Подобна тема съм пускал и в други форуми, надявам се да помогна.
Амортесьора е на DR650, повредата се състоеше в остарял к-маншет, който съответно трябва да се смени, да ама цялата система е капсолована
а и пари за нов няма
В най-общ вид амортисьора представлява това:

При натиск, буталото се движи в масло, което преминава през каналчета. От "гъстотата" на маслото и натегносста на пружината зависи времето за реакция, съответно "твърдостта" на амортисьора
.
Разглабянето започва със сваляне от рамката, махане на пружината (няма нужда да я хващате предварително с телове, дължината и е по малка от тази на резбата). След което отивате при някой стругар( тези в БАН знаят вече цялата процедура
) и правите 2 среза . Първият е в края на тръбата има заварка реже се пред нея , този стез ще ви е необходим за избиване на водача. Вторият се прави на около 15мм пред заварката, това е най важния срез, прави се много внимателно с "триъгълен" нож , целта е да не се намали дължината на камерата. Преградата която отделя газовата камера от маслото е ПОД НАЛЯГАНЕ
При отделянето ако е останало масло може да се разплиска на всякъде, преградата 100% ще изхвърчи , така че се пазете
Вече сте му резнали главата и трябва да отделите водача
.Първо разглобете буталото , ще са еобходими флекс или шмиргел и гаечен ключ 17.Отделянетостава с чук , отвертка, менгеме и тръбички. С отвертката махате гумения тампон който стърчи от водача , внимателно разтваряте сгъвката и махате шайбата и к-маншета. поставяте водача в тръба с подходящ диаметър (около 41мм) , през първия отвор слагате друга тръба и внимателно го намамвате с чука няколко пъти
.
Водача има О-ринг, който трябва да внимавате да не нараните или направо го сменете , за да няма
. На снимката не се вижда понеже се намира точно под среза -ПЪЛЕН КЪСМЕТ

Това са чаркаляците на буталото , сглобява се по обратен ред
( т.е. от 9 към 1)
При сглабянето почистете всички детайли от стружки и прах, желателно е да ги намажете и с маслото което ще пълните.

Стругар освен за срезовете , ще ви трябва и за направата на детайлите "държач" и "капачка" , така че говорете за комплексна цена
. Държача се завива на резба за тялото на амортисьора
, капачката го захлупва, като натиска ръба на водача, и се заварява .
Внимавайте да не прегреете детайлите
Щях да азабравя, съберете водача . Слагате к-маншета, като леко го намазвате по ръбовете с масло, поставяте шайбататя има маркировка която сочи към гумениа тампон, след като сложите и него , много внимателно с малко чукче загъвате ръбчето на водача .
по оста нареждате : 1 капачката
2 водача
3 държача
4събирате буталото (снимката по горе 9към1-гледайте да не го объркате, че
)
слагате преградата в тръбата натискате , така че да влезне на вътре , полагате буталото, завивате "държача", набивате внимаелно "водача", слагате капачката , правите заварките и ви остава само да сложите пружината и да го върнете на мястото му . Събирането на газовата камера става с преса като тази може да си я направите и сами:

Количеството масло се определя от хода на буталото:
http://www.clubford.org/portal/content/view/21/95/
http://www.blackartdesigns.com/BAD-How% ... works.html
За пълнене използвах 50ml спринцофка + абокат . Преди да съберете амортисьора направете резба през "държача" и "тялото", през нея ще наливате маслото и после ще я затворите с подходящо болтче. Дупката не е необходимо да е много голяма 3-4мм са достатъчни , направетея така че да се падне под нивото на тампона на "водача", болта не трябва да се показва през нея
Тест, това е най- интересната част . В първият момент амортисьора беше много одървен, явно е имало нужда от "разработване". Вчера отидох до Кресна по пътя минахме по сякакъв терен:
Софийски улици с малки дупки -добре
Павиран път- при скорост от 60 км/h
, почти не го усещах
Магистрала- невероятно устойчивост , по добре от преди
Коларски път-малко твърдо возене, но пък доста стабилно
Един приател ме попита дал си заслужава подобно начинание. "Ми низнам" , втора употреба амортисьор струва около 100-150лв , какъв ресурс му остава никой не може да ти каже за нов не ми се мисли каква ще е цената . Разходите по този ремонт който на правих са следните :
Стругарски услуги-40лв
Масло - W20 - 24 лв (като се има в предвид, че ще са необходими около 100мл което са си 2,4 )
7 лв- за преса ( бонус свредло 10)
к-маншет -4лв ( заради едно такова нюню толкова разправия
)
В крайна сметка за около 50 лв си имам обслужваем амортисьор, мисля че усилията си заслужават.
При събирането ще ви е необходим още 1 човек , ако не ви помага поне ще пречи
.
Искам да благодаря на Иван-JohnЧо за помощта при сглабянето
Приемам всякакви препоръки и мнения по въпроса , надявам се информацията ще е полезна и на други .
Амортесьора е на DR650, повредата се състоеше в остарял к-маншет, който съответно трябва да се смени, да ама цялата система е капсолована


