Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Температура на 520 ЕХС

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Температура на 520 ЕХС

    Здравейте колеги,имам следния проблем (предполагам и много от вас).
    Наскоро си взех KTM 520 EXC 2001г. и почти веднага ми направи впечатление високата температура на която работи.На последното каране се бях забил из едни кални дерета и КТМ-си хвърли водата.За да избегна подобни ситуации смятам да му инсталирам два вентилатора .Ел.инсталацията си има изведен конектор за захранване но няма за управление.Смятам да срежа един от маркучите на радиаторите (конкретно на връщащата вода към двигателя) и да сложа тройник с датчик.До тук добре но не мога да намеря из нета работната температура в какви граници е.Ако някой знае от какво може да се сложи датчик (автомобил или мотор) да казва.Също и за вентилаторите - от какво могат да се използват ,че да не се скапят след първата локва или миене с маркуча.
    Другия вариант е да се пускат вентилаторите с копче, но за сега мисля да се постарая с датчика.
    Моля, дайте съвет.
    Поздрави от Варна
    Kawasaki 125KX 1991 -> KTM 520 EXC 2001 -> КТМ 525 SX + SM 2005 -> KTM 200 EXC 2007

  • #2
    До: Температура на 520 ЕХС

    Нещата не са много на добре щом като сега на тези ниски температури хвърля водата какво ще правиш Август месец,иначе за винтилаторчета стават,вземи от някой пистов мотор,за темперарурата несам сигурен за ендурото но пистовите мотори работят в рамките на 95/100 градуса защото на 105 градуса се включват перките така,че и ендурото е там някаде, успех.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

    Коментар


    • #3
      До: Температура на 520 ЕХС

      Първоначално публикуван от 4ef4o Преглед на мнение
      ...Наскоро си взех KTM 520 EXC 2001г. и ......
      Миналата година слагахме нa 505 SXF 2007г. вентилатор оригинален от КТМ, така че звънни в Пазарджик и питай дали има само датчик. Монтира се точно както искаш ти.

      Коментар


      • #4
        До: Температура на 520 ЕХС

        на един приятел му сложихме от мазда или от тойота иди в някой магазин за японски коли и виж по каталозите им температурата на която варират е много голяма така че все ще ти допадне някой но според мен най добрят вариант е 95-87 или 98-91 гр.

        Коментар


        • #5
          До: Температура на 520 ЕХС

          Благодаря за отговорите на всички.

          Колега "Lazarov 426" значи мотора не си е хвърлил водата от стоене на място.Става въпрос за около 30-тина минути пилене из калта с радиатори набити с кал, просто беше зверски кално, а аз с не до там добри гуми, като цяло безисходица (в такава ситуация предполагам и 10 вентилатора няма да помогнат но поне ще забавят момента).За пистовите мотори не е ли нормално да имат по-ниска температура все пак там скоростите са по-големи и въздушната струя много по-силна. Иначе мотора е напълно сервизиран с ново бутало и глава проверена за проблеми, паснати клапани и какво ли още не.....

          Колега "danail.t.d" не знам за кола с работна температура като на ендуро (било тя и японска),ако беше така нямаше да купуваме специални антифризи с точка на кипене много по висока от тази на обикновените за леки автомобили. На градусите,които си цитирал съм почти убеден,че вентилаторите ще работят почти постоянно.Но ще проверя из магазините за датчици с максимална температура.

          Колега "Виктор" и аз това се каня да направя ама все се сещам извън работно време.Но утре задължително да видим какво ще кажат момчетата.

          Още веднъж благодаря на всички и ще проверя всички предложения, ако има някой който е правил подобно нещо да споделя.
          Kawasaki 125KX 1991 -> KTM 520 EXC 2001 -> КТМ 525 SX + SM 2005 -> KTM 200 EXC 2007

          Коментар


          • #6
            До: Температура на 520 ЕХС

            - Провери доброто състояние на охладителната система (съединения, помпа...)

            - Виж при КТМ в Пазарджик колко струва оригинален вентилатор. КТМ-ите си загряват, и вентилаторите са предвидени като опция.

            - Сложи нова капачка на радиатора ако не е много скъпа.

            - Ако и това не помогне - обади се на колегите, 02 957 12 46, и си поръчай Maxima CoolAid като концентрат или като готова охладителна течност. Имай едно наум, понеже е охладителна течност, а не антифриз - замръзва като водата при 0 градуса.
            Издъних се на Тюринг теста

            Коментар


            • #7
              До: Температура на 520 ЕХС

              Ако ще слагаш автомобилен датчик - търси от някой турбо дизел те май включват около 97-98 градуса а има и двустепенни. Няма да е същото естествено щото повечето моторетки са над 100 , но все пак е близо.

