Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/

    На изложбата Мотоциклет2008 в Прага видях при BMW ендуро модела G650 Xchallenge (снимка 3) който е със задно окачване на въздушна възглавница! (снимка 1, 2) Като цяло за мотора още е интересно че тежи само 144Кг (а това за BMW наистина си е леко ендуро), резервоара само 10л и е разположен под седалката за по-нисък център на тежеста. Мотоциклета струва 223 900,-Крони чешки или около 8900Euro, има възможност да му се инсталира и ABS.
    Прикачени файлове
    born to be wild
    Кольо Ковачев

  • #2
    До: Ендуро на въздушна възглавница?!

    Наистина си е леко ендуро за БМВ и с по-ниския резервоар. И ако може лесно да регулира възглавницата по всяко време - кеф ти пътеки,кеф ти камънаци
    [URL="http://slackpack.net/?q=node/388"]
    [/URL]

    Коментар


    • #3
      До: Ендуро на въздушна възглавница?!

      заглавието е леко некоректно..това не е точно въздушна възглавница ..това си е вид окачване пневматично..има го от няколко години на бмв та и други модели доколкото си спомням
      ..като прочетох въздушна възглавница и помислих че за некъв хоувъркрафт става въпрос ...със седалка и кормило като на мотор

      Коментар


      • #4
        До: Ендуро на въздушна възглавница?!

        Първоначално публикуван от mitkov Преглед на мнение
        ..като прочетох въздушна възглавница и помислих че за некъв хоувъркрафт става въпрос ...със седалка и кормило като на мотор
        Toчно такова нещо ми изникна и на мен в главата ма много грозно и реших да се убедя, че ще да е грозно. А то какво излезе БМВ
        KAWASAKI Let the good times roll

        Коментар


        • #5
          До: Ендуро на въздушна възглавница?!

          да, абе май заглавието е малко кофти избрано ама вече не мога да го сменя. Който може да го направи....моля.

          Иначе прерових форума преди да пусна темата че ми писна от гафове и не намерих никаква информация относно този тип окачване и този мотор така че ако някой си е знаел и си е мълчал то си е негова работа.
          born to be wild
          Кольо Ковачев

          Коментар


          • #6
            До: Ендуро на въздушна възглавница?!

            да интересен е този тип окачване..а и доколкото знам позволява много лесно сваляне вдигане на клиранса на мотора ..според мен не може да си няма и хидравличен елемент
            ..прпосто ролята на пружината е заменена от пневматиката предполагам ..и от там идва и възможността за още регулирания ..без да сменяш пружини ..идеята всъщтност е стара..едно време ...ехее началото на 70 те се прилагаше на кросови мотори може би си спомняте старите модели чз 125 крос бяха отзад с такива ..даже си спомням че изобретателя им се казваше Франтишек ..Карнивак или нещо подобно-за Франтишек съм сигурен ..фамилиятя нещо ми бяга

            Коментар


            • #7
              До: Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/

              А Франтишек си е именно чехословашко име

              Коментар


              • #8
                До: Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/

                Много оригинално, но освен клиренса, за нещо друго помага ли? По-лека ли е тази система от нормалния амортисьор? И ако нещо се сбози, нямам идея как ще се оправя

                Коментар


                • #9
                  До: Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/

                  Първоначално публикуван от 678 Преглед на мнение
                  На изложбата Мотоциклет2008 в Прага видях при BMW ендуро модела G650 Xchallenge (снимка 3) който е със задно окачване на въздушна възглавница! (снимка 1, 2) Като цяло за мотора още е интересно че тежи само 144Кг (а това за BMW наистина си е леко ендуро), резервоара само 10л и е разположен под седалката за по-нисък център на тежеста. Мотоциклета струва 223 900,-Крони чешки или около 8900Euro, има възможност да му се инсталира и ABS.
                  Да допълня само-
                  Премиерата на този модел беше показан още на EICMA Milan 2007 през ноември. Замисъла на конструкторите е от година преди това когато беше представен прототипът.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/

                    Първоначално публикуван от mr_n00n3 Преглед на мнение
                    Много оригинално, но освен клиренса, за нещо друго помага ли? По-лека ли е тази система от нормалния амортисьор? И ако нещо се сбози, нямам идея как ще се оправя
                    Според BMW тази система тежи 2.3кг и е по лека с около 2 кг от нормалната. Аз лично не съм теглил колко тежи един класически заден амортисьор с пружината и бомбата към него така че се налага да вярвам на швабите.
                    Второто предимство на тази система е че всичко е вътре и е херметизирано така че няма достъп на кал и прах до движещете се елементи и затова би трябвало да има по голям живот.
                    Другото предимство е че там се налива само обикновен въздух и не е проблем ако нестига да се долее винаги и на всяко място. С мотора получавате и специална помпа с която да си вкарвате сами въздух, вентила е стандартен. Звучи просто!
                    Иначе знаете какво е: колко масло... какво масло... ама то тече и тн.....
                    born to be wild
                    Кольо Ковачев

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/

                      ..въздуха няма как да не е по лек от стоманената пружина

                      ..в едновремешния чешки оригинал обаче..като издъхне и много трудно се помпеше..иначе даваха невероятно мека возия тия амортисьори ..но след това ги махнаха по новите модели бяха с пружини..сега явно отново са се сетили за това и са му намерили приложение ..браво на швабите ..или ..може и някой чешки инженер след промените да е отишъл да работи на запад

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/

                        Аз не съм чел подробности за този тип окачване, но ми се струва, че тук, в разговора ни нещо пропускаме от цялата схема на това окачване
                        Както знаеме в едно окачване винаги има два фактора - някакъв пружиниращ елемент(пружина, ресьор, торсион, въздушна възглавница, вероятно и други), който понася тежеста и амортисьор(маслен, газов, смесен - както при повечето съвременни мотори, вероятно и други), който да стабилизира люшкането именно от първото
                        Като гледам шока на това БМВ веднъж виждам нещо като въздушна възглавница(до тук ясно), което предполагам замества пружината и втори път се вижда над нея някакъв цилиндър, който най-вероятно е самия амортисьор - те там е разковничето. Какъв е именно той - само пневматика или има и хидравлика както са старите амове...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/

                          http://www.motobmw.autecgroup.cz/Sho...aspx?Tabid=306

                          тук може да се види как изглежда амортисьора в разрез(картинката се сменя) текста е за съжаление на чешки ама ако се напише е гугъла Air Damping System сигурно ще се намери и на друг език.
                          Няма масло в системата само на въздух е!
                          born to be wild
                          Кольо Ковачев

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/

                            Да, ето го, чисто газов амортисьор и вместо пружина се използва въздушна възглавница. Като предимство изказват по-добрия комфорт(но дали е така) и това, че може според зависи от товара бързо и лесно да втвърдиш или омекотиш окачването дори с ръчна помпа, а не да натягаш пружината с гайки и ключове: http://www.conti-online.com/generato...t_cads_en.html

                            Вижте кой го е патентовал и как се разминават твърденията им с думите на Митков

                            Само не ми стана ясно до къде се простират възможностите за настройка на компресията и връщането на този газов амортисьор

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/

                              Това не е лошо и джипърите да го прегледат, че до колкото разбирам това ще е новия и модерен тунинг на окачването и при джипките

                              Дали ще разработят и за УАЗ 469

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X