От: Оръжията през обектива...
Случайно попаднах на това:
http://div.bg/%D0%9D%D0%B5%D0%B2%D0%..._i.352021.html
3 юни 1965 г. Над спокойните води на на река Об, разделяща на две руския град Новосибирск, се понася една тъмна сянка. С чудовищно ръмжене тя се приближава все по-близо до повърхността на водата, вдигайки зад себе си стена от пръски, сякаш някаква невероятно мощна моторна лодка преминава през реката... Само че това не е лодка, а реактивен изтребител МиГ-17, който само на няколко метра от водната повърхност лети стремително към един от мостовете над реката, за да премине под арката му и отново да се отправи към висините...
Случаят е следният. 29-годишният капитан Валентин Привалов, заедно със своя МиГ-17 се завръща от тренировъчен полет. Попадайки на плътна облачност във височина, той се снижава, озовавайки се точно над река Об и изпъналия се в далечината Октябрски мост. Опитният летец намалява скоростта, спуска се още по-ниско и започва да оглежда моста. В главата му се оформя план...
На 950 метра от първия мост се намира още един - железопътен. Привалов знае, че със скорост от 400 км/ч, с която лети, ще има само няколко секунди, за да избегне сблъсъка с второто архитектурно съоръжение. Въпреки това, при третия завой над реката, летецът хладнокръвно захожда към моста, едва на метри от водата. Арката, под която Привалов възнамерява да прелети, е с размери 30 на 120 метра. Разпереността на МиГ-17 е 9,60 м, а височината му - 3,80 м.
Денят е слънчев и топъл, по двата бряга на реката са се настанили плажуващи, които се разхлаждат в реката. И изведнъж - грохот и един самолет, който бясно профучава пред удивените погледи на почиващите сред разбесняла се от тягата на двигателя вода! Привалов води самолета си точно, прелита под арката, уверено дърпа щурвала преди да достигне следващия лост и се насочва към небето.
Такова изпълнение няма как да остане незабелязано и капитан Привалов е арестуван веднага след като стъпва на пистата. Заради любовта си към приключенията, младият пилот е застрашен да се прости завинаги с летенето, но случаят става достатъчно популярен, за да стигне до ушите на министъра на отбраната на СССР, маршал Родион Малиновски, който е толкова впечатлен от изпълнението на храбрия авиатор, че веднага издава заповед: "Летецът Привалов да не се наказва. Ограничете се до изпълнение на тези мероприятия, в които той взима участие. Ако не е бил на почивка, да се изпрати на почивка. Ако е бил, да му бъдат отпуснати 10 дни гарнизонен отпуск". След този случай Привалов е повишен в звание, достига до подполковник. Изпълнява длъжностите командир на ескадрила, а по-късно и заместник-командир на полк. Уволнява се от армията през 1977 г. по здравословни причини.
Wikimedia Commons
Случаят с моста не е записан в нито една книга за рекорди, но жителите на Новосибирск до ден днешен изпълняват обичая "Приваловско преображение", състоящ се в тихо преплуване под арката на моста по същия маршрут, по който преди почти 50 години преминава ревящият самолет на летеца. Ритуалът се прави за късмет. Защото в живота си всеки
от нас има по един мост, под който трябва да премине, за да излезе от другата страна, преодолял страховете си...


Случайно попаднах на това:
http://div.bg/%D0%9D%D0%B5%D0%B2%D0%..._i.352021.html
3 юни 1965 г. Над спокойните води на на река Об, разделяща на две руския град Новосибирск, се понася една тъмна сянка. С чудовищно ръмжене тя се приближава все по-близо до повърхността на водата, вдигайки зад себе си стена от пръски, сякаш някаква невероятно мощна моторна лодка преминава през реката... Само че това не е лодка, а реактивен изтребител МиГ-17, който само на няколко метра от водната повърхност лети стремително към един от мостовете над реката, за да премине под арката му и отново да се отправи към висините...
Случаят е следният. 29-годишният капитан Валентин Привалов, заедно със своя МиГ-17 се завръща от тренировъчен полет. Попадайки на плътна облачност във височина, той се снижава, озовавайки се точно над река Об и изпъналия се в далечината Октябрски мост. Опитният летец намалява скоростта, спуска се още по-ниско и започва да оглежда моста. В главата му се оформя план...
На 950 метра от първия мост се намира още един - железопътен. Привалов знае, че със скорост от 400 км/ч, с която лети, ще има само няколко секунди, за да избегне сблъсъка с второто архитектурно съоръжение. Въпреки това, при третия завой над реката, летецът хладнокръвно захожда към моста, едва на метри от водата. Арката, под която Привалов възнамерява да прелети, е с размери 30 на 120 метра. Разпереността на МиГ-17 е 9,60 м, а височината му - 3,80 м.
Денят е слънчев и топъл, по двата бряга на реката са се настанили плажуващи, които се разхлаждат в реката. И изведнъж - грохот и един самолет, който бясно профучава пред удивените погледи на почиващите сред разбесняла се от тягата на двигателя вода! Привалов води самолета си точно, прелита под арката, уверено дърпа щурвала преди да достигне следващия лост и се насочва към небето.
Такова изпълнение няма как да остане незабелязано и капитан Привалов е арестуван веднага след като стъпва на пистата. Заради любовта си към приключенията, младият пилот е застрашен да се прости завинаги с летенето, но случаят става достатъчно популярен, за да стигне до ушите на министъра на отбраната на СССР, маршал Родион Малиновски, който е толкова впечатлен от изпълнението на храбрия авиатор, че веднага издава заповед: "Летецът Привалов да не се наказва. Ограничете се до изпълнение на тези мероприятия, в които той взима участие. Ако не е бил на почивка, да се изпрати на почивка. Ако е бил, да му бъдат отпуснати 10 дни гарнизонен отпуск". След този случай Привалов е повишен в звание, достига до подполковник. Изпълнява длъжностите командир на ескадрила, а по-късно и заместник-командир на полк. Уволнява се от армията през 1977 г. по здравословни причини.
Wikimedia Commons
Случаят с моста не е записан в нито една книга за рекорди, но жителите на Новосибирск до ден днешен изпълняват обичая "Приваловско преображение", състоящ се в тихо преплуване под арката на моста по същия маршрут, по който преди почти 50 години преминава ревящият самолет на летеца. Ритуалът се прави за късмет. Защото в живота си всеки
от нас има по един мост, под който трябва да премине, за да излезе от другата страна, преодолял страховете си...



Коментар