Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стандартни настройки на окачването на ЯМАХА YZ250F, 2006

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Стандартни настройки на окачването на ЯМАХА YZ250F, 2006

    Преди седмица се сдобих с Ямаха 240 YZ250F, 2006 с алум. рамка стегнах което мога и сега съм стигнал до окачването.
    Не зная преди кой и какво е правил с всичките видове винтчета а в оригиналния мауал не можах да намеря какви са стандартните настройки. Някой знае ли какви са фабричните настройките на предното и задното очваване за този модел модел? Къде колко клика от крайното ляво или дясно положение? Забелязах че на задния амортисьор има специална лепенка от сервиз CGH Works Tech където явно са правили нещо някога....
    А нормално ли е докато не е загрял добре двигателя съединителя да е много рязък? В последствие се оправя но в началото "хваща" изведнъж и е проблем да се потегли.
    born to be wild
    Кольо Ковачев

  • #2
    До: Стандартни настройки на окачването на ЯМАХА YZ250F, 2006

    Yamaha:

    Parts list service for just about everyone of their bikes sold in USA

    http://parts.yamaha-motor.com/

    YZ250F (2003) & assembly manuals & parts catalogue

    ftp://64.242.152.91/pub/manuals/2003...vicemanual.pdf

    http://www.thumperfaq.com/downloads/YZ250FAssembly.pdf
    Виж тука сиг има
    [LEFT][URL="http://ftp.domainbg.com/FreestyleR/"][COLOR=#0000ff]http://ftp.domainbg.com/FreestyleR/[/COLOR][/URL] :arrow:[/LEFT]
    [LEFT][URL]http://forum.mobile.bg/member/FreestyleR/[/URL] :arrow:[/LEFT]

    Коментар


    • #3
      До: Стандартни настройки на окачването на ЯМАХА YZ250F, 2006

      Първоначално публикуван от FreestyleR Преглед на мнение
      YZ250F (2003) & assembly manuals & parts catalogue

      ftp://64.242.152.91/pub/manuals/2003...vicemanual.pdf

      http://www.thumperfaq.com/downloads/YZ250FAssembly.pdf
      Виж тука сиг има
      Мерси,
      не знаех, че има такъв мануал! Явно е, че точно той ми е необходим в случая. Мислех си че цялата информация е в Service manual. Само не знам дали има разлика в настройките на окачването между моделите, мануала е за 2003 а моята машина е 2006?
      Последно редактирано от 678; 03-07-09, 19:15.
      born to be wild
      Кольо Ковачев

      Коментар


      • #4
        До: Стандартни настройки на окачването на ЯМАХА YZ250F, 2006

        Еми не знам дали има, но!
        Наи добре е да си ги нагласиш както ти е одобно.Като гледаш как е на някои не значи, че на тебе ще ти е одобно.Поне аз така смятам, някои от по-големите да сподели.
        Мерси !
        [LEFT][URL="http://ftp.domainbg.com/FreestyleR/"][COLOR=#0000ff]http://ftp.domainbg.com/FreestyleR/[/COLOR][/URL] :arrow:[/LEFT]
        [LEFT][URL]http://forum.mobile.bg/member/FreestyleR/[/URL] :arrow:[/LEFT]

        Коментар


        • #5
          До: Стандартни настройки на окачването на ЯМАХА YZ250F, 2006

          Настройване на мотора Въведение
          Всички качествени окачвания на Оhlins са адаптирани за конкретната марка и модел. Тоест дължината и характеристиките им са тествани индивидуално на всеки модел, който може да бъде оборудван с Оhlins окачване. Описаните по-долу инструкции могат да бъдат намерени във "Owners Manual for Road & Track Shock Absorbers".
          Преди инсталация
          Оhlins Racing AB не могат да бъдат държани отговорни за никаква щета нанесена на окачването или превозното средство или травма на човек ако не са спазени точно инструкциите за монтаж. Също така гаранцията отпада ако инструкцията не е спазена правилно.

          Внимание!
          1. Инсталирането на амортисьор, който не е одобрен от производителя на превозното средство, може да промени неговата стабилност. Оhlins Racing AB не могат да бъдат държани отговорни за никакви лични травми или щети, които е възможно да се случат след монтаж на амортисьора. За съвет се свържете се с представител Оhlins Racing AB или друг квалифициран персонал.

