Здравейте колеги притежател съм на Хонда ХР400Р и днес на това дъждовно време реших да обслужа малко мотора (мислех в неделя да покарам ама явно няма да стане ). За какво точно са големите дерзания. Свалям си аз предните колове с цел смяна на семеринги и масло (от както съм го взел не съм правил тази процедура). Дотук добре. Залавям се с десния кол... гледам, разучавам, чета, умувам... (правил съм колове и на други мотори, но всеки си има своите тънкости) и стигам до гениалното заключение, че ми трябва специализиран инструмент (ти да видиш). Инструмента за голямо учудване го нямам , ама нали сме си Българчета и разбираме от всичко, на бърза ръка сътворих едно прекрасно копие... Както се подразбира пърхам от щастие... колът е разглобен на съставните си части и се залавям с левия. Слагам "специалния" инструмент, който трябва да държи контра и с гедорето започвам да отвивам "болта" намиращ се в долната част на кола (там където се регулира компрешъна). Въртя ли си аз въртя ли и нищо не става, нито се отвива, нито се завива - пълна мистерия. Как ли не го мъчих, какво ли не му правих - и пак нищо....
Отвива се номер 18, който всъщност е завит за номер 13, а той от своя страна се намира точно при номер 23! Със стрелката съм оказал къде се държи контра (пъха се инструмента, който има две зъбчета и така...). Разглобения го разгледах хиляди пъти и нищо не ми идва на ум. Единствения вариант който остана (изключвам ползването на флекс ) е рязко да го врътна с гайковърта и дано излезе. За първи път ми се случва подобно нещо и ако някой друг се е сблъсквал със същото моля да вметне няколко реда.
Пускам темата с още един допълнителен въпрос: Ако не дай си Боже от тоя кол да не става повече кол, аджеба от какво мога да сложа (приятел има ХР600 и мисля че е със същите колове). Чел съм за тунинг с части от ЦР125, 250 (там най-вероятно ще трябва да се смени и захващането, нали са с обратна предница), от ЦРФ дали става. А бе общо взето възможните варианти.
Какво бихте ме посъветвали и къде бихте ме насочили за части... ?!
П.С. Ейййй един път да я наглася тая Хонда, чел съм че не се чупят много ... и само ще карам (по скоро ще я продам и ще взема друг кофтур да правя )!!!
Отвива се номер 18, който всъщност е завит за номер 13, а той от своя страна се намира точно при номер 23! Със стрелката съм оказал къде се държи контра (пъха се инструмента, който има две зъбчета и така...). Разглобения го разгледах хиляди пъти и нищо не ми идва на ум. Единствения вариант който остана (изключвам ползването на флекс ) е рязко да го врътна с гайковърта и дано излезе. За първи път ми се случва подобно нещо и ако някой друг се е сблъсквал със същото моля да вметне няколко реда.
Пускам темата с още един допълнителен въпрос: Ако не дай си Боже от тоя кол да не става повече кол, аджеба от какво мога да сложа (приятел има ХР600 и мисля че е със същите колове). Чел съм за тунинг с части от ЦР125, 250 (там най-вероятно ще трябва да се смени и захващането, нали са с обратна предница), от ЦРФ дали става. А бе общо взето възможните варианти.
Какво бихте ме посъветвали и къде бихте ме насочили за части... ?!
П.С. Ейййй един път да я наглася тая Хонда, чел съм че не се чупят много ... и само ще карам (по скоро ще я продам и ще взема друг кофтур да правя )!!!
Коментар