Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рициново масло в бензина !

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Рициново масло в бензина !

    Здравейте мотористи колеги любители на спорта.Реших да напиша тази тема и се заитересувах защо слагат рициново масло в бензина.И така де карам иж планета и му слагам масло 2Т мих по 40 грама на литър.Въпросът ми е дали ще има някаква разлика с мотора и неговото държание и ако му слагам по колко милилитра/грама на литар трябва да се слага.

    Мерси предварително !


    Случайни хора иж не карат !!!!

  • #2
    От: Рициново масло в бензина !

    Защото рициновото е много добро. Но има някакви проблеми с разтварянето в бензина, плюс стареене и превръщане в пластмаса. Например в каналите на сегментите. Не е приятно. Има и корозивно действие, но то е лека болка.

    Коментар


    • #3
      От: Рициново масло в бензина !

      Навремето кросовите балканчета ги карахме с рициново масло ,вървяха повече и миришеха готино. Не съм правил статистика дали по бързо се износва двигателя.

      Коментар


      • #4
        От: Рициново масло в бензина !

        Рициновото масло е почти идеалното двутактово масло за силно разпилени, работещи на високи обороти, и сравнително прости двутактови двигатели.

        Представлява доста палава твар, една от малкото които мажат толкова по-добре колкото по-горещ е двигателя, стига разбира се температурата да не премине дадена стойност (която не помня колко точно беше, но беше сред най-високите сред двутактовите масла). Другата благинка, следствие от горната, е че при висока температура "лепне" по нагорещените повърхности вместо да се стича. Беше си някакъв специфичен процес, забравих му името.

        Както е писал колегата по-горе - чувствително е към студ, към стареене и към какво ли не още. В общи линии - трудно се разтваря в бензина при студ, получената двутактова смес не е особено трайна и трябва да се ползва веднага, и т.н.

        И най-вече - чувствително е към "кротко" каране, предвид че иска здраво натоварване и температури за да изгори качествено. Отмъщава си превръщайки се в дъвкоподобна гняс.

        При по-усложнените двутактови двигатели (с изпускателни клапи и прочее фини механизми), ако се кара не до дупка - с времето се отлага фините механизми. Ако се кара до дупка - пак ги затлачва, но за малко повече време.

        Това не е проблем при състезателни машини при които двигателят така или иначе се отваря след всяко състезание, но на "домашни" машинки ще нацапа.

        Това изписаното всичкото е за чистото рициново масло от аптеката.



        Специфичните двутактови масла на рицинова основа са друга бира, там повечето (но не всички) проблеми са решени. Но пак си остават специфични състезателни масла.

        В наши дни почти никой вече не ги прави, май само Максима все още ги прави откакто Кастрол престанаха. Може би и Аджип.

        Дори и тези масла искат каране "до дупка", и оставят лек, относително безвреден и лесен за почистване нагар. Но все пак оставят.

        Ползват се примерно в състезателни двутактови джетове, които са относително прости двигатели и са нон стоп до дупка.

        Едно време рициновото масло е било неизменна съставка в състезателните смеси, просто понеже двигателите са били по-прости, отделно че двутактовите масла не са били това което са днес. В наши дни ползването му в чист вид може да докара повече бели отколкото ползи.
        Последно редактирано от Goblin; 23-05-13, 04:33.
        Издъних се на Тюринг теста

        Коментар


        • #5
          От: Рициново масло в бензина !

          Става да се и кара по няколко часа с обикновена смес веднага след рицинената, или промивки. Разбира се, не е допустимо да остава рицинено гориво и да се долива другото - трябва пълна промивка на резервоара преди следващите стъпки.

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X