Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Honda CRF300 - пенящо се масло

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Honda CRF300 - пенящо се масло

    Това е - струва ми се не нормално.
    На няколко пъти след спиране като погледна стъклото за ниво виждам пяна.
    Маслото е каквото Хонда препоръчват и поставят за модела.
    Пяната не е като от вода в маслото, просто мехурчета на повърхността.
    Ако гледам същото в покой изглежда нормално.
    Наблюдавам го и след първото обслужване.

    Не съм забелязвал такъв ефект на никой друг от моторите ми, реално не е проблем, иначе бих питал директно Бултрако.
    По-скоро съм любопитен дали друг има такива наблюдения.
    По принцип ми е през чепа - машината е в гаранция.
    Въпреки това ми изглежда като аномалия.





    Враг усраине

  • #2
    Имах подобен проблем на Suzuki V-Strom 1000 2004г
    Зимата от време на време го палех , примерно 1 път в месеца , уж да се "поразбърка" маслото , да се пораздвижи двигателя ......... пък и честно казано да му чуя гласа зимата
    Работеше 5-10-15 мин и го гасях.
    В един момент започнах да забелязвам пяна в/над маслото, виждаше се през прозорчето. Мотора беше нов за мен и като видях тази пяна познай какво ми се завъртя в главата - започнаха да ми се привиждат едни разглобявания , едни сваляния на глави , едни шлайфанета , гарнитури ......... в общи линий едни сериозни цифри. Леко полудях.

    Но след разговор със майстора ми ( още ме бъзика за паниката ми ) се оказа доста по просто и тривиално.

    Когато се пали за сравнително кратко време особенно зимата след гасене се натрупва конденз , този конденз после се смесва със маслото и се получава въпросната пяна.
    Когато се кара мотора , и маслото се загрява до работна температура успява да изпари натрупаната влага и затова не се получава подобна пяна.

    Найстина мотора го карах няколко години после и нямаше никакъв проблем със маслото.

    От тогава избягвам да припалвам мотора зимата в гаража.
    Сега - BMW R1200RT 2006 г
    Бивш - Suzuki V-Strom 1000 2004 г
    По Бивш - Honda Africa Twin RD04 1992 г
    По По Бивш - Yamaha Virago VLX 500 1983 г

    Коментар


    • #3
      Чувал съм подобни мнения, има резон да се случва това зимата.
      Обаче аз никога не съм имал такава практика пък и сега е лято, наблюдавам го дори след езда на 30+ градуса.
      Не мога да обясня наличие на конденз в такива условия.
      Враг усраине

      Коментар


      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        Провери отдушника на картера дали не е запушен. Може това да е проблема.

      • Esper
        Esper коментира
        Редактиране на коментар
        Може само ако е запушен от фабричен дефект.
        Няма как да се случи това за няма и 3К километра.
        Пък и аз го наблюдавам от ден 1.
        Мислех след 1 обслужване този ефект ще изчезне но не.

        Пък и пак казвам, че не гледам на това като на проблем.
        Просто за 1 път виждам масло да изглежда така при работна темп.
        А може и да е от него - друг мотор с точно такова масло не съм карал.

      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        Братчед, нали знаеш, че проверката е ВИСША форма на доверие Та все пак метнИ му едно ОЧО

    • #4
      Зависи от системата на смазване. При мотоциклетите развиващи по-висока скорост , предавките и съединителя се смазват от маслената магистрала. Като по този начин се избягва образуването на мехурчета в маслото. При много от ендуро мотоциклетите не развиващи висока скорост , предавките и съединителя се смазват чрез частичното им потапяне в маслото. Това допринася за образуването на въздушни мехурчета в маслото.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
        Зависи от системата на смазване...
        Това ми изглежда като една съвсем адекватна причина.
        Аз също подозирам конструктивна особеност.
        Маслото да не е подходящо или да е менте е малко вероятна.
        Още повече не съм импровизирал с него и е каквото са сложили в Бултрако.
        Естествено ще се консултирам и с тях при следващото обслужване за тази особеност.
        Изискват я на 12К, което пък за мен е неприемливо.
        На 6-7000 км със сигурност ще го подменя сам, както на всички други мотори.
        Дори съм си купил от тях 2л масло за тази междинна смяна.
        Обаче от любопитство предвид горното може да взема друго, което да покрива същите изисквания.
        Например Yacco, имат нужният вискозитет и е МА2, което следва да превъзхожда оригиналното - JASO-MA.
        Враг усраине

        Коментар


        • #6
          Разгледах въпросният мотор , съединителя е разположен високо , съответно и валовете на предавките , което означава , че се смазват принудително. Но това не означава , че не се разпенва маслото , макар и значително по-малко. Не вярвам това разпенване да създава проблем при мазането на този двигател. По-ранните двигатели/4-такта/ за мото-крос и ендуро мотоциклети , нямаха нито маслена магистрала , нито филтър , нито маслена помпа. В същото време предавките при дву-тактовите пистови мотори , се смазваха чрез маслена помпа и маслена магистрала.
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X