Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ход на Буталото

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Re: Ход на Буталото

    Ако направите всичките тези изчисления като използвате реални размери от някой мотор, ще видите че кубатурата след шлайфане за ремонт нараства толкова пренебрежимо малко че просто не си заслужава да се смята - не влияе на нищо. Компресията при 4 тактовите не би трябвало да се промени изобщо, защото там горивовъздушната смес се засмуква през клапаните, и след като е нараснал обема на цилиндъра , съответно ще се засмуче по-голям обем горивовъздушна смес, която обаче ще се сгъсти пак до същото налягане! При двутактовите картината е подобна ,само че там горивовъздушната смес се засмуква първоначално в картера при хода нагоре на буталото, а при работния ход надолу ,преминава от картера в надбуталното пространство на цилиндъра. Тука също компресията се запазва за сметка на нарасналия обем на засмуканата горивовъздушна смес! Всъщност нещата са малко по сложни и дълги за обяснение, но резултата си е все същия - пренебрежимо малко нарастване на диаметъра на буталото , оттам пренебрежимо малко нарастване на работния обем , другите характеристики на двигателя не се променят!
    Нещата обаче не са такива при разпилване на цилиндъра (например от 125сс на 200сс), тогава обаче трябва да се пипнат и други работи освен цилиндър и бутало! Това в крайна сметка са тунингови комплекти, които се продават за определени модели, и пак на никой нищо няма да му се наложи да смята (всичко си е сметнато от проектиралите комплекта). Изобщо тия сметки са си преливане от пусто в празно, а и никога не могат точно да се предвидят влиянията на фактори като нагар, дебелини на гарнитури (след смачкването им) и др.
    "Do not correct a fool, for he will hate you;
    Correct a wise man, for he will appreciate you."

    Коментар


    • #17
      Re: Ход на Буталото

      И си прав, и не си прав!

      Като става дума за ремонтно шлайфане - да.
      Обаче може да се прави Биг-бор, като при някои модели може да се увебичи диаметъра с до 4 мм.
      Степента на сгъстяване (не компресията) е отношението на пълния обем на цилиндъра (работен обем + обем на горивната камера) към обема на горивната камера... при нарастване на работния обем, се повишава съответно и степента на сгъстяване.
      Комрпесията от своя страна е повишаването на налягането и зависи от плътноста и износването на бутало, сегменти, клапани и т.н. по тозислучай, дори без да шлайфаш цилиндър, само с подмяната на износено бутало и сегменти, ще се повиши ...
      От трета страна има бутала с различен профил на челото, които също имат за чел да повишат степента на сгъстяване и комрпесията ...

      Така или иначе темата беше малко по-друга ...

      А тази формула си губи смисъла, понеже, ако има откъде да разбереш обема на цилиндъра с точност до десети (примерно 592.6, а не 600 както е по документи) и точния диаметър на цилиндъра/буталото ... значи от същия източник може да знаеш и хода на буталото ...
      Път без препятствия обикновено не води до никъде.

      Коментар


      • #18
        Re: Ход на Буталото

        Да ме прощавате но тази тема е най-тъпата от всичко което съм чел досега във този форум.
        Що за въпрос е това - Ход на буталото? На японските кросаци съм забелязал че хода си го пише някъде отстрани на цилиндъра. И за какво ще изчислявате обема на цилиндъра не ми е ясно
        И още нещо - когато се шлайфа цилиндъра степента на сгъстяване намаля. Звучи странно но е така. Малко теория - ако степента на сгъстяване фабрично е била 1:10 = 0.1 след като се шлайфа цилиндъра става примерно 1:11= 0.909 , а 0.909<0.1
        Май така ни го обясняваше един доцент ама може и да греша че доста години минаха
        2010 CRF 250 R

        Коментар


        • #19
          Re: Ход на Буталото

          Димитре, ще ти взема дипломата и ще те върна в 9-ти клас

          Степента на сгъстяване е 10:1, а не 1:10 ...

          иначе темата верно си е безсмислена
          Път без препятствия обикновено не води до никъде.

          Коментар


          • #20
            Re: Ход на Буталото

            [quote=tatkobarba;162456]И си прав, и не си прав!

            Като става дума за ремонтно шлайфане - да.
            Обаче може да се прави Биг-бор, като при някои модели може да се увебичи диаметъра с до 4 мм.

