Темата произлиза от ТУК
Не съм много сигурен в това дето ще го напиша, ама това ми подсказва логиката: Всичко е събиране и изваждане на сили!
1.При нормалните клапани, когато се достигне напълно отворено положение действат следните сили инерционна сила (производна на силата на тежеста и силата с която е тласнат клапана за да се отвори)+силата на тежеста - силата на пружината (стремяща се да затвори клапана)! Значи силата на тежеста помага на инерционната сила и двете сили се противопоставят на силата на пружината! При този случай колкото е по-лек клапана толкова по-бързо ще смени посоката на движение!
2. При тези клапани, когато се достигне напълно отворено положение на клапана действат същите сили но има разлика в посоката на действие на силата на тежестта! Т.е. инерционна сила - силата на тежеста - силата на пружината! Значи в случая силата на тежеста помага на силата на пружината и двете сили се стремят да преодолеят инерционната сила! Логично е да предположа че при този случай колкото е по-тежък клапана, толкова по-бързо ще преодолее инерционната сила и ще смени посоката на движение!
Относно мощността на този двигател, ами 24 коня при 300сс ми се вижда съвсем нормално за 4Т. Още повече пък като се има в предвид намаленото тегло и ако наистина дава по-добър въртящ момент още от ниските обороти!
Първоначално публикуван от Goblin
Преглед на мнение
1.При нормалните клапани, когато се достигне напълно отворено положение действат следните сили инерционна сила (производна на силата на тежеста и силата с която е тласнат клапана за да се отвори)+силата на тежеста - силата на пружината (стремяща се да затвори клапана)! Значи силата на тежеста помага на инерционната сила и двете сили се противопоставят на силата на пружината! При този случай колкото е по-лек клапана толкова по-бързо ще смени посоката на движение!
2. При тези клапани, когато се достигне напълно отворено положение на клапана действат същите сили но има разлика в посоката на действие на силата на тежестта! Т.е. инерционна сила - силата на тежеста - силата на пружината! Значи в случая силата на тежеста помага на силата на пружината и двете сили се стремят да преодолеят инерционната сила! Логично е да предположа че при този случай колкото е по-тежък клапана, толкова по-бързо ще преодолее инерционната сила и ще смени посоката на движение!
Относно мощността на този двигател, ами 24 коня при 300сс ми се вижда съвсем нормално за 4Т. Още повече пък като се има в предвид намаленото тегло и ако наистина дава по-добър въртящ момент още от ниските обороти!
Коментар