Наближава времето за годишната ми обиколка на Турция с баба Хонда ХL600LM, карам я с Motul 10W40, но напоследък взе да пипа малко маслото и при тези 5-6000 км за десетина дни си трябва доливане. Предпочитам да си нося малко масло с мен вместо някъде по Анадола аварийно да търся същото - имам останала половинка Motul 15W50 и се чудя дали нещо може да се пресече ако го използвам него? Двете са полусинтетични и разликата е само във вискозитета и температурата, за тези километри ми изгаря някъде към 300гр, но това е достатъчно пръчката да остане суха и си трябва нещо да сипя, че да не скъса разпределителния вал!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Смесване 10W40 и 15W50?
Свий
X
-
Щом са и двете полусинтетика няма никакви проблеми да ги смесваш. Ще ти се получи 12,5W45...Виж, ако едното масло е минерално, а другото синтетика не е много добре да се месят.
Последно редактирано от ВладиЧ; 30-05-24, 16:17.Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
-
Не му сипвай олио Калиакра,друго всичко можеш да месиш без проблем,не е яйца да се пресекът.
Минерал със синтетика сваля качествата на синтетиката,2 синтетични бъркат само вискозитета,и двата варианта са много по-добре от мотор без маслоTOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
- 2 likes
Коментар
-
Казват,че не било добре да се ползва масло по-старо от година ма те какво ли не казват, хималайската сол на 20 000 години и изтичал срока след 2……а аз ръся ли ръся на салатата и само ракията ме хваща.
Мани майтапа,аз съм ползвал и ползвам стари масла,каквото остане и каквото е на оферта,нямам нови капризни мотори и смесването на 5/50 с 10/40 и 15/50 или 15/40 за дизел …..въобще не му дреме,половин милион навъртя единия двигател,отваряхме му капака на клапаните за смяна на ойлъри и чист та чист,все още масло не харчи.
Аз по моя спяцификация всичко що е на 2 гуми съм го подкарал с Мотул синтетика 10/50,ма единия искал 10/40 а другия 15/50……..ми а да ги видя какво ще им стане следващите 5-10 години с по-нежното масло.
На Тойотата ТУК и дават 0/20 та да харчела по-малко 🤣😳🤣😳🤣🤣🤣,в Мексико на същия мотор му дават 5/30,а в Австралия 5/40…….аз съм го подкарал с 0/40 за Европейски автомобили,като не ми стигне го тъпча с 5/50 от Мерцедеса,чакам я да се окоти ма и на нея не и пука,харчи си 30 на 100 и въобще не я интересува с какво масло е
Сипвай смелоTOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
И това за пресичането на маслата е виц някакъв, искам някой да ми покаже пресечено масло па ако ще пълна синтетика за бензинки с масло за дизели да е мешано.
има да чакам……….TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
- 3 likes
Коментар
-
Още нещо - Шел Ротела T4/Т6 15W40 което има спецификации по JASO 2 спокойно можеш да го ползваш на моторетката.Можеш и 0/40 или 5/40 да ползваш ма едва ли ше го намериш там,по-вероятно да намериш 15/40,гледай само да покрива JASO2
Знам,че е за дизели и има КАМИОН на етикета,това е ясно ма Ово е стандарт както казват СръбитеПоследно редактирано от BENZBOSS; 31-05-24, 20:05.TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнениеИ това за пресичането на маслата е виц някакъв, искам някой да ми покаже пресечено масло па ако ще пълна синтетика за бензинки с масло за дизели да е мешано.
има да чакам……….
А по темата , въпросният мотор бих го карал с 20W50В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
10/40 му дават,за жега 10/50,какво и да му сложиш от модерните дебели масла ще върви.
А за двутактови не знам,там кой какво слага,колко сипва……черна магия която става на салата ако му объркаш маслото,то си има масла за тия,за тоя трактор една добавка му трябва и върви и пееTOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
А по темата , въпросният мотор бих го карал с 20W50
Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
Обиколката приключи, но до доливане не се стигна! Тази година уцелих големите празници и сериозната жега, което ме накара да съкратя тура до 4000км и мотора изгори 2/3 от нивото на пръчката - нещо към 200 грама, та само разходих бутилката. Най ме е яд, че не стигнах до D915, но пък си взех офроуда при качването на 2600мт на Юлук тепе, та не съм капо. Технически безаварийно, като изключим спуканата задна гума още преди границата (чисто нови Continental с нови вътрешни!) и инфарктен ремонт в жегата на гумаджийница за тирове срещу Свиленград на магистралата!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
- 3 likes
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар