Здравейте колеги,
Понеже стартера ми не работи, се захванах да го оправям и попаднах на една модификация, която може да е полезна и на други колеги. Целта и е да се отстрани конструктивен дефект в механиката стартерната система на ел. стартер на Yamaha WR450F 2003 г.
Дефекта е отстранен при моделите от 2004 и след това.
Проблема се състои, че при палене с ел. стартер, който поради слаб ток или износване няма достатъчна мощност да завърти двигателя, има опасност той да завърти (ритне) на обратно.
Последствията излиза да са леко катастрофални, защото се къса шпонката на маховика и мотора губи центровка, т.е. няма палене. Възможно е удара да се поеме и от стартера ако не превърти маховика.
Самата модификацията е супер лесна, като се състои в подмяната на компоненти от модел WR450 2004 година. Естествено не е и безплатна, както е била гаранционно отстранявана в повечето случай.
Компонентите са следните от долната схема:
1. 5TJ-15560-00-00 - Демпфер (този вече може да поема удара от ритане) - 1 бр.
2. 90201-105A8-00 - Дистанционна Шайба - 2 бр.
5TJ-1549B-00-00 - Външна капачка на демпфера - 1 бр.
90380-10002-00 - Лагерна втулка за демпфера (размера а оста е по-малък) - 1 бр.
След така направената модицикация, проблема е решен.
Та сега по същество, понеже поръчах по горните компоненти, но специално 90201-105A8-00 - Дистанционна Шайба я няма никъде.
Затова мисля да си ги направя сам (или намеря готови по р-р), но не знам какви са и размерите, а дебелитана им е изклчително важна.
Моля някой съфорумец който кара WR450 от 2004 натам, ако може да ги измери и да ми каже външния и вътрешния диаметър, както и дебелина на тези шайби. Би трябвало и 2-те да са еднакви.
Благодаря в аванс
Понеже стартера ми не работи, се захванах да го оправям и попаднах на една модификация, която може да е полезна и на други колеги. Целта и е да се отстрани конструктивен дефект в механиката стартерната система на ел. стартер на Yamaha WR450F 2003 г.
Дефекта е отстранен при моделите от 2004 и след това.
Проблема се състои, че при палене с ел. стартер, който поради слаб ток или износване няма достатъчна мощност да завърти двигателя, има опасност той да завърти (ритне) на обратно.
Последствията излиза да са леко катастрофални, защото се къса шпонката на маховика и мотора губи центровка, т.е. няма палене. Възможно е удара да се поеме и от стартера ако не превърти маховика.
Самата модификацията е супер лесна, като се състои в подмяната на компоненти от модел WR450 2004 година. Естествено не е и безплатна, както е била гаранционно отстранявана в повечето случай.
Компонентите са следните от долната схема:
1. 5TJ-15560-00-00 - Демпфер (този вече може да поема удара от ритане) - 1 бр.
2. 90201-105A8-00 - Дистанционна Шайба - 2 бр.
5TJ-1549B-00-00 - Външна капачка на демпфера - 1 бр.
90380-10002-00 - Лагерна втулка за демпфера (размера а оста е по-малък) - 1 бр.
След така направената модицикация, проблема е решен.
Та сега по същество, понеже поръчах по горните компоненти, но специално 90201-105A8-00 - Дистанционна Шайба я няма никъде.
Затова мисля да си ги направя сам (или намеря готови по р-р), но не знам какви са и размерите, а дебелитана им е изклчително важна.
Моля някой съфорумец който кара WR450 от 2004 натам, ако може да ги измери и да ми каже външния и вътрешния диаметър, както и дебелина на тези шайби. Би трябвало и 2-те да са еднакви.
Благодаря в аванс
Коментар