Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разбито легло на лагер.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Разбито легло на лагер.

    Лагера изкара 120 км. състезателно темпо и не е мръднал.Ще изчакам да видя кога ще се разбие и тогава ще сложа новата главина която поръчах.
    ........................
    Иван Маринов
    CRF 250 X
    Не шансът определя съдбата на човека,а изборът!

    Коментар


    • #17
      До: Разбито легло на лагер.

      Първоначално публикуван от pimax Преглед на мнение
      Лагера изкара 120 км. състезателно темпо и не е мръднал.Ще изчакам да видя кога ще се разбие и тогава ще сложа новата главина която поръчах.
      Ремонтните лепила за лагери които ти е препоръчал Стефан вършат идеална работа, но щом вече си поръчал нова главина просто може старата да си я държиш в резерва

      Та тези лепила са някакъв полимер който се втвърдява докато набиваш лагера. Трябва да се прави бързо, че стяга почти веднага. Става много здраво. Свалянето на лагера после става с нагряване за да се размекне полимера. Иначе не ще да излиза.
      Самото лепило не е много евтино.
      2010 CRF 250 R

      Коментар


      • #18
        До: Разбито легло на лагер.

        Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
        Джарта , не знам каква е точно главината на КТМ , но все пак ми се струва че не ме разбираш правилно.
        Представи си че оригиналното легло е с диаметър 50мм.След като се е разбило е станало 50,2мм. Та,престъргва се на 50,5(или по-малко),прави се стоманена втулка с външен диаметър примерно 50,52(за влезе стегнато) , а с вътрешен да речем 46мм(стената става 4,52мм т.е. достатъчно дебела за да се набие втулката) набива се и после вътрешния диаметър на втулката се престъргва от 46мм на 50мм(т.е. толкова колкото е заводски диаметъра на леглото).По този начин дебелината на стената на главината се намалява с 0,5мм(което не е фатално),а самата втулка след разстъргването се получава 0,52мм(с вътр.диаметър 50мм) и уплътнява луфта между лагера и главината.
        Плюсовете са че това легло (ако се направи като хората) никога повече няма да се разбие и цялата процедура ще отнеме два часа и двайсетина лв.
        Минусите са , че е възможно да ръждяса(което значи , че следващия път лагера ще излезе по-трудно-проблема може да се реши ако втулката е месингова , а не стоманена) и има малък шанс при набиването да се спука главината(ако стругара не е в час и предвиди прекалено голяма стегнатост).
        Принципно може да стане и с течен метал,но има шанс да избяга съосността на лагерите и освен това с времето леглото да се разбие отново(все пак там има доста сериозни удари).
        Нова главина ми се струва най-добрия , но най-болезнения вариант.Според мен спокойно може да се отремонтира и в последствие да няма никакви проблеми.
        Успех!
        Стига профила на главината да позволява отнемане на материал, по гореописания метод и съвестен стругар, успеваемостта ще е доста голяма според мен, но по- удачно ще е втулката да е с поне 1 милиметър дебелина, и да е неръждавейка или цветна композиция, защото при следващата смяна заради ръждата вероятноста да излезне заедно с лагера при избиването е доста голяма особено ако е много тънкостенна. Друг подходящ начин за ремонт според мен(естествено пак с уговорката главината да позволява отнемане на материал) е намирането на лагер с по-голям външен диаметър и еднакъв със стария вътрешен и престъргване на главината до по-голям размер. Лепила и т.н ми се струват прекалено голям компромис с толкова натоварен детайл, а и центроването ще е "мисията невъзможна".
        Hyundai Terracan 3.5 V6 4WD
        Suzuki SV 1000S, BMW F650, Kawasaki KLR 600, Yamaha YZF 750R

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X