Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обръщане на верига.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Обръщане на верига.

    Здравейте,наскоро ми направи впечатление веригата на мотора,който е ендуро(английски внос...не че има значение).Та венците като нови и веригата като нова(неразтеглена),а самите звена изтрити и от двете страни като от прекомерно триене във плъзгача на шарнира.Да е "изпилена" е нормално,но защо от двете страни....и накрая стигнах до заключение,че умишлено след определен пробег веригата е демонтирана и обръщана наобратно,щото като се замисля къде е зоната на износване на щифтовете,а те са неподвижно занитени и самото триене,и износването се получава овивайки се на предния венец....(така мисля аз,поправете ме,ако греша),сега сещате ли се къде е резона в това,да се обръща "синджира"Сигурно ще го сметнете за маловажно и вероятно е така,но на мен ми допада,като начин да се удължи живота на самата верига,а от там на венците,а от там на предавката като цяло.
    Поздрави на всички!
    В основата на всички човешки нещастия... стои невежеството.

  • #2
    От: обръщане на верига

    Значи, ако правилно съм те разбрал - веригата е изтрита и от двете страни? Това (зависи и от мотора де) е много лесно обяснимо - имаш един плъзгач на шарнира, който я трие от едната страна (вътрешната), но имаш и един при предния пиньон, който пък се пада от външната страна на веригата. За това е така, а не че някой е обръщал веригата. Не, че има проблем да я въртиш, но не вярвам да има чак толкова значение. Иначе щеше да го пише на 1000 места - "обръщайте редовно веригата и ще удължите живота й". Погледни при предния пиньон и ако нямаш плъзгач и там - значи аз бъркам.
    Honda XR600
    Kawasaki KLX650
    Honda XL600V Transalp
    +359 888 6З5 9З4

    Коментар


    • #3
      От: обръщане на верига

      Веригата контактува с пиньоните чрез ролките, останалата и част служи само да пренася усилието от по дължината и.

      Няма никакво значение и да я обърнеш.

      Коментар


      • #4
        От: обръщане на верига

        Е тогава защо според вас се измислят какви ли не рингови вериги?Не е ли предназначението на ринговете ,да се задържи смазката между занитените вътрешни ролки и щифтовете?
        В основата на всички човешки нещастия... стои невежеството.

        Коментар


        • #5
          От: обръщане на верига

          Първоначално публикуван от 5ar Преглед на мнение
          Е тогава защо според вас се измислят какви ли не рингови вериги?Не е ли предназначението на ринговете ,да се задържи смазката между занитените вътрешни ролки и щифтовете?
          Е така де, пръстените са си пръстени, ролките са си ролки, обикновена верига без о-пръстени ре работи по различен начин.

          Контактната площ е пак същата, разликата е в чешита птъстен който задържа смазката.

          Коментар


          • #6
            От: Обръщане на верига.

            Кросовите вериги без гумени пръстени бързо се разтягат заради това че мизерията влиза яко между вътрешните и външните прешлени. Ролките им оцеляват далеч по-дълго време, но какво от това, щом веригата се гъне като ластик.
            Ринговите вериги нямат този проблем и почти до края на употребата си не се разтягат и раздърпват, стоят си все така стегнати и твърди, но от многото километри между ролките и осите износването е много голямо.
            Не знам какъв е начина да се преодолее навлизането на мизерия между ролките и осите, защото каквато и смазка да имате, там след 20-30 км в мокро време нищо няма да остане.
            Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

            Коментар


            • #7
              От: Обръщане на верига.

              Интересна хипотеза.
              Само да отбележа, че както и да въртите веригата натоварването й винаги е по дължината и съответно износването остава по едно и също направление. Това, че външните повърхности се износват няма никакво значение. Докато се изтрият значително веригата отдавна ще е станала за изхвърляне.
              2010 CRF 250 R

              Коментар


              • #8
                От: Обръщане на верига.

                Когато веригата минава през предния и задния пиньони , прешлените застават под ъгъл един спрямо друг , и има износване на около 30% по повърхността вътре в ролкана. Ако веригата се обърне/вътрешната част стане външна/ , контакта и износването вече ще са на друго място. Според мен , има смисъл от обръщането на веригата.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #9
                  От: Обръщане на верига.

                  Е сега остава да кажете че има смисъл и от обръщане на пиньоните и евала П.С ....То ако е трябвало да се обръща, като си купува нова верига човек там щеше да пише,кога и как да става - така си мисля лично аз.
                  Не е важно какво караш, а как го караш !

                  Коментар


                  • #10
                    От: Обръщане на верига.

                    Износването е следствие от триене,а веригата представлява сглобени едно за друго звена.По-малък венец-по-натоварена верига-по-голяма зона на износване на щифтовете."motor_men" е писал точно и конкретно, това имах впредвид и аз.Останалото са интерпретаций и се отклоняват от същността на темата.
                    Последно редактирано от 5ar; 20-02-11, 15:55.
                    В основата на всички човешки нещастия... стои невежеството.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Обръщане на верига.

                      Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                      Когато веригата минава през предния и задния пиньони , прешлените застават под ъгъл един спрямо друг , и има износване на около 30% по повърхността вътре в ролкана. Ако веригата се обърне/вътрешната част стане външна/ , контакта и износването вече ще са на друго място. Според мен , има смисъл от обръщането на веригата.
                      Отвори една износена верига и ще видиш, че все тая.
                      2010 CRF 250 R

                      Коментар


                      • #12
                        От: Обръщане на верига.

                        И според мен няма полза от обръщане, ако е имало до сега все някой да го е правил и щеше да се знае дали има файда,но не е късно все пак да се опита да видим какъв е резултатът.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Обръщане на верига.

                          И да има ефект колко ще икономисаш, може би 2-3 карания ! не вярвам това да оправи нещата, разпъната ли е веригата или ролките да са изядени, спасения няма.
                          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                          Коментар


                          • #14
                            От: Обръщане на верига.

                            Не става въпрос за спестяване , а за равномерно износване.
                            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                            Коментар


                            • #15
                              От: Обръщане на верига.

                              И моята верига е истрита от двете страни,но не съм я обръщал.От едната страна се трие при предния венец (вътрешната) а от другата страна се трие при задния венец (външната) Така ,че колегата е в заблуда че някои би си играл да обръща веригата да се износи равномерно.
                              0888 074 049

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X