Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

    Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
    Здравейте колеги,
    аз имам същия проблем , но имам и инструмента за навиване на пружини.Притеснява ме че ако навия пружина в резбата на винтчето с о-пръстена , тя(пружината) ще запуши отвора между кутията на масления филтър и отвора на резбата на винтчето с о-пръстена.
    Въпроса ми е дали този отвор има друга функция освен източване на кутията на масл. фил. и може ли да се получи някаква повреда. Вчера един час се рових из мануалите и разглеждах капака , но не видях никакво разклонение на масления канал и много се чудих защо изобщо е направен този канал при положение че не стига до никъде.Единствената що-годе разумна идея която ми хрумна е че на мястото на винтчето се навива манометър за проверка на работното налягане на маслото в системата,но не съм сигурен.
    Въпроса ми е към Слави защото разбирам че е имал ядове с маслената система и очевидно е в час(между другото за помпата се оказа прав) , но ако някой друг е имал подобен проблем и може да ми даде съвет ще съм му много благодарен.
    Поздрави!
    Само за източване на маслото от масления филтър е това отворче! Не знам защо но е предвидено за в случай че искаш да смениш само маслото без да сменяш и масления филтър! А кой сменя масло без да смени маслен филтър не знам! Дори в мануала на моя има описани подробно два начина за смяна на масло: с маслен филтър и без маслен филтър! А за проверка на налягането се ползва малкото винтче отгоре на капачето. Също така има едни термометри за маслото, които се навиват на местото на това малко винтче! Караш си, навеждаш се да видиш температурата на маслото и се трясваш някъде изневиделица ! Глупости колкото си искаш!

    П.П. Между другото, за да не ги прецаквате тези резби, избягвайте да ползвате обикновенни шестограми и тресчотки с накрайници! Аз например до сега ползвах отверка с накрайник шестограм и никога не съм натягал със сила, а просто докато прилепне капачето! Пък сега вече си имам два динамометрични ключа, които обхващат целия диапазон от усилия нужни за затягането на всеки един скрепителен елемент по мотора ми (в мануала има и таблица с усилията)!
    Последно редактирано от sl.daskalov; 22-03-08, 21:10.
    "Do not correct a fool, for he will hate you;
    Correct a wise man, for he will appreciate you."

    Коментар


    • #17
      До: Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

      Резбата в капака е по-дълбока, отколкото дължината на този болт. Вземаш болт 6мм малко по-дълъг от оригиналния (с 5-6 мм) и завиваш спокойно. Правил съм го няколко пъти. Никакви резби 7-8мм и разни там пружинки.

      Коментар


      • #18
        До: Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

        Благодаря за бързия отговор!
        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
        Джон Кенеди

        Коментар


        • #19
          До: Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

          Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
          Резбата в капака е по-дълбока, отколкото дължината на този болт. Вземаш болт 6мм малко по-дълъг от оригиналния (с 5-6 мм) и завиваш спокойно. Правил съм го няколко пъти. Никакви резби 7-8мм и разни там пружинки.
          Колега,ти виждал ли си капака на ХТ?И точно за конкретния болт,дето се завива дълбочината на резбата е не повече от 5 мм.

          Коментар


          • #20
            До: Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

            Да, виждал съм не само един ами доста капаци на XT-та. Става въпрос за долният болт на капачето на масления филтър. Общата дължина на този болт е 45мм, от които 14мм са 6мм резба. Вижда се на снимката-това е оригинален болт, който ми остана след поредната смяна на масло. Предишният собственик явно се беше доста престарал в затягането. Успешно го замених с малко по-дълъг болт, с нормално стягане разбира се.
            Прикачени файлове

            Коментар


            • #21
              До: Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

              Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
              Да, виждал съм не само един ами доста капаци на XT-та. Става въпрос за долният болт на капачето на масления филтър. Общата дължина на този болт е 45мм, от които 14мм са 6мм резба. Вижда се на снимката-това е оригинален болт, който ми остана след поредната смяна на масло. Предишният собственик явно се беше доста престарал в затягането. Успешно го замених с малко по-дълъг болт, с нормално стягане разбира се.
              Колега,дай снимка на резбата на капака,а не на болта.

              Коментар


              • #22
                До: Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

                Наистина резбите са доста по дълги от болтовете и аз много пъти съм се чудил защо японците не са навили по-дълги болтове.На моето ТТ половината резби са спасени точно по този начин, но това е временно решение ,особено за резби които се използват често (като тези на капачката на филтъра).Резбата може да се скъса не само от пренатягане.Алуминия и стоманата явно правят някаква хим реакция и след като винта се навие и стегне(дори леко) са му нужни два часа и като че ли залепва за алуминия.При многократно завиване и развиване дори и при леко затягане се получава умора на материала и резбата рано или късно се къса.Това при пружината е невъзможно. Преди да си купя имструмента направих проба за да видя дали си заслужава парите(все пак е 150 лв.).В парче авиационен дурал навих пружина и започнах да стягям винта.Винта се скъса преди резбата.
                Що се отнася до резбата на винтчето с о-пръстена , ако ме не лъже памет винта е даже по-дълъг от резбата и стърчи 1-2 мм вътре в картера ,но може и да греша.
                Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                Джон Кенеди

                Коментар


                • #23
                  До: Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

                  Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение

                  Пък сега вече си имам два динамометрични ключа, които обхващат целия диапазон от усилия нужни за затягането на всеки един скрепителен елемент по мотора ми (в мануала има и таблица с усилията)!
                  Ще споделиш ли от къде и за колко ги купи?

