Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Превключване на по горна предавка без съеденител

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Kawasaki KMX въпрос

    Аз пък, си ги ръчкам без съединител Ама това е щото все няма време!!!

    Коментар


    • #47
      До: Kawasaki KMX въпрос

      По принцип аз ги включвам без съединител,но иначе зависи от предназначението,щом е сложен съединителя значи е хубаво да се включват с него,но пък ако трябва да правиш резък завой и трябва да свалиш 1 предавка,докато натиснеш съединителя ехее....така че зависи както искаш така ги превключвай,въпрос на личен вкус,ако си ги включваш с Междинна газ мисля че нищо няма да им стане,само дет спестяваш Феродовия диск Но не ги включвай докато си дал газ и да сложиш 1 по-висока,защото мисля че зъбните колела може да се прецакат,смисъл да се изпилят зибците и т.н а ако сложиш пък 1 по-малка и си дал газ може да има падане по-гръб,все пак както искаш ти така си включвай
      Поздрави,Любо!
      [B][URL="http://metric.rodim.ru"][IMG]http://metric.rodim.ru/a1_a1_11_12_2008_2_1a.gif[/IMG][/URL][/B]
      [B][COLOR=Red][SIZE=4]ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА![/SIZE][/COLOR][/B]
      [IMG]http://ftp.domainbg.com/CECO_KANGOTO/Icon%202.jpg[/IMG]

      Коментар


      • #48
        До: Превключване на по горна предавка без съеденител

        Използвам съединителя винаги, когато мога. При всички случаи струва осезаемо по-малко от скоростна кутия. Ако се кара състезателната рядко го позлвам, но поне връщам газта когато иска по-ниска предавка или както каза Любо с междинна газ за по-висока. При катерене или спускане винаги използвам амбреажчето, че при катерене шанса за по-гръб е бая голям ако не се използва и буташ надолу скорост. Тоя съдинител не е сложен там просто, за да тежи. Нямам парите на спонсориран състезател и си пазя добичето.

        Коментар


        • #49
          До: Превключване на по горна предавка без съеденител

          Колеги, със или без съединител екстремното каране товари зъбците, така че карайте си както Ви е кеф, или си пазете мотора!
          КЕФА ЦЕНА НЯМА! Борис Кърчев

          Коментар


          • #50
            От: Превключване на по горна предавка без съеденител

            А какво ще рече ако има вдлъбнатини на касетата?

            Коментар


            • #51
              От: Превключване на по горна предавка без съеденител

              И пистови,и ендуро само със съединител превключвам.Навик от малък ми е.При кросовите двутактови с по-малка кубатура си се меша по скоростите непрекъснато и там няма смогване да натискаш съединител всеки път.Имах чз 516 на него му ги редех без да пускам газта.Като автоматик беше.

              Коментар


              • #52
                От: Превключване на по горна предавка без съеденител

                Как няма време за съединител бе хора? Стискам го заедно с превключването. И със, и без, е еднакво времето за превключване. Е, не говорим за случая когато лявата ръчка се стиска като ИЖ-е...
                При моторите не се усещат ударите в зъбните колела по няколко причини:
                - ниска маса на машината
                - малката кубатура
                - правите зъби
                - близките предавателни числа (напр. на ІІІ - 1,5; ІV-1,35; V - 1,29...)
                ... но това не означава, че удари в зъбните колела няма. Счупването обаче става след хиляди превключвания.
                При 2Т кросовете, особено до 125 сс, е най-безболезнено и поради по-ниската компресия в сравнение с 4-тактовите кросови двигатели. Плюс това предавките са 6 (в повечето случаи за 125) и предавателните числа са съвсем близки.
                При пистовите мотори става по идентичен начин. Но защо от първа на втора прихърква, а от 4-та на 5-та и от 5-та на 6-та не? Заради предавателните числа, затова.
                Как някои изравняват обороти без да прекъсват връзката "колянов вал-първичен вал" (или както там се нарича вала, който задвижва зъбчатката на вторичното предаване) при връщане на предавка за мен остава загатка. На практика нищо не се изравнява, просто не се чувства какво става. При връщане на предавка задължително съединител, подаване на подходяща газ и превключване надолу. Отнема 0,1 сек. Дали ще хванеш макар и малко съединителя или не, времето за смяната е еднакво.

                Може да се сменят скорости във въздуха (на задна гума) и без, и със съединител. За да стане бързо се стиска малко, колкото да раздалечи дисковете поне малко един от друг и да не се изпусне втория зъб, защото ударът може да е болезнен не само за предното окачване, но и за скъпоценностите ни.

