А бе малко трудно ще настройваш спиците по тонове! Дори и каплата да е Ексел! То и аз китарата си я настройвам на Eb, но на спици неще! Жоре, ти я правиш с голяма терца, ще ида да пробвам с малка! Стига с майтапа! Общо казано в студено време отпуснати, в лятно по-стегнати! Така ли да разбирам?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Притягане на спици?
Свий
X
-
Естествено че по звука ще се натягат най-добре! Не се излагайте, толкова физика на вълните се учи и в училище! А се правите и на музиканти ... Какво е струна, а? Какво е вълна? Какво е тон? Май сички за домашно трябва да напишете отговорите в не по-малко от 10 страници.
Акустичните методи на диагностика пестят годишно милиарди долари тъкмо в сервиза. Намерете ми поне един транзистор BSR 58 (американският аналог е 2N485 че не го намирам от три години, ще ви покажа и други работи. А тука нали и разни хора се правят на компютърджии. Аз ще направя микрофоните, вие напишете програмите. Просто е - бързо Фурие за сравнително прост спектрален анализ. Още додето се опитва да паркира ще му изкара от принтера кои лагери и кви клапани трябва да си купи ...
Коментар
-
Естествено. В случая спици е по-важно не коя е нотата, а всичите да са еднакви. Между другото, това е и бърз неразрушаващ контрол за наличие или начало на пукнатини по каплата. Аз не мога, нямам слух, но за истински музикант не е проблем да определи и нотите. А за компютъра през хубав микрофон - и обертоновете, другите маскирани по-слаби звуци, и като знае звуците на изправните агрегати и възли, по изменението им да определи бъдещи повреди.
Коментар
-
Re: Притягане на спици?
Такаааа , четох внимателно написаното и се учудвам колко малко информация има във форума , а и не само в този , по проблема със скъсаните/хлабави спици и съответно биещи и криви джанти.
Ще споделя аз как си реших проблема , може да е полезно за доста хора.
Преди около 4-5 дни видях че са ми скъсани 2 спици на задната джанта ,
18-ка EXCEL.Спиците бяха от една и съща страна , през 3 една от друга.
Дигнах мотора , разкачих веригата за да се върти леко джантата и установих , че има биене , и то доста голямо , около 1см.радиално , и 2 см. аксиално.
От тука вече стана тегава работата , първа с намирането на спици(абе не знам що , ма тва е ебати дефицитната стока) , добре че беше Свилен от Кокаляне , та ми намери.(ако на някой му трябват , тел. му е:0888584057 , има бая спици).
Хубаво , спици хамерих , обаче се оказа че сменянето им , и центровката е некакъв страшен проблем, направо мистичен .
Секи дига рамене и вика:тва много сложно , търси специални майстори , тва никой не можел да го направи , купи си нова джанта , и тн.,глупости.
След два дни обикаляне , и споменаване на майки , ми стана ясно що има лаф за вълка , и защо му е дебел врата.
1. Свалих гумата от джантата и измих последната идеално.
2. Охлабих всички спици , номера е да са еднакво хлабави , с малко повече играчка става.(някой спици са корозирали леко в леглата , иска раздвижване , и яко пръскане с ВД-40.Две даже се наложи да ги нагрея за да се развият).
3. Сложих новите спици.
4. С маркер маркирах 4 срещуположни спици от двете страни на джантата , демек 8 спици .
5. Джантата се слага на мотора и до нея се слага на непдвижна опора , нещо което да маркира биенето(аксиално и радиално).Аз използвах две големи отверки сложени на столче , на височина на половина на джантата.
6. 8-те маркирани спици се натягат леко една срещу друга , като джантата след всяко стягане се превърта и се следи биенето , ако трябва се коригира.Там където има радиално биене навън , съответната спица леко се притяга , където има аксиално биене навън -притяга се спица на същото място , но от другата страна на джантата(например , ако бие на ляво , на тва място се притяга спицата от дясно).
7. Полека-лека , и без бързане така се натягат всички спици , като джантата постоянно се върти , и се правят корекции.
Важно е спиците да не се пренатягат и да са по възможност сравнително еднакво стегнати.
Резултата: радиално биене-1мм. , аксиално-0мм. , те.,като нова .
ВНИМАНИЕ: не е за нервни хора , работата е сръткава.Който не му хваща око да не пробва , ако се бърза може да стане по-лошо.
Хубаво е като се направи , след това мотора да се покара 100-на.км. , и пак да се провери биенето(естествено вече без да се сваля гумата) , ако всичко е направено както трябва , не трябва са е мръднала .
Спиците се натягат с ключе , не с клещи.
Като се почукне накрая по спиците , трябва да издават горе-долу еднакъв звук , леко звънлив , ако има хлабава звука е глух.
Аиде , и умната .0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
Суперскан България www.decbg.com
Машинно почистване на DPF/FAP филтър
Коментар
-
Re: Притягане на спици?
Системата описама от kiki.t работи безотказно, използвах я преди 2 години. Аз само я модифицирах в областта на натягането като си направих специален станок на който сложих каплата (нещо като обърната буква П) и натягането го правих на тезгяха че е по лесно.born to be wild
Кольо Ковачев
Коментар
-
Re: Притягане на спици?
Една малка подробност - когато се натяга една от спиците, същевременно се самонатягат и срещуположните й !!! В един момент може да се окаже, че някои спици са пренатегнати без въобще да сте ги стягали. Затова трябва докато стягате постепенно спиците да проверявате всичките от време на време и да следите дали някои не са станали много звънливи (пренатегнати)2010 CRF 250 R
Коментар
-
До: Притягане на спици?
Има подробно описание за наплитане и регулиране на капли в тези две книги :
http://brother.data.bg/MTB%20magazines/The%20Barnett's%20Manual%20of%20Bicycle%20Repair.pdf
http://oib.data.bg/629%20Sutherland'S%20Handbook%20For%20Bicycle%20Mechanics%206Th%20Ed%20-%20Sutherland,%20Howard.pdf
Книгите са писани за велосипеди, но има доста полезна информация която може да послужи и на мотористите
Коментар
-
До: Притягане на спици?
Така както питаш - от Сузуки.... а ако дадеш размери - диаметър и дължина сигурно ще се намери и по-ефтин вариант.0888932647
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар