Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

    Наскоро ми се наложи да си ремонтирам задния амортисьор на мотора, защото протече и понеже доста търсих информация за това как се прави, а в нашия форум не намерих особено много реших да пусна една тема за ремонт на шокове . Повечето информация, която намерих беше на английски. Даже прикачвам файловете, по които съм се водил и общо взето всичко написано по-долу ще е от тях и още някои други места, които в момента не мога да си спомня къде точно съм ги гледал ... По принцип целия процес не бих казал, че е много сложен, но отнема време и трябва да се прави с внимание . Иначе като инструменти не се изисква нищо специално . Нещото, с което може би повечето няма да разполагат това е бутилка с азот и регулатор за налягането, но нищо не пречи да си направите ремонта и да занесете само да ви го напълнят някъде с азот . И ВСЕ ПАК АКО НЕ РАЗБИРАТЕ НЯКОЯ ОТ СТЪПКИТЕ ОПИСАНИ ПО-ДОЛУ ПО-ДОБРЕ ЗАНЕСЕТЕ ШОКА СИ НА НЯКОЙ, КОЙТО РАЗБИРА И ЩЕ ВИ ГО НАПРАВИ.СЪЩО ТАКА НЕ НОСЯ ОТГОВОРНОСТ, АКО НЕЩО НЕ Е НАРЕД СЛЕД РЕМОНТА ! Аз моя го правих по този начин и в момента е добре. Направих му вече и тест драйв – цял ден в калищата и се справи перфектно
    Тук е момента да отбележа , че темата обхваща окачвания Шова ( SHOWA) и Кайаба (KAYABA, KYB) .
    Започвам стъпка по стъпка
    1. Свалете Амортисьора от мотора и го изчистете хубаво, за целта аз ползвах обезмаслител меглио

    2. Премерете колко е дълга пружината докато е натегната на амортисьора и си запишете някъде, също така завиите болтчето на ребаунда и компрешъна докрай като броите кликанията и си ги запишете и тях(Внимавайте да не ги счупите като ги натягате, като стигнат докрай се осеща и не напъвайте ) . Така няма да си изгубите настройките на амортисьора
    3. След това отвиите и ребаунда и компрешъна докрай. Така ще ви е по-лесно за напред при чистенето и ремонта
    4. Отвийте прелоуда на пружината докрай като използвате тези ключове( ако нямате такива може да импровизирате ).

    5. Махнете зегерката в долния край на амортисьора, за да може да махнете пружината . За да я махнете трябва да повдигнете желязното кръгче, което я закрива . Там може да е запекло малко, но с търпение и гумен чук всичко става

    6. След като я махнете извадете пружината и си наредете частите на чист парцал . Помнете реда им, за да ви е по-лесно при сглобяването.

    7. След като сте свалили пружината огледайте добре за наранявания по амортисьора и ако сменята само маслото проверете дали не тече

    8. Изпуснете азота от амортисьора като натиснете винтила. Използвайте малка отверка за целта И след това отвийте ядрото на винтила

    9. Хванете амортесьора за горната част на менгеме като подложите парцал на челюстите за да не го нараните . Долната част на амортисьора трябва да сочи нагоре !

    10. Натиснете резервуарчето за азот надолу като използвате някакъв камък от гедоре например по-голям докато не се покаже зегерката както на снимката Тук е хубаво да изчистите около зегерката, защото със сигурност ще има мърсотия ( То като цяло трябва всичко да се чисти докато се прави ремонта )

    11. Махнете зегерката с малка отверка като внимавате да не надраскате нещо и след това издърпайте внимателно резервуарчето за азот ( аз така му казвам, то прилича на балон де ) . За целта може да завиете метална капачка на винтила за да не го нараните или счупите докато дърпате както е на снимката


    12.Източете старото масло през резервуара,като движите стеблото на амортисьора нагоре надолу ( За целта трябва да го свалите от менгемето естествено )
    13. Хванете го пак по същия начин на менгемето и го свиите докрай , така че гумения тампон да пази хромираното стебло. След това с отверка и чук избиите капачката както е показано на снимката, като внимавате да не нараните нещо. Избивайте я равномерно от двете страни

