Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем след смяна на масло и загряване.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем след смяна на масло и загряване.

    Здравейте колеги. Чисто нов съм в този спорт и наскоро закупих първия си мотор - Yamaha WR400F 2000.. И проблемите започнаха...
    Ще започна с това, че ми беше сменено маслото наскоро и изчистен карбуратора.
    Почнах да си се занимавам с него и с проблема му с не палене. Взех си нова свещ и взе че почна да пали от поглед. Покарах го вчера из квартала да го пробвам и изглеждаше добре. След около час каране на почивки почна да гасне, а угасне ли му трябват 10тина минути да се съвземе. Предположих че прегрява и реших да сменя антифриза. Купих си такъв за мотори - червен! Стария изглеждаше доста зле. Едни утайки зелени едни чудесии... После реших да сменя маслото което ми беше сложено, защото ми се стори не достатъчно. (Не покриваше минимума на пръчицата) . Източих старото (15w50) и сложих 10w40 по мануала за модела - м/у 1,5 и 1,7 литра. И тук знам че направих грешка, но не смених филтъра...
    Та сега за проблема. Неще да пали... Без смукач иска, но не може, защото е студен. Със смукач манивелата ми създава ядоове и не може да се ритне до края. Просто все едно блокира. Помислих че съм го препълнил с маслото и източих около 300мл. Пак същата работа.. Щях да го закарам на един майстор който е сравнително близо до мен да ми направи общ преглед, но сега с този проблем се вкарах в голям филм. Не мога да мръдна от гаража. Ще съм благодарен на всяко мнение относно проблема.

    П.П. От София съм - Света Троица. Ако има някой майстор, който може да погледне за какво иде реч, ще съм адски благодарен и ще почерпя разбира се!

  • #2
    От: Проблем след смяна на масло и загряване.

    В какво се изразяваше чистенето на карбуратора? Вероятно там са се разбазикали някои настроики.
    Освен това новата свещ - топлинното число отговаря ли, и читава ли е, с що годе ясен произход?
    Как разбра че проблема е от загряване или просто ти така предполагаш?
    На последно място - сигурен ли си че проблема не се корени в неопитност, защото първия ми мотор често отнемаше по 5 - 10 минути ритане на манивела, докато не ми полказаха как се прави. После палеше от 1 - 2 ритания...
    И не си играй с нивото на маслото защото карането без масло е най сигурният и бърз метод да си съсипеш двигателя (неволно).

    Коментар


    • #3
      От: Проблем след смяна на масло и загряване.

      Първо благодаря за отговора колега.
      Карбуратора беше чистен преди седмица та и отгоре. Беше при майстор и не мога да кажа какво е чистено. Не вярвам от там да идва проблема, защото спря да пали непосредствено след смяната на маслото.
      Единственто, което мога да кажа за свеща е че съм я взел за 13лв. от магазин за офроуд части и консумативи. Едентична с тази, която извадих.
      Както съм писал в първия си пост, предполагам че гаснеше от прегряване. След първият час, след студено палене не даваше индикации, че има проблем. После почна да гасне все по често и все повече време му трябваше за да се "съвземе". Та от там идва мойто мнение за прегряване. И междудругото модела е без вентилатори на радиатора.
      Техниката е елементарна. Палеше от четвърт ритане без проблем. Сега пак иска да запали като е без смукач, но студен не може. Дърпам смукача - манивелата отказва да си направи пълния ход до доло... Адски странно.
      Днес ще мина през гаража отново да пробвам дали ще запали. Ако не - смятам да източа маслото и този път да изчиста филтъра и да го сложа отново, но този път по малко.

      Коментар


      • #4
        От: Проблем след смяна на масло и загряване.

        Първоначално публикуван от zisov4eto Преглед на мнение
        Здравейте колеги. Чисто нов съм в този спорт .. Без смукач иска, но не може, защото е студен. Със смукач манивелата ми създава ядоове и не може да се ритне до края. Просто все едно блокира.

        П.П. От София съм - Света Троица. Ако има някой майстор, който може да погледне за какво иде реч, ще съм адски благодарен и ще почерпя разбира се!
        -Правилния подход във Вашия случай е това към което сте се насочили (най-добре нищо повече не "обслужвайте" докато не се изяснят проблемите). Очаквам някой да откликне на молбаата ВИ.

        Коментар


        • #5
          От: Проблем след смяна на масло и загряване.

          Благодаря за мнението. Смятам вече така да направя. Въпреки това днес направих, това което си бях наумил.
          Източих маслото и този път измих филтъра + че зачистих свеща, която беше малко почерняла по главата и резбата.
          На там... Завих свеща, сипах по-малко масло този път (около 1200мл.) обух ботуша, дръпнах смукача, ритнах иии... ЗАПАЛИ!
          Оставих го да загрее и като почна да намаля оборотите бутнах смукача. Оставих го още малко да работи и долях около 100мл. масло. Пробвах да запаля и НЕ запали...
          Повайках се малко и започнах... Отново махнах свеща. Зачистих я от черното, което пак се беше образувало на същите места.
          И пак... Ботуша, смукача, ритам и греда. Пак ритам пак греда... Бутнах смукача и взе че запали. Позагря около 5 минути и го подкарах. След 20 секунди загасна и няма палене. Зачистих свеща пак запали без смукач, загасна от место и пак няма палене... Стана ми ясно че зацапва свеща, но защо не ми дава да ритам манивелата на смукач остава загадка... Та това беше мойто приключение днес. Повече няма какво да направя.
          Надявам се проблема да е станал по ясен.

          Коментар


          • #6
            От: Проблем след смяна на масло и загряване.

            Колега звънни един тел но да е след 9.00 да го мъдриме.И не пипай нищо повече за да не стане по-зле .
            0878424143
            0887424150

            Коментар


            • #7
              От: Проблем след смяна на масло и загряване.

              Съжалявам, че не съм писал отдавна, но имаше с какво да се занимавам по мотора и не само. Като цяло избощо не съм имал време да седна пред компа. Онзи ден ме контузи манивелата та за това имам време сега... гадна работа.... хех.

              Искам да благодаря на BATKO PEPI WR, че подаде една ръка по телефона. И да напиша все пак какво стана с моторетката.
              Та в крайна сметка проблема с непаленето най-вероятно дойде от смяната на маслото или по скоро от задавяне. Тоя проблем като чили се реши от самосеби си. Един ден просто реши да отпуши.
              Идва забавната част - гасненето. Тааа... мотора имаше "сериозен" проблем с тръбичката за гориво от резервоара към карба - от жегата омекваше и се гънеше, съответно не пускаше гориво. Смених я и край на проблемите... После се свързах с тоя ония и стигнах до Сашо, който всички го знаят като Сашо от Суходол, е да ама той вече не е Сашо от Суходол ами Сашо от Красна Поляна. За тези, които се интересуват ще пратя координати. Закарах мотора при него и той го постегна от тук, от там, абее... останах доволен. Сега мотора е пушка. Еее има си кусурите, но всичко с времето.
              Благодаря на всички, които съдействаха с идеите и опита си тук във форума и по телефона!

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X