Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Увеличаване на хода на задния амортисьор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Увеличаване на хода на задния амортисьор

    Темата е малко стара и е за скъсяването на амортисьора а мен ме интересува точно обратното- удължаването му. В смисъл да се получи нещо като "лонг травел" както и добавянето на допълнителни пружини горна(най-мека) за по комфортен ход, средните които и най-често работят и голямата, как се изчислява коя каква да бъде както и цялостната подмяна на вътрешната карантия, разбрахме че навънка явно са в час или не толкова, но има ли човек в БГ който да се справи с това. Ето и един линк за какво става на въпрос.
    http://www.rocketronracing.com/suspensions.html

    п.п.Питането ми е за АТВ, но амовете са принципно са еднакви със задните шокове на моторите, просто в нашия раздел няма кой да ми отговори, а пък от тука никой не влиза там.
    А амовете са WP.
    Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

  • #2
    От: Намаляване хода на задния амортисьор

    кой модел,коя година,сериен номер?(на амортисьора). Каква е целта на заниманието? Защо не използваш прогресивни пружини, директно от КТМ (това при условие, че наистина са близки по размер). Големия ход ще иска и по-сериозен контрол, иначе нещото ще стане неустойчиво при по-висока скорост. Почти съм сигурен, че ще се наложи и използването на регресивни бутала+ ревалв-( като на WRC автомобилите)..или само регресивен ревалв -ако буталото позволява.....

    .......или такива пружини: Stage 3 Langston Racing Super Progressive KTM Springs ..........абе защо ти е това?!?
    Последно редактирано от suhoi27; 25-01-11, 22:32.
    A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

    Коментар


    • #3
      От: Намаляване хода на задния амортисьор

      Първоначално публикуван от suhoi27 Преглед на мнение
      ....
      ....абе защо ти е това?!?
      Taka значи при подмяна на предните носачи с по дълги такива се променя и геометрията и се налага и подмяна на амаовете, туй се прави поради много причини но основната е да се разшири машината с цел стабилност и по-голям ход на рамената, също така при стоковите липсват част от настройките в най-добрия случай са със бърза компресия и ребаунд в случая тука има и бавна на този амортисъор на WP модела на машинката е КТМ 505 SX, тъй като това е първия ам на WP за АТВ е доста бъгав ако мога така да се изкажа допреди 2010г. но основната причина да питам е защото такъв клас амове са от порядъка на 3500-4000$ разликата е убийствена сравнение със стоковите като поведение, линка който съм го дал е на човек в щатите който го превъзнасят до небесата във щатския форум на КТМ и една така наречено преправяне при него е от порядъка на 700-1000$, дотук така тези съм ги подменил отдавна със доста по висок клас ЕЛКА стейдж4 лонг травел но остава WP-ито да ми се мота из гаража и съм готов да експерементирам с него най лесно ми е да ги пратя до щатите но не това ми е идеята, време поне неква хладка вода да преоткриеме и тука.

      п.п.Малко се пооплетох в поста надявам се да си ми схванал мисълта.
      Последно редактирано от Tpunep; 25-01-11, 22:58.
      Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

      Коментар


      • #4
        От: Намаляване хода на задния амортисьор

        т.е сега имаш Елка на АТВ-то, а WP са за опити? Колко е дълга Елката от център до център на ушите за захващане?
        A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

        Коментар


        • #5
          От: Намаляване хода на задния амортисьор

          Първоначално публикуван от suhoi27 Преглед на мнение
          т.е сега имаш Елка на АТВ-то, а WP са за опити? Колко е дълга Елката от център до център на ушите за захващане?
          Данни от производител 20,75 инча макар че като ги мерих днес от място ми показа 49,5см. освем ако не са се разгънали до край , разликата по спомен от WP беше около 8см.
          Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

          Коментар


          • #6
            От: Намаляване хода на задния амортисьор

            8см. е много! трябва да се изработи друг "clevis" -долната част на амортисьора. Може да се направят и по-дълги,"подвижни" уши за захващане към съществуващите такива по рамата на АТВ-то...Не бива да се забравя и ХОДА на амортисьора. В случая с WP-хипотетично може да се удължи целия амортисьор и да се запази/намали/увеличи (с 10-12мм) хода-кое от тези ти харесва?...става шантаво и скъпо,защото не знам коло ще струва да се изработи този детайл...идеята с ушите е по-евтина със сигурност.....разбира се има и вариянти с по-дълъг прът на амортисьора, но честно казано не мисля, че някой може да го докара до тези параметри...на външен вид -да, но не и останалото!
            A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

            Коментар


            • #7
              От: Намаляване хода на задния амортисьор

              Всичко което не е до амортисьор го имам налично в неколко варианта, носачи неколко чешита с различни захвати, линкове също(подвижни уши) и т.н. тъй като по-дългия ам го налага това, но идеята за "тунинг" на стоков ам явно отпада за наште ширини защото освем на фасон отвътре нема как да се докара ако те разбирам правилно, тъмна наука.
              Иначе кой да ги докара до правилните параметри има ама мноо далече и явно като пращам титулярите за обслужване и WP ще им прави компания. А сетих се и нещо друго, след време ако евентуално ги ребилдна и разглобя един"тунингов" и един "сток" от един модел дали картинката ще се изясни за по-бъдещи начинания или и тогава ще е пълна мъгла.
              Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

