Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане за спирачен диск.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Питане за спирачен диск.

    Понеже се оформи лек спор та имам няколко питания. Задавам ги конкретно:

    Формата на спирачният диск влиае ли по някакъв начин на спирането?

    (Според мен не, но хората развиват теории, че когато имало повече дупки спирало по-малко, но се охлажда повече.Спира по-малко, защото контактната прощ била по-малка....)

    И защо предните дискове са от две части?


    Главно ме интересува дали формата лвиае на спирането.

  • #2
    Re: Питане за спирачен диск.

    Първоначално публикуван от didkata_s
    ...Формата на спирачният диск влиае ли по някакъв начин на спирането?
    Влияе. Иначе за какво ще се правят такива сложни форми на дисковете

    Първоначално публикуван от didkata_s
    ...И защо предните дискове са от две части?
    Предполагам че говориш за плаващи (floating) дискове. Не знам защо ги правят някои такива, но мисля че така накладките могат да лягат по-плътно по диска когато не е натисната спирачката.
    2010 CRF 250 R

    Коментар


    • #3
      Ще ми обясниш ли и по какъв начин точно влияе?

      Коментар


      • #4
        Чувал съм, че като си смениш стандартните дискове с къдрави Galfer и се подобрявала работата на спирачките
        Това за мен е достатъчно като факт.
        Освен това почти всички нови модели кросаци са с къдрави дискове
        Ако трябва да бъда конкретен с формули, схеми и т.н. - не мога. Не съм запознат с теорията
        2010 CRF 250 R

        Коментар


        • #5
          Охлаждането определено влияе положително на спирането ...
          Т.е. студени материалите имат по-добри и сравнително добри (линейни) характеристики ...
          Освен това спирачната течност не се загрява, което също запазва първоначалните характеристики ...

          А за двете части? Това, което и писал Димитър ли имаш предвид? Че диска може да се движи по ротора?

          Иначе на Ямаха ФЗ 750 - предните дискове са от две тънки части заварени обемно към зъбите на нещо като зъбно колело - така остава междина през която преминава въздух и се получава принудително охлаждане ...
          Път без препятствия обикновено не води до никъде.

          Коментар


          • #6
            Спирачките не се смятат на "колкото има - за толкова хваща", ами по нужното спирачно усилие. Значи - толкова кила от такава скорост трябва да спрат за толкова метра. После се вижда колко голям може да е диска, от това се определя колко, колко големи и от какъв материал да са накладките, при тия размери колко силно трябва да се стиснат. От там нататък, колкото по-студен остане целият спирачен механизъм - толкова по-ефективно и надеждно работи. Мотоциклетните не се охлаждат особено с топлопренос по конструкцията защото са малки, леки и нямат контакт с нищо масивно. Остава им само въздушното охлаждане. То е толкова по-добро, колкото по-развита е повърхността. Така и слагат колкото могат повече дупки, когато не стигат - тръгват и тия къдрици. Също и зъбното колело на Барба - то е форма на турбина която да подобрява обдухването.
            Така че тия с повечето дупки ще са по-добрите При равни други условия.

            Коментар


            • #7


              Тоя по-големия диск е плаващ.
              2010 CRF 250 R

              Коментар


              • #8
                да бях гледал едни статии с инфрачервени снимки и графики и на дискове коя част колко се нагрява ако е къдрав и ако е стандартен
                не се загледах много но то е логично че понеже спирачките са машина за преобразуване на кинетичната енергия в топлина /ако нещо не бъркам / то логично е колкото по бързо се отвежда топлината толкоз по ефективно да е спирането
                а определено къдравите дискове отвеждат по бързо топлината при това и накладките и спирачната течност остават по хладни
                иначе на състезанието в Бухово например най редовно на някой му изчезва задната спирачка поради завиране на спирачната течност
                миналата година и на мене ми изчезна та се спусках през едни скали на предна гума за да се избегне това има и разни други неща които могат да се направят но...това е друга тема
                все пак обаче къдравите дискове имат и някои недостатъци-например износват се доста по бързо от стандартните и се кривят и по лесно при удар
                а специално за каране в кал много вентилираните дискове не са подходящи защото изтриват накладките за едно каране за това и има т нар "солид" дискове които са плътни и без дупки и са специално за кал ..сега гледам че са ги сложили стандартно на хускварните за задните спирачки
                а може би и най големия плюс на къдравите дискове е че са...гъзария
                а тя винаги е на мода но все пак не може да се пренебрегнат и другите им плюсове де

