Re: Ход на Буталото
Ако направите всичките тези изчисления като използвате реални размери от някой мотор, ще видите че кубатурата след шлайфане за ремонт нараства толкова пренебрежимо малко че просто не си заслужава да се смята - не влияе на нищо. Компресията при 4 тактовите не би трябвало да се промени изобщо, защото там горивовъздушната смес се засмуква през клапаните, и след като е нараснал обема на цилиндъра , съответно ще се засмуче по-голям обем горивовъздушна смес, която обаче ще се сгъсти пак до същото налягане! При двутактовите картината е подобна ,само че там горивовъздушната смес се засмуква първоначално в картера при хода нагоре на буталото, а при работния ход надолу ,преминава от картера в надбуталното пространство на цилиндъра. Тука също компресията се запазва за сметка на нарасналия обем на засмуканата горивовъздушна смес! Всъщност нещата са малко по сложни и дълги за обяснение, но резултата си е все същия - пренебрежимо малко нарастване на диаметъра на буталото , оттам пренебрежимо малко нарастване на работния обем , другите характеристики на двигателя не се променят!
Нещата обаче не са такива при разпилване на цилиндъра (например от 125сс на 200сс), тогава обаче трябва да се пипнат и други работи освен цилиндър и бутало! Това в крайна сметка са тунингови комплекти, които се продават за определени модели, и пак на никой нищо няма да му се наложи да смята (всичко си е сметнато от проектиралите комплекта). Изобщо тия сметки са си преливане от пусто в празно, а и никога не могат точно да се предвидят влиянията на фактори като нагар, дебелини на гарнитури (след смачкването им) и др.
Ако направите всичките тези изчисления като използвате реални размери от някой мотор, ще видите че кубатурата след шлайфане за ремонт нараства толкова пренебрежимо малко че просто не си заслужава да се смята - не влияе на нищо. Компресията при 4 тактовите не би трябвало да се промени изобщо, защото там горивовъздушната смес се засмуква през клапаните, и след като е нараснал обема на цилиндъра , съответно ще се засмуче по-голям обем горивовъздушна смес, която обаче ще се сгъсти пак до същото налягане! При двутактовите картината е подобна ,само че там горивовъздушната смес се засмуква първоначално в картера при хода нагоре на буталото, а при работния ход надолу ,преминава от картера в надбуталното пространство на цилиндъра. Тука също компресията се запазва за сметка на нарасналия обем на засмуканата горивовъздушна смес! Всъщност нещата са малко по сложни и дълги за обяснение, но резултата си е все същия - пренебрежимо малко нарастване на диаметъра на буталото , оттам пренебрежимо малко нарастване на работния обем , другите характеристики на двигателя не се променят!
Нещата обаче не са такива при разпилване на цилиндъра (например от 125сс на 200сс), тогава обаче трябва да се пипнат и други работи освен цилиндър и бутало! Това в крайна сметка са тунингови комплекти, които се продават за определени модели, и пак на никой нищо няма да му се наложи да смята (всичко си е сметнато от проектиралите комплекта). Изобщо тия сметки са си преливане от пусто в празно, а и никога не могат точно да се предвидят влиянията на фактори като нагар, дебелини на гарнитури (след смачкването им) и др.


Коментар