Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ за окачване на Suzuki DR250S

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Помощ за окачване на Suzuki DR250S

    здравейте!

    извинявам се за заглавието, от което не си личи каква точно помощ ми трябва, но ми е сложно да го обясня, така че ...

    та ...

    сменях маслото в предницата на мотора. не аз, а майстори. аз нищо не разбирам, а засега се уча само да карам.

    след смяната предницата започна да чука при по-голям ход или при пускане след изправяне на задна гума.

    закарах го пак при майсторите. според тях трябва да се регулира цялата система с амортисьорите. предните два са свързани със задния чрез две маркучета към общия съд.
    може би усложнението идва от регулатора, който може да повдига и смъква задницата на мотора. може би за това са необходими скачените съдове.

    та ... майсторите са много готини, но им трябва информация как се настройва цялата тази система от амортисьори.

    някой може ли да помогне?

  • #2
    Я виж тука дали няма да си намериш нещо?

    http://bikes.centrum-group.com/manua...20info/suzuki/

    Няма го точно твоя модел, но провери другите ДР-и дали имат същата система

    Коментар


    • #3
      Най-вероятно или малко масло са ти налели, или вискозитета е различен, но нямам представа с какво масло се разежда Сузукито?!
      Сигурно Митков или Събин знаят
      Ендурото и сексът не са шега работа !
      -------------
      Животът се измерва с броят на издишванията !

      http://sixdayscrazyjob.com
      http://crazy-job.com

      Коментар


      • #4
        благодаря ви!

        румене, site-a няма resolving извън българия. довечера като се прибера ще пробвам от домашния компютър да видя какво има. 10х!

        митков се включи вчера с информация и помощ по телефона, за което също съм му благодарен.

        надявам се скоро (дано днес) да се разреши проблемчето.

        Коментар


        • #5
          Румене мерси за страницата която си дал, лошото е че са на немски мануалите, ама това ще ми е стимул да си го припомня/науча.

          Милене къде са ти сменяли маслото, защото на моя ДР350 е със същата система(SHC) променя се с врътка от кормилото, двата предни амортисьора влизат в един съд под резервоара, и от там с едно маркуче се събират задния и предния в друго казанче. Като ти сменяха маслото само на предния амортисьор ли го смениха или на двата, понеже по пътя на логиката(поне моята)щом са вързани би-трябвало и отпред и отзад да се смени? Не че разбирам много но така си мисля лошото е че който питах до сега не е чувал за такава система и ми се искаше да отидя при някой който има опит с нещо подобно. А предницата ти нормална ли е или обратна? Понеже потърсих в нета но не намерих снимки на 250-ца с подобна система, то и снимки на 350 като моето не намерих.
          При мен се получава следния проблем: като преминавам неравности имам чуството че двата предни амортисьра не се сгъват равномерно и се чуства все едно ти бие предницата, според мен проблемът е или в маслото(не е еднакво в двата или се е запушила някоя дупчица и не връща еднакво)или проблема е в тази система, и единия се помпа повече от другия примерно...
          Между другото на Ямахата си(ДТР125)като сменях маслото се изциганих и смених само на единия амортисьор и така го карах около седмица(знам тъпо е но просто така се случи...)и се получаваше това нещо:като спирах се усещаше най-много единия потъваше повече и тръгваше на една страна. На същия мотор над пружините има втулка, и като го купих мотор също ми чукаше кто го пусках от задна или при скокове, като го разгледах внимателно установих че като се повдигне мотора така че да се отлепи предницата от земята и пружината потъваше, като се получаваше разлика между втулката и тапата в горната част на амортисьора около 2-3 см. Направих си по-дълга втулка(всъщност точния размер го уцелих от втория път)и вече като вдигна мотора втулката стърчи малко, и за да го затворя е нужно малко усилие. След тази манипулация спря да чука!

          И защо по дяволите винаги като обяснявам нещо накрая се получава толкова голям пост, една приятелка ме убеждава че е заради зодията, ама....

          Коментар


          • #6
            здрасти, Gichev!

            тъкмо се връщам от сузуки (срещу х-л плиска).
            гледахме доста схеми на различни мотори, но такава предница за европа не видяхме. правят я само за япония. и моята е обърната
            ето тук малко се вижда:

            http://htftp.offroad-bulgaria.com/mi.../image001.html

            иначе системата с врътката е същата като при теб.

            задният амортисьор е капсулован и не може да му се сменя маслото. а самите маркучи свързват въздуха (под налягане) в предните и задния амортисьор. по тях масло не тече.
            в момента сме му вкарали 4.5 атмосфери.
            търсим отнякъде информация какво трябва да е налягането, защото майсторите казват, че там е разковничето.

            аз си го обяснявам (може и да не съм прав), че има нещо като делител м/у налягането в задния и предните амортисьори. отзад е по-голямо налягането, а отпред е съответният брой пъти по-малко. но, както казах, може и да не съм прав.

            продължавам да търся...

            Коментар


            • #7
              това с делителя ми е малко трудно да си го представя механично какво ще представлява

              Коментар


              • #8
                както казах ... само предположение

                задницата, когато е вдигната е много по-твърда, а предницата е мека.

                като сваля задницата (с врътката) и тя става мека като предницата.

                после като врътна пак на high и след като поклатя десетина пъти мотора, задницата се втвърдява, а предницата си стои пак мека.

                просто предположение ...