    14. След като сте махнали капачката натиснете главата, на която седят семеринга и прахообирателя надолу, докато не се покаже зегерката


    15. Извадете зегерката внимателно, за да не надраскате тялото на амортисьора където лежи оринга и след това издърпайте сглобката като дърпате нагоре ( става по-лесно като се чука нагоре рязко по принципа на обратния чук ) Трябва да се разглоби по начина като на снимката. На снимката е отвит и компрешъна в горната част, но него няма смисъл да го отвивате и недейте

    16. Изчистете хубаво всички части с бензин например и ги оставете да изсъхнат хубаво . Ако само сменяте маслото преминете на Стъпка 25
    ТУК Е МНОГО ВАЖНО ДА РАЗБИРАТЕ ВСИЧКО, КОЕТО СЪМ ОПИСАЛ ИНАЧЕ РИСКУВАТЕ ДА СИ ПОВРЕДИТЕ АМОРТИСЬОРА МНОГО ЛОШО !
    17. На всички Шова и Кайаба окачвания последните няколко намотки на резбата са оставени по-дебели за да не може да се развие гайката .



    За да можете да отвиете гайката, трябва тази част от резбата да се премахне . На Каяба окачването може да се запили директно отгоре ( ДОКОЛКОТО ЗНАМ! НЕ СЪМ СИГУРЕН !) Но на Шова окачването трябва да се запили под ъгъл , защото от вътрешната страна е така направено, че държи част от ребаунда и ако го изпилите всичко ще изпадне и ще си Е*е майката
    Аз лично занесох моя до стругаря и ми го пилна за 2 минути . Според мен това е най-лесния, най-сигурния, а и най красивия начин да се направи тази процедура . Ето снимка как стана моя


    Тук давам няколко снимки, за да добиете представа как се прави ако сте решили да го пилите с флекс, шмиргел или там каквото и да е . Така го правят американците


    Хубаво е преди да почнете да пилите да сложите малко гресчица в дупката отгоре, за да не влизат стружки, които после трудно ще изчистите.
    18. Вече можете да отвиете гайката, която държи всичките шайби и глупости . Почистете резбата хубаво от стружки и вижте дали всичко с нея е наред.
    19. Сложете парче кабел в дупката на ребаунда отгоре и извадете всички части от стеблото на нея. Това се прави с цел да се запази последователноста на шайбите . Ако не я запазите ще промените изцяло работата на амортисьора . Главата със семерингите, капачката , тампона и долната капачка може да не ги слагате на кабела .Тях може да им запомните последователността После така или иначе е хубаво да ги изчистите отделно от шайбите

    20. Почистете хубаво стеблото и всички останали части . Продухайте хубаво дупките на ребаунда с компресора както и шайбите и буталото на кабела . Можете да ги продухате докато са си на кабела, за да не ги объркате после . (Тук на снимката се вижда и новата глава със семерингите на марката Алл Баллс)


    21. Проверете за наранявания на стеблото или липсващ хром . Сменете тампона ако е прецакан(както моя беше) .
    22. Сглобете всичко в обратен ред . Като слагате главата със семерингите по нея много внимавайте , за да не прецакате семеринга и прахообирателя. Важно е също да е добре омаслена . Аз мойта направо я натопих в масло. За да сложите шайбите и буталото нанижете жицата пак в дупката на ребаунда и ги плъзнете на стеблото
    23. Изчистете резбата и ако искате сложете нова гайка, като преди това премерите каква и е резбата . Може да изпозвате старата ако е наред(Както аз направих). При слагането на гайката капнете малко осигурител за резби и натегнете до 32.5 Нютон метра с динометричния ключ.
    24. Погледнете странично шайбите на светлината и ако между тях има светлина разглобете и почистете наново. Всичко трябва да е идеално чисто.
    25. Сложете тялото на амортисьора на менгемето пак нагоре и налейте масло в часта , където седи балончето за азота трябва да е около 25-30 мм от горния ръб и изчакайте да потече от другата страна през компрешъна в цилиндъра на шока . Ако не сте гнусливи направете малко налягане с устата за да излезе по-бързо и да изкара въздуха от компрешъна . По принцип казват да се направи това налягане с ръка обаче аз пробвах и нищо не стана Естествено трябва да ползвате правилното масло. В моя случей съм купил масло на Максима за задни амортисьори

