Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Алуминиеви блокове - никасил или алусил?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Алуминиеви блокове - никасил или алусил?

    Наскоро ми се наложи да правя сериозен ремонт по КТМ-а,цилиндъра беше доста надран,имаше 2 деруги по близо милиметър,поинтересувах се какво може да се направи с този цилиндър - но всички ми предлагаха все нов..
    Ето някои неща които извадих специялно за никасила,и защо толкова го хвалят много хора - а реално е не просто спрян,а отречен доста одавна защото пада на цели "люспи" заедно с буталото

    Nikasil е търговската марка на покритие, образувано чрез олеофилично смесване на никел със силиконов карбид чрез методът на електролиза, което се използва за покриване на външния слой на бутала и цилиндри. За първи път материалът е представен през 1967г. в Мале, като първоначално неговото предназначение е било за уплътняване на върховете на лопатките при роторни двигатели (NSU Ro80 и C111), които контактуват директно с алуминиевия статор на роторния двигател. Покритието позволява директен контакт между алуминиеви бутала и цилиндри при занижено износване и триене. За разлика от чугунените блокове, при използването на никасил е възможна изработката на по-големи цилиндри с много по-малки разстояния между тях, като по този начин съществуващите конструкции на блокове, проектирани за направа от чугун, са били лесно модифицирани при използването на никасилово покритие. Алуминиевите блокове също се отличават с много по-добра проводимост на топлината, в сравнение с чугунените блокове, което е важен фактор за увеличаване на мощността на двигателя. В началото на 90-те години покритието се усъвършенствува от американската компания US Chrome Corporation (под търговското име 'Nicom') и заменя хромирането на цилиндрите при Marine Racing, Kohler Engines, както и при ремонт на фабрично хромирани блокове на сноумобили, кросови мотори, АТВ-та, лодки и V8 цилиндрови ризи или блокове.

    Porsche започват да използват никасил през 1970г. при спортния си модел 917, а по късно, през 1973г. и при 911 RS. Porsche също използват покритието и при серийното си производство, но за известно време преминават към алусил, за да съкратят производствените разходи за базовия модел на 911. Никасилово покритие винаги се е използвало за моделите 911 Turbo и RS. Алуминиевите блокове с никасилово покритие позволяват на Porsche да конструират двигатели с въздушно охлаждане, които са имали най-високата специфична мощност, в сравнение с който и да е двигател по онова време. Никасилът все още се използва успешно в днешните модели на 911.

    Никасилът е много популярен през 90-те години. Използва се от компании като BMW, Ferrari и Jaguar Cars при производството на новите им поколения двигатели. Съдържанието на сяра обаче, налично в повечето от горивата от ниския клас, предлагащи се в цял свят, води до бързото износване на никасиловите цилиндри и последстващи скъпи ремонти на двигателите.

    Никасилът или подобни покрития под други търговски имена все още широко се използват при състезателните двигатели, включително и при тези, участвуващи във Формула 1 и ChampCar. Suzuki понастоящем използват патентовано покритие от никелов фосфат и силиконов карбид, под търговското име SCEM (Suzuki Composite Electro-chemical Material) за намаляване размера и масата на блока и подобряване на топлообмена при двигателите на Suzuki_TL1000S, Suzuki DL650 V-Strom и мотоциклетите Hayabusa.

    Двигатели, при които се ползва никасилово покритие:

    * Aprilia RS125
    * Chevrolet LT5, проектиран от Lotus и използван специално при Corvette ZR-1
    * Chevrolet Vega 2.3l, и 2.0l Cosworth fours
    * Citroën Visa twin
    * Citroën GS дву-роторен Ванкелов двигател, изработен от Comotor
    * BMW M52 I6, с изключение на експорта за Северна Америка
    * BMW M60 V8
    * BMW R80GS, като способ за намаляване на теглото на блока, в сравнение с чугунения
    * Ferrari F50 V12
    * Ford RS200
    * Honda RS125R - покритие само на цилиндрите
    * Honda RS250R - покритие само на цилиндрите
    * Honda XR650R
    * Jaguar AJ-V8, 1997 - 2000 (XK двигатели, VIN серия 001036-042775, XJ V8 двигатели, VIN серия 812256-878717)
    * KTM LC4
    * Lambretta TS1
    * Lotus Esprit Turbo 2.2
    * Maserati Biturbo 2.0 V6
    * Moto Guzzi 850 T3 и производните им двигатели
    * NSU Ro80
    * Porsche 912 (двигателя в модел 917, а не в Porsche 912)
    * Porsche 911 1973г. + (с изключение на някои модели 911S от периода 1975-1978г.)
    * Suzuki RGV250
    * Vespa T5

    Информацията е малко обща,но както казах малко по нагоре никасила не е добро решение защото се "бели" - въпреки че е много твърд,предимството е че позволява на буталото да се движи с повече обороти.

