Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смесване 10W40 и 15W50?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смесване 10W40 и 15W50?

    Наближава времето за годишната ми обиколка на Турция с баба Хонда ХL600LM, карам я с Motul 10W40, но напоследък взе да пипа малко маслото и при тези 5-6000 км за десетина дни си трябва доливане. Предпочитам да си нося малко масло с мен вместо някъде по Анадола аварийно да търся същото - имам останала половинка Motul 15W50 и се чудя дали нещо може да се пресече ако го използвам него? Двете са полусинтетични и разликата е само във вискозитета и температурата, за тези километри ми изгаря някъде към 300гр, но това е достатъчно пръчката да остане суха и си трябва нещо да сипя, че да не скъса разпределителния вал!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  • #2
    Щом са и двете полусинтетика няма никакви проблеми да ги смесваш. Ще ти се получи 12,5W45... Виж, ако едното масло е минерално, а другото синтетика не е много добре да се месят.
    Последно редактирано от ВладиЧ; 30-05-24, 16:17.
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

    Коментар


    • #3
      Независимо дали е полу, пълна или минерално, няма никакъв проблем!
      Особено за такъв чук без дръжка като тези стари XL -ки
      Панайот Бърдарски
      0887 60 77 22

      Коментар


      • #4
        Не му сипвай олио Калиакра,друго всичко можеш да месиш без проблем,не е яйца да се пресекът.

        Минерал със синтетика сваля качествата на синтетиката,2 синтетични бъркат само вискозитета,и двата варианта са много по-добре от мотор без масло
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #5
          Мерси Колеги, тамън ще го изгоря това 15W50, че ми виси от сума ти време в гаража!
          Honda XL600LM, 1987
          Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
          Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

          Коментар


          • #6
            Казват,че не било добре да се ползва масло по-старо от година ма те какво ли не казват, хималайската сол на 20 000 години и изтичал срока след 2……а аз ръся ли ръся на салатата и само ракията ме хваща.

            Мани майтапа,аз съм ползвал и ползвам стари масла,каквото остане и каквото е на оферта,нямам нови капризни мотори и смесването на 5/50 с 10/40 и 15/50 или 15/40 за дизел …..въобще не му дреме,половин милион навъртя единия двигател,отваряхме му капака на клапаните за смяна на ойлъри и чист та чист,все още масло не харчи.

            Аз по моя спяцификация всичко що е на 2 гуми съм го подкарал с Мотул синтетика 10/50,ма единия искал 10/40 а другия 15/50……..ми а да ги видя какво ще им стане следващите 5-10 години с по-нежното масло.
            На Тойотата ТУК и дават 0/20 та да харчела по-малко 🤣😳🤣😳🤣🤣🤣,в Мексико на същия мотор му дават 5/30,а в Австралия 5/40…….аз съм го подкарал с 0/40 за Европейски автомобили,като не ми стигне го тъпча с 5/50 от Мерцедеса,чакам я да се окоти ма и на нея не и пука,харчи си 30 на 100 и въобще не я интересува с какво масло е

            Сипвай смело
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #7
              И това за пресичането на маслата е виц някакъв, искам някой да ми покаже пресечено масло па ако ще пълна синтетика за бензинки с масло за дизели да е мешано.

              има да чакам……….
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #8
                Още нещо - Шел Ротела T4/Т6 15W40 което има спецификации по JASO 2 спокойно можеш да го ползваш на моторетката.Можеш и 0/40 или 5/40 да ползваш ма едва ли ше го намериш там,по-вероятно да намериш 15/40,гледай само да покрива JASO2

                Знам,че е за дизели и има КАМИОН на етикета,това е ясно ма Ово е стандарт както казват Сръбите
                Последно редактирано от BENZBOSS; 31-05-24, 20:05.
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                  И това за пресичането на маслата е виц някакъв, искам някой да ми покаже пресечено масло па ако ще пълна синтетика за бензинки с масло за дизели да е мешано.

                  има да чакам……….
                  При двутактови мотори съм го виждал няколко пъти , сменя маслото с друго/смесването е в резервоара/ , и след 2-3 километра , всичко в цилиндъра е на парчета.
                  А по темата , въпросният мотор бих го карал с 20W50
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • danail_3
                    danail_3 коментира
                    Редактиране на коментар
                    У наше село бензина за ИЖ/тата го омасляваха с преработено масло и нищо не ставаше на парчета.

                • #10
                  10/40 му дават,за жега 10/50,какво и да му сложиш от модерните дебели масла ще върви.

                  А за двутактови не знам,там кой какво слага,колко сипва……черна магия която става на салата ако му объркаш маслото,то си има масла за тия,за тоя трактор една добавка му трябва и върви и пее
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #11
                    Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение

                    А по темата , въпросният мотор бих го карал с 20W50
                    Пробвал съм, но е много гъсто и трудно се превключват скоростите!
                    Honda XL600LM, 1987
                    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                    Коментар


                    • #12
                      Обиколката приключи, но до доливане не се стигна! Тази година уцелих големите празници и сериозната жега, което ме накара да съкратя тура до 4000км и мотора изгори 2/3 от нивото на пръчката - нещо към 200 грама, та само разходих бутилката. Най ме е яд, че не стигнах до D915, но пък си взех офроуда при качването на 2600мт на Юлук тепе, та не съм капо. Технически безаварийно, като изключим спуканата задна гума още преди границата (чисто нови Continental с нови вътрешни!) и инфарктен ремонт в жегата на гумаджийница за тирове срещу Свиленград на магистралата!
                      Honda XL600LM, 1987
                      Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                      Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X