    26. Сложете резервуарчето за азота(Балона) на мястото му с въртеливи движения , така че да избута излишното масло отстрани натиснете го до толкова, че да сложите зегерката . Завиите и ядрото на винтила обратно и напомпайте с въздух на около 2.5 бара Това ще доизбута останалия въздух в компрешъна .
    27. Налейте масло в тялото на амортисьора до около 25 мм под горния ръб и вкарайте буталото със шайбите но без да вкарвате главата със семерингите както съм го показал на снимката. Всичко трябва да влезе лесно. Ако не влиза лесно, значи нещо сте объркали

    28. Сега трябва да обезвъздушите . За да го направите трябва да натискате стеблото с буталото рязко надолу и после да издърпвате бавно нагоре, като внимавате страничните дупки на ребаунда да не засмукват въздух – тоест трябва да са под маслото винаги. Това го правите докато не спрат да излизат балончета въздух. Ако засмуче въздух от дупките трябва да правите всичко на ново . Ето на тази снимка съм отбелязал за кои дупки става въпрос


    Внимавайте като натискате надолу буталото рязко понякога течноста се завихря и засмуква малко въздух. При мен се получи така и трябваше да правя обезвъздушаването на ново. Също така мой съвет е да го правите с няколко почивки, защото по някое време течноста става като газирана от балончетата и е хубаво да изчаквате по няколко минути , за да се махне въздуха от течността . След това продължавате пак
    29. След като сте обезвъздушили издърпайте буталото нагоре максимално така че да не засмуква въздух през дупките и долейте почти до горе с масло . След това натиснете главата със семерингите за да влезе в цилиндъра . Маслото ще почне да тече отстрани така че подложете парцал . След като оринга на главата уплътни в цилиндъра натиснете винтилчето на резервуарчето за азот докато вкарвате главата навътре. Набутайте я до толкова , че да се вижда улея на зегерката . Сложете зегерката.
    30. Сега напомпайте с 1 бар примерно , за да може главата със семерингите да си дойде на мястото. Естествено преди това трябва да бъдете сигурни, че зегерката я държи на място
    31. Набиите капачката с гумен чук като внимавате да не нараните стеблото и вкарайте 5-6 бара въздух в бутилчицата за азот. След това натиснете амортисьора и вижте дали работи добре. Трябва да да се сгъва плавно и после сам да се разгъва плавно докрай. Ако не е така значи най-вероятно не сте обезвъздушили хубаво . Проверете и дали има течове
    32. Тази точка е за Шова окачванията, които имат допълнителен болт за обезвъздушаване отгоре.
    - Първо поставете амортисьора така, че болтчето за обезвъздуваване да е в най-горната част .
    - Трябва да бъдете сигурни, че е разпънат до край.
    - Завиите компрешъна докрай
    - Отвиите ядрото на винтила, за да спадне налягането в резервуарчето за азот или просто задръжте винтила натиснат.
    - Развиите болтчето отгоре и изчакайте ако излезе малко течност . После завиите и сте готови
    33. Вече напълно сте обезвъздушили системата и можете да напълните с азот . За целта трябва да изпуснете всичкия въздух от резервуарчето ( Той беше само за тестване) . Трябва да имате и бутилка с азот с регулатор на налягането и пистолет за помпане на гуми с барометър. Гледате по мануал колко бара трябва да е налягането в амортесьора ви и помпате с 1-2 бара отгоре , защото като дръпнете щутцера винаги излиза по някой друг бар . Аз лично първо го напомпах моя до колкото можах и после пожертвах един пистолет за помпане на гуми като му счупих частта вътре, която натиска винтилчето. Така като вадите пистолета винтилчето ще затвори по-бързо и няма да излезе много от азота . Напомпах на 12 бара ( предполагам , че около 10-11 са останали вътре) и го оставих така .
    34. Проверете отново дали работи добре и дали има течове и ако всичко е както трябва монтирайте пружината , като навиете прелоуда както е бил преди и върнете настройките на ребаунда и компрешъна ( Аз лично на моя не си ги бях записвал, а ги нагласих по фабричните настройки от мануала) .