          2. Моля прочетете и се убедете, че напълно разбирате всички инструкции за монтаж и упътването преди да използвате комплекта. Ако имате въпроси свързани с правилното инсталиране се свържете се с представител Оhlins Racing AB или друг квалифициран персонал.

          3. Сервизното упътване на превозното средство трябва да бъде използвано по време на инсталацията на Оhlins амортисьори.



          Настройване на окачването Поведението на мотора на пътя
          Всички мотори са проектирани със геометрия на окачването, която съдържа височина и ъгъл на вилката. Промяната на компонентите може да му повлияе и затова е важно да се запази баланса между предните и задни такива.

          Преминаването към Оhlins окачване предлага оптимална производителност само когато предното и задна вилка са настроени правилно. Много е важно предната и задната зададена височина да са с подходящи стойности.





          Дизайн Всички Оhlins амортисьори са херметизирани. Течността е под налягане и газа е разделен от течността с бутало. Разделящото бутало често се намира в отделен резервоар, свързан с маркуч или директно над амортисьора.

          Има и амортисьори при които всичко е събрано във главния цилиндър(вътрешен резервоар за газ) и дори такива при които няма разделящо бутало. Натиска над флуида се получава с азот (нитроген). Това предотвратява разпенването на флуида, което подобрява качествата на амортисьора. Външните резервоари служат и за по-добро охлаждане и по дълъг живот на флуида и другите компоненти.

          Оhlins амортисьорите имат вградени температурни компенсатори. Когато температурата се увеличи флуида се придвижва по лесно, но това се контролира допълнително, затова абсорбиращия ефект е независим от температурата.

          По модерните модели предлагат възможност за отделни настройки на компрешън и разширяването и точна настройка на дължината на амортисьора.

          Оhlins амортисьорите предлагат възможност за настройване, което ги прави подходящи за монтиране в повечето мотоциклети. Всички имат възможност за настройване на прелоуда на пружината, при някой
          модели е механично, при други хидравлично.





          Функциониране Флуида принудително минава през игловидни клапи с нисък дебит(Фиг.3) и през отвори в буталото (Фиг.4) със висок дебит. Потока през отворите се регулира чрез шайби (Фиг.5), които при високо налягане се отварят. На повечето модели игловидните клапи могат да се настройват отделно.

          Чрез промяна на шайбите (например брой, дебелина, диаметър) характеристиката и качествата на амортисьора могат да се променят (това трябва да се прави само от лицензирани сервизи на Оhlins).


          Свиване (компрешън) на амортисьорите
          Когато движението на мотоциклета предизвика компресиране на амортисьора, флуида преминава през игловидните клапи (комбинирани компресионна и клапа за връщане) във цилиндъра с буталния лост. Ако скоростта на буталото е висока, т.е. случай на много бърза компресия, това няма да е достатъчно и шайбите под буталото ще се отворят за да позволят по голям поток (Фиг.6)

          Флуида който е заместен от обема на буталния лост се избутва във външната камера, чрез отделна клапа. Дори и тази клапа има шайби, които се отварят при висока скорост на буталото. Разделящото бутало е преместено, следователно се увеличава налягането на газа.


          Разширяване (ребаунд) на амортисьорите
          Когато пружината започне на разпъва амортисьора отново, флуида преминава обратно през игловидната клапа във цилиндъра на буталния лост. Флуида който е във камерата е принуден от налягането на газа да се върне обратно в амортисьора, чрез отделна клапа.
          Ако скоростта е висока, шайбите отгоре на буталото също ще се отворят за да позволят на флуида да се предвижи (Фиг. 6).





          Настройки Основни настройки
          Винаги се уверявайте, че основните настройки направени от Оhlins са правилни. Те са предвидени за модела (в оригиналното състояние) и за ездач със средна маса.

          Прелоуд на пружините
          Това е много важен момент, защото променя височината на мотора и ъгъла на вилката.

          Всичко трябва да е синхронизирано
          В препоръчителната таблица има Оhlins пружини, които са специално пригодени за амортисьорите препоръчани за вашия мотор.

          Ако не е посочен модел, приемете че оригиналните пружини са правилния избор. Неправилен избор на пружини може да доведе до ъгъл на вилката, който е прекалено голям или малък. В завой това ще доведе до овър или ъндърстиър, което може да навреди сериозно на качествата (управляемостта) на мотора.



          Настройване на прелоуда Измерване
          Използвайте процедурата описана по долу(много по лесно е ако се прави от двама човека):
          A) Поставете мотоциклета на стойка/статив

          B)
          Вдигнете задницата така че окачването да е в максимално разтегнато положение.

