Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на ЗАДНА ВЪНШНА гума!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на ЗАДНА ВЪНШНА гума!

    След доста каране задната гума се поизтри стабилно. Време е за смяна! Лошото е, че не съм сменял на мотор гума! По метода проба грешка ще е адски зле като изпълнение, та реши да попитам как става точно. За да стане ясно каква е гумата и задния амортисьор прилагам и снимкa. Проблема за мен, за да стане по-ясно е, че не съм сигурен какво точно трябва да се гледа при свалянето на гумата от амортисьора! Какви са тънкостите, какво се напасва и как?



    Ще изнахалствам още малко и ще помоля, ако някой има снимков материал да го приложи!

  • #2
    До: Смяна на ЗАДНА ВЪНШНА гума!

    Ти амортесьора не го пипаш! Това на което е закачено задното колело се нарича задна вилка!
    Реда е следния:
    1. Развиваш перчатата гайка (1) и издърпваш металната пръчка, на която е навита, напред, така че да излезе от лоста на задната спирачка на задния барабан.
    2. Развиваш гайката на оста на задното колело (винаги се върти гайката а не оста) и изваждаш оста (2) с дърпане и въртене (а не с чука по резбата)!
    3. Блъскаш задното колело напред така че веригата да се освободи и откачаш веригата от задния зъбак. Премяташ откачената верига на ляво върху лявата част на задната вилка та да не ти пречи.
    4. Издърпваш задното колело назад докато излезе от задната вилка. От двете страни (там където минава оста) има 2 дистанционни втулки, та като вадиш колелото гледай да запомниш как стоят преди да ти паднат!!!
    5. От вече сваленото от мотора задно колело, махаш капака на спирачния барабан (на капака са закрепени накладките и лостчето).
    6. Като гледам задния ти зъбак е закрепен твърдо (с болтове) към барабана на задната джанта - ако е така няма нужда да го сваляш! А ако е на гумен тампон (като на моя мотор), внимателно изваждаш зъбака заедно с капака, на който е закрепен, от барабана на задната джанта, като следиш за подредбата на гумените тампони (няма да развиваш никакви гайки или болтове - с дърпане става и то не силно)!
    7. Тука има 2 варианта:
    а) Отнасяш джантата със старата гума и новата гума при гумаджията да ги смени.
    б) Запасяваш се с няколко вътрешни гуми и започваш да тренираш сам сваляне на външна гума с щанги )на мене тая работа хич не ми се отдава)!
    Хубаво е като така и така си разглобил всичко това да си огледаш някои неща:
    1. Оста на задното колело - почисти я с парцал (в никакъв случай не с шкурка, даже и да е ръждясала) и я намажи тъничко с грес.
    2. Челюстите на задната спирачка - има ли феродо, няма ли. Почисти спирачния барабан, гърбичката разтваряща челюстите, осичката на която е гърбичката - извади я, почисти я, и я смажи леко с грес (ама не да оплескаш челюстите и всичко наоколо).
    3. Почисти около лагерите и семерингите пред тях, на задния барабан.
    Сглобяването става по обратен ред. Най-важното, за което трябва да следиш е:
    1. Да сложиш правилно от двете страни дистанционните втулки!
    2. Докато стягаш гайката на оста на задната джанта трябва да натискаш колелото напред, така че оста да натисне равномерно двата обтегача на веригата (капачките отзад, на двата края на задната вилка не бива да хлопат като ги пипнеш)!
    3. Регулирай си хода на педала на спирачката като навиваш или развиваш перчатата гайка (1). Не слушай никой а го направи така че на тебе да ти харесва и да ти е удобно!
    4. Пробвай задната спирачка дали държи (като натиснеш педала) и дали отпуска (като пуснеш педала), преди да тръгнеш да караш! За да няма неприятни изненади!
    Това е! Успех!

    "Do not correct a fool, for he will hate you;
    Correct a wise man, for he will appreciate you."

    Коментар


    • #3
      До: Смяна на ЗАДНА ВЪНШНА гума!

      Само да допълня (това вече е след като си изпълнил горните указания, т.е. да идва момента, в който ще започваш самия демонтаж на гумата от каплата):
      1. Спадаш гумата - направо развиваш игличката от вентила и я махаш;
      (Ако имаш папион, развиваш и него естествено)
      2. Започваш да стъпваш върху гумата по цялата й периферия, и то близко до каплата - целта е ръбовете на гумата (там където е телта вътре) да се отлепят от каплата и да влезнат в канала на каплата, където са спиците (един вид върху нипелите на спиците);
      3. Започваш да демонтираш външната гума първо при вентила, а после като монтираш новата външна гума, ПОСЛЕДНО при вентила монтираш (казано на наш език - там се започва, там се и свършва - при вентила).
      4. Като започваш да демонтираш гумата, ще гледаш щангите съвсем малко да захапват ръба на външната гума, иначе рискуваш да "ощипеш" вътрешната, и то на няколко места, при което лепенето й става безпредментно ...
      5. Най-лесно това се прави с 2 или повече щанги, като в никакъв случай не използвай нищо друго (примерно разни отверки, гаечни ключове и прочие) освен предназначените за целта щанги

      Ако външната ти гума е сравнително мека, ще се справиш лесно, но ако е твърда ...., не ми се мисли

      Ако питаш мене, по-добре я занеси на някой гумаджия да ти я смени - хем ще стане по-бързо, хем по-лесно, а и вероятно по-евтино (щото иначе ако ощипеш вътрешната ще трябва да я сменяш)

      Дано да съм бил полезен, макар че не знам дали се изразих достатъчно ясно, но пиша набързо. Всичко това бих могъл много по-ясно да ти го илюстрирам, обаче нямам никакво време сега, съжалявам.

