесет самолета на.... ммм... абе колега, червените звезди на коя авиобаза са?"
                          Нищо страшно няма така или иначе два пъти са ни освобождавали въпрос на време е да дойдат и трети път Ако е само за един парад сменяме датата на нашия с няколко дена правим го на 9.05 и след като прелетят над червения площад отварят малко пергела правят един заход за кацане над София и готово
                          Последно редактирано от sek.1; 06-05-14, 21:42.
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • #58
                            От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

                            Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                            Къде видя гордост в написаното от мен ? Горд съм че служех в БНА когато България имаше армия . Служех точно в бойната авиация по времената когато още не беше слънчева .
                            Въпросът ми бе към Търтей, а не към теб! От спецификата на комуникацията е дошло недоразумението. Използвах мнението ти за да илюстрирам нагледно какво точно имам предвид като казвам, че не чете и нахвърля думи ей така...
                            Способен съм на всичко, стига то да е човешко. Който ме надмине не е човек.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

                              Полетните нива /ешелони/са през 300 м .Този тип полети /в група /се изпълняват по правилата за визуални полети.Това се отнася за гражданските ВС.ВВС по принцип трябва далетят на всякакви условия, но в случая критични точки са Вакарел/точка W/ и са предпочели да не рискуват излишно.
                              Последно редактирано от Георги Крумов; 06-05-14, 21:46.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

                                Само пействам

                                На вниманието на всички, които днес плюят по ВВС и това, че не са минали над площада!
                                Цитирам летеца Радостин Люцканчев, пилот на Су-25:
                                Понеже виждам, как по всички форуми които четох, сме жестоко и безмилостно оплюти от хора несвързани и СВЪРЗАНИ с бойната авиация, че сме "слънчева авиация" , ще се опитам с няколко думи да представя ситуацията.
                                Веднага се задава въпроса: "Защо цивилните самолети могат, а военните - не ?" - отговори, защото нямали чистачки, защото били от картон и още куп други щуротии и глупости !!!
                                Лошото е, че подобни бих казал глупости се чуват и от устата на хора свързани с авиацията !!!
                                Та, сега релаността :
                                1. Полета по време на парад, е в група , в случая от три самолета. При наличие на облаци с долен край около 300 метра и горен край 2500-3000 метра, няма как да се поддържа такъв боен ред, на визуална връзка в продължение на 20-25 минути, времето от излитане до прелитане на трибуната !!!. Неможеше да минем и под облаци, защото времето над Вакарел, от където минава пътната линия не позволяваше това. Възвишенията бяха скрити в облаци !!!
                                2. Пробиването на облаци надолу, с толкова нисък долен край се изпълнява с помоща на инструментална система за кацане - РСП, ILS. Обикновено те са позиционирани на летища, но не в центъра на София, на площада над който трябваше да прелетим. Така, че ако парада беше на летище София - нямаше проблем да пробием облаците и при тази ниска долна граница !!! Затова и цивилните самолети "могат", а военните "не". Т.е. - те излитат и кацат на летища,а не минават над площада, при това са сами, а не в група и използват, при невъзможност да се наблюдава земната повърхост визуално, система за "сляпо"(инструментално) кацане !!!
                                3. Уверявам ви, че всички бългаски военни пилоти участващи в парада - БАХМЕ ГОТОВИ ДА ЛЕТИМ И ДА МИНЕМ НАД СОФИЯ.
                                Вероятно сме разочаровали много хора - НЕ СМЕ ГО ИСКАЛИ И ЛИЧНО АЗ МОЛЯ ЗА ИЗВИНЕНИЕ !!!
                                Верояно може да се напише още доста, вероятно ще се намерят критици и на това което съм написал , но това е реалността !!!
                                Бойна задача и полет по време на парад са две коренно различни неща !!!

                                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X