На изложбата Мотоциклет2008 в Прага видях при BMW ендуро модела G650 Xchallenge (снимка 3) който е със задно окачване на въздушна възглавница! (снимка 1, 2) Като цяло за мотора още е интересно че тежи само 144Кг (а това за BMW наистина си е леко ендуро), резервоара само 10л и е разположен под седалката за по-нисък център на тежеста. Мотоциклета струва 223 900,-Крони чешки или около 8900Euro, има възможност да му се инсталира и ABS.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/
Свий
X
-
До: Ендуро на въздушна възглавница?!
заглавието е леко некоректно..това не е точно въздушна възглавница
..това си е вид окачване пневматично..има го от няколко години на бмв та и други модели
доколкото си спомням
..като прочетох въздушна възглавница и помислих че за некъв хоувъркрафт става въпрос...със седалка и кормило като на мотор
Коментар
-
До: Ендуро на въздушна възглавница?!
Първоначално публикуван от mitkov Преглед на мнение..като прочетох въздушна възглавница и помислих че за некъв хоувъркрафт става въпрос...със седалка и кормило като на мотор
KAWASAKI Let the good times roll
Коментар
-
До: Ендуро на въздушна възглавница?!
да, абе май заглавието е малко кофти избрано ама вече не мога да го сменя. Който може да го направи....моля.
Иначе прерових форума преди да пусна темата че ми писна от гафове и не намерих никаква информация относно този тип окачване и този мотор така че ако някой си е знаел и си е мълчал то си е негова работа.born to be wild
Кольо Ковачев
Коментар
-
До: Ендуро на въздушна възглавница?!
да интересен е този тип окачване..а и доколкото знам позволява много лесно сваляне вдигане на клиранса на мотора..според мен не може да си няма и хидравличен елемент
..прпосто ролята на пружината е заменена от пневматиката предполагам..и от там идва и възможността за още регулирания ..без да сменяш пружини
..идеята всъщтност е стара..едно време ...ехее началото на 70 те се прилагаше на кросови мотори може би си спомняте старите модели чз 125 крос бяха отзад с такива ..даже си спомням че изобретателя им се казваше Франтишек ..Карнивак или нещо подобно-за Франтишек съм сигурен ..фамилиятя нещо ми бяга
Коментар
-
До: Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/
Първоначално публикуван от 678 Преглед на мнениеНа изложбата Мотоциклет2008 в Прага видях при BMW ендуро модела G650 Xchallenge (снимка 3) който е със задно окачване на въздушна възглавница! (снимка 1, 2) Като цяло за мотора още е интересно че тежи само 144Кг (а това за BMW наистина си е леко ендуро), резервоара само 10л и е разположен под седалката за по-нисък център на тежеста. Мотоциклета струва 223 900,-Крони чешки или около 8900Euro, има възможност да му се инсталира и ABS.
Премиерата на този модел беше показан още на EICMA Milan 2007 през ноември. Замисъла на конструкторите е от година преди това когато беше представен прототипът.
Коментар
-
До: Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/
Първоначално публикуван от mr_n00n3 Преглед на мнениеМного оригинално, но освен клиренса, за нещо друго помага ли? По-лека ли е тази система от нормалния амортисьор? И ако нещо се сбози, нямам идея как ще се оправя
Второто предимство на тази система е че всичко е вътре и е херметизирано така че няма достъп на кал и прах до движещете се елементи и затова би трябвало да има по голям живот.
Другото предимство е че там се налива само обикновен въздух и не е проблем ако нестига да се долее винаги и на всяко място. С мотора получавате и специална помпа с която да си вкарвате сами въздух, вентила е стандартен. Звучи просто!
Иначе знаете какво е: колко масло... какво масло... ама то тече и тн.....born to be wild
Кольо Ковачев
Коментар
-
До: Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/
..въздуха няма как да не е по лек от стоманената пружина
..в едновремешния чешки оригинал обаче..като издъхне и много трудно се помпеше..иначе даваха невероятно мека возия тия амортисьори ..но след това ги махнаха по новите модели бяха с пружини..сега явно отново са се сетили за това и са му намерили приложение ..браво на швабите..или ..може и някой чешки инженер след промените да е отишъл да работи на запад
Коментар
-
До: Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/
Аз не съм чел подробности за този тип окачване, но ми се струва, че тук, в разговора ни нещо пропускаме от цялата схема на това окачване
Както знаеме в едно окачване винаги има два фактора - някакъв пружиниращ елемент(пружина, ресьор, торсион, въздушна възглавница, вероятно и други), който понася тежеста и амортисьор(маслен, газов, смесен - както при повечето съвременни мотори, вероятно и други), който да стабилизира люшкането именно от първото
Като гледам шока на това БМВ веднъж виждам нещо като въздушна възглавница(до тук ясно), което предполагам замества пружината и втори път се вижда над нея някакъв цилиндър, който най-вероятно е самия амортисьор - те там е разковничето. Какъв е именно той - само пневматика или има и хидравлика както са старите амове...
Коментар
-
До: Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/
http://www.motobmw.autecgroup.cz/Sho...aspx?Tabid=306
тук може да се види как изглежда амортисьора в разрез(картинката се сменя) текста е за съжаление на чешки ама ако се напише е гугъла Air Damping System сигурно ще се намери и на друг език.
Няма масло в системата само на въздух е!
born to be wild
Кольо Ковачев
Коментар
-
До: Ендуро на въздушна възглавница?!/пневматично окачване/
Да, ето го, чисто газов амортисьор и вместо пружина се използва въздушна възглавница. Като предимство изказват по-добрия комфорт(но дали е така) и това, че може според зависи от товара бързо и лесно да втвърдиш или омекотиш окачването дори с ръчна помпа, а не да натягаш пружината с гайки и ключове: http://www.conti-online.com/generato...t_cads_en.html
Вижте кой го е патентовал и как се разминават твърденията им с думите на Митков
Само не ми стана ясно до къде се простират възможностите за настройка на компресията и връщането на този газов амортисьор
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар