Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Притягане на спици?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    А бе малко трудно ще настройваш спиците по тонове! Дори и каплата да е Ексел! То и аз китарата си я настройвам на Eb, но на спици неще! Жоре, ти я правиш с голяма терца, ще ида да пробвам с малка! Стига с майтапа! Общо казано в студено време отпуснати, в лятно по-стегнати! Така ли да разбирам?

    Коментар


    • #17
      Естествено че по звука ще се натягат най-добре! Не се излагайте, толкова физика на вълните се учи и в училище! А се правите и на музиканти ... Какво е струна, а? Какво е вълна? Какво е тон? Май сички за домашно трябва да напишете отговорите в не по-малко от 10 страници.
      Акустичните методи на диагностика пестят годишно милиарди долари тъкмо в сервиза. Намерете ми поне един транзистор BSR 58 (американският аналог е 2N485 че не го намирам от три години, ще ви покажа и други работи. А тука нали и разни хора се правят на компютърджии. Аз ще направя микрофоните, вие напишете програмите. Просто е - бързо Фурие за сравнително прост спектрален анализ. Още додето се опитва да паркира ще му изкара от принтера кои лагери и кви клапани трябва да си купи ...

      Коментар


      • #18
        А бе то ми е ясно, че с почукване става работата! Ама чак и на ноти да го караш!

        Коментар


        • #19
          Естествено. В случая спици е по-важно не коя е нотата, а всичите да са еднакви. Между другото, това е и бърз неразрушаващ контрол за наличие или начало на пукнатини по каплата. Аз не мога, нямам слух, но за истински музикант не е проблем да определи и нотите. А за компютъра през хубав микрофон - и обертоновете, другите маскирани по-слаби звуци, и като знае звуците на изправните агрегати и възли, по изменението им да определи бъдещи повреди.

          Коментар


          • #20
            Re: Притягане на спици?

            Такаааа , четох внимателно написаното и се учудвам колко малко информация има във форума , а и не само в този , по проблема със скъсаните/хлабави спици и съответно биещи и криви джанти.
            Ще споделя аз как си реших проблема , може да е полезно за доста хора.
            Преди около 4-5 дни видях че са ми скъсани 2 спици на задната джанта ,
            18-ка EXCEL.Спиците бяха от една и съща страна , през 3 една от друга.
            Дигнах мотора , разкачих веригата за да се върти леко джантата и установих , че има биене , и то доста голямо , около 1см.радиално , и 2 см. аксиално.
            От тука вече стана тегава работата , първа с намирането на спици(абе не знам що , ма тва е ебати дефицитната стока) , добре че беше Свилен от Кокаляне , та ми намери.(ако на някой му трябват , тел. му е:0888584057 , има бая спици).
            Хубаво , спици хамерих , обаче се оказа че сменянето им , и центровката е некакъв страшен проблем, направо мистичен .
            Секи дига рамене и вика:тва много сложно , търси специални майстори , тва никой не можел да го направи , купи си нова джанта , и тн.,глупости.
            След два дни обикаляне , и споменаване на майки , ми стана ясно що има лаф за вълка , и защо му е дебел врата.
            1. Свалих гумата от джантата и измих последната идеално.
            2. Охлабих всички спици , номера е да са еднакво хлабави , с малко повече играчка става.(някой спици са корозирали леко в леглата , иска раздвижване , и яко пръскане с ВД-40.Две даже се наложи да ги нагрея за да се развият).
            3. Сложих новите спици.
            4. С маркер маркирах 4 срещуположни спици от двете страни на джантата , демек 8 спици .
            5. Джантата се слага на мотора и до нея се слага на непдвижна опора , нещо което да маркира биенето(аксиално и радиално).Аз използвах две големи отверки сложени на столче , на височина на половина на джантата.
            6. 8-те маркирани спици се натягат леко една срещу друга , като джантата след всяко стягане се превърта и се следи биенето , ако трябва се коригира.Там където има радиално биене навън , съответната спица леко се притяга , където има аксиално биене навън -притяга се спица на същото място , но от другата страна на джантата(например , ако бие на ляво , на тва място се притяга спицата от дясно).
            7. Полека-лека , и без бързане така се натягат всички спици , като джантата постоянно се върти , и се правят корекции.
            Важно е спиците да не се пренатягат и да са по възможност сравнително еднакво стегнати.
            Резултата: радиално биене-1мм. , аксиално-0мм. , те.,като нова .
            ВНИМАНИЕ: не е за нервни хора , работата е сръткава.Който не му хваща око да не пробва , ако се бърза може да стане по-лошо.
            Хубаво е като се направи , след това мотора да се покара 100-на.км. , и пак да се провери биенето(естествено вече без да се сваля гумата) , ако всичко е направено както трябва , не трябва са е мръднала .
            Спиците се натягат с ключе , не с клещи.
            Като се почукне накрая по спиците , трябва да издават горе-долу еднакъв звук , леко звънлив , ако има хлабава звука е глух.
            Аиде , и умната .
            0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
            Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
            Суперскан България www.decbg.com
            Машинно почистване на DPF/FAP филтър

            Коментар


            • #21
              Re: Притягане на спици?

              Системата описама от kiki.t работи безотказно, използвах я преди 2 години. Аз само я модифицирах в областта на натягането като си направих специален станок на който сложих каплата (нещо като обърната буква П) и натягането го правих на тезгяха че е по лесно.
              born to be wild
              Кольо Ковачев

              Коментар


              • #22
                Re: Притягане на спици?

                Една малка подробност - когато се натяга една от спиците, същевременно се самонатягат и срещуположните й !!! В един момент може да се окаже, че някои спици са пренатегнати без въобще да сте ги стягали. Затова трябва докато стягате постепенно спиците да проверявате всичките от време на време и да следите дали някои не са станали много звънливи (пренатегнати)
                2010 CRF 250 R

                Коментар


                • #23
                  До: Притягане на спици?

                  Има подробно описание за наплитане и регулиране на капли в тези две книги :

                  http://brother.data.bg/MTB%20magazines/The%20Barnett's%20Manual%20of%20Bicycle%20Repair.pdf

                  http://oib.data.bg/629%20Sutherland'S%20Handbook%20For%20Bicycle%20Mechanics%206Th%20Ed%20-%20Sutherland,%20Howard.pdf
                  Книгите са писани за велосипеди, но има доста полезна информация която може да послужи и на мотористите

                  Коментар


                  • #24
                    До: Притягане на спици?

                    А някои може ли да ме посаветва от къде мога да си купя спици за сузуки ДРЗ 400 2008/супермото/телефон ако знае.Благодаря

                    Коментар


                    • #25
                      До: Притягане на спици?

                      Така както питаш - от Сузуки.... а ако дадеш размери - диаметър и дължина сигурно ще се намери и по-ефтин вариант.
                      0888932647

                      Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X