                Накопаната касета на съединителя свидетелства за издевателства над мотора - множество "ножки" и безброй резки отпускания и подавания на много газ за максимално кратко време. Ръбчетата на дисковете не лягат плътно в канала на касетата. При отнемане на газта дисковете подпират напред в леглата на касетата, а при подаване - същото, но в задната част. Това "джасане" води до образуване на тези "кочки", които пречат на свободното движение на дисковете по каналите, както аз ги нарекох.

                Коментар


                • #53
                  От: Превключване на по горна предавка без съеденител

                  Първоначално публикуван от Andy Van Der Drift Преглед на мнение
                  Как няма време за съединител бе хора? Стискам го заедно с превключването. И със, и без, е еднакво времето за превключване. Е, не говорим за случая когато лявата ръчка се стиска като ИЖ-е...
                  При моторите не се усещат ударите в зъбните колела по няколко причини:
                  - ниска маса на машината
                  - малката кубатура
                  - правите зъби
                  - близките предавателни числа (напр. на ІІІ - 1,5; ІV-1,35; V - 1,29...)
                  ... но това не означава, че удари в зъбните колела няма. Счупването обаче става след хиляди превключвания.
                  При 2Т кросовете, особено до 125 сс, е най-безболезнено и поради по-ниската компресия в сравнение с 4-тактовите кросови двигатели. Плюс това предавките са 6 (в повечето случаи за 125) и предавателните числа са съвсем близки.
                  При пистовите мотори става по идентичен начин. Но защо от първа на втора прихърква, а от 4-та на 5-та и от 5-та на 6-та не? Заради предавателните числа, затова.
                  Как някои изравняват обороти без да прекъсват връзката "колянов вал-първичен вал" (или както там се нарича вала, който задвижва зъбчатката на вторичното предаване) при връщане на предавка за мен остава загатка. На практика нищо не се изравнява, просто не се чувства какво става. При връщане на предавка задължително съединител, подаване на подходяща газ и превключване надолу. Отнема 0,1 сек. Дали ще хванеш макар и малко съединителя или не, времето за смяната е еднакво.

                  Може да се сменят скорости във въздуха (на задна гума) и без, и със съединител. За да стане бързо се стиска малко, колкото да раздалечи дисковете поне малко един от друг и да не се изпусне втория зъб, защото ударът може да е болезнен не само за предното окачване, но и за скъпоценностите ни.

                  Накопаната касета на съединителя свидетелства за издевателства над мотора - множество "ножки" и безброй резки отпускания и подавания на много газ за максимално кратко време. Ръбчетата на дисковете не лягат плътно в канала на касетата. При отнемане на газта дисковете подпират напред в леглата на касетата, а при подаване - същото, но в задната част. Това "джасане" води до образуване на тези "кочки", които пречат на свободното движение на дисковете по каналите, както аз ги нарекох.
                  в гората като се подгоним на пълна газ няма време за съединител,само ритъм лоста с ботуша, вярно че някой път хъркат скоростите но нали е за това мотора за кеф.
                  0 8 76 36 8 542

                  Коментар


                  • #54
                    От: Превключване на по горна предавка без съеденител

                    Аз въпреки,че не съм с истинска кросова машина с Ямаха тдр 125 съм, също гледам да ползвам съединителя винаги когато мога. Забелязъл съм обаче,че при моя мотор (не знам дали при другите 125 е така) , когато правя hill climb и в среда на склона (примерно) превключа със съединител, колкото и малка да е разликата между това да се включва с и без съединител , ми се губи въртящия момент и или спирам метри по-нагоре от загуба на мощтност или заоравам, докато в същата ситуация ако вкарам 1 нагоре или надолу БЕЗ съединител, като че ли запазвам въртящия момент на машинката и се изтрелвам нагоре без проблем. С вклщчване без съединител всъщност изкачих и първия си екстремен хълм в живота, който ми създаваше големи главоболия и не можех да изкача. Не претендирам за това,че е правилно да се кара без съединител,но когато има екстремни ситуации не го ползвам особено Поздрави !!!
                    Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                    Коментар


                    • #55
                      От: Превключване на по горна предавка без съеденител

                      Глупости,съединител!
                      На мотоциклетите скоростите са конструирани да се включват без съединител.
                      Отделен е въпроса че трябва да се отнеме газта т.е,да се намали оборота.
                      Вече при разко намаляне на скоростта и на сваляне на повече от една предавка е по добре да се барне,обаче в баира като си на някаква скорост и просто е немислимо.Риташ с ботуша и толкова.
                      Така е и при състезателните коли.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X