          C) Измерете разстоянието от избрана от вас точка маркирана с лепенка например, до оста на колелото. Избраната точка трябва да е точно над оста на задното колело.

          D) Направете същото измерване и за предната ос, като вилката пак трябва да е максимално разтегната. (F1)

          E) Позволете на мотоциклета без ездач да приложи тежестта си върху окачването и повторете измерването. (R2, F2)

          F) След това направете същото измерване и със ездача и екипировката върху мотора(R3, F3)


          Бележка!
          Важно е ездача да има правилна позиция за каране, така че тежестта да се балансира на 2те гуми, по същия начин както при каране.

          Измерванията не трябва да се различават от тези размери:


          Без ездач :
          Задница: 10-20 mm (R1-R2)
          Предница: 15-30 mm (F1-F2)

          С ездач :
          Задница: 25-40 mm (R1-R3)
          Предница: 35-50 mm (F1-F3)

          Бележка!
          Мотоциклетите с карданно задвижване (без Паралевер на БМВ) обикновено повдигат задницата си по време на ускорение. Препоръчваме при замерване без ездач (R1-R2) да се увеличи до 15-20 mm и височината на мотоциклета (R1-R3) to 35-45 mm при тези мотори.

          Настройване
          Настройте прелоуда със пръстените на амортисьора или с хидравлика. В първия случай, дръжте горния пръстен и настройвайте долния до желаната позиция.(Fig.7A). След това заключете със горния пръстен.
          За хидравлика, увеличете като въртите по часовниковата стрелка или намелете като въртите обратно на часовниковата стрелка (Fig.7B).

          Бележка!
          На амортисьорите които имат механични настройки може да се променя позицията на настройващите пръстени. На амортисьори с хидравлични настройки базовата позиция може да бъде променена. Такива промени могат да бъдат извършени в лицензиран сервиз.

          Оригиналните настройки на амортисьора, които са направени от Оhlins, трябва винаги да се ползват за база когато се променят с помощта на устройства за настройване.
          Бележка!
          Прелоуда на пружината променя височината на мотоциклета, не променя нейната твърдост(еластичност). Затова на модели с връзка към амортисьора, окачването може да стане по твърдо, когато намалите прелоуда и амортисьора стигне в по твърдата част от системата.

          Пружините на предната вилка
          За да оптимизирате качествата на мотора на пътя е нужно предната вилка да е в синхрон с задното окачване. Оhlins пружините са създадени за голям набор модели мотоциклети (Fig.. В комбинация с Оhlins амортисьори, те допринасят за превъзходно поведение на пътя. Оригиналните пружини трябва да се използват ако няма други препоръчани. Въпреки това те трябва да са в добро състояние. Запомнете че трябва да сменяте флуида във предната вилка поне веднъж в годината. Препоръчваме Оhlins масло за предна вилка

          Бележка!
          Важно е да се спазва препоръчителната таблица когато се монтират нови предни пружини. Ако няма препоръчани предни пружини трябва да се уверите че монтираните в момента са в добро състояние, пренебрегването на това изискване може сериозно да промени качествата на мотора.



          Настройване на забавянето Настройките възможни при Оhlins амортисьорите спомагат за фино настройване. Може да оптимизирате настройките, така че да подхождат на вашите собствени маса и стил на каране, както и на условията на пътищата. За да можете да подобрите поведението на пътя на вашия мотоциклет е нужно да разбирате напълно функцията на амортисьора. След това можете по метода на опита и грешката да проверите как действат на мотора.

          Според модела има настройки за свиване (компрешън), отпускане (ребаунд) и дължина на амортисьора. Те се настройват с винтове с нормална резба. Когато въртите по часовниковата стрелка действието се увеличава, когато въртите обратно на часовниковата стрелка действието се намалява. Има определени позиции при които се чува "щракване", което улеснява броенето и запомнянето на правилната настройка.

          Отпускане (ребаунд) засяга на-много характеристиките на мотоциклета. Регулира се чрез облата дръжка в долната част на буталото и има около 40 стъпки(Fig.9).

          Бележка!
          Ако не се чува щракване по време на настройването, амортисьора трябва да бъде проверен от лицензиран сервиз. Може да е поради ниско налягане или липса на масло.

          Регулатора (най-често винт) на свиването на амортисьора се намира на края на външния резервоар(Fig.10) и има около 25 стъпки.