В най-общ вид амортисьора представлява това:

При натиск, буталото се движи в масло, което преминава през каналчета. От "гъстотата" на маслото и натегносста на пружината зависи времето за реакция, съответно "твърдостта" на амортисьора

Разглабянето започва със сваляне от рамката, махане на пружината (няма нужда да я хващате предварително с телове, дължината и е по малка от тази на резбата). След което отивате при някой стругар( тези в БАН знаят вече цялата процедура



Вече сте му резнали главата и трябва да отделите водача






Това са чаркаляците на буталото , сглобява се по обратен ред

При сглабянето почистете всички детайли от стружки и прах, желателно е да ги намажете и с маслото което ще пълните.

Стругар освен за срезовете , ще ви трябва и за направата на детайлите "държач" и "капачка" , така че говорете за комплексна цена




Щях да азабравя, съберете водача . Слагате к-маншета, като леко го намазвате по ръбовете с масло, поставяте шайбататя има маркировка която сочи към гумениа тампон, след като сложите и него , много внимателно с малко чукче загъвате ръбчето на водача .
по оста нареждате : 1 капачката




слагате преградата в тръбата натискате , така че да влезне на вътре , полагате буталото, завивате "държача", набивате внимаелно "водача", слагате капачката , правите заварките и ви остава само да сложите пружината и да го върнете на мястото му . Събирането на газовата камера става с преса като тази може да си я направите и сами:

Количеството масло се определя от хода на буталото:
http://www.clubford.org/portal/content/view/21/95/
http://www.blackartdesigns.com/BAD-How% ... works.html
За пълнене използвах 50ml спринцофка + абокат . Преди да съберете амортисьора направете резба през "държача" и "тялото", през нея ще наливате маслото и после ще я затворите с подходящо болтче. Дупката не е необходимо да е много голяма 3-4мм са достатъчни , направетея така че да се падне под нивото на тампона на "водача", болта не трябва да се показва през нея

Тест, това е най- интересната част . В първият момент амортисьора беше много одървен, явно е имало нужда от "разработване". Вчера отидох до Кресна по пътя минахме по сякакъв терен:
Софийски улици с малки дупки -добре
Павиран път- при скорост от 60 км/h

Магистрала- невероятно устойчивост , по добре от преди
Коларски път-малко твърдо возене, но пък доста стабилно
Един приател ме попита дал си заслужава подобно начинание. "Ми низнам" , втора употреба амортисьор струва около 100-150лв , какъв ресурс му остава никой не може да ти каже за нов не ми се мисли каква ще е цената . Разходите по този ремонт който на правих са следните :
Стругарски услуги-40лв
Масло - W20 - 24 лв (като се има в предвид, че ще са необходими около 100мл което са си 2,4 )
7 лв- за преса ( бонус свредло 10)
к-маншет -4лв ( заради едно такова нюню толкова разправия

В крайна сметка за около 50 лв си имам обслужваем амортисьор, мисля че усилията си заслужават.
При събирането ще ви е необходим още 1 човек , ако не ви помага поне ще пречи

Искам да благодаря на Иван-JohnЧо за помощта при сглабянето
Приемам всякакви препоръки и мнения по въпроса , надявам се информацията ще е полезна и на други .
Коментар