    И това е общо взето цялата процедура при задните шокове. Надявам се да съм бил полезен и ще се радвам ако някъде видите грешка и ме поправите . Аз също ще гледам ако се сетя нещо да допълвам . А ако имате въпроси може да ги задавате тук в темата
    Прикачени файлове

  • #2
    От: Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

    Супер полезна тема благодаря ти.
    Gilera RC-125 Honda Dominator 650 Yamaha TT-350 yz250f WR-450-03 WR-450-05 WR-250F

    Коментар


    • #3
      От: Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

      а пък единственият начин за качествена работа е употребата на подобни нещица:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1120824.JPG
Прегледи:1
Размер:206.5 КБ
ID:5244839Натиснете снимката за да я уголемите

Име:vacuum.jpg
Прегледи:1
Размер:121.9 КБ
ID:5244840
      A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

      Коментар


      • #4
        От: Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

        Първоначално публикуван от suhoi27 Преглед на мнение
        а пък единственият начин за качествена работа е употребата на подобни нещица:
        [ATTACH=CONFIG]290127[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]290128[/ATTACH]
        Така е, но тяхната употреба май е по-нужна при WP окачването например . Поне с такова впечатление останах докато събирах информация из чуждите форуми. За Шова и Кайаба всички описват начина, който съм дал като пример. За това и съм написал, че темата е само за този тип амортисьори. И все пак ако има нещо грешно би било хубаво ако някой го забележи да каже, за да знаят другите

        Коментар


        • #5
          От: Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

          Няма нищо грешно, но процедурата, която си описал/превел тук е крайно неприемлива за постигане на постоянни и по-добри от "задоволителни" резултати. Например: флуида или маслото, което си сипал в амортисьора има толкова разтворен въздух в себе си, че ако ти покажа ще се уплашиш. Можеш да го махнеш само с вакуум.
          Ако отделиш повече внимание на форумите, ще прочетеш, че не случайно на същите марки амортисьори, Кавазаки (от много отдавна) а вече и останалите производители поставят отвори за свързване на вакуум машина. Нито една фирма за ремонт/тунинг на окачване не използва гореописания метод, защото е ненадежден и непостоянен.
          По отношение на азота: разликата между 145 и 150psi в "балона" или резервоара е доста голяма и при дампинг-а, и при зараждането на кавитацията (от страната на разреждане). 2bar =29.007psi!!! При този метод кавитацията е незибежен процес и се заражда много по-рано точно, защото си вкарал толкова много въздух, разтворен във флуида.
          Като стана въпрос за флуида: там се гледа какво е cst-то и какъв е Viscosity Index-a...2.5,3,5W не ти дават никаква информация за това.

          Нека бъда правилно разбран: Не се правя на големия майстор или разбирач, но е редно, когато се пускат подобни теми, те да бъдат разгледани от всички страни. Никой по света не е толкова луд да плаща по 100+ USD само за смяна на флуиди - нещо, което уж може да си направи сам
          A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

          Коментар


          • #6
            От: Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

            Първоначално публикуван от suhoi27 Преглед на мнение
            а пък единственият начин за качествена работа е употребата на подобни нещица:
            [ATTACH=CONFIG]290127[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]290128[/ATTACH]
            А тези нещица дали се намират в България, че мойто wp нещо се е просълзило.
            BMW F800GS

            Коментар


            • #7
              От: Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

              По една случайност те са в моя гараж
              Последно редактирано от viki terzieva; 01-02-11, 16:23.
              A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