          Някой модели (PRX) имат отделни настройки за бързо и бавно свиване(Fig.11) и имат около 25 стъпки за бавното(използва се отверка и около 48 за бързото(използва се 14мм гаечен ключ)


          Бележка!
          Когато правите нови настройки най-лесния вариант е да се върнете до напълно затворено състояние и после да броите напред до новите настройки.

          Внимание!
          Шестоъгълникът от двупосочната копресионна клапа за налягане е естествено анодизиран алуминии. Високо скоростния ключ за настройка е 14мм със 48 стъпки, а ниско скоростния прорез за отверка има 25 стъпки.

          Едно-пътнатата клапа за налягане е златисто анодизирана и има 25 стъпки. Не я превъртайте, защото това ще позволи на маслото да излиза от амортисьора.

          Бележка!
          Висока и ниска скорост се отнасят за скоростта на стеблото на амортисьора, а не за скоростта на мотора.



          Настройване на мотоциклета Бележка!
          Винаги започвайте със основните настройки препоръчани от Оhlins. Винаги си водете записки, променяйте с малки стъпки и правете само по една промяна. Промените трябва да се правят с по две стъпки (клика) и не би трябвало да са повече от 4 стъпки от базовите.

          Чрез метода на опита и грешката можете да установите как тези настройки променят поведението на мотора ви.

          Винаги започвайте чрез тестово каране със стандартните настройки. Изберете маршрут със променлив характер(напр. остри и плавни завой, големи и малки бабунки и тн.). При следващите тестове за настройка използвайте същия маршрут и променяйте само по една настройка на обиколка.


          Започнете с настройките за разтягане(ребаунд) (Fig.12):
          Ако мотоциклета е нестабилен и подскачащ, натегнете ребаунда. Започнете като завъртите с 4 стъпки по часовниковата стрелка. Направете още един тест и променете отново с две стъпки назад ако е прекалено твърдо и друса много.

          Ако мотоциклета е твърд и подскачащ, значи ребаунда трябва да бъде намален. Завъртете обратно на часовниковата стрелка с 4 стъпки, направете още една проба и ако е нужно направете другите 2 стъпки за корекция.

          Скоростта на свиване на амортисьора(компрешън) (Fig.13):
          Настройката за ниска скорост променя височината на мотора, плавността му над неравности и сцеплението.
          Настройката за висока скорост променя стабилността и твърдостта в дупки и бързи завой.

          Ако мотоциклета има ниска стойка, настройката за ниска скорост трябва да се увеличи.
          Завъртете по часовниковата стрелка 4 стъпки и пробвайте отново. Ако е много върнете 2 стъпки(обратно на часовниковата стрелка). Ако не се чувства плавно по малки бабуни или има ниско сцепление, трябва да се намали ниската скорост. Завъртете обратно на часовниковата стрелка 4 стъпки. Пробвайте и ако е нужно направете корекция с 2 стъпки.

          Ако мотоциклета е нестабилен в бързи завой или се опитва да падне в шикани е нужно да се увеличи настройката за висока скорост. Завъртете по часовниковата стрелка 6 стъпки и пробвайте отново. Ако е било много, върнете 3 стъпки(обратно на часовниковата стрелка). Ако е прекалено рязък и твърд е нужно да се намали настройката за висока скорост. Завъртете обратно на часовниковата стрелка 6 стъпки. Тествайте и направете ако е нужно корекция с 3 стъпки назад.

          Когато започнете да усещате достатъчно мотора можете да направите по малки настройки. Важно е усещането и опита.
          Бележка!
          Уверете се че пружините са правилно монтирани преди да започнете да правите промени. Просто правило е че увеличаване на прелоуда трябва да е последвано от увеличаване на разтягането(ребаунда) на амортисьорите с 2 стъпки.

          Когато прецените че сте постигнали напредък, върнете се на началните настройки и проверете отново. Наблюдавайте и странични фактори като гуми, температура и тн. Направете още един тестов пробег за да разберете какво още трябва да правите.

          Настройване на дължината на амортисьора
          Чувствителността
          на управлението може да бъде променена чрез променяне на дължината на амортисьора, без да засяга другите характеристики. Дължината се променя чрез двете стъпала на края на буталото(Fig.14). Промените могат да бъдат до 12мм.