              Казвам щото пишеш , че е с ново бутало /но не и цилиндър/ , което предполага , че хлабината на буталото ти е мъничко по-голяма от предписаната, следователно малко по-ниска температура би могла да компенсира разликата /или да влоши нещата в зависимост от материала/. Ако обаче и цилиндъра е напаснат точно , не си прави експрименти и търси мотоциклетен датчик /най-добре КТМски/.
              0888932647

              Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

              Коментар


              • #8
                До: Температура на 520 ЕХС

                Хлабината със старото бутало беше почти 0,1 мм, с новото е около 0,04-0,05мм което мисля че е в нормите. До колкото знам допуска за 4Т е от 0,04 до 0,1 мерено при около 20 градуса.
                Колега "Goblin" като го взех и веднага двигателя бе разглобен. Всичко бе огледано и проверено.Направи ми впечатление че из охладителната система има доста котлен камък. Изчистих колкото можах от главата , цилиндъра и маркучите.Помпата я проверих и и смених зегера който я държи в позиция, че беше хлабав.Налял съм само хубав антифриз (предназначен за мотори).Капачката на радиатора ми изглежда съвсем нова (съдейки по цвета й и следите от износване на гумените и оплътнения).
                Нещата определено отиват към датчик от КТМ , и охладителна течност каквато предложи колегата Goblin (за през лятото).
                Kawasaki 125KX 1991 -> KTM 520 EXC 2001 -> КТМ 525 SX + SM 2005 -> KTM 200 EXC 2007

                Коментар


                • #9
                  До: Температура на 520 ЕХС

                  Датчиците на КТМ са проблемни.Вземи си оригинален КТМ вентилатор и го вържи на копче.Когато караш по такива лайняни места го включвай.
                  ПП:Това че мотора ти е хвърлил водата при тоя тормоз е съвсем нормално.
                  offroad фен
                  1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
                  TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

                  Коментар


                  • #10
                    До: Температура на 520 ЕХС

                    200лв само вентилатора.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Температура на 520 ЕХС

                      Жълти стотинки в сравнение с някои вентилатори за японци.

                      Между другото има вариант и подсилен радиатор. Но е в пъти по-скъп от вентилатора.
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар


                      • #12
                        До: Температура на 520 ЕХС

                        Днес се обаждахме до КТМ и дадоха цена 200 и нещо за вентилатор с датчик. Датчика се завивал на мястото на една тапа от долната страна на радиатора (няма да са нужни сложни интервенции по монтирането му).Като цяло мисля това да е решението на проблема.Смятам да направя и ръчно пускане на вентилатора с копче.

                        Благодаря на всички колеги, които дадоха идеи и мнения.
                        Поздрави от Варна
                        Kawasaki 125KX 1991 -> KTM 520 EXC 2001 -> КТМ 525 SX + SM 2005 -> KTM 200 EXC 2007

                        Коментар


                        • #13
                          До: Температура на 520 ЕХС

                          Здравейте на всички,
                          Отворих темата която и за мен е много интересна и очаквах да видя числа ,но не ги намерих? И така каква е максималната работна температура на КТМ-ите аз също имам 450-ка и се приготвям с вентилатор за лятото. Изчетох доста ,но не видях колко е максималната работна температира ако мога да се изразя така? С охладителна течност на МОТУЛ съм на която пише че ври на повече от 130-гадуса а отделно и капачката която е на 1,4-бара трябва да повиши точката на кипене и примерно става 140-150 ???????
                          Та пак въпроса -колко е максималната работна температура на КТМ-ите визираме 450 и 520-ката
                          ГЛАВИ МЕ БОЛИЧКАТА

                          Коментар


                          • #14
                            До: Температура на 520 ЕХС

                            Тези мотори нормално си работят на 110-115 градуса, което автоматично отхвърля варианта за автомобилен датчик.
                            Разбира се за целта си трябват специални течности за охлаждането, за тях е писано много във форума, а също на сайта на Максима може много да прочетете за тях.
                            Тъкмо щях да те посъветвам, но видях, че ти си го предвидил - паралелно с датчика си направи и принудително включване, че да не си поверяваш съдбата на некакъв датчик, па макар и оригинален.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Температура на 520 ЕХС

                              http://www.maximaoil-bg.com/?p=dealers&aid=47
                              Издъних се на Тюринг теста

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X