                Коментар


                • #9
                  Между другото това беше една от причините да падна миналата седмица с мотора, бях го сложил на "Н" тоест високо, и тръгнах да прескачам един насим не повече от 20-30см беше. Предницата премина без проблем, но задницата ме ритна и аз прескочих мотора. От тогава го карам само на "L"

                  Коментар


                  • #10
                    Здравей, Милене

                    (с риск да повторя неща от горните постове)
                    не съм специалист, но имах преди време подобен проблем с моя мотор, който е с конвенционално окачване отпред и отзад. И аз като теб реших да сменя маслото и така се сблъсках със същия проблем. Получи се чукане в предницата при по резки натоварвания. Понякога имах усещането, че чукането е на метал, но според мен това се получава поради принципно голямата плътност и по-голямото от необходимото количество на маслото. Проблема се оказва в количеството налято масло.

                    Проблема може и да е, както казва Gichev, в някой клапан. Малко възможно е, но все пак, при източването стружка или някаква друга малка отломка (все пак има триене) да е попаднала в клапана.

                    Сигурен ли си в типа на маслото, което са сложили майсторите, дали е същият вискозитет и марка(или еквивалентна), или е на принципа "Абе то и това става "(надали, доколкото те познавам ). Тогава маслото не може да премине толкова бързо през дифузьора и се получава чукане при по резки натоварвания.

                    Потърсих нещо в нета по проблема, и успях да намеря само този линк.
                    http://66.249.93.104/search?q=cache:...&ct=clnk&cd=18
                    Там някъде има данни за количеството масло и за твоя DR 250S.
                    Виж целия пост, макар, че става въпрос за друг модел.

                    Случайно попаднах и на друг линк, на който всеки може да намери по нещо, чисто схематично за съжаление. Ето линка:
                    http://www.ronayers.com/fiche/getman.cfm

                    Ще се радвам , ако съм успял да помогна с нещо.

                    btw. два въпроса:
                    1. Имаш ли усещането, че предницата не се сгъва до край или е прекалено мека и се сгъва прекалено много? Примерно, в сравнение преди да смениш маслото.
                    2. Преди, като поместиш ключа на (Н) ставаше ли и предницата по твърда?

                    Коментар


                    • #11
                      здрасти, deja!

                      благодаря ти за включването!

                      Q1. Имаш ли усещането, че предницата не се сгъва до край или е прекалено мека и се сгъва прекалено много? Примерно, в сравнение преди да смениш маслото.

                      А1: сега предницата като че ли ее по-мека. сгъва се много добре - до край.

                      2. Преди, като поместиш ключа на (Н) ставаше ли и предницата по твърда?

                      А2: ами не, не ставаше толкова твърда. мисля, че сега е така твърда, защото нещо прекалихме с налягането - 4,5 атмосфери. но това налягане някак си влияе само на задния амортисьор, а каквото и да правим, предницата си остава мека и с метално чукане.


                      сега ще прегледам линковете ...

                      Коментар


                      • #12
                        А къде го напомпахте тоя въздух аз огледах моя вчера никъде не видях вход/изход за помпане. Трябва да ги съберем някой ден двата мотора на живо да ги сравним.

                        Коментар


                        • #13
                          и още нещо...

                          Това нещо, което описваш се води като "high- and low-speed compression damping adjuster".
                          По-принцип повечето нови модели, а може би и някои по стари, си имат цитирам "two-way base valve as standard" & "lets you adjust high- and low-speed compression independently".
                          При твоя случай това нещо е реализирано централно, т.е вместо да настройваш отделно предница и задница, местиш превключвателя и готово. Навярно е реализирано с бутални клапи в самите глави на амортисьорите, които се командват от този превключвател (на принципа "1-0" т.е подава-не подава налягане). В зависимост от налягането в системата, както казваш ти, се постига допълнителна твърдост. Мисълта ми е, че може да няма връзка на чукането с налягането на въздуха в с-мата. А това, че предницата сега е малко по-твърда от преди е нормално, явно поради по-голямото налягане. Това може да се коригира с експериментиране, колкото и да не е редно.
                          Друг е въпроса, ако споменатия клапан на аморт. е заял (ако не е превключван дълго време).
                          Остава въпроса с маслото.
                          Като за начало, бих изпуснал цялото налягане в с-мата, за да видя какъв ще е ефекта, дали пак ще има чукане в предницата и каква ще бъде твърдостта на предн. и задн. аморт. Вярно, в стил направи-си-сам, но понякога върши работа.
                          Другия начин, е оторизиран сервиз на Сузуки, ако вече не си бил там.
                          Така е..., нужна ти е добра диагностика, но това и ти си го знаеш.

                          Всички мои твърдения са на базата на малкия ми опит и разсъждения (и малко помощ от google )

                          Коментар


                          • #14
                            Gichev, няма проблем да съберем моторите. ще се разберем. телефона ми е 088 6605040.

                            deja, сега предницата е по-мека, а не по-твърда. само задницата е по-твърда, когато е вдигната. може би не съм го обяснил добре преди това.

                            и аз по принцип бях малко скептично настроен към връзката м/у чукането и налягането, но майсторите ме убедиха, че това е причината.

                            вчера ходих в сузуки и човека беше много отзивчив, но те просто нямат информация за този модел мотори, а и не може да я изисква по официален канал, защото мотора е произвеждан само за япония.

                            имаше едно супер-мото изложено. неговата предница беше обърната точно като моята, но пък то нямаше скачените съдове. освен това човека каза, че са само маслени и няма въздух.

                            ако не намеря никакво инфо, то и аз ще взема да ги разкача тези амортисьори. поне митков препоръча така. но пак остава липсата на информация за количество масло и налягане.

                            Коментар


                            • #15
                              Дали не пише нещо по въпроса за налягането, някъде под корите или седалката или на друго място?
                              Разгледай го внимателно. Ще се учудя ако японците не са сложили някаква информация.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X