    АЛУСИЛ

    Alusil е хипер-еутектична* алуминиева сплав (AlSi17Cu4Mg), която съдържа приблизително 30% силиций и 70% алуминий. Сплавта е открита през 1927г. от Schweizer & Fehrenbach в гр. Баден-Баден, Германия и в последствие е усъвършенствувана от Kolbenschmidt. Алусиловата алуминиева сплав се използва широко за направа на двигателни блокове, без да се използва специално покритие. Чрез ецване на алусиловата сплав се образува изключително твърд слой чрез отлагане (натрупване) на силикон. Силиконовата повърхност е достатъчно пореста, за да задържа масло и има изключително висока устойчивост при триене. BMW преминават от никасилово покритие към алусил през 1996г., за да избегнат проблемите с корозирането на цилиндрите при ползване на горива, съдържащи сяра.

    Двигатели, при които се използва алусил:

    * BMW M62 V8
    * BMW N62 V8
    * BMW N52 I6
    * Porsche 928 V8
    * Porsche 924S I4
    * Porsche 944 I4
    * Porsche 968 I4
    * Porsche Cayenne V8


    * Еутектична точка на топене

    Това е точката на топене на две или повече свързани твърди вещества (сплав), която зависи от относителните пропорции на съставките. Еутектика или еутектична смес, представлява смес в такова отношение, при което точката на топене е възможно най-ниска и при която съставките преминават едновременно от течно, разтопено агрегатно състояние (течен разтвор) в твърдо агрегатно състояние (кристализират). Такава едновременна кристализация на еутектичната смес също е известна като еутектична реакция; температурата, при която протича реакцията се нарича 'еутектична температура', а момента на формирането на сплавта и температурата, при която се формира тя, се нарича 'еутектична точка'.

    Терминът идва от гръцкото понятие 'eutektos', което означава 'лесно разтопим'.

    Сега да изясним какво означава и 'хипер-еутектична алуминиева сплав'. Ето един линк, от който става ясно какво представлява тя, както и разликите при закалена и незакалена такава сплав.

    http://www.beckracing.com/page11.htm

    Статията е за бутала (сравнявайки закалени хипер-еутектични алусилови бутала с ковани бутала), но важи в същата сила и за блоковете.

    Ето още малко информация за 'никасиловия' проблем:

    http://www.bavarian-board.co.uk/nikasil.htm

    Надявам се информацията в темата да ви е била полезна.

    А колкото до това какво стана с моя мАтор,изстъргахме цилиндъра до заличаване на драскотините,ново покритие от твърд хром в Казанлък и тунингово бутало ВИСЕКО от америка с доста по голям размер (66мм) (говорим за КТМ ЕХС200,е вече може да го кръстим 200 и нещо )
    Последно редактирано от garkoff; 14-10-09, 22:06.

  • #2
    До: Алуминиеви блокове - никасил или алусил?

    Първоначално публикуван от garkoff Преглед на мнение
    А колкото до това какво стана с моя мАтор,изстъргахме цилиндъра до заличаване на драскотините,ново покритие от твърд хром в Казанлък и тунингово бутало ВИСЕКО от америка с доста по голям размер (66мм) (говорим за КТМ ЕХС200,е вече може да го кръстим 200 и нещо )
    Същата работа като моята.Честито.Моя мотор вече е 138 кубика точно ми казаха.
    Пп: някой знае ли какво се събира или изважда (незнам) за да получиш колко кубика си .. той Гошо от шумата ми каза ама де да помня аз
    [LEFT][URL="http://ftp.domainbg.com/FreestyleR/"][COLOR=#0000ff]http://ftp.domainbg.com/FreestyleR/[/COLOR][/URL] :arrow:[/LEFT]
    [LEFT][URL]http://forum.mobile.bg/member/FreestyleR/[/URL] :arrow:[/LEFT]

    Коментар


    • #3
      До: Алуминиеви блокове - никасил или алусил?

      Първоначално публикуван от garkoff Преглед на мнение
      ...АЛУСИЛ

      Alusil е хипер-еутектична* алуминиева сплав (AlSi17Cu4Mg), която съдържа приблизително 30% силикон и 70% алуминий. Сплавта е открита през 1927г. от Schweizer & Fehrenbach в гр. Баден-Баден, Германия и в последствие е усъвършенствувана от Kolbenschmidt. Алусиловата алуминиева сплав се използва широко за направа на двигателни блокове, без да се използва специално покритие. Чрез ецване на алусиловата сплав се образува изключително твърд слой чрез отлагане (натрупване) на силикон. Силиконовата повърхност е достатъчно пореста, за да задържа масло и има изключително висока устойчивост при триене. BMW преминават от никасилово покритие към алусил през 1996г., за да избегнат проблемите с корозирането на цилиндрите при ползване на горива, съдържащи сяра...
      Интересно четиво. Ако в цитираната част силиконът се замени със силиций, би било доста по-точно като превод.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #4
        До: Алуминиеви блокове - никасил или алусил?

