Както беше спомената в една друга тема, в петък по време на прехода Харманли-Морето имах инцидентно влизане в дълбок коловоз и бране на цветя. От цялата работа най много пострада кормилото на КХ-а и сега се налагат спешни мерки по изправянето му. Деформацията е доста сериозна и се чудя как да го изправя без да има опасност да се счупи след това
Дали да го върнем на студено или с нагряване в усукания участък?
Айде помагайте, да спестя някой лев
Дали да го върнем на студено или с нагряване в усукания участък?
Айде помагайте, да спестя някой лев
И да е тръба и да е прът, все едно това е сплав а не монокристал, а тя се състои от зърна. В които вече има смисъл за разглеждаш кристални решетки. С времето и/или многократните огъвания между тия зърна се натрупват микропукнатини от умората на материала. И в някой момент се случва внезапно разрушаване - всички пукнатини се обединяват. Процеса протича със скоростта на звука за дадения материал и е непредотвратим. Възможно е да е провокиран (например от удар), а е възможно да е спонтанен (като в описания по-горе случай с велосипеда).
Коментар