            Ми то аз разгледах и двата случая де! Само че втория случай ме домързя да го разгледам толкова подробно! Така че не ми стана ясно за кое не съм прав!
            А иначе си абсолютно прав че степента на сгъстяване зависи от работния обем на цилиндъра и обема на горивната камера. И тъй като и при шлайфане и при разстъргване (дето му викаш Биг-бор), имаме нарастване на работния обем на цилиндъра а обема на горивната камера се запазва, степента на сгъстяване нараства (по-големия обем горивовъздушна смес трябва да се сгъсти повече за да се събере в запазения обем на горивната камера)! А всъщност пък обема на горивната камера може да се промени ако се промени главата или формата на челото на буталото! А формата на челото на буталото пък съм чувал че влияе и в/у скоростта на изгаряне на сместа, ама тука вече се предавам - не ми са ясни много тия работи!!!
            Темата за нас ,дето си имаме някакво понятие, може и да е безсмислена, ама тия дето хал хабер си нямат може и да понаучат нещо ако искат!!! Щото да караш кола без да си имаш понятие какво има под капака (че даже и да не знаеш как се отваря капака) в някои държави може и да е нормално и често срещано явление, но при мотористите нещата не стоят така (поне според моите наблюдения), и те обикновенно са по технически грамотни, може би защото карането на кола си е необходимост а карането на мотор - хоби и удоволствие!
            "Do not correct a fool, for he will hate you;
            Correct a wise man, for he will appreciate you."

            Коментар


            • #21
              Re: Ход на Буталото

              Първоначално публикуван от Димитър Преглед на мнение
              Да ме прощавате но тази тема е най-тъпата от всичко което съм чел досега във този форум.
              Що за въпрос е това - Ход на буталото? На японските кросаци съм забелязал че хода си го пише някъде отстрани на цилиндъра. И за какво ще изчислявате обема на цилиндъра не ми е ясно
              И още нещо - когато се шлайфа цилиндъра степента на сгъстяване намаля. Звучи странно но е така. Малко теория - ако степента на сгъстяване фабрично е била 1:10 = 0.1 след като се шлайфа цилиндъра става примерно 1:11= 0.909 , а 0.909<0.1
              Май така ни го обясняваше един доцент ама може и да греша че доста години минаха
              Еее ти сигурно си професор по образование и за това ти е безсмислена,но аз дето те първа съм начинаещ виждам доста смисъл в нея и понаучих доста неща от нашите колеги sl.daskalov,tatkobarba,stanislav_7140.......
              Само да споделя,че не се заяждам с никой просто съм нервен :Пп
              [B][URL="http://metric.rodim.ru"][IMG]http://metric.rodim.ru/a1_a1_11_12_2008_2_1a.gif[/IMG][/URL][/B]
              [B][COLOR=Red][SIZE=4]ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА![/SIZE][/COLOR][/B]
              [IMG]http://ftp.domainbg.com/CECO_KANGOTO/Icon%202.jpg[/IMG]

              Коментар


              • #22
                Re: Ход на Буталото

                Първоначално публикуван от tatkobarba Преглед на мнение
                Димитре, ще ти взема дипломата и ще те върна в 9-ти клас

                Степента на сгъстяване е 10:1, а не 1:10 ...

                иначе темата верно си е безсмислена

                Ами тя и без тва много не ми върши работа - дипломата де
                И аз съм нервен
                2010 CRF 250 R

                Коментар


                • #23
                  Re: Ход на Буталото

                  Първоначално публикуван от Димитър Преглед на мнение
                  Да ме прощавате но тази тема е най-тъпата от всичко което съм чел досега във този форум.
                  Що за въпрос е това - Ход на буталото? На японските кросаци съм забелязал че хода си го пише някъде отстрани на цилиндъра. И за какво ще изчислявате обема на цилиндъра не ми е ясно
                  И още нещо - когато се шлайфа цилиндъра степента на сгъстяване намаля. Звучи странно но е така. Малко теория - ако степента на сгъстяване фабрично е била 1:10 = 0.1 след като се шлайфа цилиндъра става примерно 1:11= 0.909 , а 0.909<0.1
                  Май така ни го обясняваше един доцент ама може и да греша че доста години минаха
                  +1
                  Димитър Тенев

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X