Доста хора искат да олекотят своите мотори (предимно ендура) или пък искат да повишат мощноста им. А неможе ли да се подходи по обратния път да се вземе кросов мотор защото той си е лек и много мощен още от завода (тук ще имам на предвид само 4Т) и двигателя да се дефорсира с цел по голям живот а от там и по малко разходи за подръжка? Разбрах вече във форума че не е проблем да се инсталира магнет и фар и по този начин да се получи нещо като Ендуро на външен вид. Та идеята ми е дали може да се увеличи живота на един кросов мотор чрез дефорсиране на двигателя (да кажем на нивото на ендуро моделите) за да се използва предимството в килограмите? Окачването мисля няма да е проблем да се преправи на "ендуро".
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
От кросак ендуро?
Свий
X
-
До: От кросак ендуро?
Колега,мисля че няма смисъл от такива неща,ти като вземеш въпросният 104кг мотор като му смениш елекрониката,сложиш ме фар стоп и др глезотиики за ендуро,като му смениш резервоара от кросов който събира 7-9литра с такъв който събира 10-12литра,като му направиш и тук там още някой тунинг на килограми ще стане приблизително толко колкото и този 114кг мотор само че ще се набиеш с доста пари.Съветът ми е вземи си спортно ендуро.Също така не трябва да забравяме окачването на кросовите което е по-твърдо от ендурото,на по-новите модели задната е 19",което прави мотора по не комфортен,скоростите които първа на кросовият е втора на ендурото.Последно редактирано от Станислав_; 10-06-07, 13:12.MG RACING
Коментар
-
До: От кросак ендуро?
Добре да доуточня въпроса: може ли да се дефорсира кросов двигател? С цел да има по-дълъг (и по-евтинживот и да е по-удобен за ендуро каране.
С предишния не съм напълно съгласен: двата КТМа по-горе дето ги сравнявам са с еднакви резервуари 8.5литра (www.ktm.com) . Ендуро мотора има горница само стойка и фарчета ама това е общо 1-2 килa. Амортисьорите поне по спецификация са едни и същи може би само настройката е друга а това че отзад е 19 гума си е предимство (тук даже имаше тема по въпроса). На КТМ може да се прибавят скорости така че не е проблем да се сдобие човек и с 5 и 6 скорост и да си направи бавна първа.born to be wild
Кольо Ковачев
Коментар
-
До: От кросак ендуро?
Зависи, четиритактов или двутактов ?
И при двата трябва да ограничиш оборотите през електрониката. При четиритактовия трябва да се сложат по-трайни клапани и легла. Демек стоманени клапани вместо титан, и подобаващи легла и (желателно) пружини. И при двата трябва да сложиш разширителен съд на охладителната система. И при двата е хубаво да се пипне ауспуха. И при двата е хубаво да се сложат тежести на маховика.
И при двата бутала и сегменти ще си останат консуматив, лагерчета и втулки по окачването също. Това е все едно да преоборудваш рали автомобил в сериен. Играчка, със съмнителен резултат.Издъних се на Тюринг теста
Коментар
-
До: От кросак ендуро?
Според мен идеалния вариант е, купуваш си едно леко ендуро да ти е удобно за гората а като ти се налага да го караш по асвалт слагаш по голям пинион за велигата самоче от пред и печелиш по дълги скорости и по висока максимална скорост поне ас така правя с моита ямаха тт 350
Коментар
-
До: От кросак ендуро?
Първоначално публикуван от 678 Преглед на мнениеДоста хора искат да олекотят своите мотори (предимно ендура) или пък искат да повишат мощноста им. А неможе ли да се подходи по обратния път да се вземе кросов мотор защото той си е лек и много мощен още от завода (тук ще имам на предвид само 4Т) и двигателя да се дефорсира с цел по голям живот а от там и по малко разходи за подръжка? Разбрах вече във форума че не е проблем да се инсталира магнет и фар и по този начин да се получи нещо като Ендуро на външен вид. Та идеята ми е дали може да се увеличи живота на един кросов мотор чрез дефорсиране на двигателя (да кажем на нивото на ендуро моделите) за да се използва предимството в килограмите? Окачването мисля няма да е проблем да се преправи на "ендуро".