                Коментар


                • #9
                  Мисля, че най-подходящи за ендуро са умерено вентилираните дискове, с които идват моторите фабрично Къдравите се охлаждат по-добре, когато се обдухват повече, т.е. при по-високи скорости, както в супермотото или кроса.
                  Колкото по-голяма е повърхноста на топлоотдаване, толкова по-бързо се охлаждат дисковете при по-ниски скорости. От друга страна по-тънкия диск се охлажда по-бързо, но и по-бързо се нагрява. По-правилно е да се изхожда за плюсове и минуси от естеството и продължителноста на натоварването. Правете си изводите сами!
                  За да не загрява течноста в спирачната система, често се практикува двойна изолация между буталата и накладките. Това е много важно
                  За пример ще дам случай, когато миналата година на Узана тази изолация на мотора ми се беше скъсала и яз я премахнах напълно. След петия километър вече нямах задна спирачка.
                  Ендурото и сексът не са шега работа !
                  -------------
                  Животът се измерва с броят на издишванията !

                  http://sixdayscrazyjob.com
                  http://crazy-job.com

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Питане за спирачен диск.

                    Здравейте колеги , имам въпрос относно спирачките .

                    От както смених накладките спирачките станаха много слаби , преди както натисна спирачката така ковече , а сега само намалява и загдява диска . Аз си помислих че диска се е износил и вече е за смяна ... да ама не , диска си е в почти перфектно състояние , сега се чудя и се мая какво ли е , даже се замислям да слагам старите накладки . Моля кажете защо може да е това

                    Благодарства

                    ( надявам се поне този път да съм уцелил темата )
                    http://ftp.domainbg.com/CECO_KANGOTO...%20EGOISTE.bmp

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Питане за спирачен диск.

                      Цецо когато си сложиш нови накладки винаги има такъв първоначален ефект! След известно време като се напаснат накладките към дисковете ще почнат да ловят по добре. Провери си и нивото на спирачната течност, а не е зле и да я сменяваш от време на време защото тя има свойството да поема влага от въздуха, а това влошава качеството и. Аз моята я сменявам при всяка смяна на накладки! Ако казанчето за спирачна течност ти е препълнено това може да е причина за загряването също.
                      "Do not correct a fool, for he will hate you;
                      Correct a wise man, for he will appreciate you."

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Питане за спирачен диск.

                        Относно плаващте дискове , конструкцията е такава че позволява при спиране накладките да упражняват еднакво усилие и от двете страни на диска.
                        Постига се , като диска автоматично се центрира между накладките чрез
                        аксиално изместване в малки граници.
                        0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                        Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                        Суперскан България www.decbg.com
                        Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Питане за спирачен диск.

                          Аз мисля че конструкцията на диска ,който е показал Димитър ,има значение за температурните разширения на диска. И по точно предпазва диска от деформации при екстремно нагряване и изстиване. Затова и се монтират предимно на спортни мотори. А за обиране на аксиалните луфтове и центрирането на диска спрямо накладките се грижи спирачния апарат ,който също е плаващ ито в по широки граници.
                          Това горното си е мое умозаключение, не съм го чел никъде, така че може и да не съм прав!
                          "Do not correct a fool, for he will hate you;
                          Correct a wise man, for he will appreciate you."

                          Коментар


                          • #14
                            Re: Питане за спирачен диск.

                            Е тука има инфо.На английски , сори.

                            The floating disc allows the inner portion of the disc mounting system to be made from a lighter, weaker material and hence decrease the rotating mass of the wheel and adding to the overall lightness of the motorcycle. The floating calipers pivot back and forth as pressure is applied to distribute the forces evenly over the two pad materials and keep the pads in full contact with the rotor during the entire braking process. Once the calipers are free you can slide them off of the brake discs and inspect the amount of pad material and look for anything out of the ordinary. If there is less than 1/8 inches of pad thickness left then they should be replaced
                            0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                            Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                            Суперскан България www.decbg.com
                            Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                            Коментар


                            • #15
                              Re: Питане за спирачен диск.

                              Общо взето разбирам че тази конструкция на диска позволява вътрешната част да се направи от по-лек и слаб материал. Пише нещо и за страничните измествания и осигуряване на постоянно сцепление и натиск между накладките и диска. Обаче предпоследното изречение нещо не го разбирам?! Защо трябва да се разглоби диска та да се види дебелината на накладките? Май нещо съм го позабравил английския.
                              "Do not correct a fool, for he will hate you;
                              Correct a wise man, for he will appreciate you."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X