Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Регулатора на напрежение слабо място ли е на Yamaha?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Регулатора на напрежение слабо място ли е на Yamaha?

    Здравейте,
    имам мотор Yamaha Axis и два пъти съм и сменял регулатора на напрежение , който зарежда акомулатора за 2 години. Сега си купих Yamaha DT 125 88г. и тя не зарежда акомулатор . Някой имал ли е подобен проблем ?

  • #2
    До: Регулатора на напрежение слабо място ли е на Yamaha

    При моторите реле-регулаторът е по-сложен за изпълнение, в сравнение с автомобилния. Генераторът обикновено е трифазен и между фазите се получава напрежение около 200V!!! при около 4000 об/мин. При колите напрежението се контролира, чрез възбудителната намотка, която е навития ротор. При моторите (без тези с постояннотоков генератор) роторът е постоянен магнит и такова регулиране е невъзможно. Обикновено регулаторът е схема на Ларионов, като плюсовата група е изпълнена с тиристори а управлението им е с някакъв стабилизатор или в краен случай с ценерови диоди. Проблемът е, че обикновено са заляти със смола и ремонтът е труден. Скоро имах подобни ядове с един Доминатор. За да намалиш риска да изгори трябва да монтираш кутията му добре, така че да се обдухва и част от топлината да се отнема от рамата. Освен това е много важно всички клеми да са чисти, стегнати и добре изолирани. Никога не пробвай дали има ток "на искра" - да допираш при работещ двигател проводници към маса. Не слагай крушки по 100W и не откачай акумулатотра при работещ двигател
    Останалото е въпрос на късмет
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #3
      До: Регулатора на напрежение слабо място ли е на Yamaha

      Извинявам се защото е моя грешката. За нещастие и двете ми Ямахи са с повредена бобина в магнета. В релерегулатора влизат две фази от две бобини (една за фаровете -14 до около 16V и една за зареждане на акомулатора която дава около 7,8V) . Мисля ,че проблема е в тази бобина която дава 8,7V които напрежения меря преди регулатора. Странно ми е това ,че и на двете Ямахи е така и на двете незарежда. Явно ще се наложи да им сменям бобините в магнета (те са общо 3).

      Коментар


      • #4
        До: Регулатора на напрежение слабо място ли е на Yamaha

        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
        При моторите реле-регулаторът е по-сложен за изпълнение, в сравнение с автомобилния. Генераторът обикновено е трифазен и между фазите се получава напрежение около 200V!!! при около 4000 об/мин. При колите напрежението се контролира, чрез възбудителната намотка, която е навития ротор. При моторите (без тези с постояннотоков генератор) роторът е постоянен магнит и такова регулиране е невъзможно. Обикновено регулаторът е схема на Ларионов, като плюсовата група е изпълнена с тиристори а управлението им е с някакъв стабилизатор или в краен случай с ценерови диоди. Проблемът е, че обикновено са заляти със смола и ремонтът е труден. Скоро имах подобни ядове с един Доминатор. За да намалиш риска да изгори трябва да монтираш кутията му добре, така че да се обдухва и част от топлината да се отнема от рамата. Освен това е много важно всички клеми да са чисти, стегнати и добре изолирани. Никога не пробвай дали има ток "на искра" - да допираш при работещ двигател проводници към маса. Не слагай крушки по 100W и не откачай акумулатотра при работещ двигател
        Останалото е въпрос на късмет
        Здравей,поздравления за подробното обяснение на проблема това явно е слабото место на yamaha,аз също имам Yamaha wr 400,която вероятно има същия проблем,защото постоянно ми гори крушката на фара като дам малко повече газ,бих искал ако може по подробно да ми обясниш как точно да намеря проблема и да го отстраня евентуално,ако може да ми дадеш повече информация за тази система ще бъде наистина хубаво.благодаря ти предварително!!!

        Коментар


        • #5
          До: Регулатора на напрежение слабо място ли е на Yamaha

          Марката няма значение. Принципът е еднакъв и даже реле-регулаторите в много случаи са взаимозаменими.
          Крушките са ти най-малкия проблем. Твърде възможно е да кремираш и други неща и това ще те оборудва с недвижимо имущество.
          Като начало провери всички електрически връзки за окиси и прекъснати замасяващи проводници. Също така зачисти рамата, там където лежи релето. Обикновено има автономна маса, но все пак е добре да си взема и от корпуса. Ако проблемът продължава смени регулатора. На доста мотори запалването е напълно автономно от зареждането. Не съм отварял wr и не съм запознат с конкретния мотор, но все пак провери с волтметър какво напрежение дава на изхода
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #6
            До: Регулатора на напрежение слабо място ли е на Yamaha

