Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с резбата на цилиндъра - какво да правя ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с резбата на цилиндъра - какво да правя ?

    Проблема е следния.....МЗ-тката беше със втулка на цилиндъра но започнаха ремонти и сваляне и качване на ауспуха и онази втулка просто прецака резбата....
    Бе направена нова стоманена втулка, която да си навие резба и в нея да се завива друга втулка, която притиска ауспуха към цилиндъра...
    Обаче, работата отново не бе свършена като хората и сега резбата, която бе направила новата втулка отново бе прецакана...
    Идеята ми е да Ви питам какво да направя...

    Варианти:

    1) Изработване на алуминиева втулка със хубава резба и заваряване към цилиндъра..

    2) Залепване на старата стоманена втулка със вещество напомнящо на Поксипол (мислехме да го ползваме, но незнам дали ще издържи на топлината...

    3) Изработване на нова стоманена втулка с още по голям диаметър на резбата за да си навие отново резба... (но работата е, че може да стане много тънък цилиндъра...)

    4) Овързване с жица на втълката хубаво към цилиндъра и даване на яко газ !

    За 5-ти варянт няма да отварям дума, защото не ми се сменя цилиндър заради една резба..
    [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
    [/FONT]________________________________________
    [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
    [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]
    [/CENTER]

  • #2
    вместо да овързваш аспуха към цилиндъра с тел, вземи му сложи едни пружини , както са направени кросовите мотори
    При тях аспуха е закрепен към цилиндъра с две или три пружини. На цилиндура има дупчици или ушички където се закача единия край на пружината, а другия край се закача в ушенца на аспуха. Действай.

    2010 CRF 250 R

    Коментар


    • #3
      Това е много добра идея, но на вносните мотори излиза тръбичка от цилиндъра (къса), на която се надява ауспуха а тук е обратното тръбичката влиза навътре в цилиндъра и много ще пуши ! иначе идеята е много добра...
      [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
      [/FONT]________________________________________
      [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
      [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
      [/CENTER]
      [/CENTER]

      Коментар


      • #4
        Пробиваш 2 дупки в ребрата на цилиндъра от двете страни на ауспуха,првиш 2 болта с уши,слагаш тези болтове между ребрата,прекарваш други 2 болта прездупките ,които си направил,1 втулка зад гайката,истава сипер.Навремето моя МZ го направих така и си реших проблемите с резбата.

        Коментар


        • #5
          Горе-долу нищо не ми стана ясно приятелю
          Аз съм глупаво момче дай ако имаш нещо като снимка или чертеж-че или нещо такова..
          Глупаво животно съм и не разбирам
          А, при пробиване на дупки в ребрата няма ли да се получат пукнатини в уребрението на цилиндъра... щото не ми се ще да се напука и като му дам някаде газ и да ми се напълнят краката със шрапнели....
          [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
          [/FONT]________________________________________
          [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
          [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
          [/CENTER]
          [/CENTER]

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Different_Soul
            Това е много добра идея, но на вносните мотори излиза тръбичка от цилиндъра (къса), на която се надява ауспуха а тук е обратното тръбичката влиза навътре в цилиндъра и много ще пуши ! иначе идеята е много добра...
            в грешка си
            на моя мотор аспуха влиза в отвор на цилиндъра, но на самия аспух има силиконови пръстени
            може вместо пръстени просто да се намаже края обилно със силикон, а на челото на тръбата на аспуха слагаш меден или азбестов пръстен за да не опира стомана в алуминий
            2010 CRF 250 R

            Коментар


            • #7
              А, какви пружини ще ме посъветваш да сложа ?
              [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
              [/FONT]________________________________________
              [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
              [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
              [/CENTER]
              [/CENTER]

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Different_Soul
                А, какви пружини ще ме посъветваш да сложа ?
                Много яки. Такива че едвам да ги разпъваш когато единия край е закачен яко, а другия като го дърпаш с клещи.
                Виж на някой кросак с какви е и си вземи някакви подобни (картинката по-горе)
                2010 CRF 250 R

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Димитър
                  Първоначално публикуван от Different_Soul
                  А, какви пружини ще ме посъветваш да сложа ?
                  Много яки. Такива че едвам да ги разпъваш когато единия край е закачен яко, а другия като го дърпаш с клещи.
                  Виж на някой кросак с какви е и си вземи някакви подобни (картинката по-горе)
                  Ще видя да измисля нещо.... и ще коментирам кое как е станало.... благодаря за съветите
                  [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                  [/FONT]________________________________________
                  [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                  [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                  [/CENTER]
                  [/CENTER]

                  Коментар


                  • #10
                    Между другото забравих да попитам ако примерно го направя това действие и се получи нещо.....
                    Дали ако намажа със силикон втулката няма да изгори силикона ?
                    И другия въпрос ми е каде и как точно да захвана примерно ауспуха, за да не шавърка толкова много ?
                    [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                    [/FONT]________________________________________
                    [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                    [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                    [/CENTER]
                    [/CENTER]

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Different_Soul
                      Между другото забравих да попитам ако примерно го направя това действие и се получи нещо.....
                      Дали ако намажа със силикон втулката няма да изгори силикона ?
                      няма да изгори силикона

                      Първоначално публикуван от Different_Soul
                      И другия въпрос ми е каде и как точно да захвана примерно ауспуха, за да не шавърка толкова много ?
                      Тази дума "шавърка" не я знам
                      2010 CRF 250 R

                      Коментар


                      • #12
                        пружини може би може да намериш от центробежния регулатор на старо ГНП (примерно от Шкода-Мадара)
                        ама не мога да се сетя кои ГНП бяха с такива пружини ...
                        Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                        Коментар


                        • #13
                          Значи аз като се замисля, едно време бяхме доста хора в компанията (като бях по-млад ) с MZ-ти, доста от които с Трофи (двигателя е идентичен с ETZ-тата), и на почти всички трофита, които се караха по черни пътища нито един нямаше със здрава резба на цилиндъра
                          Както съм писал в други теми, проблема идва оттам, че ауспуха е много тежък и не е осигурен добре против клатене настрани, от клатенето настрани резбата се разхлабва, а като е хлабава много лесно може да се повреди.

