Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Заден амортисьор-ремонт

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Заден амортисьор-ремонт

    Подобна тема съм пускал и в други форуми, надявам се да помогна.
    Амортесьора е на DR650, повредата се състоеше в остарял к-маншет, който съответно трябва да се смени, да ама цялата система е капсолована а и пари за нов няма
    В най-общ вид амортисьора представлява това:

    При натиск, буталото се движи в масло, което преминава през каналчета. От "гъстотата" на маслото и натегносста на пружината зависи времето за реакция, съответно "твърдостта" на амортисьора .
    Разглабянето започва със сваляне от рамката, махане на пружината (няма нужда да я хващате предварително с телове, дължината и е по малка от тази на резбата). След което отивате при някой стругар( тези в БАН знаят вече цялата процедура ) и правите 2 среза . Първият е в края на тръбата има заварка реже се пред нея , този стез ще ви е необходим за избиване на водача. Вторият се прави на около 15мм пред заварката, това е най важния срез, прави се много внимателно с "триъгълен" нож , целта е да не се намали дължината на камерата. Преградата която отделя газовата камера от маслото е ПОД НАЛЯГАНЕ При отделянето ако е останало масло може да се разплиска на всякъде, преградата 100% ще изхвърчи , така че се пазете
    Вече сте му резнали главата и трябва да отделите водача .Първо разглобете буталото , ще са еобходими флекс или шмиргел и гаечен ключ 17.Отделянетостава с чук , отвертка, менгеме и тръбички. С отвертката махате гумения тампон който стърчи от водача , внимателно разтваряте сгъвката и махате шайбата и к-маншета. поставяте водача в тръба с подходящ диаметър (около 41мм) , през първия отвор слагате друга тръба и внимателно го намамвате с чука няколко пъти . Водача има О-ринг, който трябва да внимавате да не нараните или направо го сменете , за да няма . На снимката не се вижда понеже се намира точно под среза -ПЪЛЕН КЪСМЕТ

    Това са чаркаляците на буталото , сглобява се по обратен ред ( т.е. от 9 към 1)
    При сглабянето почистете всички детайли от стружки и прах, желателно е да ги намажете и с маслото което ще пълните.

    Стругар освен за срезовете , ще ви трябва и за направата на детайлите "държач" и "капачка" , така че говорете за комплексна цена . Държача се завива на резба за тялото на амортисьора , капачката го захлупва, като натиска ръба на водача, и се заварява . Внимавайте да не прегреете детайлите
    Щях да азабравя, съберете водача . Слагате к-маншета, като леко го намазвате по ръбовете с масло, поставяте шайбататя има маркировка която сочи към гумениа тампон, след като сложите и него , много внимателно с малко чукче загъвате ръбчето на водача .
    по оста нареждате : 1 капачката 2 водача 3 държача 4събирате буталото (снимката по горе 9към1-гледайте да не го объркате, че )
    слагате преградата в тръбата натискате , така че да влезне на вътре , полагате буталото, завивате "държача", набивате внимаелно "водача", слагате капачката , правите заварките и ви остава само да сложите пружината и да го върнете на мястото му . Събирането на газовата камера става с преса като тази може да си я направите и сами:

