Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да разбера кога е за смяна съединителя?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как да разбера кога е за смяна съединителя?

    Как да разбера кога е за смяна съединителя ?
    YAMAHA XTе 595 cm3 1991g.

  • #2
    До: Как да разбера кога е за смяна съединителя?

    Кола? Мотор? Марка? Модел? .....

    Коментар


    • #3
      До: Как да разбера кога е за смяна съединителя?

      мотор ямаха хт 600е 91година
      YAMAHA XTе 595 cm3 1991g.

      Коментар


      • #4
        До: Как да разбера кога е за смяна съединителя?

        Първоначално публикуван от joreto666 Преглед на мнение
        Как да разбера кога е за смяна съединителя ?
        Е сега как го зададе тоя въпрос!!!
        Първо май ще трябва да отгатна какъв е въпроса ти!
        1. Изхождам от предположението че става дума за мотоциклет!
        2. Кое по-точно те интересува кога е за смяна:
        а) дисковете и пружините?
        б) вътрешна касета?
        в) външна касета?
        г) нещо друго?
        "Do not correct a fool, for he will hate you;
        Correct a wise man, for he will appreciate you."

        Коментар


        • #5
          До: Как да разбера кога е за смяна съединителя?

          Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
          Е сега как го зададе тоя въпрос!!!
          Първо май ще трябва да отгатна какъв е въпроса ти!
          1. Изхождам от предположението че става дума за мотоциклет!
          2. Кое по-точно те интересува кога е за смяна:
          а) дисковете и пружините?
          б) вътрешна касета?
          в) външна касета?
          г) нещо друго?
          Колега все още съм начинаещ ендурист и не разбирам много ...
          и тези подточки нищо неми говорят
          кое трябва да се смени на съединителя та да работи добре ?
          YAMAHA XTе 595 cm3 1991g.

          Коментар


          • #6
            До: Как да разбера кога е за смяна съединителя?

            Жоре 666... , ето ти няколко хипотези относно съединителя.
            Ако буксува, съществува доста голяма вероятност да си го претоварил и в следствие на това да си прегорил феродото на няколко или на всички дискове. При разглабянето можеш да установиш, че имаш и счупен диск. Подмяната е задължителна. Ако искаш да закрепиш положението колкото да изкара неопределен пробег километри, купуваш от най-близкия магазин за крепежни елементи еднакви дебели шайби по брой колкото са пружините ти на съединителя, подлагаш шайбите и като резултат поне временно съединителят ти престана да буксува.
            Ако си го разглобил и се чудиш дали не е за смяна, защото дисковете ти се струват износени, вероятността да определиш това компетентно е малка, тъй като износванията не са очевидни, просто допуските са малки. В такъв случай, ако всичко е видимо наред и няма дескове в окаяно състояние, но все пак искаш да оптимизираш нещо по съединителя, купи нови пружини и ги смени.
            Ако съмненията са ти породени от хода на ръчката и мястото на отделяне- регулирай жилото при ръчката или при основата и карай спокойно. Дано съм бил полезен, някой да ме коригира ако греша


            p.s. Сега виждам, че не си разглабял още съединител. Махни капака на двг., който се намира откъм задната спирачка. Преди това си източи маслото, пробката е отдолу, обикновено се развива с голям ключ. Като махаш капака, пази от скъсване гарнитурата. после ще видиш механиката на съединителя, образно казано побрана в касетата на съединителя, която е кръгла.Ако имаш съмнение кое точно как работи, натисни ръчката и пусни и наблюдавай и ще ти се изясни. Механизма е сравнително прост. За да стигнеш до дисковете, трябва да развиеш болтовете, род тяп са и въпросните пружини, на които при желание можеш да подложиш шайби.
            Последно редактирано от Vladislav Kostevski; 03-02-08, 21:26.
            2015 KTM EXC 450 six days Argentina
            Toyota Land Cruiser KDJ 125

            Коментар


            • #7
              До: Как да разбера кога е за смяна съединителя?

              И аз имам въпрос за съединителя и той е от какво зависи това колко лесно ще се стиска ръчката на съединителя, защото при всички мотори е различно и макар и да са големи кубитури някои от моторите, които съм карал е имало такива на които съединителя е доста "лек и мазен" а на други се стиска със зор..?
              От пружините на съединителя ли е, от дължината на ръчката и мястото на което я стискаме ли е тарикатлъка, немога да разбера. Ще съм благодарен ако кажете от какво е този проблем и какви са решенията му
              По темата...
              Ако при малко по-високи обороти на двигателя при рязко подаване на газ не се усети ускорение веднага, а се усети нещо като закъснена реакция това също е "намек" за смяна на износени дискове. Ако при ритане на манивелата ти се стори, че мотора като чели неможе да завърти добре механизма на двигателя и има нещо като приплъзване това също е "намек".
              [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
              [/FONT]________________________________________
              [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
              [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
              [/CENTER]
              [/CENTER]

              Коментар


              • #8
                До: Как да разбера кога е за смяна съединителя?