          Настройване на дължината на амортисьора
          Дългия амортисьор води до по-остър ъгъл на вилката и следователно по чувствително и остро управление. Къс амортисьор може да предложи по-голям ъгъл на вилката и следователно по-бавно и плавно управление. Всеки пълен оборот на амортисьора дава по един милиметър (Fig.15).Дължината не трябва да бъде променена повече от до момента в който се вижда прореза (Fig.16) това е среза който се вижда на фигурата. Правете малки стъпки и тествайте.


          - http://bikerz.awardspace.com/article...%20bike/bg.htm
          - http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=10115

          Чети. Може да помогне нещо.
          [LEFT][URL="http://ftp.domainbg.com/FreestyleR/"][COLOR=#0000ff]http://ftp.domainbg.com/FreestyleR/[/COLOR][/URL] :arrow:[/LEFT]
          [LEFT][URL]http://forum.mobile.bg/member/FreestyleR/[/URL] :arrow:[/LEFT]

          Коментар


          • #6
            До: Стандартни настройки на окачването на ЯМАХА YZ250F, 2006

            Малко е дребен шрифта, затова го чети от 1вия Линк .
            Сори!
            [LEFT][URL="http://ftp.domainbg.com/FreestyleR/"][COLOR=#0000ff]http://ftp.domainbg.com/FreestyleR/[/COLOR][/URL] :arrow:[/LEFT]
            [LEFT][URL]http://forum.mobile.bg/member/FreestyleR/[/URL] :arrow:[/LEFT]

            Коментар


            • #7
              До: Стандартни настройки на окачването на ЯМАХА YZ250F, 2006

              Първоначално публикуван от FreestyleR Преглед на мнение
              Еми не знам дали има, но!
              Наи добре е да си ги нагласиш както ти е одобно.Като гледаш как е на някои не значи, че на тебе ще ти е одобно.Поне аз така смятам, някои от по-големите да сподели.
              Мерси !
              Да, наистина това е единствения начин, тук ставаше въпрос да започна от някаква база (стандартните настройки) за да мога да работя по нататък според препоръките дадени тук или в стандартния service manual. Утре започвам да действам според информацията която имам до тук.
              Но ако някой знае, че има разлика във фабричните настрройки за модела 2006 спрямо 2003 то нека пише.
              born to be wild
              Кольо Ковачев

              Коментар


              • #8
                До: Стандартни настройки на окачването на ЯМАХА YZ250F, 2006

                Първоначално публикуван от 678 Преглед на мнение
                Да, наистина това е единствения начин, тук ставаше въпрос да започна от някаква база (стандартните настройки) за да мога да работя по нататък според препоръките дадени тук или в стандартния service manual. Утре започвам да действам според информацията която имам до тук.
                Но ако някой знае, че има разлика във фабричните настрройки за модела 2006 спрямо 2003 то нека пише.
                Питаи Goblin.Тои знае всичко.Би трябвало да ти помогне
                [LEFT][URL="http://ftp.domainbg.com/FreestyleR/"][COLOR=#0000ff]http://ftp.domainbg.com/FreestyleR/[/COLOR][/URL] :arrow:[/LEFT]
                [LEFT][URL]http://forum.mobile.bg/member/FreestyleR/[/URL] :arrow:[/LEFT]

                Коментар


                • #9
                  До: Стандартни настройки на окачването на ЯМАХА YZ250F, 2006

                  Случайно попаднах на един интересен линк:
                  http://www.worksperformance.com/pdf/...structions.pdf

                  Там нагледно обясняват как се настройват задните амортисьори марка WORKS shocks.
                  born to be wild
                  Кольо Ковачев

                  Коментар


                  • #10
                    До: Стандартни настройки на окачването на ЯМАХА YZ250F, 2006

                    Първо разбери и проучи дали пружините отговарят на теглото ти, защото ако не, каквито и настройки да правиш ефекта няма да е добър.
                    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                    Коментар


                    • #11
                      До: Стандартни настройки на окачването на ЯМАХА YZ250F, 2006

                      Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                      Първо разбери и проучи дали пружините отговарят на теглото ти, защото ако не, каквито и настройки да правиш ефекта няма да е добър.
                      на там отиват нещата...
                      скоро сигурно ще погледна предните пружини защото предницата е много твърда каквито и настройки да правя. А може и маслото да е гъсто или нивото да е високо...
                      А някой знае ли как да премеря нивото на маслото без да разглобявам напълно предните амортисьори?
                      born to be wild
                      Кольо Ковачев

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X