Re:ЖороХР600
Жоро , не знам дали си спомняш , но когато идва при мен да си вземеш ламарината си говорихме че ХР-а има кофти предна спирачка. Виж на какво попаднах при даунхилърите:
Излиза , че за спирането не са важни само накладките(ставаше дума , че ХР-а в началото не ще да спира и изведнъж кове) , а и други неща.Кажете мнение!
На този пост попаднах случайно докато се ровех в Гугъл за да разбера каква е разликата между органични и синтеровани накладки(нещо което за мой срам не знам въпреки , че продавам авточасти).Та ако някой ми каже ще съм му много благодарен.Причината е , че намерих маркови накладки(фирмата е по известна при автомобилните части от колкото при моторджииските) и се чудя какви да взема-органични или синтеровани.
ПП.Ако някой ме светне по-подробно за фирмите които произвеждат расови накладки за мотори изкарва каса бира.
Жоро , не знам дали си спомняш , но когато идва при мен да си вземеш ламарината си говорихме че ХР-а има кофти предна спирачка. Виж на какво попаднах при даунхилърите:
Прав си, и точно затова пропускаш предимствата на дисковите спирачки - щото мислиш изолирано само за спирачното устройство. Пропускаш едно нещо - F не е постоянна величина по протежение на хода на лостчето. Повечето хора, каращи с v-brake(става дума за спирачка с гумени накладки-бел Емо) изобщо не обръщат внимание на лостчето. А то е от огромно значение, защото там силата на ръката се преобразува в спирачна сила. Пропускайки тоз тънък момент ти пропускаш и нещо, което се казва модулация, тоест усилване на приложената с ръка сила. Спирачната сила F е функция на тази сила (Fh) и модулацията m(s), тоест F=Fh * m(s), където s е параметър от 0 до 1 и означава позицията на спирачния лост от отпуснат до натиснат докрай.
Не всичко е спирачна сила, дозирането й е от огромно значение. И понеже масовите лостчета са калпави (тоест имат калпава модулация) v-brake-a обикновено има малка начална спирачна сила и прекалено голяма крайна спирачна сила. Затова се каза, че v-brake се държи като on-off по отношение на модулацията.
Такаа, ся аджеба тая модулация кво е? Ами ако графиката на m(s) е линейна в интервала [0,1], спирачката влачи, ако е параболична спирачката кове при по-силно стискане. Ако е нещо средно, тогава можеш да си дозираш фино силата в началото на хода и да спираш рязко в края на хода. Тук се включва и умората на ръката, но ти явно си свикнал да товариш ръката си, тоест да не минимизираш Fh...
При дисковите спирачки имаш хубава начална спирачна сила и по-фина дозировка, благодарение на подходяща модулация. Има дори хидравлични спирачки (Avid Juicy 7), които имат реглаж на модулацията чрез промяна на лоста. Има спирачни лостчета за v-brake/механичен диск (Avid SD-7), който правят същото - регулират модулацията.
Не всичко е спирачна сила, дозирането й е от огромно значение. И понеже масовите лостчета са калпави (тоест имат калпава модулация) v-brake-a обикновено има малка начална спирачна сила и прекалено голяма крайна спирачна сила. Затова се каза, че v-brake се държи като on-off по отношение на модулацията.
Такаа, ся аджеба тая модулация кво е? Ами ако графиката на m(s) е линейна в интервала [0,1], спирачката влачи, ако е параболична спирачката кове при по-силно стискане. Ако е нещо средно, тогава можеш да си дозираш фино силата в началото на хода и да спираш рязко в края на хода. Тук се включва и умората на ръката, но ти явно си свикнал да товариш ръката си, тоест да не минимизираш Fh...
При дисковите спирачки имаш хубава начална спирачна сила и по-фина дозировка, благодарение на подходяща модулация. Има дори хидравлични спирачки (Avid Juicy 7), които имат реглаж на модулацията чрез промяна на лоста. Има спирачни лостчета за v-brake/механичен диск (Avid SD-7), който правят същото - регулират модулацията.
На този пост попаднах случайно докато се ровех в Гугъл за да разбера каква е разликата между органични и синтеровани накладки(нещо което за мой срам не знам въпреки , че продавам авточасти).Та ако някой ми каже ще съм му много благодарен.Причината е , че намерих маркови накладки(фирмата е по известна при автомобилните части от колкото при моторджииските) и се чудя какви да взема-органични или синтеровани.
ПП.Ако някой ме светне по-подробно за фирмите които произвеждат расови накладки за мотори изкарва каса бира.
Коментар