Както знаете, веригата на кросовия (ендуро) мотоциклет не трябва да се смазва със спрейове като тези за пистовите мотори, защото после се полепва прах, пясък, пръст, микростужки от короната и пиньона, които действат като абразивна смес и износват още по-бързо веригата и зъбите на венците. Най-добрият метод е:
Вземате ТЕФЛОНОВА грес, смесвате я две към три с двигателно или (още по-добре) диференциално масло и с четка мажете предварително добре почистената верига. Резултат - оптимално смазване, предпазване на веригата, дори и след като смазващата смес се е измила (кал, локви, влизане в река). Ще забележите, че веднъж намазана с тефлонова грес, миете веригата с паро(водо)струйката, и дори да не я намажете през следващите няколко дни , тя не ръждясва. Пригатвянето на такава смазка струва грубо сметнато 50 пъти по-малко от спрея за верига.
Почистване на веригата: Ако не сте ползвали горния метод за смазване, сваляте веригата и я накисвате за час - два в газ за лампи. Ако вече сте я мазали по горния метод, миете с водоструйката и всичко пада. Тефлоновия слой, който се образува върху метала не позволява на калта да се циментира между ролките.
За да продължа в темата... не купувайте вериги с О-rihg, X-ring, W-ring и тем подобни за кросов мотор. Те консумират повече мощност от колкото ще набавите с един по-свободен ауспух. По-скъпи са от обикновенните вериги, а ако не се смазват и мият правилно се износват по-бързо от веригите без пръстени. Достатъчно е един път след каране в кални локви да не измиете една рингова веригата и звената ѝ затягат. Това отнема допълнителна мощност и износва по-бързо короната и пиньона.
Коментар