Здравейте,
Това не е поредната тема, в която поведението, теглото, кривата на мощността между 2т и 4т ще бъдат сравнявани. Също така темата не е ориентирана в това кой от двата е по проходим, при какви условия и тн. В последните 10 години доста подобни теми бяха започнати вьв форума и информацията изобилства.
В момента се опитвам да избера следващият ми мотор, който ще бъде хард-ендуро и се двоумя между 2т и 4т. Всички, които някога сме карали и подьржали хард-ендуро мотор знаем, че това са спортни машини, при които гаранция за състоянието им има само, когато са чисто нови от магазина.
Оглеждам се във втора ръка машини, които са на 10+ години и са сменили n+ собственици. Ориентирал съм се кьм Yamaha WR450F; KTM EXC 200/250/300, но конкретните модели не са основни в тази тема. Според вас, когато ще се купува втора ръка машина на 10+ години, 2т или 4т би бил по успешния избор що се отнася до поддръжка?
4т изисква чест реглаж на клапани. При 2т нямаме реглаж на клапани, но пък имаме по честа смянана бутало. От друга страна, тотална ревизия на двг при 2т следва да е значително по евтина.
Имам също така няколко други въпроса:
- При покупка на 2т или 4т, как мога да преценя състоянието на двг? С мерене на компресия? Това ме притеснява особено при 2т, кьдето няма как да знам колко часа(или км) има буталото.
- Може ли 2т двг да бъде ревизиран многократно или има лимит? Какво точно е „никасил“?
- Имам много ограничен опит (досега сьм сменял само гуми, верига), но искам да се науча да извьршвам всички дейности по мотора сам. Носи ми удоволствие, а и винаги съм искал да имам умението да го правя. Бих ли могъл да се справя сам с реглаж наклапани, а със смяна на 2т бутало?
След покупката смятам да обслужа напьлно мотора и сьм приготвил средства за това. 2т или 4т би бил по лесен?
В мойта представа, 4т винаги е бил по сигурният втора рька избор, но това наистина ли е така? Чувал съм коментари като „2т само чисто нов“, а KTM EXC300 ме блазни.
Искам да отбележа, че не съм алхимик, който тьрси сьстезателен хард-ендуро мотор не изискващ поддръжка. Просто искам да направя правилен избор, който да мога сам, с пари и мерак, да ревизирам и да му се кефя. Надявам се да получа насоки от хора, които имат опит и с 2т, и с 4т.
Много благодаря предварително.
Това не е поредната тема, в която поведението, теглото, кривата на мощността между 2т и 4т ще бъдат сравнявани. Също така темата не е ориентирана в това кой от двата е по проходим, при какви условия и тн. В последните 10 години доста подобни теми бяха започнати вьв форума и информацията изобилства.
В момента се опитвам да избера следващият ми мотор, който ще бъде хард-ендуро и се двоумя между 2т и 4т. Всички, които някога сме карали и подьржали хард-ендуро мотор знаем, че това са спортни машини, при които гаранция за състоянието им има само, когато са чисто нови от магазина.
Оглеждам се във втора ръка машини, които са на 10+ години и са сменили n+ собственици. Ориентирал съм се кьм Yamaha WR450F; KTM EXC 200/250/300, но конкретните модели не са основни в тази тема. Според вас, когато ще се купува втора ръка машина на 10+ години, 2т или 4т би бил по успешния избор що се отнася до поддръжка?
4т изисква чест реглаж на клапани. При 2т нямаме реглаж на клапани, но пък имаме по честа смянана бутало. От друга страна, тотална ревизия на двг при 2т следва да е значително по евтина.
Имам също така няколко други въпроса:
- При покупка на 2т или 4т, как мога да преценя състоянието на двг? С мерене на компресия? Това ме притеснява особено при 2т, кьдето няма как да знам колко часа(или км) има буталото.
- Може ли 2т двг да бъде ревизиран многократно или има лимит? Какво точно е „никасил“?
- Имам много ограничен опит (досега сьм сменял само гуми, верига), но искам да се науча да извьршвам всички дейности по мотора сам. Носи ми удоволствие, а и винаги съм искал да имам умението да го правя. Бих ли могъл да се справя сам с реглаж наклапани, а със смяна на 2т бутало?
След покупката смятам да обслужа напьлно мотора и сьм приготвил средства за това. 2т или 4т би бил по лесен?
В мойта представа, 4т винаги е бил по сигурният втора рька избор, но това наистина ли е така? Чувал съм коментари като „2т само чисто нов“, а KTM EXC300 ме блазни.
Искам да отбележа, че не съм алхимик, който тьрси сьстезателен хард-ендуро мотор не изискващ поддръжка. Просто искам да направя правилен избор, който да мога сам, с пари и мерак, да ревизирам и да му се кефя. Надявам се да получа насоки от хора, които имат опит и с 2т, и с 4т.
Много благодаря предварително.
Коментар