    Количеството масло се определя от хода на буталото:
    http://www.clubford.org/portal/content/view/21/95/
    http://www.blackartdesigns.com/BAD-How% ... works.html
    За пълнене използвах 50ml спринцофка + абокат . Преди да съберете амортисьора направете резба през "държача" и "тялото", през нея ще наливате маслото и после ще я затворите с подходящо болтче. Дупката не е необходимо да е много голяма 3-4мм са достатъчни , направетея така че да се падне под нивото на тампона на "водача", болта не трябва да се показва през нея
    Тест, това е най- интересната част . В първият момент амортисьора беше много одървен, явно е имало нужда от "разработване". Вчера отидох до Кресна по пътя минахме по сякакъв терен:
    Софийски улици с малки дупки -добре
    Павиран път- при скорост от 60 км/h , почти не го усещах
    Магистрала- невероятно устойчивост , по добре от преди
    Коларски път-малко твърдо возене, но пък доста стабилно
    Един приател ме попита дал си заслужава подобно начинание. "Ми низнам" , втора употреба амортисьор струва около 100-150лв , какъв ресурс му остава никой не може да ти каже за нов не ми се мисли каква ще е цената . Разходите по този ремонт който на правих са следните :
    Стругарски услуги-40лв
    Масло - W20 - 24 лв (като се има в предвид, че ще са необходими около 100мл което са си 2,4 )
    7 лв- за преса ( бонус свредло 10)
    к-маншет -4лв ( заради едно такова нюню толкова разправия )
    В крайна сметка за около 50 лв си имам обслужваем амортисьор, мисля че усилията си заслужават.
    При събирането ще ви е необходим още 1 човек , ако не ви помага поне ще пречи .
    Искам да благодаря на Иван-JohnЧо за помощта при сглабянето
    Приемам всякакви препоръки и мнения по въпроса , надявам се информацията ще е полезна и на други .

  • #2
    До: Заден амортесьор-ремонт

    Добро е начинанието ти , ама аз не мога да отворя снимките нещо ..... ще пробвам по-късно. Та предполагам , че като ги отворя ще свържа текста иначе ми е малко замъглен , а съм технически грамотен.

    Може би все пак не е лошо и да се впише едно предупреждение ,като тези по телевизията, за хората които се заблудждават , че е много лесно - става въпрос за много отговорен чарк от моторетката , така , че ако не сте сигурни какво правите - не го правете.
    0888932647

    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

    Коментар


    • #3
      До: Заден амортесьор-ремонт

      Снимките са качвани в дата.бг, и явно проблема е от там, довечера ще ги кача на друг сървър. Амортисьора е отговорен детаил от мотора но ремонта може да бъде извършен от всеки които прави разлика между болт и гайка. Повечето детайли се правят от стругар , ако се спазват чертежите повторимостта е 100%. Най-тънката част е наливането и обезвъздушаването, както и подбора на масло. Ето малко резултати от проведени тестове с различни масла:
      -W20- много твърда возия, съ втори човек и багаж се ядва
      -W15- твърда возия, но ако си с втори човек бива
      -W10- по-комфортна возия
      -W2,5- мисля, че идеалното масло е около този вискозитет (W0-W5), имам възможност да го сравня с ДР650 със здрав амортисьор и мога да кажа, че разлика няма.

      Коментар


      • #4
        До: Заден амортисьор-ремонт

        Проблема със задния амортисьор ми се появи и на мен тези дни, та съм пред дилемата: нов (от къде да го намеря, какъв ще е, с каква гаранция и колко ще струва) или да си го ремонтирам, като гаранцията за успех ми е 100%, ако не е изядено стъблото.
        Някъде се продавали универсални по размер в комплект с пружината, но не знам къде.
        Ще съм благодарен за информация, ако някой знае нещо.

        П.С. Мотора ми е Aprilia Tuareg 350, същия е и на 600 и на ETX 350, но на ЕТХ-а е газов.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • #5
          До: Заден амортисьор-ремонт

          Само един въпрос имам, понеже и аз съм се хванал в момента със същия ремонт:
          не казваш какво правиш с газовата камера?
          или не съм разбрал правилно, че е имал газова камера?

          Някой ремонтирал ли е газов амортисьор? може ли да се сложи завари винтил от кола на удобно място и газовата камера да се пълни с азот после след сглабяне?

          Коментар


          • #6
            До: Заден амортисьор-ремонт

            съжалявам, че чак сега отговарям. при разглабянето жнимавайте преградата да не изхвърчи от налягането в газовата камера. при изрязването се получава ръб, който я задържа до извесна степен.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X