            Първоначално публикуван от venci_29 Преглед на мнение
            Здравей,поздравления за подробното обяснение на проблема това явно е слабото место на yamaha,аз също имам Yamaha wr 400,която вероятно има същия проблем,защото постоянно ми гори крушката на фара като дам малко повече газ,бих искал ако може по подробно да ми обясниш как точно да намеря проблема и да го отстраня евентуално,ако може да ми дадеш повече информация за тази система ще бъде наистина хубаво.благодаря ти предварително!!!
            Напрактика имаш 2 регулатора в един и същи корпус.Единия е за фара а другия за запалването.Измери си с мултицет напрежението към крушката на фара, трябва да е не повече от 14,6 волта.Моя изгоря по същия начин,прецаках го като го карах доста време без фар (или поне така мисля).Ако волтовете са повече от 16-сменяй.Няма начин за ремонт.В момента аз съм с made in BG регулатор,направи ми го един пич Боби и за сега нямам проблеми.Въпреки това съм поръчал оригинален.
            offroad фен
            1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
            TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

            Коментар


            • #7
              До: Регулатора на напрежение слабо място ли е на Yamaha

              виждал съм да се продават в щатите регулатори за 1 фаза
              маса вход и изход за около 20-тина долара

              но е само за светлините
              най-вероятно е някакъв диоден стабилизатор
              Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

              Коментар


              • #8
                До: Регулатора на напрежение слабо място ли е на Yamaha

                Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                виждал съм да се продават в щатите регулатори за 1 фаза
                маса вход и изход за около 20-тина долара

                но е само за светлините
                най-вероятно е някакъв диоден стабилизатор
                За кросарка (без акумулатор) или ендуро?
                Това е кит за фар при кросов мотор
                Щото при повечето ендура запалването се взема от една фаза а всичко останало след изправяне и ограничаване на напрежението от трите фази.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #9
                  До: Регулатора на напрежение слабо място ли е на Yamaha

                  да точно
                  това е за кит при кросови мотори без акумулатор

                  ето това е сайта на фирмата която ги произвежда
                  http://www.electrosport.com/05_technical_start.html

                  в ляво на сайта има техническа информация

                  прават и стабилизатори за ендуро но цените им не са 20$
                  3-фазните са над 100
                  Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                  Коментар


                  • #10
                    До: Регулатора на напрежение слабо място ли е на Yamaha

                    На мой мотор никога не съм имал ядове с тоците, но доста мои приятели изпатиха и затова ми се е налагало да правя аутопсия на регулатори. Най-честата причина за изпържване е неправилен монтаж или експлоатация.
                    Например при откачане на акумулатора при работещ двигател или слагане на непосилни за регулатора лампи или "пробване" с даване на късо...
                    Също така оребряването на реле-регулатора е желателно да е чисто от кал и т.н. за да може да се охлажда адекватно.
                    Друга простотия е когато не знаят кой проводник откъде е и ръгат напосоки
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • #11
                      До: Регулатора на напрежение слабо място ли е на Yamaha

                      Първоначално публикуван от Гълъбин Преглед на мнение
                      Напрактика имаш 2 регулатора в един и същи корпус.Единия е за фара а другия за запалването.Измери си с мултицет напрежението към крушката на фара, трябва да е не повече от 14,6 волта.Моя изгоря по същия начин,прецаках го като го карах доста време без фар (или поне така мисля).Ако волтовете са повече от 16-сменяй.Няма начин за ремонт.В момента аз съм с made in BG регулатор,направи ми го един пич Боби и за сега нямам проблеми.Въпреки това съм поръчал оригинален.
                      моят дава доста повече ток около 18 волта при изводите за фара,от каде да си купя такъв регулатор и колко струва?

                      Коментар


                      • #12
                        До: Регулатора на напрежение слабо място ли е на Yamaha

                        От някой магазин за моточасти
                        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                        Коментар


                        • #13
                          До: Регулатора на напрежение слабо място ли е на Yamaha

                          Първоначално публикуван от venci_29 Преглед на мнение
                          моят дава доста повече ток около 18 волта при изводите за фара,от каде да си купя такъв регулатор и колко струва?
                          Моя даваше 36 волта. 0888 407143 - Боби.Звънни му и се разберете нещо.На мен ми взе 70 лв. и досега всичко си е ОК.
                          Забравих да кажа че работи зад Мотобум в София
                          offroad фен
                          1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
                          TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X