                  Коментар


                  • #24
                    До: Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

                    Явно моята ЯМАХА ТТ е същата като ХТто тъй като и аз тръгнах вчера да сменям маслото и останових че горните болтчета на капачката за масления филтър са превъртяли. Свалих големия капак и още един проблем (гарнитурата е спекла е се изпочупи) сега седя и се чудя дали да правя 7мм резба или с прожинки ако намеря някой да ми сложи, а за прожинките само незнам дали са за еднократна употреба и това ми е въпроса ! Другият въпрос ми е за гарнитурата къде има и има ли алтернативи !
                    [B][U]YAMAHA TT600 E[/U][/B]

                    Коментар


                    • #25
                      До: Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

                      Първоначално публикуван от tenerista Преглед на мнение
                      Ще споделиш ли от къде и за колко ги купи?
                      Купих ги от едно малко но добре заредено магазинче в Сандански. Малкия (за по-малките усилия) беше около 60лв. а големия е евтин 38лв. но и без това ще го ползвам рядко и за по-груби работи! Иначе можех да си поръчам един ключ, който обхваща целия диапазон, ама хем беше 170лв. хем пък много голям и неудобен, не може да се мушка на всякъде!
                      "Do not correct a fool, for he will hate you;
                      Correct a wise man, for he will appreciate you."

                      Коментар


                      • #26
                        До: Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

                        Първоначално публикуван от toni_03 Преглед на мнение
                        Явно моята ЯМАХА ТТ е същата като ХТто тъй като и аз тръгнах вчера да сменям маслото и останових че горните болтчета на капачката за масления филтър са превъртяли. Свалих големия капак и още един проблем (гарнитурата е спекла е се изпочупи) сега седя и се чудя дали да правя 7мм резба или с прожинки ако намеря някой да ми сложи, а за прожинките само незнам дали са за еднократна употреба и това ми е въпроса ! Другият въпрос ми е за гарнитурата къде има и има ли алтернативи !
                        Здравей колега!
                        Двигателите на ХТ600 и ТТ600 са абсолютно еднакви.
                        Гарнитура имаше в наличност в представителството на Ямаха , но беше скъпа-мисля някъде около 20-25лв.Друг вариант е да ти я изрежат-ще ти вземат най-много 5-10лв ,или пък можеш да намажеш капака със силикон.Ти преценявай.
                        Най-добрия начин за възстановяване на резба е с пружина.Тя е направена от рапидна стомана(страшно твърда) и държи жестоко-можеш да стягаш колкото ти е кеф.Веднъж навита, пружината остава в двигателя дакато го бракуваш.Големия проблем е че при пренавиването на резбата ,част от стружките (алуминиеви стружки) попадат в двигателя , затова е най-добре той да е разглобен.В твоя случай това ще е безсмислено-не си заслужава да разглобиш двигателя заради една резба.По принцип едната резба е на капака на съединителя и за да се направи е достатъчно да го свалиш.Другите две са на двигателя , като тази горе в дясно е непроходна(не е свързана с картера-от там стружки в двигателя не могат да попаднат),но проблема е с другата-горе в ляво-тя мисля че е проходна-свързана е с картера.Има начин стружките да бъдат намалени да минимум , но все нещо ще влезе.По принцип това не е чак такъв проблем , защото те падат на дъното на картера и първо ги улавя цедката на маслената помпа , а това което премине остава в масления филтър и няма почти никакъв шанс да се разнесат из двигателя , но въпреки всичко не е препоръчително.Аз имам инструмента и мога да ти ги извъртя,пък ще черпиш две завойчета.
                        Ако решиш пиши да ти пратя телефон.

                        ПП.Ако ще правиш 7мм резба вземи шпилки от възможно най-здравата стомана която намериш(в Евроболт мисля че ще ти свършат работа) и ги навии на мястото на оригиналните болтове.Преди да ги навиеш ги намажи с течен метал ,но гледай да не влезе в двигателя.Като сложиш капака навии гайки за да го стегнеш.При следващата смяна на масло отвий гайките , а не шпилките.В противен случай има опасност да скъсаш и 7 мм-та резба и тогава го закъсваш-и пружина няма да те оправи.
                        Успех.
                        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                        Джон Кенеди

                        Коментар


                        • #27
                          До: Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

                          ЛЪжа,лЪжа!!!
                          Двигателите не са еднакви.Чак сега обърнах внимание че ТТ-то е със стартер(поне така си написал в личните данни-ТТ600Е).Има разлика в ел. системата и в камбаната(ротора-нека се изразяваме технически) на алтернатора.Но всичко друго е еднакво.
                          Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                          "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                          Джон Кенеди

                          Коментар


                          • #28
                            До: Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

                            Емо благодаря ти много за предложената помощ , но вчера се заиграх и си го направих с болт седмица. А струшки колкото искаш сега ще го затварям но преди това ще правя яка промивка.
                            [B][U]YAMAHA TT600 E[/U][/B]

                            Коментар


                            • #29
                              До: Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

                              Тони, гарнитурата на мен ми я направи един майстор за 7 кинта- прави я по мостра капака. Намира се на една пряка на Симеон- предпоследната като вървиш към Опълчевска от Ботев, от дясната страна. На 20-тина метра в пряката
                              2015 KTM EXC 450 six days Argentina
                              Toyota Land Cruiser KDJ 125

                              Коментар


                              • #30
                                До: Проблем с капачето на масления филтър /резбата/ на Ямаха ХТ

                                Уффф аз пък вече намазах със силикон. Ако протече ще ходя да си направя, мерси !
                                [B][U]YAMAHA TT600 E[/U][/B]

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X