      Успех!
      Последно редактирано от HD; 11-10-07, 13:45.
      Hristo Draganov
      http://htftp.domainbg.com/HD/

      И аз искам България чиста ! ! !

      Коментар


      • #4
        До: Смяна на ЗАДНА ВЪНШНА гума!

        @sl.daskalov - В общи линии това мислех да направя! Благодаря за информацията, винаги е добре да си свериш часовника с някой друг!
        @HD - благодаря, това щях да пропусна при свалянето - особено това за вентила и почването!

        Някакви снимки за щангата за гуми имате ли? Нещо не ми идва на ум какво е това?!?

        Коментар


        • #5
          До: Смяна на ЗАДНА ВЪНШНА гума!

          Ами виж сега, нещо като това:


          само че тези са за велосипедна гума (тези щанги обикновено са пластмасови), която почти и без щанга можеш да я демонтираш , защото е доста мека (поне повечето).
          За мотоциклет щангата изглежда почти по същия начин, т.е. важното е поне единия й край да е така посплескан като лопатка, но щангата трябва да е метална

          Ей, не щеш да идеш на гумаджия значи
          Hristo Draganov
          http://htftp.domainbg.com/HD/

          И аз искам България чиста ! ! !

          Коментар


          • #6
            До: Смяна на ЗАДНА ВЪНШНА гума!

            Миналата седмица ходих да ми правят предната.Пичовете си дигнаха мотора на крик,развиха я,свалиха я и си я оправиха,мисля че няма да има проблем и за задната.намира се до Хладилния техникум ако не се лъжа сервиза се казваше "бета". 2.50лв. струва една операция,а една нова вътрешна гума струва 25-30 лв.Ти си прави сметка как сте я правиш
            [URL="http://slackpack.net/?q=node/388"]
            [/URL]

            Коментар


            • #7
              До: Смяна на ЗАДНА ВЪНШНА гума!

              То въпроса не е в цената, а в моженето... А мотора е в Кърджали, така че... ще си сменям гумата там! Мисля, че най-добре да можеш сам да се оправиш с проблемите си, а не да чакаш неволята!

              Коментар


              • #8
                До: Смяна на ЗАДНА ВЪНШНА гума!

                Първоначално публикуван от mr_n00n3 Преглед на мнение
                То въпроса не е в цената, а в моженето... А мотора е в Кърджали, така че... ще си сменям гумата там! Мисля, че най-добре да можеш сам да се оправиш с проблемите си, а не да чакаш неволята!
                То за моженето си има един виц: " И тате може, и аз мога, ама козата си иска пръч...." !
                "Do not correct a fool, for he will hate you;
                Correct a wise man, for he will appreciate you."

                Коментар


                • #9
                  До: Смяна на ЗАДНА ВЪНШНА гума!

                  Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                  То за моженето си има един виц: " И тате може, и аз мога, ама козата си иска пръч...." !
                  Много готин виц, ама да не разводняваме много темата, пък си има и раздел за вицове... Благодаря, че се отзовахте, веднага щом се върна в Кърджали, ще се опитам сам, ако преценя, че "козата иска пръч", ще отида при "пръч"-а!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Смяна на ЗАДНА ВЪНШНА гума!

                    Колега не забравяй само че твоя опит може и да струва една външна гума т.е. към 100лв!!!!! Имало е случай на скъсани телове при монтаж, виждал съм го с очите си! Това че ще клъцнеш вътрешната гума дето стува 5лв е дребен кахър!
                    Ако не си почнал с гуми на колело после на Балканче да кажем и след това през МЗ например то аз те съветвам да се откажеш от опитите! Много зависи и каква външна гума ше слагаш! Аз съм слагам МИТАС без проблеми ама последния път се опитах да се направя на майстор с една китайска гума КИНГ ТАЙЪР май беше - е неможах да се оправя!!! А ако нямаш истинските инструменти изобщо не се захващаи с тази работа! Абе търси спец!
                    Както е казал народа: Кило брашно да имаш дай го на майстор!
                    Последно редактирано от 678; 12-10-07, 21:47.
                    born to be wild
                    Кольо Ковачев

                    Коментар


                    • #11
                      До: Смяна на ЗАДНА ВЪНШНА гума!

                      Абе в крайна сметка не е толкова трудно, само внимавай като махаш старата (айде на старата майната й, ама за някоя количка може да стане ) и слагаш новата - работата с щангите трябва да бъде много постепенна, т.е. да ги слагаш близко една до друга и така полека лека да "прихващаш" гумата докато я обиколиш цялата.
                      НО ако за пръв път наистина виждаш щанги за демонтаж на гуми, по-добре я занеси "козата" на "пръча" ( )
                      Най-добре е някой да ти покаже как става номера (да откраднеш малко занаят дет се вика) пък после се пробвай сам.
                      Hristo Draganov
                      http://htftp.domainbg.com/HD/

                      И аз искам България чиста ! ! !

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X