        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
        Интересно четиво. Ако в цитираната част силиконът се замени със силиций, би било доста по-точно като превод.

        Приемам забележката,ще се поправи

        Коментар


        • #5
          До: Алуминиеви блокове - никасил или алусил?

          При Кавазаки покритието се нарича Electrofusion. Какво ли представлява?

          Коментар


          • #6
            До: Алуминиеви блокове - никасил или алусил?

            Първоначално публикуван от FreestyleR Преглед на мнение
            Същата работа като моята.Честито.Моя мотор вече е 138 кубика точно ми казаха.
            Пп: някой знае ли какво се събира или изважда (незнам) за да получиш колко кубика си .. той Гошо от шумата ми каза ама де да помня аз
            Намиране обем на цилиндър се учи май в 5 клас или бъркам.Формулата е 3,14 * радиуса на квадрат по височината на цилиндъра.

            Никога не се бях замислял за конкурентните на Никасила покрития.Благодаря, доста полезна информация, сега и сайтовете ще прочета.
            Очаквам да напишете и как е в сравнение с заводското покритие.

            пп Колко пари ти излезна покритието ?

            Коментар


            • #7
              До: Алуминиеви блокове - никасил или алусил?

              За първи път го чувам,но и Google май така,сигурно е нещо като на Сузуки или вафли БОРЕЦ,тайна е смеската

              ПП.отговор към Иван

              Коментар


              • #8
                До: Алуминиеви блокове - никасил или алусил?

                One thing to remember. On Chrome Plated cylinders you MUST use cast iron rings and NOT chrome rings. If you use chrome rings on a Chrome Plated cylinder, things do not wear so well. It will start pealing the chrome off. You can use chrome rings on Nikasil, Electrofusion, Boron Composite and some others. Check with the ring's manufacturer to be sure
                В превод значи-на цилиндри които имат наслоен "Твърд хром", сегментите не трябва да са хромирани, понеже ще започнат да смъкват хромовото покритие на цилиндъра, а смисъл на тия покрития е да се сменят единствено бутала, а не цилиндри.

                Ето още нещо -това е писано тук във форума, ама преди 2 години:
                Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                В контактната двойка сегмент цилиндър се слагат или хромирани сегменти с нехромирана риза или хромирана риза с нехромирани сегменти.Ако сложиш хром по хром то живота се увеличава многократно. но тогава при ремонт няма да се сменят само сегменти или бутала ,а директно се отива на цял двигател.
                Никой няма полза от вечни машини
                темата по която е писано е ето тази: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...d.php?p=256054

                Коментар


                • #9
                  До: Алуминиеви блокове - никасил или алусил?

                  Първоначално публикуван от garkoff Преглед на мнение
                  За първи път го чувам,но и Google май така,сигурно е нещо като на Сузуки или вафли БОРЕЦ,тайна е смеската

                  ПП.отговор към Иван
                  Да, така е.
                  Ако напишеш само electrofusion в Google, ще ти изкара заваряване на пластмасови водопроводни тръби
                  Напиши Kawasaki Electrofusion за да си дойдем на думата. Но си е заводска тайна, аз затова питам някой дали не я знае

                  Коментар


                  • #10
                    До: Алуминиеви блокове - никасил или алусил?

                    До колкото си спомням, електрофузията е метод за нанасяне на матеряли и не определя тяхния състав
                    Искаш ли да получиш умен отговор-питай умно!
                    0894328706

                    Коментар


                    • #11
                      До: Алуминиеви блокове - никасил или алусил?

                      Първоначално публикуван от T-1000 Преглед на мнение
                      В превод значи-на цилиндри които имат наслоен "Твърд хром", сегментите не трябва да са хромирани, понеже ще започнат да смъкват хромовото покритие на цилиндъра, а смисъл на тия покрития е да се сменят единствено бутала, а не цилиндри.

                      Ето още нещо -това е писано тук във форума, ама преди 2 години:

                      темата по която е писано е ето тази: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...d.php?p=256054
                      Когато се трият два еднакви материала износването е по-интензивно. Ако ставаше вечен двигателя с хромово покритие и хромови сегменти тогава всички щяхме да караме с такива
                      Никасила е търговска марка за електрохимично покритие от смес от няколко метала - да. Не знам да са спирали употребата му при кросовите мотори.
                      2010 CRF 250 R

                      Коментар


                      • #12
                        "Силиконов Карбид" )))))))) Силициев не е ли?

                        Коментар


                        • #13
                          ...
                          Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 03-01-22, 01:17.
                          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                          Коментар


                          • #14
                            ...
                            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от Димитър Илиев Преглед на мнение
                              "Силиконов Карбид" )))))))) Силициев не е ли?
                              Е , на български, преведено без "Гугъл преводач".
                              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X