                Първоначално публикуван от Даниел Туйков Преглед на мнение
                И аз имам въпрос за съединителя и той е от какво зависи това колко лесно ще се стиска ръчката на съединителя, защото при всички мотори е различно и макар и да са големи кубитури някои от моторите, които съм карал е имало такива на които съединителя е доста "лек и мазен" а на други се стиска със зор..?
                От пружините на съединителя ли е, от дължината на ръчката и мястото на което я стискаме ли е тарикатлъка, немога да разбера. Ще съм благодарен ако кажете от какво е този проблем и какви са решенията му
                По темата...
                Ако при малко по-високи обороти на двигателя при рязко подаване на газ не се усети ускорение веднага, а се усети нещо като закъснена реакция това също е "намек" за смяна на износени дискове. Ако при ритане на манивелата ти се стори, че мотора като чели неможе да завърти добре механизма на двигателя и има нещо като приплъзване това също е "намек".

                ами моита ръчка на съединителя много лесно се натиска и отделя много високо, пробвах да го стегна малко от коге кадето е ръчката но нищо не стана. днеска ще пробвам да оптегна малко жилото .. там кадето влиза в двигателя
                А като подам газ при по високи обороти си се осеща ускорението веднага ...
                YAMAHA XTе 595 cm3 1991g.

                Коментар


                • #9
                  До: Как да разбера кога е за смяна съединителя?

                  Първоначално публикуван от joreto666 Преглед на мнение
                  ами моита ръчка на съединителя много лесно се натиска и отделя много високо, пробвах да го стегна малко от коге кадето е ръчката но нищо не стана. днеска ще пробвам да оптегна малко жилото .. там кадето влиза в двигателя
                  А като подам газ при по високи обороти си се осеща ускорението веднага ...
                  Как така хем ти отделя високо, хем още ще обтягаш жилото?! Ами то ще започне още по-високо да отделя че даже може и да съсъпеш съединителя ако пренатегнеш прекалено жилото!
                  Като си регулираш ръчката на съединителя, ще гледаш свободния ход на ръчката да го нагласиш 3-4мм. По този ход се ориентирай, а не по това къде ти отделя съединителя, защото ще се объркаш! Този свободен ход 3-4мм. трябва да е откъм онзи край на ръчката, откъдето се захваща жилото към нея, т.е. това е луфта м/у ръчката, когато я стискаш, и конзолата ,на която е закрепена ръчката! Другия метод, който по-не ми харесва, е да следиш свободния ход на външния край на ръчката, трябва да е 10-15мм. За всеки случай ти пояснявам и какво е свободен ход на ръчката - това е хода, който извършва ръчката като я стиснеш, преди да почне да опъва жилото!
                  Съединителя отделя различно при различни скорости, натоварвания и обороти на двигателя! Например ако почне да боксува, първо ще се прояви, боксуването, на най-високата предавка - 5та. Просто както си караш някога на 5-та. скорост и подадеш рязко газ, ще усетиш как оборотите се вдигат а скоростта на движение не нараства - все едно че лекичко си стиснал ръчката на съединителя и я държиш така! Същото ще се получи и ако пренатегнеш жилото, затова първоначално не прави такива настройки сам! Досега все още не съм виждал толкова скапан съединител че да боксува на 1-ва и 2-а предавка че даже и на 3-та! Моя съвет е почне ли да приплъзва отвреме на време на 5-та скорост, сменяй веднага феродовите дискове и пружините! Не си играй с шайби защото натягайки по този начин пружините ти намаляваш и хода им, а и бавейки смяната на феродовите дискове, накрая може да ти се наложи да смениш и металните дискове и ще ти излезе по-скъпо!
                  "Do not correct a fool, for he will hate you;
                  Correct a wise man, for he will appreciate you."

                  Коментар


                  • #10
                    До: Как да разбера кога е за смяна съединителя?

                    Първоначално публикуван от Даниел Туйков Преглед на мнение
                    И аз имам въпрос за съединителя и той е от какво зависи това колко лесно ще се стиска ръчката на съединителя.
                    Това, което зависи от тебе, е да си промиваш и смазваш редовно жилото, а също и да си регулираш правилно свободния ход на ръчката! Другото вече си е от твърдостта на пружините и ефективността на лостовите системи задвижващи съединителя! Понеже самата ръчка също е лостова система, предполагам че може да има тунингови ръчки облекчаващи натискането на съединителя!
                    "Do not correct a fool, for he will hate you;
                    Correct a wise man, for he will appreciate you."

                    Коментар


                    • #11
                      До: Как да разбера кога е за смяна съединителя?

                      По темата: Много прост начин е да опреш предната гума на мотора в бордюр, включваш на 3-а или 4-а предавка и отпускаш плавно съединителя. Ако изгасне рязко с опит да изскочи от бордюра си добре. Ако не угасне мотора си за смяна на дискве. Пробвай 3-4 пъти.
                      Даниеле, ми мазни и леки са хидравлично задвижваните съединители, на механично задвижваните(жило) иска редовна смазка на жилото както е казал Слави. Друго не можеш да пипаш. Нормално е за всеки мотор да е различно.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X