Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Комутатор от 250 на 650 кубика?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Комутатор от 250 на 650 кубика?

    Добър дев/вечер колеги.

    Искам да ви попитам дали комутатор от suzuki dr 250кубика 4-тактов на dr 650 4-тактов. Ще има ли някакви проблеми от тази инсталация понеже 650ката не пуска искра при сменен акумолатор, бобини, намотки на генератор, електронно запалване и друго. В продавалника трудво се намират 650ки на части, а понеже 250ката не е в движение питам дали ще стане. Тъкмо и няма да търся части за него.

    Благодаря ви предварително!

  • #2
    Няма да стане , има разлика в хода и в оборотите.
    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • #3
      Съветвам Ви да пробвате. Така и ние ще научим...
      Панайот Бърдарски
      0887 60 77 22

      Коментар


      • #4
        Какво е това комутатор по мотора, за какво служи, и къде се намира?
        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
        Златомир Попов - Forry

        Коментар


        • Esper
          Esper коментира
          Редактиране на коментар
          Запалването бре, Владич.
          Ламята дето плюе искри.
          CDI му викат, бе изобщо едно от важните неща

      • #5
        Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
        Няма да стане , има разлика в хода и в оборотите.
        Хода няма значение, искрата се подава от датчика а той си е на правилното място. Оборотите също нямат голямо значение, освен ако самото CDI не може да достигне оборотите на 650сс в което се съмнявам. Единствено може да се промени мястото на което се подава искрата ако има голяма разлика в датчиците. Слагал съм доста CDI от един мотор на друг. Важното е само да се наредят кабелите правилно и да им отговарят напреженията.
        EXC TPI 2019

        Коментар


        • #6
          Всеки има право да си прави експерименти със СОБСТВЕНИЯ мотор , и да разбира написаното по трудния начин. Всеки който знае какво е момент на запалване , кога се променя и защо е нужно да се променя , му е ясно написаното. За другите успех в опитите.
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар


          • #7
            Точно така, но ми кажи на колко мотоциклета си наблюдавал да се променя запалването спрямо обороти и т.н Говорим за мотоциклети с едно тъпо CDI.
            EXC TPI 2019

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
              Точно така, но ми кажи на колко мотоциклета си наблюдавал да се променя запалването спрямо обороти и т.н Говорим за мотоциклети с едно тъпо CDI.
              Даваш съвети и акъл в голям форум , а не знаеш елементарни неща относно принципа на работа на ДВГ. Надявам се не ремонтираш двигатели и системи свързани с работата им. Обясни на публиката , за какво служи въпросното тъпо CDI. Жокер - момента на запалване се променя спрямо оборотите дори при пусков двигател на руски трактор от 70-те години на миналия век. Втори жокер-момента на запалване се променя спрямо оборотите и спрямо подаването на газ при Москвич от 70-те години.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • kameno karp
                kameno karp коментира
                Редактиране на коментар
                Ммммм да. В делкото на въпросния москвич има вакуумен и центробежен регулатор на ъгъла на запалване. Демек,ъгъла на запалване се променя от подаването на газ и от оборотите на двигатела.

              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                За 4 тактов двигател - делкото има вакуумен регулатор ако карбуратора има економайзер. При Солекс, при затворена дроселова клапа няма вакуум към регулатора. Центорбежния регулатор прави линейно-отсечкова апроксимация на 1/х, за да задържи аванса постоянен по време.

                Практически над 2500-3000 оборота центробежния регулатор е вече на фиксирана стойност. Има най-голям принос за стартиране, празен ход, включително и малка стабилизация, и ниски -средни обороти.
                Стойността на аванса се определя от конструкцията на горивната камера и диаметъра на буталото.

            • #9
              Това са възможностите на центробежния регулатор. Значително по-голяма промяна, на ъгъла на запалване , съответно обороти и мощност , се постига с онова "тъпото" с многото жици.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                Практически и механиката и електрониката управляват аванса съгласно теорията и емпиричните тестове на производителя. Като сметнеш времето за аванс над около 3 к оборота колко е, грешката от случайни фактори става по-голяма и не е нужно нищо по-точно.
                В момента цената на електронно запалване е далеч по-ниска от цената на механичен регулатор.
                CDI - запалването е много устойчиво на утечки във високоволтовите кабел/и и затова се е наложило в този тип двигатели.
                Другото предимство на CDI запалването е сравнително постоянната енергия на искрата в целия диапазон на обороти.


                Естествено при различна кубатура, двигателя има различен диаметър на буталата и съответно по-големия диаметър иска по-голям аванс.

            • #10
              Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение

              Даваш съвети и акъл в голям форум , а не знаеш елементарни неща относно принципа на работа на ДВГ. Надявам се не ремонтираш двигатели и системи свързани с работата им. Обясни на публиката , за какво служи въпросното тъпо CDI. Жокер - момента на запалване се променя спрямо оборотите дори при пусков двигател на руски трактор от 70-те години на миналия век. Втори жокер-момента на запалване се променя спрямо оборотите и спрямо подаването на газ при Москвич от 70-те години.
              Аааа! Не си прав за 70-те години!! На първите возила от началото на миналия век предварението на запалването се регулира с палец монтиран на волана (на мястото на пибитката).