Преправяне на кросови мотори на ендура се прави отдавна и се продават готови китове за това, но целта е друга, а именно - крайния резултат да е леко и мощно ендуро.
На кого му е притрябвало да прави леко и маломощно ендуро с дълъг живот?? Такива мотори има готови. Един куп ендуро модели отговарят на подобни критерии.2010 CRF 250 R
Коментар
-
До: От кросак ендуро?
От друта тсрана - кой олекотява толкова новите спортни ендура (свалят се някой колограм от аспуси и подобни, но е незначително)
Оксновно олекотяването е упражнение за старите кошници където килограми има достатъчно, но са по-евтини...
Поставям въпроса така, понеже стана дума за дефорсиране на 4Т крос, което са си доста нови мотори и за тези цени - съответните ендуро моторетки ще са си достатъчно леки...Път без препятствия обикновено не води до никъде.
Коментар
-
До: От кросак ендуро?
Стига сте се вталясвали с тея грамове и килограмчета бре колеги... Вие накрая ще го докарате до там че хем ще искате мотор, хем да не ви тежи и да не се налага да го вдигате...и да не го усещате въобще и ако може само две капли да се търкалят. Е не става, това е положението, това е и интересното. 110-120 кила е достатъчно леко за да си направиш кефа и да питаш за още...
Ако имаш мангизи отиваш и си купуваш едно ново спортно ендуро - хората са го измислили достатъчно добро
Ако нямаш мангизи, вземи си един РМХ примерно, достатъчно спортен и лек е, и си прави кефа...
Човек има ли желание винаги ще си изчеше качествено крастата...това е...
А иначе хората са го казали много отдавна "който го е страх от мечки да не иде в гората"
Коментар
-
До: От кросак ендуро?
да ви кажа често и сте прави и не.
по отношение на двигателя надали някой го дефорсира, правят се най вече промени по ауспусите и тежести на маховика
сега на Ерзберг имаше много такива модифицирани кросови мотори, направени на еднуро, там при това натоварване и 5кг понякога имат значение. имат си фарче и леко стопче на задния калник, предполагам и тежести на мановика и някой други корекции, а да не забравя и стъпенката
аз лично бих си направил кросов мотор на ендуро вариант
пример за тора са италианските CRE на Honda и KXE на KawasakiHusqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09
Коментар
-
До: От кросак ендуро?
ехее ..каква тема сте подхванали..може да се изпише енциклопедия..
..значи-и аз мноого съм мислел и действал по тези въпроси..
-та -до преди някоя година -по лесно бе да се преправи кросов мотор на ендуро -ако искаш да имаш -наистина -хард хард ендуро
..сега обаче при вече моделите които се напускаха серийни ендура-на практика е по лесно да си вземеш ендуро и да го направиш ..по така
..до сега -все кросови мотори съм карал и съм ги мъчел да се правят на ендуро..но трябва да се вкарат много части и много труд а резултата е съмнителен
-а коментара че окачването им било почти същото -с други настройки..ми че то точно настройките са което прави мотора мотор
-да преправиш кросови амортисьори за ендуро ..не мисля че ще е толкова лесно колкото си мислите
..до скоро и аз мислех подобни неща..откак взех ехс обаче-рахатясах от подобни мъчителни мисли..направили са си всичко хората и то добре..както казва краси-в италия продават японски кросаци -направени на ендуро-сега и на ерзберг имаше доста от тях..все пак обаче и те са направени недонаправени..имат фар и стоп и малко по тих ауспух както и 18 ка -която между другото си е предимство за ендуро и тук спор не може да има
..та направили са ги но скорости окачване и много други неща не са и пипнати ..