              Коментар


              • #8
                От: Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

                А в стандартните предници тип отворена система, има ли начин да се избегне поемането на въздух в маслото, или май спасения няма
                Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                Коментар


                • #9
                  От: Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

                  Няма начин! Отворената предница има проблеми с кавитацията при неправилен дизайн на "вътрешностите" и/или шим-стаковете.. Ако говорим за съвременни мотоциклети-тези предници се използват за хоби ендуро и там могат да се постигнат доста добри резултати на сравнително ниска цена.
                  Последно редактирано от viki terzieva; 01-02-11, 16:22.
                  A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

                    Ето намерих и клипче как работи машинката, която е показал по-горе колегата Благодаря му за изчерпателния отговор . Общо взето мислех, че тази машинка е само за WP и Олинс окачването, но се оказа че я ползват и за другите мотори. До колкото разбирам се връзва за "обезвъздушителното" болтче отгоре.
                    http://www.youtube.com/watch?v=gKHrYLdxa60
                    А тук има и клипчета за всяка една стъпка. Накрая използват горе опомената машинка за да изтеглят въздуха Нищо другия път като го сменям ще се опитам и аз да намеря такава машинка от някъде
                    http://www.youtube.com/watch?v=RQRxB...eature=related
                    http://www.youtube.com/watch?v=UO1bB...eature=related
                    http://www.youtube.com/watch?v=7e0pY...eature=related
                    http://www.youtube.com/watch?v=ITfV7...eature=related
                    http://www.youtube.com/watch?v=WwLo1...eature=related
                    http://www.youtube.com/watch?v=SiQuK...eature=related

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

                      нема как-козата си иска пръч..а тези жълтите хорица работят много припряно-направо се изнервям.
                      A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

                        За вакуум може да ползваш на някоя фирма за вонтаж на климатице или ремонт на хладилници вакуум помпите мисля че ще ти свършат добре работа само един преход трябва да си направиш- само идея
                        vw passat B5 1.9tdi 1997 110 hp
                        Suzuki GSR600 98 hp
                        Nissan Pathfinder 174 hp
                        0878222 три 3 шест

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

                          Браво много нагледно, подредено и определено хубава тема, иначе вакуум помпи има почти във всеки държащ на себе си автосервиз, проблема май е само в намирането на части за по сериозни ремонти на шоковете, за определени марки производителите не предлагат ремонтни китове и си требе тогава оторизиран представител и попадаш в омагьосан кръг. Преди две години брах ядове с една ЕЛКА която мина през почти всички майстори и нищо, накрая просто я изхвърлих щото требеше да я пращам до Канада да я правят.
                          Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

                            ..... Аз моя го правих по този начин и в момента е добре. Направих му вече и тест драйв – цял ден в калищата и се справи перфектно .....


                            Skreeper може ли да те питам къде караш "тестваш" това SUZUKI, че в Пирдоп и околностите никой не те е виждал до сега.

                            P.S. Можем да се по-возим (караме) заедно някой ден, ако имаш желание.
                            KTM 530 EXC

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ремонт на задни амортисьори (SHOWA, KAYABA)

                              Първоначално публикуван от pakito08 Преглед на мнение
                              ..... Аз моя го правих по този начин и в момента е добре. Направих му вече и тест драйв – цял ден в калищата и се справи перфектно .....


                              Skreeper може ли да те питам къде караш "тестваш" това SUZUKI, че в Пирдоп и околностите никой не те е виждал до сега.

                              P.S. Можем да се по-возим (караме) заедно някой ден, ако имаш желание.
                              Мотора си го карам по околията (Стара Планина, Средна Гора ). А иначе караме в различни групички сигурно и за това може би не сме се виждали ... А и главната причина е, че в момента уча в Германия и се прибирам рядко, за това и рядко карам ( 4-5 пъти в годината дали ми се събират). За това сигурно не сме се засичали. А относно карането няма проблеми, като се прибирам може да се разберем да се съберем и да покараме заедно Това ще е обаче чак лятото сигурно

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X