              п.п. И е било твърде сложно управлението на такова возило.
              Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

              тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

              Коментар


              • #11
                Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение

                Даваш съвети и акъл в голям форум , а не знаеш елементарни неща относно принципа на работа на ДВГ. Надявам се не ремонтираш двигатели и системи свързани с работата им. Обясни на публиката , за какво служи въпросното тъпо CDI. Жокер - момента на запалване се променя спрямо оборотите дори при пусков двигател на руски трактор от 70-те години на миналия век. Втори жокер-момента на запалване се променя спрямо оборотите и спрямо подаването на газ при Москвич от 70-те години.
                По нагоре ти обясниха как се променя ъгъла при москвич. Аз пак ти казвам, че доста от мотоциклетите не променят този ъгъл. А самото подаване зависи от датчика и пластината която минава покрай него.
                И за разлика от някой други съм слагал доста CDI от различни мотоциклети на всякакви други. Включително от инжекцион съм преправял на карбуратор. А там както знаете има повече от една пластина на маховика.
                И само да добавя, че има 4-цилиндрови които хвърлят искра едновременно на два цилиндъра, нещо което е странно когато някой го чуе. Също така едните делка имаха центробежен регулатор и той променяше ъгъла спрямо оборотите, после се добави и вакум регулатора. След като и там се премахна чукчето и се сложиха тъй наречените "комутатори" защо останаха вакумния и центробежния регулатор Като аванса може да се променя по електронен път
                Сега светна ли лампичката, че в някаква схема където няма елементи които да следят оборотите и т.н няма как да се промени ъгъла на запалване. Точно затова казвам, че CDI е тъпо, защото е направено от два три транзистора с няколко кондензатора и т.н
                А когато вземеш един стробоскоп и направиш клип как на въпросният 650сс се променя ъгъла и не отговаря на това което се иска от 250сс ще ме убедиш, че няма да стане. Не говорим, че проводниците може да не отговарят на едното спрямо другото CDI. А затова, че двете работят по различен начин и едното дава различно предварение в 3000об/м спрямо другото.
                EXC TPI 2019

                Коментар


                • #12
                  Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение

                  По нагоре ти обясниха как се променя ъгъла при москвич. Аз пак ти казвам, че доста от мотоциклетите не променят този ъгъл. А самото подаване зависи от датчика и пластината която минава покрай него.
                  И за разлика от някой други съм слагал доста CDI от различни мотоциклети на всякакви други. Включително от инжекцион съм преправял на карбуратор. А там както знаете има повече от една пластина на маховика.
                  И само да добавя, че има 4-цилиндрови които хвърлят искра едновременно на два цилиндъра, нещо което е странно когато някой го чуе. Също така едните делка имаха центробежен регулатор и той променяше ъгъла спрямо оборотите, после се добави и вакум регулатора. След като и там се премахна чукчето и се сложиха тъй наречените "комутатори" защо останаха вакумния и центробежния регулатор Като аванса може да се променя по електронен път
                  Сега светна ли лампичката, че в някаква схема където няма елементи които да следят оборотите и т.н няма как да се промени ъгъла на запалване. Точно затова казвам, че CDI е тъпо, защото е направено от два три транзистора с няколко кондензатора и т.н
                  А когато вземеш един стробоскоп и направиш клип как на въпросният 650сс се променя ъгъла и не отговаря на това което се иска от 250сс ще ме убедиш, че няма да стане. Не говорим, че проводниците може да не отговарят на едното спрямо другото CDI. А затова, че двете работят по различен начин и едното дава различно предварение в 3000об/м спрямо другото.
                  За да не продължаваш да пишеш глупости , намери един учебник , и прочети малко , за да научиш нещо! Там пише защо се променя ъгъла на запалване спрямо оборотите и спрямо подаването на газ. И ще ти светне лампата , че 4-тактовия двигател не може да работи правилно и безпроблемно , без промяна на ъгъла на запалване спрямо оборотите. Ти си поредния умник който чрез заяждане и писане на глупости , се опитва да научи нещо , безплатни уроци няма. Иначе си открил топлата вода - бобина с два кабела , има я и при дву-цилиндрови двигатели.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #13
                    Аз пиша глупости, добре. Я ми кажи колко мотоциклета си виждал без TPS сензор и там ми кажи как CDI разбира колко газ си подал за да промени ъгъла? Само на този въпрос ми отговори, как CDI променя ъгъла след като не получава информация от никъде. Пък двигателите работят без проблемно.
                    Аз учебниците съм ги чел отдавна и много добре знам какъв е принципа на работа на ДВГ. Но това не означава, че винаги трябва да се придържаме към този принцип, най малкото защото двигателя нямало да работи
                    EXC TPI 2019

                    Коментар


                    • #14
                      Ъгъла на запалване/предварението/ , се променя поради две различни причини. Едната е при рязко подаване на газ - ускорение , тогава предварението се променя от вакуумният регулатор , механично. Или електронно , чрез предаване на сигнал от сензора за позиция на дросела. При някои мотоциклети няма ТПС или вакуумен регулатор , поради простата причина , че на мотора като му подадеш рязко газ , той ускорява бързо или се изправя на задна гума. Докато на Москвича почва да му чука аванса.Другата причина за промяна на ъгъла на запалване /предварението/ , е промяната на оборотите. Механично чрез центробежният регулатор на предварението , или електронно чрез електрониката , ЦДИ-то. 4-тактовия двигател не може да работи без промяна на ъгъла на запалване спрямо оборотите , и при мотоциклетите , и при автомобилите. Но явно си пропуснал този урок. В учебника от сладкарския техникум , това не го пише. Намери си учебник за ДВГ , и прочети за горивната смес , време за изгаряне , момент на изгаряне , обороти , скорост на буталото. И ще разбереш какво трябва да се промени спрямо оборотите , така , че горивната смес да изгори в точният момент при 2000 , 4000 , 8000 , ....оборота на коляновия вал.
                      Последно редактирано от motor_men; 30-12-23, 16:50.
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X