Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Газорапределителен механизъм - клапани и всичко останало - коментари

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: GAS GAS двигател със стоящи клапани!!!

    Първоначално публикуван от BukToP Преглед на мнение
    Тук е спестена веригата - важно!
    да, ама само губиш от това. Колелата са по-големи, за да оправиш геометрията. Няма начин да оправиш луфтовете в такъв механизъм, той е по-труден за поддръжка. Практикува се едното колело метално, другото пластмасово и смяна, смяна, смяна... горе-долу заедно с маслото. Такива са доста автомобилни и повечето камионджийски мотори, та проблемът си се знае.

    Коментар


    • #17
      До: газорапределителен механизъм - клапани и всичко останало - коментари

      Във Ф1, клапаните се задвижват от десмодромен механизъм.Има го и при някой мотори на Дукати.При много големи обороти, пружината е ненадеждна и инертна, колкото и лек да е клапана.
      http://www.carbibles.com/images/desmodromic_valve.jpg
      0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
      Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
      Суперскан България www.decbg.com
      Машинно почистване на DPF/FAP филтър

      Коментар


      • #18
        До: Газорапределителен механизъм - клапани и всичко останало - коментари

        На това нещо писах отговор, но при преместването от другата тема - остана там

        Пружините на клапаните в Ф1 са пневматични. Задвижването е с вал. Зле се изразих по-горе.
        Издъних се на Тюринг теста

        Коментар


        • #19
          До: газорапределителен механизъм - клапани и всичко останало - коментари

          Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
          Във Ф1, клапаните се задвижват от десмодромен механизъм.Има го и при някой мотори на Дукати.При много големи обороти, пружината е ненадеждна и инертна, колкото и лек да е клапана.
          http://www.carbibles.com/images/desmodromic_valve.jpg
          Новите двигатели на КТМ не бяха ли и те на този принцип, май имаше тема за тях но се се сещам коя беше
          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

          Коментар


          • #20
            До: Газорапределителен механизъм - клапани и всичко останало - коментари

            случайно открих тази статия, нова технология на ниссан


            Variable Valve Event & Lift (VVEL)
            Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

            Коментар


            • #21
              До: Газорапределителен механизъм - клапани и всичко останало - коментари

              Нека се пробвам да внеса малко светлина по-въпроса.Та при условие,че имам достатъчно опит от това,че това ми е професията наи-малкото мога да дам елементарно обяснение на това как работи и за какво се монтират различни типове изпълнение на газоразпределението.Преди да започна да давам каквито и да е примери,ще обърна внимание на най-важната за всички инженери величина т.е геометрия на газоразпределението(по принцип много математика,много физика и т.н.).Като цяло геометрията на газоразпр.е наистина много сложно да се удоволетвори на практика изцяло,защото всеки знае,че на чертожната дъска(вече на компютъра)каквито и загуби,и натоварвания да се задават това което в действителност се случва се разминава с пресмятанията.Та общо казано геометрията на газоразпр. е математически модел на самото газоразпределение.Ако някой попита след като математиката е една защо типовете на газоразпределение се различават.Това,че имаме различни типове газоразпределение се дължи на факта,че фирмите които ги произвеждат са приели,че този тип задвижване,който те произвеждат удоволетворява техния математически модел.Това не значи,примерно ако на двигател с дезмодромно задвижване се смени с задвижване от валове с висящи клапани и възвратни пружини,че ще се извлече повече мощност,защото оптималната работа и мощност на двигателя е зададена да се изпълни по един начин а за да се смени газоразпр.и да се извлече повече мошност трябва да се проектира нов двигател.Като цяло в проектирането на двигателите и на практика са се обособили два типа газоразпределине с масово приложение:дезмодромно и на всички ни познатото с валове в главата,висящи клапани и възвратни пружини.Естествено всяко едно си има и плюсове и минуси.Само ще спомена,че дезмодромното газоразпределение не се използва при Ф1 и неговите минуси са повече:по-голяма маса за задвижване(валовете са двойно по-големи а от там и по-тежки),по-големи моментни сили и два пъти по-чести(два удара по разпр.вал от кобилиците за работен цикъл),по-голям обем на цилиндорвата глава заради повечето чаркуля за задвижване.Тъй като не съм привърженик на дезмодромното газоразпр.ще се опитам да дам насоки за това как да си повишим мощността на двигателя с другия тип газоразпределение.Всеки един производител лишава двигателя от мощност за сметка на ресурса на този двигател а съответно и за по ниска цена на пазара.При положение,че разполагаме с двигател за така наречения тунинг,нещата които можем да сменим за да добием мощност и динамика са следните:титаниеви клапани(по-леки с около 40% от конвенционалните),по-меки пружини(оригиналните вече не са нужни,защото сме олекотили клапаните),разпр.вал с оптимален профил и накрая полиране на всмукателните и испускателните отвори(за по-добро пълнене и последвалото издухване),от това упражнение трябва да сме постигнали около 15%-20% повишаване на мощността,но имайте предвид,че променяки газоразпределнието трябва да променяте и пълненето,изпускането в повечето случаи бутало,олекотяване на колямовия вал и всичко това за да може да се запази оптимална геометрията на газоразпределението
              MX "KRT".....MX KRECUL RACING TEAM....

              Коментар


              • #22
                До: Газорапределителен механизъм - клапани и всичко останало - коментари

                Освен всичко останало, при някои системи със стоящи клапани се използват пневматични повдигачи, за да се регулира хлабината на клапановия механизъм.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X