                          Така, сега конкретно: подкрепям Димитър - слагай яки пружини.
                          Само за пример:
                          Баща ми на Трофито си беше застъргал леглото на цилиндъра за ауспуха на конус, съответно накрая на ауспуха (откъм цилиндъра) беше заварил метална втулка, която също беше на конус, целта беше при евентуални всякакви движения на ауспуха той да прилепва към цилиндъра, а не да "зее" оттук оттам някоя дупка при промяна на положението на ауспуха. Също го беше направил с пружини (2 на брой), уж яки. ОБАЧЕ ефекта беше следния - когато се караше с по-умерена газ всичко беше наред, обаче като стигнеш до 2/3 от газта, или пълна газ, от голямото налягане на газовете пружините не удържаха тая "сила" и системата издишаше точно в мястото на конуса - т.е. конуса явно се отделяше леко от цилиндъра и съответно като покараш малко така на пълна газ, едно че започва да бучи яко (почти все едно няма ауспух, защото реално газовете излизат още на изхода на цилиндъра, а не минават през ауспуха всичките), и много скоро след това двигателя "задираше" (затягаше, губеше мощност) или не знам как точно да го кажа - поради липса на мазане - при двутактовите двигатели ауспуха е много важен, защото газовете трябва да срещат съпротивление по пътя си, за да може горивната смес добре да смазва горивната камера (т.е. буталото и цилиндъра) - може би не го обясних супер добре, ма не пък че му разбирам супермного де

                          Така че, моя съвет е - слагай две яки пружини (ама яки) и си решаваш проблема, а вече самия ауспух как ще влиза в цилиндъра ...., знам ли, може би с някаква втулчица, която да влиза малко по-плътно. Азбеста не е много добра идея, защото и при най-малкото движение на тръбата на ауспуха и азбеста бива издухан полека лека, и след време няма и следи от него. Силикона може би е по-добра идея.
                          Ребрата на цилиндъра може да ги пробиваш спокойно (откъм ауспуха, срещу отверстието горе-долу), примерно отвор Ø 8 ти е предостатъчен.
                          Пробвал съм тоя същия номер, само че вместо пружини сложих две изработени от мен шпилки (както беше казал някой по-горе) - от кръгло желязо с диаметър около 6 ( или 8 ) мм, на единия край с резба, на другия край с ушички (като кука) за да захване за цилиндъра, а краищата с резбата откъм ауспуха - явно желязото не беше подходящо, защото ушите малко се поизправяха и охллабваха системата и пак издишаше. Само че това нещо съм го правил на ИЖ, той е с външна резба на цилиндъра, не е с вътрешна както на МЗ-тите. Ма същата работа де.

                          Закрепи ауспуха на няколко места - за да не се клати (особено настрани). Баща ми на МЗ-то го беше закрепил на 4 места:
                          1. Завит на цилиндъра (то си е така фабрично );
                          2. Долу под двигателя, където са основните носещи тампони на двигателя (пусти им и вибрации на тея МЗ-тки) - беше закрепен за единия тампон;
                          3. От едната задна стъпенка (дясната) с "Г" образен винкел беше изнесъл едно рамо назад, дълго някъде към 25 см (грубо казано), и там с кръгла скоба, която бе около ауспуха;
                          4. Оригиналното рамо, което се хваща горе под седалката, което също в горния край е на гумен тампон, но то служи за осигуряване на успуха против движение нагоре-надолу, обаче настрани - нищо

                          Настрани се осигуряваше от захващане №2 и №3.

                          Няма смисъл да правиш нови втулки, които да си "направят" резба в цилиндъра - забрави таз песен любовна - за да стане резбата както трябва ти трябва метчик - тая втулка дори и да направи някаква резба, тя няма да е достатъчно "дълбока" (говоря за средния диаметър на резбата, ако разбираш за какво говоря), както би станала ако е с метчик - следователно не може да захване добре и много скоро пак ще се скапе.

                          Така че, отивай да търсиш пружини и действай
                          Не те знам с какъв ауспух си в момента, но ако намериш някакъв по-лек, ще е по-добре.

                          Айде, че много се увлякох
                          Hristo Draganov
                          http://htftp.domainbg.com/HD/

                          И аз искам България чиста ! ! !

                          Коментар


                          • #14
                            Даниеле, закрепи ауспуха за друг мотор!
                            Ендурото и сексът не са шега работа !
                            -------------
                            Животът се измерва с броят на издишванията !

                            http://sixdayscrazyjob.com
                            http://crazy-job.com

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев
                              Даниеле, закрепи ауспуха за друг мотор!
                              Няма пари Жоре, мислех, че ще събера повечко парици по бала ама се оказа само теория ....
                              сега по бижута имам пари колкото като продам моя мотор и да си взема нещичко аама.... уви ..... по бижута са и няма как.....поне не в близкото бъдеще
                              Така, че май май ще се явявам по състезанията ссъс МЗ-тката и тфа е .... само да видя да я дотунинговам един път за винаги и да не го барам пове4е моторчето ....
                              [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                              [/FONT]________________________________________
                              [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                              [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                              [/CENTER]
                              [/CENTER]

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X