              Коментар


              • #8
                От: Намаляване хода на задния амортисьор

                смятам, че без проблем стоковия WP може също да се тунингова вътрешно-тук, в БГ.Прсто амортисьорите се слагат физически на АТВ-то, караш по дадения терен и казваш какво и как би искал да се промени. На около 3-ия опит ще сме доста близо до желаното от теб...от собствен опит знам,че когато дадеш доста пари за някой продукт (окачване) и те се иска,ама много, този продукт да ти хареса на 100% от самото начало....ако си достатъчно честен със себе си ще признаеш, че това никога не е така...Всяко окачване,терен, превозно средство и човек правят уникална и единствена комбинация от поведение и изисквания, които не могат да бъдат предвидени в завода-точно затова се налага индивидуален тунинг.
                A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

                Коментар


                • #9
                  От: Увеличаване на хода на задния амортисьор

                  Трипер мани не търси под вол теле, окачването ти е бонбон!

                  Моята машина е КТМ 525 ХС АТВ с носачи, амове WP и задна ос от SX, демек по широко.

                  Оплакването ми е единствено комфорта при ситни неравности с по висока скорост.

                  Не се състезавам, не карам на писта и не ми се дават 1500$ в тая криза за ревалване + 1-2 месеца почивка заради шипинга..

                  Въпроса ми е следния към Сухой27, може ли да се направи нещо конкретно за комфорта ?

                  Мисля че пружините са ми по мярка за ендуро понеже съм и 125кг живо тегло.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Увеличаване на хода на задния амортисьор

                    Може и то доста! Пружини за ендуро-НЯМА!!! има пружини за тегло и валвинг за различни терени. Ако пружините са ти меки никакъв валвинг не може да помогне....обратното е по-вероятно!
                    A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

                    Коментар


                    • #11
                      От: Увеличаване на хода на задния амортисьор

                      Първоначално публикуван от Jam Преглед на мнение
                      Мисля че пружините са ми по мярка за ендуро понеже съм и 125кг живо тегло.
                      Имах предвид че пружините на WP са идеални за 90кг за крос, а на мене за ендуро ми пасват като шамар на буза.

                      Предните са ми напълно разхлабени а задния на 50%, докато оригиналните OHLINS ги сплесквах тотално въпреки че бяха напълно натегнати.

                      Въпросния Ron от щатския КТМ форум ми каза че ще ми паснат доста добре WP за оригинално окачване и съм доволен, единствено комфорта ми куца при по дълги преходи.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Увеличаване на хода на задния амортисьор

                        Не разбрах каква марка амортисьори и пружини използваш в момента?..По-ПРИНЦИП: По-меките пружини (от необходимото) принуждават окачването да работи "по-ниско в хода си", т.е в прогресивната си част, предназначена за "по-мощните" удари...тази прогресивност се определя или от кривата на линк системата или от PDS иглата, или от други подобни устройства-конуси и т..н.....Точно това прави окачването твърдо и неприятно (тук не намесваме неща като ребаунд-а и всички други подобни променливи-говорим само за пружини!)....Човек слага по-меки пружини и нещата стават още по-зле!.....По-меката пружина, с по-голям прелоуд ти дава всичко най-лошо: твърд и "груб" първоначален (малък) ход+ вяла и несигурна "поддръжка" при по-големия ход на окачването, по-бързо стигане до прогресивната/твърда част на "дампинг" кривата и то с по-голям темп от желания= едно гадно, изморяващо и опасно окачване....

                        Отплеснах се в писане,но извода е, че без точните (аз бих приел и 1 следващо стъпало над точните) пружини е близко до невъзможно да се получи приемливо (за по-голямата част от "карачите" и терените) поведение на окачването....Редно е спомена, че има и изключения, но не мисля, че някое от тях пише в този форум или говори български:....
                        A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

                        Коментар


                        • #13
                          От: Увеличаване на хода на задния амортисьор

                          Не знам със сигурност за АТВ, но при мотора за трейл райд май е по добре една идея под точните.Всъщност зависи от калкулатора-този на race tech (който ползвам) е за rider weight without gear.

                          BTW: @suhoi27: Шока след ревалвинга е вече в adjustable range! Мисията е ОК!
                          offroad фен
                          1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
                          TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

                          Коментар


                          • #14
                            От: Увеличаване на хода на задния амортисьор

                            бива! сега чакаме снега да си отиде!
                            A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

                            Коментар


                            • #15
                              От: Увеличаване на хода на задния амортисьор

                              С оригиналното окачване на White Power на KTM 505 SX съм и изглежда така :
                              Имат бавна-бърза компресия и ребаунд.

                              Предни:
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ktm-2009-450-505-sx-atv-suspension-front-a-arm.jpg
Прегледи:1
Размер:80.5 КБ
ID:5247376
                              Заден PDS:
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ktm-2009-450-505-sx-atv-frame-rear-shock-swingarm-2.jpg
Прегледи:1
Размер:74.4 КБ
ID:5247377

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X