Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

    Първоначално публикуван от koa Преглед на мнение
    ти мерил ли си температурата на антифриза с нещо друго освен с уреда които е на таблото за да знаеш кога е загрял защото говориш че стига до 120 градуса питам защото аз съм имал подобен случей и при мен се оказа че самия уред ме лъже и показва по висока температура и по същия начин при отнемане на газта или при спускане пемпературата спада значително
    Абе не съм я мерил, ама при условие, че през 90% от времето показва 70-80 градуса, а само в случаите, за които писах 110-120 си мисля, че е на ред.
    Suzuki GSXR
    VW Touareg
    Mitsubishi Pajero II

    Коментар


    • #17
      До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

      И така - вчера минах през една бензиностанция и взех препарат за почистване на системата. Източих малко от радиатора и го налях - бе с 2 думи - действах по инструкцията. По-интересното е, че докато чаках реших да огледам термостата, който бях свалил. Много му се чудех как действа. И сега не съм много наясно. Единственото, което "измислихме" с един приятел е, че в капсулата (вътрешния цилиндър на снимката) трябва да има въздух или течност, която избутва металната осичка, която пък кара термостата да се отваря. Тази осичка на "оригиналния" термостат почти не се движеше. Като я извадих беше много лепкава и клеясала. Почистих я, почистихме и леглото, където влиза и сега се движи свободно (виж снимката)
      Предполагам, че препарата за почистване на системата е разкиснал и налепа по осичката на термостата, който сложих, защото ясно си спомням, че като го гледах пак се чудех как работи, натиснах я и тя влезна, но не се върна в първоначалното си положение.
      Промих 2 пъти системата с вода и я напълних пак. Ще покарам още 1-2 дена и тогава ще налея антифриз.
      Тази сутрин напънах бая мотора (по бул Брюксел - към летището, 160-170 км/ч), като преди това повъртях из Младост - пак на по-високи обороти и температурата не се покачи над 80 градуса. Мисля да го наблюдавам известно време и като реша да налея антифриз направо да сложа "почистения" термостат.
      Всъщност някой може ли да каже какъв е принципа на действие на този тип термостати? Да не би като съм извадил осичката от леглото й да съм прецакал нещо?
      Прикачени файлове
      Suzuki GSXR
      VW Touareg
      Mitsubishi Pajero II

      Коментар


      • #18
        До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

        Общо взето, точно така работи. Само че това вътре, което си променя обема с промяна на температурата, не е нито течност, нито въздух, а някакви полимерни гранули. Така че нищо не си спукал и нищо не си прецакал - там не е херметично.

        Коментар


        • #19
          До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

          А, след промиката изтекоха ли бая боклуци или...?
          Не е хубаво да се напъва механично термостата.
          Дано всичко да се оправи след тази промивка.

          Коментар


          • #20
            До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

            Ппри мен е абсолъЮтно същият проблем. Ссамо че като одТвия тапата на разхШирителният съд като загрее започва да изхвърля антифриза. Ии продължавам да се чъУдя от къде идва рязката промяна в температъУрата. ТтермостатаЪт в момента е свален и проблема е същият.
            Последно редактирано от Жоро Донечки; 05-10-09, 09:43. Причина: П; Ю; С; Т; Ш; И; У; Ъ;
            КОЛАТА ВОЗИ КИЛАТА,А МОТОРА ДУШАТА

            Коментар


            • #21
              До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

              Явно има някакъв проблем принципно с тези термостати. Цяло лято моя мотор го карам без термостат и по принцип температурата рядко се качва над 50-60 градуса. По светофарите в София, обаче на жегата почти редовно стигаше 95, почти 100, но никога повече. Въпреки, че системата е добре промита, антифриза не е много (например нещо от типа на около -5, -10 градуса), очевидно това е температурният режим на работа. Забелязах, обаче че разходът ми се качи много. Междуградско (магистралата София-Пловдив) дава около 6 - 6.2, което е с повече от литър на 100 км от F-ката на колегата, която (карахме заедно) даде около 4.9-5. Не знам дали причината може да е в това, че двигателя работи на температура 40-50 градуса?
              Направо съм стресиран от тези термостати... Миналата есен прегрях двигателя (явно не му беше за първи път, защото от преди това надуваше радиатора) и гарнитурата на главата изби. Смесиха се антифриза и маслото и т.н. Това е отделен въпрос и, понеже ремонта не се оказа много успешен май ще пусна нова тема...
              Suzuki GSXR
              VW Touareg
              Mitsubishi Pajero II

              Коментар


              • #22
                От: До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

                За да изглежда темата по-приключена (лично аз много мразя теми, в които има задавани само въпроси и на края няма ясни отговори) ще ударя този последен пос:
                Всъщност цялата работа е била, защото (още откакто съм го взел явно този мотор) е духало от гарнитурата на главата.
                Така при повече мъгел е надувало в радиатора, което естествено влошава охлаждането. После, след като се покара нормално мотора си се охлажда.

                Сигурен признак, че "надува" е, когато след отваряне на капачката на радиатора се установи, че охладителната течност не стига до (или почти до) гърловината. Правих много магарии, за да карам нивото на водата "да не пада", но това е положението - гарнитура на главата. Разбира се има и по-сигурни признаци - когато гарнитурата пробие така, че да смесва охл. течност и маслото - маслото става за секунди на боза, ако пробие навън - лесно се виждат изсъхнали зелени струйки (е - във водата бива да има и малко антифриз, де). При мен е било най-лекия вариант и моторчето няколко месеца ми е викало: "Веско, смени ми гарнитурата на главата, бе-е-е-е", пък аз - капачки правя, термостати дупча, ала-бала. Всъщност този ремонт е добре да бъде направен от майстор, но е възможно да се направи и в домашни условия (задължително, обаче трябва да има динамометричен ключ, мануал и нова гарнитура). Ако е вкъщи струва около 50 лева (това е цената на гарнитурата) и 2-3 дена демонтаж и монтаж на двигателя (голямо нагъзване е). При майстор тези няколко дена струват 150-200 лева (+гарнитурата).

                И на края да си дойдем на приказката за термостата - като поръчвах гарнитурата си поръчах и нов термостат - с него си бачка като пушка. Държи си постоянна температура от 80 градуса. По светофарите понякога вдига и до 100, но ако перката се е включила пада бързо. С 2 думи - термостат си трябва и то изправен.

                Благодаря на всички за съветите, защото на практика всички бяха полезни. Дано и някой друг да може да ги ползва
                Suzuki GSXR
                VW Touareg
                Mitsubishi Pajero II

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X