-и аз не бях голям привърженик на ехс тата -но на практика те са си заводски направен кросов мотор на ендуро а имат и много допълнителни неща-например -моя ехс си ми го дадоха с -2 ауспуха от завода -от които единия е с катализатор и изпълнява нормите за движение по пътищата -има си и мигачи и клаксон -които при това въобще не тежат и са здраво направени може да мине и най строгите прегледи и в технотест и където щеш и си е легален и по пътищата -а става и за мотокрос като го втвърдиш от кликерите..въобще каквото и да си говорим в момента ктм ехс моделите както и на гас гас ес моделите -са най добрите и универсални ендура...което и на мен ми е странно ..щото и аз съм фен на японците..но -това е положението -японците въобще не вземат на сериозно тази ниша-те основно се концентрират върху модели за американския пазар където пистите и за ендуро са от типа -затворен кръг по които се върти като на мотокрос само че повече километри и оставят прекалено много ниши за ктм..което вече дава резултати ..даже и в щатите ктм яко настъпва в момента -и то точно защото вече яко са ги изтървали
-японците правят или крос модели или -дуал спорт по тежки ендура а точно тези междинните така модерни напоследък модели са ги занемарили
-вярно за любителите на 4т има и вр и на ямаха и срф -х сове които не са зле ..за 2 т любителите обаче въобще няма други варианти освен ехс ..а сега покрай бума на тези екстремни ендуро състезания а и покрай скъпите поддръжки на 4 т -2 те тата се позавърнаха-особенно в европа -хората си цепят стотинката на 2 и въобще не обичат да дават излишни кинти..за състезания също-4 те то по трудно минава изискванията за шум..които пък стават все по строги ..ако го направиш да мине саунд тестовете -то па се запушва и не върви..сега на ерзберг един го гледам беше занитил една ламаринка отзад на ауспуха която да запуши почти наполовина дупката -само и само да не вдига шум..на световното по ендуро пък ендурата вече са ги накарали толкова да ги обезшумят че при подаване на газ повече се чува шумът от филтърната кутия отколкото от ауспухът
-въобще..обсановката се променя бързо и май ктм най гъвкаво реагират за в момента..а и влагат и много пари и за реклама и за разработки и нови модели ..така че не се ли стегнат японците ..нещата още повече ще загрубеят
..ехеее па се отплеснах и извън темата ..но то и темата е толкова широка че..
Коментар
-
До: От кросак ендуро?
принципно ако те интересува това дали можеш от евтин кросов мотор да си направиш ендуро, отговора е да
ясно е че има КТМ ама той е поне 4000 евро 2-ра ръка
а кросови се намират по 3-4 000 добри екземпляри
продават се разни тежести за увеличаване на въртящия момент и по-добра работа на ниски обороти, има дори и магнети с намотки за фар и стоп, също така и маски с фар и калници със стопче
след тия модификации и много нерви може дори да стигнеш и до легална регистрацияHusqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09
Коментар
-
До: От кросак ендуро?
Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнениепринципно ако те интересува това дали можеш от евтин кросов мотор да си направиш ендуро, отговора е да
ясно е че има КТМ ама той е поне 4000 евро 2-ра ръка
а кросови се намират по 3-4 000 добри екземпляри
продават се разни тежести за увеличаване на въртящия момент и по-добра работа на ниски обороти, има дори и магнети с намотки за фар и стоп, също така и маски с фар и калници със стопче
след тия модификации и много нерви може дори да стигнеш и до легална регистрация
Според мен това просто няма смисъл. С Митков бяхме обсъждали една статия в американско списание където пишеше как се опитали да направят кросов мотор със стартер. ЛудницаЗа целта са купили едно ендуро (WR или CRF-X беше - не помня) и се почва едно лудо сменяне на почти всичко по мотора, като накрая остават несменени само рамката и картера на двигателя
Идеята от 4Т крос да се прави лек ендуро мотор за любителски цели ще значи смяна на окачването, на скоростите, на цилиндровата глава с все клапаните и на други по-дребни неща. Я кажете ми сега къде е икономията
Такова преправяне е по-удачно за 2Т крос от по-старите модели. Те се намират на много по-тънки цени и има готови китове маховик и запалване с бобина за фар. Окачването им е близко до това на съвременните хард ендура и масата им е около и под 100кг.
Както е споменал и Митков - що трябва да се мъчим с подобни неща като има готови решения.2010 CRF 250 R
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар